gravatar

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


borak kosong

Posted: 28 Mar 2011 09:11 PM PDT

borak kosong


Selama 99 Tahun, Samabut Ulang Tahun Di Tarikh Yang Salah

Posted: 28 Mar 2011 09:00 PM PDT

Elsie Aslett dilahirkan 18 Disember 1908, padaketika itu, kelahirannya didaftarkan oleh ibunya Elizabeth White, di Kennington, London.

Selama ini, Elsie merayakan ulang tahunnya setiap tanggal 14 Disember yang ertinya empat hari lebih cepat dari seharusnya.

Seperti kebiasaan di Inggris, sang ratu biasanya mengirimkan ucapan selamat via telegram kepada warganya yang akan mencapai usia 100 tahun. Namun, awalnya Elsie terkejut kerana ternyata dari telegram yang dikirimkan sang ratu tersebut, tertera jika tanggal lahirnya ternyata bukanlah 14 Disember seperti yang selama ini dirayakannya.

Data dari petugas pencen setempat menunjukkan bahawa dirinya lahir pada 18 Disember bukan 14.
Kejadian ini berawal dari kealpaan  ibu Liz mendaftarkan dan memeriksa tarikh kelahiran Elsie di pejabat Kennington Registry di London sejak 25 Januari 1909.

Maklum saja,  Liz memiliki lapan orang anak, jadi wajar jika dia sering tertukar bahkan lupa untuk mengurusnya.

Elsie saat ini telah memiliki 4 anak dan 14 cucu. Dia tinggal di anak laki-lakinya Jay (70) dan menantunya Brenda (69) di Watlington, Norfolk. Elsie dulunya adalah seorang asisten di sebuah kedai di Woolworths. Suaminya Frederick, adalah seorang manager gudang printer dan telah meninggal 19 tahun lalu di usia 79.

Nah, dengan situasi ini, untuk sementara Elsie terpaksa harus menunda pesta ulang tahunnya yang ke-100, padahal dia sudah sempat merayakannya bersama rakan dan kerabatnya.

Lelaki gay cekik pasangannya ketika sedang 'projek'

Posted: 28 Mar 2011 08:00 PM PDT

Luke Noonan 

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki didapati bersalah mencekik pasangan gay-nya ketika sedang berhubungan seks dengan hot.Lelaki ini dinyatakan bersalah dalam sidang yang berlangsung pada Isnin (28/2/2011) dan dilapor The Australian.

Lelaki bernama David Richard Fraser (36) dinyatakan bersalah dalam pengadilan di South Australian Supreme Court kerana membunuh Luke Noonan (28) ketika asyik bercinta pada September 2009. Tubuh Noonan ditemukan di rumah Fraser di flat West Beach, Adelaide, Australia, dengan tali pinggang terlilit di lehernya.

Hasil otopsi memperlihatkan jika Noonan meninggal kerana tercekik. Pada sidang pembukaan Fraser awal bulan ini, Jaksa Penuntut Umum Sandra McDonald mengatakan pasangan ini menjalani hubungan percintaan yang sangat rapuh.

Ia menambahkan isu utama dalam kasus ini adalah Fraser tahu jika cekikan yang membuat Noonan meninggal dunia. Di akhir sidang, McDonald mengatakan jika sebelumnya Fraser dipenjara dengan kes yang sama tahun 2005 ketika berhubungan seks dengan seorang lelaki dengan mengikatkan sarung kaki di leher.

Remaja lebih bimbang tak tengok Facebook daripada tak buat kerja sekolah

Posted: 28 Mar 2011 07:00 PM PDT

Agaknya betul kajian ini...
saya petik dari kosmo online

NEW YORK - Satu kajian yang dilakukan oleh Universiti Stony Brook di sini mendapati golongan remaja berasa lebih bimbang jika tidak menghabiskan masa di laman rangkaian sosial, Facebook berbanding melakukan kerja sekolah, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut para penyelidik dalam isu terbaru jurnal Pediatrics, keadaan itu digelar kemurungan Facebook.

Ia berpunca selepas remaja menghabiskan banyak masa di laman maya walaupun diberi kerja rumah oleh guru di sekolah.

Penyelidikan itu mendapati, Facebook tidak memaparkan realiti sebenar kerana orang ramai pada kebiasaan akan menghantar status atau gambar tentang diri dengan menunjukkan kehebatan diri masing-masing. Seorang remaja berusia 16 tahun, Abby Abolt bersetuju dengan keputusan hasil kajian tersebut.

"Jika kamu tidak memiliki ramai kawan dan kurang melakukan aktiviti dalam kehidupan seharian sebaliknya melihat status pengguna lain dikemas kini, saya dapat memahami kenapa mereka (pengguna Facebook) berasa sedih.

"Facebook umpama pertandingan popular tentang siapa yang mendapat permintaan kawan paling ramai," jelasnya kepada agensi berita Associated Press.

Kajian itu yang diketuai oleh Dr. Joanne Davila dari Universiti Stony Brook mendapati, penghantaran mesej, e-mel dan waktu yang banyak dihabiskan di Facebook boleh menyebabkan emosi remaja terganggu. - Agensi

Isteri sanggup guna surat taklik palsu kerana nak bercerai dengan suaminya

Posted: 28 Mar 2011 06:00 PM PDT

Sampai begitu sekali siisteri bertindak...
saya petik dari kosmo online

KANGAR - Proses perceraian selalunya memakan masa lama di mahkamah syariah namun lain pula yang dilakukan oleh seorang isteri di sini terhadap suaminya apabila wanita terbabit bertindak memutuskan ikatan perkahwinannya dengan hanya menghantar surat perceraian taklik dari negara jiran.

Keadaan tersebut menyebabkan si suami yang enggan namanya disiarkan tergamam setelah menerima surat taklik dalam tulisan Jawi beralamat di The Islamic Committee of Songkhla, Thailand. Surat itu diambil oleh si suami di Balai Polis Jitra pada 18 Disember 2010.

Lebih mengejutkan, si suami yang merupakan seorang peniaga berusia 43 tahun mendakwa surat taklik yang dihantar oleh isterinya yang berusia 34 tahun itu rupa-rupanya palsu setelah dia membuat pemeriksaan di Jabatan Agama Islam Songkhla.

"Saya mempunyai pengesahan surat taklik itu tidak sah kerana perbezaan alamat pada kepala surat dan surat itu juga dikeluarkan oleh jurunikah tidak bertauliah.

"Isteri saya sanggup menipu semata-mata mahu meninggalkan saya tanpa berbincang atau melalui proses yang sah," kata peniaga itu ketika ditemui di sini semalam.

Menurut peniaga itu, surat taklik tersebut dipercayai dibeli oleh isterinya yang merupakan seorang peniaga ayam daripada seorang jurunikah tidak bertauliah dikenali dengan nama Imam Mohamad di Padang Besar, Thailand dengan harga harga RM300. 

"Sejak isteri memberi surat taklik itu, kami tidak lagi tinggal sebumbung di Padang Sera, Kedah.

"Ekoran itu, saya mahu wanita tersebut kembali setia ke pangkuan saya," ujarnya yang malu dengan tindakan isterinya.

Mengimbau kehidupannya sebelum ini, pasangan itu dinikahkan pada tahun 2006 oleh Imam Mohamad di Padang Besar namun mereka bernikah semula di Songkhla setelah meragui proses pernikahan yang dilakukan oleh Imam Mohamad.

"Ini kerana pada pernikahan pertama, imam tersebut hanya memberi surat nikah tanpa surat pengesahan Konsul namun pada pernikahan kali kedua, kami mendapat surat pengesahan itu," ujarnya.

Jelasnya, dia meragui surat taklik yang diberi isterinya ekoran alamat pada kepala surat Jabatan Agama Islam Songkhla berbeza dengan alamat sebenar.

"Saya mendapat pengesahan dari Jabatan Agama Islam Songkhla yang memberitahu surat itu palsu selain Imam Mohamad difahamkan telah dilucutkan tauliahnya lima tahun lalu," katanya.

Peniaga itu memberitahu, dia terkilan kerana bukan saja ditinggalkan isteri tetapi mendakwa wanita itu juga tidak membenarkan dia menjenguk anak perempuannya yang berusia tiga tahun. Anak itu tinggal bersama wanita tersebut.

Ujarnya, perubahan isterinya bermula apabila dia terlantar akibat lumpuh secara tiba-tiba pada September 2010 menyebabkan hidupnya bergantung kepada wanita itu.

"Isteri tidak menyukai saya dan kemuncaknya pada 8 Disember 2010 dia tidak mahu menanggung saya sehingga sanggup mengusir saya keluar rumah.

"Sepuluh hari kemudian saya menerima surat taklik itu," ujarnya yang kini tinggal di Arau dekat sini.

Selepas berubat, kata peniaga itu, dia kini semakin pulih dan sejak itu telah beberapa kali membawa kesnya ke Mahkamah Syariah Jitra memohon isterinya kembali taat tetapi wanita itu tidak pernah menghadiri prosiding tersebut.

Selain membawa kes meminta isteri kembali taat di Jitra, peniaga itu juga memfailkan kes memohon kembali taat di Mahkamah Syariah Kangar.

Mahkamah Syariah Kangar menetapkan kes dibicara pada 5 April depan.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Agama Islam Perlis, Abdul Malik Hussin berkata, perceraian taklik merupakan permintaan si isteri untuk bercerai setelah tidak menerima nafkah selama tiga bulan daripada suami yang boleh dipohon melalui jurunikah bertauliah.

Bagaimanapun, Abdul Malik berkata, di Perlis surat taklik tidak diperakui dan mahkamah hanya membenarkan fasakh bagi keadilan kedua-dua pihak.

[Gila]Dibelasah kerana berhenti semasa lampu merah

Posted: 28 Mar 2011 05:00 PM PDT

HANOI, KOMPAS.com – Di Vietnam, menghentikan mobil ketika lampu merah boleh membuat anda bak telur di hujung tanduk. Harian Tuoi Tre yang dikawal pemerintah, Khamis (24/3), memberitakan, pemandu teksi Do Quoc Thai diserang penumpangnya kerana tak mahu jalan terus ketika lampu merah.

Yang ironis, penumpangnya adalah Mayor Bui Minh Thang, orang nombor dua di divisi lalu lintas Kepolisian Provinsi Hau Giang. Thai mengatakan, penumpangnya dua kali meminta dia melanggar lampu merah. Ketika pemandu itu tetap berhenti, Thang, mengancam akan menembaknya, dan menyerangnya menggunakan tali pinggang.

Kebetulan insiden itu terjadi di depan pejabat polis di kota Can Tho sehingga keduanya diminta masuk untuk ditanyai. Ceritanya belum berakhir kerana Thang juga mengancam polisi yang memeriksa dan meminta seorang polis untuk berlutut dan minta maaf.

Usul punya usul, ternyata Thang mabuk berat setelah minum anggur dan bir sebelum naik teksi. Melanggar lampu merah adalah pelanggaran lalu lintas yang dianggap lumrah di Vietnam. Citra polis lalu lintas juga buruk kerana rasuah dan kekerasan di lapangan.

Dalam laporannya tahun 2010, organisasi pembela hak asasi manusia Human Rights Watch mendesak Vietnam menyelidiki "keganasan polis" berdasarkan dokumentasi 19 insiden kekerasan oleh polisi yang menyebabkan 15 orang tewas.

Ketawa terlampau kuat sehingga tertelan sudu teh

Posted: 28 Mar 2011 10:01 AM PDT

SYDNEY - Bercakap sambil makan,  memang asyik. Tapi, jangan keterlaluann. Salah-salah alat makan boleh masuk ke kerongkong.. Seorang wanita Australia harus menjalani operasi yang cukup rumit gara-gara tanpa sedar menelan sudu kerana tertawa ketika bercakap sambil makan..

Kecelakaan itu terjadi ketikaperempuan yang berusia 26 tahun ini makan malam dengan rakan perniagaannya. Sambil makan spaghetti, dia terus berbincang dan bercanda dengan kawannya. Insiden berlalku ketika sampai pada suatu topik yang lucu dan perempuan tadi tertawa dengan kuat. Tiba-tiba, hap, udu kecil yang dipakainya untuk menyantap spaghetti tertelan.

Perbincangan perniagaan yang sedang berlangsung berubah jadi kepanikan. Rakan perniagaannya yang terlibat percakapan dengannya langsung membawa perempuan itu kehospital Canterbury, Sydney, Australia. Untuk mengeluarkan sudu yang tertelan, doktor yang bertugas harus menjalankan operasi yang tergolong pelik. "Operasi yang berlangsung 90 minit ini cukup rumit," kata doktor.

Untungnya, sudu sepanjang 15 cm itu akhirnya boleh dikeluarkan. Keadaan perempuan yang identitinya dirahsiakan tersebut juga dilaporkan beransur baik. Menurut The Sunday Telegraph, sudu teh tersebut menyangkut di batang tenggorok, tepat di atas rongga perut si perempuan itu. (afp/hep)

Guru Bakar Diri Selepas Kirim Sms I Love You Pada Muridnya Yang Berusia 8 Tahun

Posted: 28 Mar 2011 09:20 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM, DERBYSHIRE – Seorang guru berusia (29) nekad membakar dirinya lantaran tertekan kerana berkasih dengan seorang gadis cilik berusia 8 tahun. Tindakan nekad berbalut stress berat itu dilakukan Neil Wilkes dengan cara membakar dirinya sendiri selepas mengirim sms 'i love you' kepada gadis itu!

Depresi Neil seperti dilanpor daily mail diduga kerana malu. Dia memang sempat disiasat polis lantaran perilakunya berkasih dengan si gadis kecil.

Jenazah Neil yang terbakar ditemukan di Castleton, Derbyshire, oleh dua pejalan kaki. Peristiwa tragis ini memang terjadi pada akhir Oktober 2010. Namun, perkaranya masih diperiksa Pengadilan Derbyshire.

Diketahui pula, guru di Pinfold Primary School, Hyde, Cheshire, itu dipecat gara-gara dicurigai menjalin hubungan gelap dengan gadis kecil yang tak lain adalah muridnya.

Pada sidang akhir minggu ini diketahui bahawa Wilkes yang berasal dari Bolton, Manchester Raya, itu sebenarnya mulai dekat dengan keluarga remaja dari Oldham tersebut dan sering menemaninya.

Ayahnya, Ian, mengatakan di pengadilan bahawa putranya dipecat dari pekerjaan serta dilarang mendekati remaja perempuan itu selama penyiasatan polis. Wilkes pun merasa kecewa, lantas cuba minum ubat penghilang rasa sakit sampai kelebihan dos..

Psikologinya, Dr Clare Blackburn, mengatakan dalam pemeriksaan rasmi bahawa tiga hari sebelum meninggal, 20 Oktober 2010, Wilkes mengatakan kepada si gadis bahawa dia berharap dapat kembali mengajar setelah terlepas dari jeratan pasal soal pelanggaran seksual.

Ingatkan nak buat kejutan tapi tak pasal-pasal 'bom' yang dapat

Posted: 28 Mar 2011 08:00 AM PDT

Nenek yang berusia seabad masih lagi suka bertinju

Posted: 28 Mar 2011 07:00 AM PDT

Molly Reeves nampaknya tak ingin menghabiskan waktu hanya duduk santai sambil minum minuman ringan atau melihat-lihat dari jendela bilik.

Setiap minggu malam di  Chadderton, Molly selalu bersipa-siap melatih kecepatan tangannya. Yap, Molly sangat suka bertinju untuk tetap kelihatan segar.
"Aku merasa sedikit sakit usai bertinju namun aku sangat menikmatinya. Itu lucu", tutur Molly.

Molly Reeves lahir di Oldham tahun 1908 dan beberapa waktu lalu dia merayakan ulang tahunnya yang ke 100.

Meski sudah berusia tepat 1 abad, namun Molly benar-benar sihat.Suatu ketika, semasa  Molly berusia 93 tahun dan dirawat di hospital akibat sakit dipinggulnya, doktor mengira mereka kehilangan catatan medis Molly. Namun ternyata memang kali itulah Molly dirawat di hospitalt selama hidupnya.


Molly menjalani masa-masa bahagia selama hidupnya.Menikah selama 59 tahun pada tahun 1932 dengan sumainya, John, Molly dikaruniakan 2 orang putri, Brenda dan Anne. Namun sayang, John dan kedua putri mereka sudah meninggal.Namun Molly masih memiliki 2 orang cucu yang tinggal di Australia.

Hobinya menonton DVD dan juga pertandingan tinju Amir Khan, petinju kesukaannya yang dia anggap cute.

Sedang rahsia hingga dia boleh terlihat sihat diusianya adalah merasa bahagia."Kamu harus selalu tetap tersenyum," jelas Molly.

Kanak-kanak Ajaib Habiskan 1 kg Beras Mentah Sehari

Posted: 28 Mar 2011 06:00 AM PDT


Hikmatus Solihah, 4, tidak berbeza dengan kanak-kanak sebayanya. Dia  tergolong periang dan cerdas. Namun putri pasangan Abdul Jamal-Siti Romlah, warga Dusun Curahbanyak, Desa Kluwut, Kecamatan Wonorejo, Kabupaten Pasuruan, ini punya kebiasaan aneh, iaitu suka makan beras mentah. Ketika Surya berkunjung, Leha, panggilan kanak-kanak ini, sedang menikmati sepinggan kecil beras mentah didampingi ayahnya, Jamal dan kakaknya, Afifudin. Butiran beras keras itu dikunyahnya hingga halus sebelum ditelan. Tidak terlihat kesulitan ketika dia mengunyah. Sekitar 15 minit kemudian beras itu habis dimakannya.

Pemandangan itu terjadi tiap hari. Bagi Leha,  beras mentah adalah kesukaannya, bukan kuih-kuih seperti yang disukai kanak-kanak lain. Jamal dan isterinya sebenarnya ingin menghentikan kebiasaan ini, tetapi kalau tidak diberi, Leha minta beras daripada jirannya. "Tapi kami juga membatasi. Kerana kalau tidak, sehari dia boleh habiskan sekilo beras," kata Jamal.

Diceritakan Jamal, kesukaan anaknya makan beras mentah itu berawal ketika dia berusia setahun. Saat itu, Jamal dan istrinya baru pulang dari berniaga.

Sedangkan si Leha bermain tepung sehingga seluruh badan dan wajahnya memutih kena tepung.
"Biar tidak nangis saya ganti dengan beras buat mainan. Ternyata beras itu dimakannya mentah-mentah dan menjadi kebiasaan hingga ketika ini. Saya khuatir kesihatannya terganggu. Lalu, dia kami bawa ke klinik," tambah Abdul Jamal.

Doktor yang memeriksanya juga hairan. Namun untuk mencegah bahaya, Jamal diminta memberi beras yang sudah dicuci dan bukan beras jatah PNS, kerana dikhuatirkan masih terkontaminasi zat kimia.

"Memang pernah saya beri beras jatah. Tapi Leha malah kena keracunan. Kami juga pernah melarangnya dan dua bulan lalu semua beras disembunyikan. Tapi Leha malah sakit panas dua hari," tutur Siti Romlah, ibunya.

Memang selain makan beras, Leha juga masih makan nasi dan minum air susu ibu sampai usia dua tahun. Namun begitu lepas ASI, dia tak mahu minum susu dan lebih suka minum air putih.

Kebiasannya dia tidak malu untuk meminta beras daripada tetanggannya.

"Tiap main ke rumah saya, Leha langsung ke dapur dan mencari saya minta beras. Kerana sudah terbiasa, saya suruh ambil sendiri, sampai jadi kebiasaan. Orang sini sudah tahu kebiasaannya dan jika dilarang khuatir menangis dan sakit. Sayang kan, anak itu memang lucu dan pintar," ujar Purwati, tetangga Jamal.

[Parah] Alat Kelamin Remaja Putus Ketika Dikhatankan (sunat)

Posted: 28 Mar 2011 05:46 AM PDT

Alat kelamin seorang remaja ini terputus ketika  dikhatan dalam majlis khatan beramai-ramai di Padang, Sumatra Bara. Akibatnya remaja bernama Irfan harus dirawat di Rumah Sakit Umum Muhammad Djamil, Padang. Keadaa remaja 10 tahun itu terus buruk semenjak peristiwa itu. Demikian hasil pantauan pasukan SCTV.

Orangtua Irfan, Yoskani dan Herlina gusar memikirkan masa depan anak sulungnya kerana kemaluannya tinggal pangkalnya. Kini untuk buang air, lubang penis Irfan harus ditanam tiub. Orangtua korban mengaku tak terima dengan kejadian ini. Mereka lalu melaporkan kes ini ke polis. Irfan disunat oleh bakal doktor dari fakulti kedoktoran sebuah universiti negeri di Padang.

Kopi Buat Dada Perempuan Mengecil

Posted: 28 Mar 2011 04:25 AM PDT


Meminum kopi ternyata memberi kesan pada bentuk tubuh perempuan. Sebuah penelitian membuktikan bahawa meminum kopi membuat ukuran dada perempuan lebih kecil.
Penelitian itu dilakukan oleh para peneliti berasal Sweden dari Universiti Lund.  Helena Jernstrom, seorang ahli tumor yang memimpin penelitian. Awalnya penelitian ini betujuan untuk mengetahui pengaruh kopi bagi para perempuan.

Hasilnya cukup menggembirakan. Kerana ternyata meminum kopi tiga cawan sehari dapat mengurangi risiko kanser payudara pada perempuan. Namun dalam penelitian itu, bukan hanya hal tersebut yang di dapat. Dalam penelitian tersebut juga terungkap bahawa kopi mempengaruhi ukuran dada perempuan.

Dari penelitian terungkap bahawa kopi juga boleh membuat ukuran dada perempuan lebih kecil. Perempuan dengan berat badan yang normal namun memiliki payudara yang besar biasanya memiliki jumlah Mammary Gland (zat penghasil susu .red) yang banyak. Jumlah mammary gland tersebut yang biasanya menaikkan risiko kanser payudara.

Meminum kopi secara teratur dapat mengurangi jumlah mammary gland tersebut. Namun hal tersebut otomatis juga membuat ukuran payudara jadi lebih kecil.(kee/eny)

Polis terpendek di England

Posted: 28 Mar 2011 03:00 AM PDT

Dia dipanggil Laptop oleh teman-temannya, kerana di England PC adalah sebutan untuk polis. Namun kerana Robin Port, 29 tahun, hanya memiliki tinggi 5 ft maka ia dipanggil laptop....

Walaupun bertubuh mungil, Robin Port telah melakukan 17 penangkapan dalam bulan pertama dia bekerja.Sebelum bekerja sebagai petugas lapangan.


Ibu kurang ajar suruh anak bergaduh dan kemudian dirakamnya

Posted: 28 Mar 2011 02:40 AM PDT

Apakah Anda sudah pernah melihat Video Yoga Bayi di Pantai Mesir ketika ibu-ibu "sanggup" memutar-mutar bayinya di udara dan bahkan "mengajari" bayi itu berenang dan menyelam di laut? Menurut saya, ibu-ibu tersebut belum dapat dikategorikan sebagai kurang ajar. Tapi, seorang ibu berusia 33 tahun bernama Jennifer Zuniga asal California Amerika Syarikat ini benar-benar KURANG AJAR. Dia memprovokasi anak lelakinya sendiri untuk berkelahi sambil merakamnya. Tidak percaya? Tontonlah video di bawah ini....




[Gila] Lelaki ini buat blog semata-mata nak fitnah bekas kekasih

Posted: 28 Mar 2011 01:45 AM PDT

Sebuah blog heboh muncul di China yang menampilkan kisah seorang wanita bernama Yan Deli menghidap HIV. Namun penyiasatan polis mengungkap, blog  ini adalah buah karya bekas kekasih Yan dan sepenuhnya berisi fitnah.

Dalam blog, ditampilkan 300 pose tak senonoh Yan Deli, lengkap dengan 279 nombor handphone yang dikatakan sebagai nombor para pelanggan seks sang wanita. Ditambahkan kalau Yan juga diperkosa ayah tirinya sketika masih berusia 15 tahun.

Namun polis setempat menyatakan, semua postingan dilakukan bekas kekasih Yan. Yan sendiri telah membantah semua cerita di blog. Demi membuktikan dia bebas HIV serta memulihkan nama baiknya, Yan membuat ujian  di klinik setempat.

Foto-foto cabul itu adalah foto yang dulu diberikan Yan pada bekas kekasihnya  Sedangkan nombor handphone yang ada adalah milik teman-teman mangsa.

Keluarga Yan merasa sangat malu dengan blog tersebut. Ibu Yan membantah anaknya seorang pelacur melainkan hanya bekerja sebagai pelayan restoran. Sedangkan sang ayah tiri juga membantah pernah memperkosa puterinya.

"Apapun yang dikatakan mengenai aku, itu tidak penting keraa aku sudah tua. Tapi bagaimana hidup anakku dengan adanya rumor itu?," tukas sang ayah.

Bekas kekasihnya ketika  ini diseret ke muka pengadila untuk mempertanggungjawabkan kelakuannya.

Saya Tidur dengan 900 Lelaki…So What?

Posted: 28 Mar 2011 12:45 AM PDT

Apa yang dilakukan Victoria Betteridge, 28, memang pelik. Gadis lulusan Universiti Oxford ini mengaku telah tidur dengan 900 lelaki. "Orang menganggap saya mengacau sejak hari pertama, tetapi sebenarnya faktanya tidak jauh dari itu (tidur dengan 900 lelaki) ," demikian kata Victoria.

Victoria bukan berasal dari keluarga yang kucar kacir Sejak kecil dia terlindungi. Orangtuanya adalah penganut Katolik yang alim. Ia dididik dengan ketat salah satunya ialah haram bertemu dengan anak laki-laki. Tetapi ya itulah..dalam sembilan tahun dia tidur dengan 900 lelaki.

"Ketika semua teman saya pergi ke menonton wayang dengan teman laki-laki mereka atau ke disko, saya main Scrabble dengan orangtua saya, menunggang kuda dan pergi ke gereja," katanya.

"Sangat jelas laki-laki bukan sebahagian dari hidup saya. Ketika saya berumur 13 ayah saya khuatir pelajaran saya di sekolah terganggu, ia mengirim saya ke sekolah bertarif 7.000 poundsterling yang semua siswanya perempuan dan menginginkan agar saya hanya belajar daripad berhubungan dengan laki-laki."

"Gadis-gadis di sekolah semuanya tahu saya tak pernah punya kekasih atau mencium lelaki, sehingga mereka mengganggu saya sepanjang waktu, memanggil saya seorang lesbian atau frigid. Faktanya, saya seorang tomboy yang suka olahraga dan tidak mempedulikan make-up seperti para gadis."

Ketika Victoria berusia 18, dia masuk Oxford belajar bahasa Inggris. "Saya pergi ke hall dan merasa suasana kebebasan," katanya.

Aneh, sepanjang waktu dikerumuni para lelaki. Mulai saat itu ia menanggalkan sifat pemalunya. Pada malam pertama di universiti, dia minum tequila dengan beberapa teman menuju Freshers' Ball. Dalam hitungan jam ia berciuman pertama kalinya dengan Tom. Seminggu kemudian ia berkencan dengan Tom. "Tanpa pengawasan ayah saya akhirnya dapat melakukan apa yang saya mahu."

Tom setuju tidak terburu-buru berhubungan seks. Dia menunggu sampai Victoria siap. Enam bulan kemudian dia kehilangan keperawanannya. Menurutnya, pengalaman pertama itu sangat menakjubkan, beza dengan cerita teman-temannya yang merasakan hal yang sebaliknya.

Hubungan mereka putus, kerana Tom tidak ingin hanya melayani Victoria di ranjang, sementara Victoria menginginkan hubungan seks setiap waktu. Dalam sehari setidaknya dia minta dilayani tiga kali.

Putus hubungan dengan Tom tak membuatnya lama-lama bersedih. Seminggu kemudian ia ketemu lelaki yang dia lupa namanya di bar dan membawa lelaki itu ke biliknya. "Saya tidak peduli siapa dia dan apa yang ia lakukan, yang saya fikir hanya hubungan seks dan merasa baik." Inilah awal petualangannya sehingga ia tidur dengan 900 pria.

"Saya pergi ke bar mahasiswa dan kelab, menari secara provokatif di depan lelaki yang ia inginkan, kemudian saya minta dibelikan minum, semuanya begitu mudah," demikian Victoria menerangkan modusnya.

Tahun kedua di Oxford, dia pindah ke flat bersama lima gadis dan ini tidak membuatnya lebih jinak. "Kami saling merekomendasikan,"katanya sambil cekikikan.. "Kami saling memberi tahu apakah mereka cukup baik di ranjang atau tidak. Tidak ada di antara kami yang posesive.

Flat kami, katanya, diberi nama fun flat. Selalu ada beberapa lelaki setengah telanjang, yang mereka kadang tidak tahu siapa mereka.

Beberapa lelaki, tidak boleh menerima sikap Victoria yang tanpa komitmen itu. "Namanya Stewart biasa sembunyi di luar rumah untuk melihat apakah saya kencan dengan orang lain," kata Victoria sambil tertawa.

"Itu menjadi lawak. Jika kami mendengar suara berisik di luar kami akan berkata :Itu si gila Stewart sedang mengintip dengan teropongnya."

Di tahun terakhirnya kelakuan Victoria tambah menjadi. Ia pergi ke kelab swinger di mana para pelanggannya boleh bertukar pasangan. Ia bahkan berhubungan threesome di kelab yang ada di London itu. Ia juga tetap pada kebiasaannya, pergi ke kelab, ambil lelaki semalam untuk seks, pagi harinya ia tendang si lelaki pergi.

Kelakuan yang ugal-ugalan ini rupanya tercium oleh keluarga. Victoria pun diinterogasi sang ayah. Dan sejak itu Victoria putus hubungan dengan keluarga. Dia tahu bahwa orang lain juga akan menghakimi dia, tetapi dia buat tak peduli saja. Ia menepis anggapan bahwa kelakuannya itu membahayakan dirinya. Ia mengatakan selalu memakai pelindung dari penyakit seksual menular dan tak pernah membiarkan flatnya kosong tanpa bersama orang asing.

"Seks hal yang sangat normal bagi orang, beberapa orang pergi makan malam , olahraga—saya berhubungan seks," katanya seraya menambahkan bahwa kelakuannya itu tidak menyakiti siapa pun.

Meskipun demikian, Victoria mengatakan bahawa dalam tiga bulan terakhir ia mengurangi kebiasaanya itu. Ia mulai pergi tempat olahraga untuk mengurangi ghairah seksualnya.

"Saya terlibat kencan dengan seorang lelaki. Ada sesuatu yang lain tentang dia. Dia sesuai untuk saya di ranjang. Saya tidak tahu apa yang akan terjadi dengan dia, tetapi hal itu membuat saya sedar bahawa saya juga menginginkan perkahwinan dan anak pada suatu saat.

Dan setelah sembilan tahun menjadi predator seks, Victoria mulai melakukan evaluasi terhadap tabiatnya. "Saya kira, kerana saat kecil saya terlalu ketat," katanya. Saya tidak menginginkan hidup seperti ini terus, tetapi saya tidak menyesali masa lalu. Saya sudah menangguk kesenangan. Untuk saat ini saya kencan dengan satu orang. Kami akan lihat apa yang akan terjadi. "Saya hanya ingin menemukan seseorang yang ghairah seksualnya sama dengan saya agar saya puas," tegas Victoria.

Anak Bercabang 8 Akhirnya Masuk Sekolah

Posted: 27 Mar 2011 11:45 PM PDT

Lakshmi Tatma, seorang anak dari desa pertanian miskin di India dianggap sebagai titisan Dewa Hindu utuk kemakmuran dan kesuburan keranaa mempuyai keanehan fizik iaitu mempunyai 4 tangan dan 4 kaki. Orang- orang memujanya dengan menaruh hadiah di samping tempat tidurnya setiap hari. Tapi hal itu tidak membuat hidupnya senang, kerana ia harus membayar mahal "karnia" itu. Dia tak boleh berjalan, duduk atau berdiri.
Secara medik kedaan yang dialami Laksmi disebabkan oleh kerana ada kembar ditubuhnya.


Kembarnya yang berhenti tumbuh tanpa ada kepala. Jadi menempel pada tubuh laksmi dan disebut sebagai kembar parasit.
Orang tua Lakshmi memilih untk membedahi gadis malang itu 2 tahun lalu agar dia bolehterpisah dari kembar parasitnya. Dan setelah melalui operasi selama 27 jam kini fiziknya hampir sempurna. Dia boleh berdiri dan berjalan di atas dua kakinya. Hal yang sangat mustahil dilakukan sebelum operasi. Kini 2 tahun sudah berlalu dan Lakshmi boleh masuk sekolah dan bermain seperti anak- anak lainnya. Tapi masalah ternyata belum selesai, Lakshmi masih memerlukkan beberapa operasi lanjutan untuk menghindarkannya dari cedera tulang belakang scoliosis pada ketika dia tumbuh dewasa nanti.

Wanita Sexy Di Facebook Ini Menjadi Pembunuh

Posted: 27 Mar 2011 10:00 PM PDT

Perempuan ini berasal dari keluarga bahagia dan bersekolah di tempat mahal. Namun, bertambah dewasa, dia semakin suka mempamerkan sensualiti dan agresif bahkan membunuh. Foto yang menampilkan Ruby Thomas ketika di sekolah rendah. Perempuan ini Nampak seperti gadis kecil yang bahagia dan tersenyum malu-malu. Dia kelihatan dulunya sangat y manis. Namun, bila dewasa, dia seringkali berpose provokatif, kurang ajar dan menampilkan sensualitas yang berlebihan.


Foto Facebook diambil teman-teman Thomas di rumahnya di Crystal Palace, selatan London,. Dia nampak berpose berlebihan dengan skrit pendek dan atasan yang terbuka di dalam bilik tidurnya yang berhiaskan coretan grafiti.

Selain gambar yang menyedihkan itu, nampak pula beberapa kalimat bernada ejekan di Facebooknya, sehari setelah serangan brutal yang dilakukan Thomas terhadap Ian Baynham. Perempuan ini bersekolah di Sydenham High School yang menghabiskan duit sebanyak 12 ribu poundsterling.Kehidupan sehari-harinya, Thomas merupakan gadis yang membanggakan diri sebagai siswa yang berlatar belakang kehidupan mapan.

Sayangnya, perilaku Thomas menjadi berubah setelah ayahnya, Richard, 45 tahun, dihukum atas tuduhan pembunuhan kerana menikam seorang pemandu teksi di Brixton, Inggris, 2003 lalu. Temannya mengatakan bahawa Thomas biasanya pendiam, namun mulai agresif setelah dia suka minum minuman keras. Thomas juga pernah melakukan tindakan jenayah kerana menyerang pemandu di kawasan Trafalgar Square di usia 15 tahun. dia pernah pula menyerang Aasim Shah.Ketika  itu, dia meludahi Shah, menendang dan meninju di belakang kepala mangsa.

Dua tahun kemudian, meski dia melarikan diri dari TKP, insiden sempat disaksikan oleh orang sekitar yang melapor ke polis. Ia mengakui serangan itu, namun melarikan diri dari hukuman pelayanan masyarakat. Kes terbaru terkait penyerangan Thomas pada Baynham terjadi beberapa hari setelah ia memulai pekerjaan baru. Selama persidangan, Thomas menolak bukti di pengadilan. Dia nampak tidak menunjukkan emosi menyesal. Malahan, thomas sering tersenyum dan bercanda di luar sidang.

Utusan Online - Hiburan

Posted: 28 Mar 2011 03:27 PM PDT

Utusan Online - Hiburan


Generasi baru Berklee perlu progresif

Posted:

Generasi baru Berklee perlu progresif

Generasi baru Berklee perlu progresif

Oleh ABD. AZIZ ITAR
aziz.itar@utusan.com.my
Gambar JAMEELFEERDAUS ZAMZURI dan KADIR CHAN


LOQUE kembali ke muzik akar umbi seni dan budaya warisan Melayu menerusi album Halimunan Abad Ke-21.


TIDAK ramai anak tempatan yang mendalami ilmu muzik di Berklee College of Music di Boston, Amerika Syarikat (AS).

Sejak Tan Sri Ahmad Merican muncul pemuzik tanah air pertama melanjutkan pengajian di kolej muzik terkenal itu pada pertengahan tahun 1950-an, hingga kini bilangannya masih boleh dibilang dengan jari.

Terbaru, Loque iaitu gitaris, vokalis dan keyboardis kumpulan Monoloque merupakan antara generasi baru graduan dari kolej muzik terkemuka tersebut.

Pemegang Ijazah Sarjana Muda Muzik Sintesis dan Komposisi itu boleh berbangga kerana dia adalah graduan Berklee terbaru yang mewakili karyawan-karyawan dalam industri muzik tempatan.

Dengan pengalamannya dalam bidang muzik hampir 15 tahun dan berbekalkan segulung ijazah, peranan dan tanggungjawab pemegang nama sebenar Khairil Ridzwan Annuar ini amat besar.

Apatah lagi, apabila Loque memilih dunia muzik sebagai gelanggang kariernya, dia tentunya mempunyai inspirasi dan aspirasinya yang tersendiri.

Melangkah pulang ke tanah air pada 2009, tekad penyanyi, pemuzik dan komposer generasi baru ini adalah bagi membawa perubahan dalam industri muzik di Malaysia ke suatu tahap yang lebih progresif.

Lambat berganjak dengan cetusan-cetusan nada melodi dan susunan muzik baru yang lebih kemas antara perkara yang menjadi perhatiannya.

Pendekatan Loque itu seolah-olah memberi tamparan hebat buat segelintir karyawan muzik tanah air yang pernah dilahirkan dari Berklee tetapi tidak banyak menyumbang ke arah arah perkembangan lebih progresif.

Jalur muzik tempatan dikatakan tidak banyak berubah dan masih berada di takuk lama daripada segi rentak serta susunan lagu-lagunya.

Karyawan muzik berusia 33 tahun itu dengan tulus mengakui sudah sampai masanya para penggiat dalam bidang itu terutama graduan yang pernah mendapat pendidikan di Berklee membuat perubahan drastik dalam karya-karya mereka.

"Kita semua (karyawan muzik) kena ubah gaya dan trend dalam industri muzik di Malaysia. Perubahan daripada segi gaya gubahan muzik yang mempunyai jati diri bangsa Melayu atau orang Malaysia.

"Sampai bila kita mahu terikat dengan gaya olahan muzik yang kebanyakannya diceduk dari Barat? Kita kena berani dan 'tebalkan' telinga. Untuk membuat perubahan bukan senang.

"Perkara-perkara baru dalam muzik biasanya pendengar memang susah hendak terima. Ia perlukan masa dan pemahaman. Sampai bilakah juga kita mahu statik dengan muzik yang ada sedangkan evolusi muzik di dunia berkembang dengan pantas," katanya kepada Mega sewaktu ditemui di Bsync Studio Production, Kuala Lumpur.

Loque yang akan muncul dengan album sulung bersama Monoloque berjudul Halimunan Abad Ke-21 sebelum hujung tahun ini menambah, dalam usaha memperkembangkan skop lagu-lagu tempatan, elemen-elemen tempatan haruslah diperbanyakkan dalam karya-karya tersebut.

Ujar Loque, pengalamannya melanjutkan pengajian di Berklee dari tahun 2006 hingga 2009 banyak mengajarnya tentang erti jati diri sebagai orang Melayu dalam memperjuangkan karya-karya muzik yang menjadi tinggalan nenek moyang.

Justeru, segala ilmu yang dipelajarinya di negara Uncle Sam itu akan dicurahkannya di negara tercinta ini kerana pengalaman belajar muzik di Berklee menjadikannya 'celik' muzik dan menyedarkannya tentang asal usul keturunansebagai anak Melayu.

"Selama ini kita terlalu banyak dijajah melalui muzik. Sudah sampai masanya kita cuba membuat haluan sendiri dalam acuan muzik yang bercirikan budaya bangsa kita.

"Sebab itu saya tubuhkan Monoloque kerana melalui kumpulan ini saya akan mengaplikasikan apa yang saya belajar di sana bagi membawa jati diri orang Melayu dalam lagu-lagu ciptaan kami.

"Contohnya, semua lagu Monoloque dalam bahasa Melayu. Malah, kami cuba menghidupkan bahasabahasa Melayu lama yang semakin dilupakan generasi baru," ujarnya.

Pendekatan karyawan muzik berasal dari Alor Setar, Kedah itu cukup ketara apabila kebanyakan bahasa yang dilontarkan menerusi lirik-lirik lagu kumpulan lima anggota itu kental dengan seni, budaya dan masyarakat Melayu.

Ia diperdengarkan dalam lagu seperti Kekanda Adinda, Gurindam Hutan Batu dan Tiada Kata Secantik Bahasa.

Tiga lagu itu antara yang akan diselitkan melalui album Halimunan Abad Ke-21 yang akan diterbitkan dalam bentuk trilogi di mana untuk terbitan pertamanya berjudul Jejak Tanah yang kini sedang dalam proses rakaman di Studio Kilang Menjahit Bunyi milik Loque yang terletak di Bangsar, Kuala Lumpur sejak enam bulan lalu.

Lagu-lagu dan lirik-lirik dalam album itu dicipta sendiri oleh Loque di mana ia juga diterbitkan melalui syarikat rakaman miliknya, Penerbitan Panca Sona yang menelan kos sehingga RM50,000.

Selain Loque turut menganggotai Monoloque ialah Kadax selaku bassis, Ijoo (gitaris), Loko (dram) dan Apex (keyboardis dan gitaris).

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pengorbanan Fauzi kini berbalas

Posted:

Pengorbanan Fauzi kini berbalas

Pengorbanan Fauzi kini berbalas

Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
shazryn.faizal@utusan.com.my
Gambar WAHIDAH ZAINAL


PADA usia 38 tahun, Fauzi masih lagi mahu meneroka watak-watak yang dapat memantapkan lagi kredibilitinya sebagai seorang aktor versatil.


PERJALANAN seninya barangkali boleh dianggap sebagai laluan yang penuh berliku dan tidak semudah seperti mana yang dikecapi oleh pelakon muda zaman ini.

Segala pahit maung dan sepak terajang dunia seni sudah dirasai oleh Mohd. Fauzi Mohd. Nawawi atau lebih dikenali sebagai Fauzi Nawawi sebelum mampu menempatkan dirinya pada kedudukan seperti hari ini.

Bermula sebagai pelakon tambahan untuk watak-watak sampingan dalam drama tempatan pada tahun 1996, perlahan-lahan Fauzi merangkak mencari dahan untuk berpaut sebelum dapat berdiri dan seterusnya berlari mengecapi kenikmatan populariti seorang aktor.

Sehinggalah pada tahun 1998, dia diberi peluang untuk menjadi pelakon lagak ngeri dan kemudian memperolehi kepercayaan produser untuk menawarkan peluang berlakon kepadanya.

"Namakan apa sahaja, semua saya sudah rasai. Bukan mudah untuk saya menjadi seorang pelakon seperti mana yang anda dapat lihat hari ini. Semuanya memerlukan pengorbanan dan apa yang penting adalah minat dalam setiap pekerjaan yang saya lakukan.

"Saya percaya dengan adanya dua kombinasi ini termasuk kerja keras, tidak mustahil kejayaan akan berpihak kepada kita walaupun ia mengambil masa yang lama.

"Alhamdulillah, apa yang saya impikan selama ini untuk berdiri sama tinggi bersama barisan aktor hebat negara kini sudah tercapai. Saya akan terus berlakon selagi kudrat dan tenaga saya mengizinkan," demikian luahan jujur Fauzi saat diminta mengulas tentang kedudukannya selepas menjulang dua trofi Pelakon Lelaki Terbaik pada Anugerah Skrin 2010 dan Anugerah Seri Angkasa 2010, baru-baru ini.

Pelakon berusia 38 tahun itu ditemui pada majlis ramah mesra drama bersiri, Kemboja Putih yang diadakan di Sri Pentas, Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor, baru-baru ini.

Kemboja Putih arahan Haris Fadzilah itu menggandingkan Fauzi bersama Eira Syazira, Ezany Nizariff, Rahhim Omar, Fadhilah Mansor dan ramai lagi.

Fauzi yang merupakan anak kelahiran Pantai Remis, Perak dinobatkan sebagai Pelakon Lelaki Terbaik dalam dua acara anugerah berprestij berkenaan menerusi drama Sebelum Akhirat arahan Murali Abdullah.

Apabila memperkatakan tentang kredibiliti Fauzi sebagai seorang aktor, memang agak mustahil untuk menidakkan realiti itu kerana Fauzi memang jarang mengecewakan audiens tempatan menerusi lakonannya.

Berikanlah apa sahaja watak kepadanya, dia akan mewarnakannya dengan bijak dan kreatif sekali terutama watak antagonis sehingga mampu menimbulkan perasaan benci kepada penonton.

Tidak henti mengucapkan syukur ke hadrat Allah, Fauzi memberitahu dua kemenangannya sebagai Pelakon Lelaki Terbaik telah membuka jalan yang lebih luas untuknya meneroka pelbagai watak lain sekali gus mencabar dirinya sebagai seorang pelakon.

Katanya, kini dia banyak ditawarkan dengan watak komedi dan Fauzi menyifatkannya sebagai satu peluang yang cukup baik buat dirinya. Setidak-tidaknya kata Fauzi, khalayak tidak akan lagi melabelkannya sebagai pelakon stereotaip dengan watak antagonis terutamanya.

"Dengan pengiktirafan yang saya terima, ia turut menguji kemampuan seseorang produser dalam menilai dan menguji kebolehan saya dalam mencuba pelbagai watak yang lari daripada apa yang telah saya bawakan sebelum ini.

"Namun, saya tidak mahu menjadi seorang yang tamak dan lebih selesa untuk menerima tawaran satu demi satu kerana apabila menang anugerah, ia juga bukan satu tiket untuk kita berbuat demikian.

"Saya tidak suka menyusahkan orang lain dan adalah lebih baik untuk saya berlakon dalam satu-satu masa walaupun tawaran kini semakin mencurah-curah," ujarnya yang masih mempertahankan prinsip hidupnya yang dipegang sejak menceburi bidang seni.

Sudah menjadi resmi, setiap pelakon yang diiktiraf dengan anugerah pasti akan ditebak dengan soalan tentang kenaikan harga dan bertemu dengan Fauzi, soalan itu tidak terlepas daripada ditanyakan kepadanya.

Kata Fauzi, dia tidak akan menaikkan harga sewenang-wenangnya kerana semuanya bergantung kepada tawaran yang diterimanya.

"Saya kena lihat sama ada berbaloi atau tidak jika saya menaikkan harga untuk setiap tawaran yang diterima. Jika ia menuntut masa kerja yang lebih, memang saya akan naikkan sedikit.

"Saya masih lagi rasional dan boleh dibawa berbincang. Ada juga penerbit yang sendiri sudah meletakkan harga untuk saya," jelasnya tanpa selindung.

Seperkara lagi adalah tentang isu pelakon yang memilih watak dan skrip sebaik sahaja mereka memenangi anugerah yang sering ditanyakan kepada mereka.

Mengulas situasi itu, Fauzi ternyata mempunyai justifikasi sendiri apabila dia memberitahu soal selektif itu amat perlu dalam meletakkan satu standard untuk seorang aktor sepertinya.

"Apabila memperkatakan tentang isu selektif ini, saya teringat kembali beberapa orang pelakon terdahulu yang berpegang teguh kepada soal kualiti lakonan dengan menjadi begitu memilih dalam berkarya.

"Sekarang baru saya tahu mengapa mereka berbuat demikian kerana pelbagai aspek perlu diambil kira. Kadang-kala skrip itu bagus dan kita sebagai aktor sudah memberikan yang terbaik, tetapi mungkin aspek teknikalnya gagal menyerlahkan kualiti drama itu.

"Jadi, sebagai seorang aktor kita harus memikirkan semua aspek agar karier kita sendiri tidak akan terjejas. Saya lebih selesa untuk berlakon jika saya rasa saya mampu melakukannya dan berasa puas," ujar Fauzi yang pernah membintangi filem Anak Halal dan Orang Minyak itu panjang lebar.

Katanya lagi, setiap kali berlakon dalam sesebuah drama dia langsung tidak memikirkan soal kemenangan kerana dia percaya setiap yang dilakukan dengan penuh jujur dan keikhlasan, pasti akan ada insentif yang menanti kelak.

Seboleh-bolehnya, dia mahu bekerja keras dan sedaya upaya untuk meninggalkan kesan kepada penonton menerusi lakonannya.

"Kalau ditempatkan dalam senarai lima yang terbaik pun, ia sudah memadai untuk saya kerana setidak-tidaknya bakat saya dipandang dan diterima.

"Ia juga satu pengiktirafan untuk pihak produksi berkenaan," kata Fauzi lagi yang turut mempunyai perniagaannya sendiri, Glam Beauty Studio di Melawati, Kuala Lumpur, yang baru lima bulan beroperasi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Celebrity News

Posted: 28 Mar 2011 03:25 PM PDT

Celebrity News


Films : Sinopsis Filem Senja Kala

Posted: 28 Mar 2011 01:28 AM PDT

Satu lagi filem seram yang dihasilkan oleh Ahmad Idham untuk penonton diluar sana yang dijangka akan ditayangkan pada 14 April 2011.

Adakah filem ini dapat mengatasi filem Hantu Kak Limah !!!!? sama-sama kita tunggu dan lihat...


Pengarah : Ahmad Idham
Syarikat Penerbit : Excellent Pictures Sdn. Bhd. , MIG Production Sdn. Bhd.
Bahasa : Bahasa Melayu
kategori : Filem Cereka
Genre : Ngeri
Klasifikasi : U - Untuk tontonan umum
Tarikh Tayangan : 14 April 2011
Durasi : 90 min
Audio : Dolby
Format : 35mm
SINOPSIS

Karlisa, baru saja kematian tunangnya di dalam sebuah kemalangan jalan raya. Sejak itu, Karlisa mendapat mimpi pelik yang memanggil-manggil gadis itu untuk pulang ke kampung ibunya iaitu Kg Senja Lama. Karlisa pernah membesar di kampung tersebut sewaktu kecil, tetapi berpindah ke Kuala Lumpur dan sejak itu tidak pernah pulang semula ke sana. Secara sembunyi-sembunyi, Karlisa bersama teman rapatnya, Isabella, pergi ke Kg Senja Lama. 


Mereka pergi semula rumah kampung keluarga Karlisa dan terkejut apabila mendapati Opah Maimoon, yang selama ini dianggap sudah meninggal dunia, masih hidup dan tinggal di rumah tersebut.
Di kampung itu juga, Karlisa bertemu dengan seorang lelaki penuh misteri bernama Armand. Armand seorang yang pendiam dan kera sumbang. Orang-orang kampung menghindari Armand kerana Armand mempunyai saka. Armand juga mempunyai kelebihan di mana, setiap gadis yang melihatnya, akan jatuh cinta kepadanya. Armand juga pernah bertunang, tetapi tuang bernama Harlina itu meninggal dunia, pada malam hari pertunangan mereka. Karlisa mulai rapat dengan Armand dan melalui Armand, Karlisa mula mengetahui tentang sejarah keluarganya sendiri. 

Karlisa juga berkenalan dengan Intan, adik kepada Harlina, bekas tunang Armand. Intan dan keluarganya amat membenci Armand dan juga Karlisa, yang dikaitkan dengan kematian Harlina. Rupa-rupanya, Armand membela saka yang sepatutnya diwarisi oleh Karlisa. Dan Karlisa dipanggil ke kampung oleh saka yang mahu pulang ke tuan asalnya. Armand yang telah jatuh cinta dengan Karlisa, tidak mahu menyerahkan saka tersebut. Tetapi karlisa yang sedar ibunya telah lari daripada tanggungjawab keturunannya bagi membela saka, berdegil mahu bertanggungjawab. 

Ibu Karlisa, Puan Mazidah, tidak mahu menerima saka daripada Opah Maimoon kerana mahu menyelamatkan suaminya Tuan Shapie, dari menjadi mangsa saka. Akibatnya, ayah Armand, Tuan Salleh yang berada di sisi Opah maimoon sewaktu perempuan itu nazak, mengambil saka tersebut kerana kasihan. Namun, saka hanya menumpang dan tidak boleh dimusnahkan, selagi perjanjian di antara tuan asalnya tidak dibatalkan. Akhirnya, Armand setuju memberi saka itu semula kepada Karlisa dengan harapan sebaik saka kembali kepada tuan asalnya, saka itu boleh dimusnahkan dengan bantuan seorang ustaz, Ustaz Zailan. Namun saka itu tidak musnah dan masih berada bersama-sama Karlisa. 

Perwatakan Karlisa- berusia lewat 20an, seorang yang moden dan berpendirian. Namun, sejak kematian tunangnya, beliau jadi keliru dan susah hati. Karlisa kembali ke Kg Senja Lama, bagi mencari jawapan mimpi-mimpi peliknya. Di situ, beliau bertemu dan jatuh cinta dengan Armand, seorang lelaki penuh misteri yang digeruni penduduk kampung. Armand- berusia awal 30an, seorang yang pendiam, dan misteri. Digeruni penduduk kampung kerana dikatakan membela saka. Armand menderita sejak ayahnya, Tuan salleh, mengambil saka daripada Opah Maimoon. Dan apabila saka itu diturunkan kepadanya, hidup Armand lebih sukar. Tunangnya meninggal dunia menjadi mangsa saka. 

Dan apabila bertemu Karlisa, dan tahu Karlisa adalah tuan asal saka, dia masih tidak mahu mengembalikan saka itu kepada Karlisa. Isabella- berusia lewat 20an, sangat moden dan seksi berpakaian. Seorang yang manja dan menggoda. Tidak percaya kepada dunia ghaib tetapi mengalaminya ketika di kg Senja Lama. Isabella juga tergoda dengan Armand tetapi tidak menunjuk perasaan itu di depan Karlisa kerana sedar Karlisa jatuh cinta dengan Armand. Namun, Isabella mempunyai niat mahu 'try' Armand. Opah Maimoon- berusia 80an, dan membela saka sejak muda. Opah maimoon sebenarnya sudah meninggal dunia dan sakanya yang sedang menjaga rumahnya serta bertemu dengan Karlisa dan Isabella. 

Opah Maimoon hanya muncul menjelang senja hingga ke subuh. Intan – berusia 16 tahun, dan berkahwin muda kerana ayahnya bimbang menjadi mangsa saka Armand. Intan sedang mengandung dan beliau antara orang kampung yang mengetahui sejarah sebenar saka milik Armand. Dia mahukan kebenaran dan telah menceritakan semuanya kepada Karlisa. Puan mazidah – ibu karlisa yang telah lari dari kampung kerana tidak mahu menerima saka daripada ibunya, Opah Maimoon. Dia lari kerana tahu jika dia menerima saka tersebut, suaminya akan menjadi mangsa. Mazidah bagaimanapun terpaksa berdepan kenyataan apabila saka memanggil-manggil Karlisa. Tuan Shapie – mengetahui rahsia keluarga Mazidah dan amat memahami kehendak isterinya. Dia juga sayangkan anaknya. Shapie seorang yang warak.

ZoOm : Sinopsis pun dah seram....bulan April ni nak beli tiket la :) ..Apa pula kata anda !?


Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Films : Filem Nur Kasih The Movie

Posted: 28 Mar 2011 01:08 AM PDT


Satu lagi skuel cerita Drama Nur Kasih yang pernah menggemparkan dan menjadi bualan segenap masyarakat di Malaysia. Dengan jalinan dan watak yang menarik menyebabkan drama ini menjadi bualan sehingga hari ini.
Pengarah : Kabir Bhatia
Syarikat Penerbit : Primeworks Studios Sdn Bhd (Formelly known as Grand Brilliance Sdn. Bhd.)
Bahasa : Bahasa Melayu
kategori : Filem Cereka
Genre : Drama
Klasifikasi : U - Untuk tontonan umum
Tarikh Tayangan : 19 Mei 2011
Durasi : 90 min
Audio : Stereo

Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti

Posted: 28 Mar 2011 01:36 PM PDT

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti


Zul Huzaimy Sah Bercerai Talak Dua

Posted: 28 Mar 2011 02:28 AM PDT


Sudah menjadi lumrah rumahtangga, setiap perjodohan mesti ada perpisahan, oleh itu sebelum berpisah pikirkan lah masak masak sebuah melafazkan sesuatu perkara yang boleh menghancuhkan kebahagian yang telah dibina.

Hari ini saya nak cerita sedikit berkenaan artis malaysia kita iaitu Zul Huzaimy, pastinya anda sudah sedia maklum yang rumahtangga Zul Huzaimy dan isterinya pernah mengalami konflik sekitar hujung tahun 2009 dan awal tahun 2010 apabila Zul Huzaimy dikatakan terjebak dengan cinta Facebook.

Bermula dengan kisah tersebut, rumahtangga Zul Huzaimy dilaporkan mulai goyah dan ada juga menyatakan yang dia dan isteri sudah berpisah. Namun apabila Zul Huzaimy diajukan pertanyaan mengenai rumahtangga'nya selepas episod cinta Facebook itu, dia enggan mengulas lanjut sebaliknya berkata ia adalah kisah peribadi yang tak perlu dikecohkan.



Namun, setelah sekian lama bermain tarik-tali, akhirnya isteri (kini bekas isteri) Zul Huzaimy, Nor Dalilah Muhammad mengesahkan yang dia dan Zul Huzaimy sudah berpisah talak dua dan penceraian itu didaftarkan pada 1 Julai 2010 di Mahkamah Rendah Syariah Kajang.

Laporan penuh boleh rujuk dilaman web mStar.

Apa jua situasi yang diharapi oleh Zul Huzaimy GAM mendoakan kebahagian diri serta kerjayanya.

Fasha Sandha artis paling seksi ABPBH?

Posted: 28 Mar 2011 02:07 AM PDT



MyMetro masih mengekalkan undian '5 Artis Paling Seksi' dalam MyMetro. Kepada pembaca yang ingin memberi sokongan pada artis kesayangan anda, sila buat undian anda dan layari laman web www.hmetro.com.my

Berikutan itu, Metro Ahad terpanggil untuk menjalankan satu kajian bagi mencari '5 Artis Paling Seksi' tanah air melalui laman web rasmi Kumpulan Harian Metro, MyMetro, bermula 7 Mac lalu.



Pilihan lima artis paling seksi dan panas itu membabitkan 29 selebriti wanita dalam negara. Sejak carta undian ini dikeluarkan, maklum balas yang diterima daripada peminat seni dan pembaca akhbar ini cukup memberangsangkan dengan kira-kira 2,000 pembaca melakukan undian.

Setakat ini, pelakon penuh kontroversi, Fasha Sandha masih menduduki tempat pertama carta undian. Pada minggu pertama, undian teratas mulanya memihak Rozita Che Wan. Namun, nama Fasha membuat kejutan pada minggu berikutnya apabila mendahului semua artis lain dengan rating sebanyak 14.76 peratus sehingga kelmarin.
Tiga artis lain dalam senarai lima teratas adalah Zila Bakarin, Rabecca Nur dan Jue Aziz. Rating ketiga-tiga artis ini sangat jauh tertinggal di belakang Fasha dan Rozita. Zila Bakarin menduduki tangga ketiga senarai dengan undian sebanyak 6.41 peratus. Tuah banyak menyebelahi pelakon lama ini dan lebih membanggakan Zila tidak pernah terkeluar daripada rating lima terbaik dalam carta. Agak mengejutkan, Rebecca Nur Al Islam menduduki carta keempat gadis paling seksi. Sekalipun sudah bergelar isteri kepada seorang usahawan, ternyata popularitinya masih belum merudum


Menurut seorang pembaca, Fauzi Latif, 30, sekalipun Fasha tidak pernah kering dengan pelbagai kontroversi, tidak dinafikan pelakon terbabit pandai menjaga penampilan.

"Artis macam Fasha ada pakej menarik. Saya suka melihatnya ketika dia tampil di khalayak, terutama di media.

"Dia ada rupa yang cantik dan pandai pula bergaya. Mata dan pinggul Fasha memang menggoda," katanya.
"Begitupun, tidak semua yang berpakaian terdedah sana sini boleh digelar seksi. Bagi saya, seksi itu adalah sesuatu yang subjektif," katanya.

Artis Qalisha Ray & Hafiz Hairuddin aksi cimolot?

Posted: 28 Mar 2011 01:53 AM PDT

Biasalah, remaja baru nak naik, seperti pepatah baru BANGSAT BIN AJAIB, lihatlah sendiri sandiwara artis artis muda sekarang nie, tak kenal tempat awam, tempat privacy ke, ada sahaja peluang balun, seperti pepatah dr mahathir melayu mudah lupa, so generasi macam diorang nie lah.



Anda semua lihatlah sendiri, betapa syahdunya muka lelaki tu nak membuat ciuman. Dia ingat macho sangat lah dia tu nak buat ciuman.

Berita Harian: Hip

Posted: 28 Mar 2011 11:55 AM PDT

Berita Harian: Hip


Bukan mudah!

Posted: 27 Mar 2011 03:13 PM PDT

Hip

Shahir dan Adira kian berdebar menanti 3 April

KALAU ditanya siapakah penyanyi remaja yang kini sedang mendaki carta populariti, jawapan yang diterima sudah pasti nama dua bekas pelajar Akademi Fantasia musim kelapan iaitu Shahir dan Adira.

Bersandarkan bakat dan wajah menarik serta dibekalkan pula lagu yang sedap didengar, Shahir dan Adira dilihat ramai sebagai calon pilihan untuk naik ke pentas menerima trofi pada malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2010 pada 3 April nanti. Shahir dicalonkan dalam kategori Penyanyi Lelaki Popular bersama-sama Aizat, Anuar Zain, Black dan Faizal Tahir. Dia juga menjadi finalis untuk kategori Artis Baru Lelaki Popular yang turut menyenaraikan Daus, Maulana serta dua pelakon, Sharnaaz Ahmad dan Shahz Jaszle.

Adira pun tidak kurang hebatnya. Dia disenaraikan bersama-sama Ana Raffali, Alyah, Stacy dan Yuna untuk kategori Penyanyi Wanita Popular. Dalam kategori Artis Baru Wanita Popular pula, Adira bersaing dengan Ana Raffali, Mizz Nina, Nurul Elfira Loy dan Nur Syuhaida atau Dottie.

Memang kalau diimbas semula, pemenang Artis Baru Lelaki dan Artis Baru Wanita Popular selalunya dikuasai oleh penyanyi lepasan AF. Besar sungguh impak program itu sehingga hampir setiap tahun pemenang untuk kategori itu disapu bersih oleh bekas pelajarnya.

Cuma tahun lalu, kategori Artis Baru Lelaki Popular dimenangi peserta program Mentor, Black, dan Artis Baru Wanita Popular pula menjadi milik Yuna.
Justeru apakah mereka mampu merampas kembali gelaran Artis Baru Popular yang selama ini sering menjadi milik bekas pelajar AF?

Diajukan pertanyaan ini kepada Shahir, jejaka kelahiran Kampar, Perak, itu membalas pertanyaan itu sambil tersenyum. Bukan teruja disebabkan terlalu yakin kemenangan di pihaknya, tetapi dia sendiri sebenarnya kurang yakin langkahnya akan semudah itu.

"Persaingan ini memang sengit. Bukan saja daripada rakan saya sendiri seperti Maulana dan Daus, tetapi juga daripada dua pelakon, Sharnaaz dan Shah Jaszle. Mereka pun ada mempunyai pengikut yang ramai.

"Lagi pun, tidak semestinya bekas pelajar AF berpeluang menggenggam trofi kemenangan itu. Macam tahun lalu, peminat memilih Black daripada program Mentor untuk memegang trofi Artis Baru Lelaki Popular.

"Sebenarnya, apabila tersenarai sebagai Top 5, ia sudah cukup untuk membuktikan bahawa saya masih ada peminat yang sudi untuk mengundi dan meletakkan saya di kedudukan ini," katanya kepada Hip.

Shahir cukup beruntung kerana mempunyai peminat yang sanggup bersusah payah kerananya. Malah menerusi laman Facebook ABPBH 2010, kempen untuk Shahir cukup giat dijalankan. Hakikat itu disedari penyanyi yang popular dengan lagu Kebahagiaan Dalam Perpisahan ini.

"Apabila dapat tahu usaha peminat saya itu, saya cukup terkejut kerana mereka sanggup susah payah kerana saya. Saya juga dapat tahu, ada peminat dari Singapura sanggup mengirimkan wang kepada rakan mereka di sini semata-mata mahu kawan-kawan di sini membeli akhbar Berita Harian dan mengundi saya.

"Saya kagum dan sangat hargai usaha peminat itu. Hanya ucapan terima kasih yang mampu saya luahkan buat mereka. Kalau saya menang, Alhamdulillah, itu satu bonus buat saya dan jika kalah, saya minta peminat yang mengundi supaya tidak kecewa kerana saya tahu mereka sudah berusaha bersungguh-sungguh untuk memastikan kemenangan saya," katanya yang akan mengenakan pakaian rekaan Rizman Ruzaini dan Riffai pada malam kemuncak ABPBH 2010 nanti.

Mengenai album sulungnya yang masih ditunggu-tunggu peminat, Shahir mengharapkan mereka akan terus bersabar kerana masih ada beberapa lagu yang belum dirakam.

"Selepas Kebahagiaan Dalam Perpisahan, single kedua saya yang berjudul Luar Biasa kini sedang diputarkan di corong radio. Memang sepatutnya album sulung saya keluar dalam bulan Mac, namun disebabkan masalah teknikal, ia terpaksa ditangguhkan. Saya harap peminat bersabar menanti kemunculan album saya itu," pesan Shahir pada peminatnya.

Gosip jejaskan imej

ADIRA pantas mengecapi populariti apabila lagu Ku Ada Kamu mudah menarik perhatian penggemar muzik. Ketika lagu ciptaan Edry KRU itu masih lagi melekat di hati pendengar, lagu terbaru nyanyian penyanyi dari Sabah berjudul Ilusi terus mengukuhkan nama Adira di persada seni.

Namun, ketika dirinya enak diulit perjalanan manis dalam dunia seni yang sarat dengan glamor ini, muncul pula gosip panas yang sedikit sebanyak menjejaskan nama baiknya. Apakah kemunculan gosip itu mampu memberikan kesan kepada undian penyanyi jelita bertubuh kecil molek ini?

"Dari segi reputasi, saya akui memang gosip itu sedikit sebanyak menjejaskan imej saya. Namun saya bersyukur kerana peminat lebih mempercayai saya daripada gosip terbabit. Saya juga sudah terangkan pada mereka situasi sebenar.

"Soal terjejas atau tidak undian saya, semua itu saya serahkan sendiri pada peminat. Tapi berdasarkan komen yang diberikan menerusi laman sosial seperti Facebook dan juga fan page saya, mereka sentiasa memberikan dorongan dan sokongan yang tidak berbelah bagi, membuatkan saya lebih bersemangat untuk memberikan mereka yang terbaik pada masa akan datang," kata Adira yang akan menggayakan rekaan Hazwani Osman pada malam kemuncak ABPBH2010 nanti.

Ditanya apakah dia turun padang untuk berkempen supaya peminat mengundinya, Adira hanya tertawa kecil. Dalam nada malu-malu, dia mengakui ada juga meminta peminat mengundi dirinya.

"Selalunya saya tulis dalam laman Fan Page saya dan meminta peminat mengundi saya. Sekadar melakukan apa yang termampu. Tapi kalau boleh, biarlah pemilihan itu dilakukan dengan ikhlas. Saya tidak mahu dilihat seperti memaksa mereka pula," katanya yang kini semakin petah berkata-kata.

Bakal bersaing dengan calon lain seperti Elfira Loy, Ana Raffali, Mizz Nina dan Nur Syuhaida atau Dottie dalam kategori artis baru, Adira dengan rasa rendah diri berkata tidak ada jalan mudah baginya untuk merebut gelaran itu.

"Saingan saya cukup hebat dan apa yang boleh saya katakan, disenarai sama pada kedudukan Top 5 sudah cukup untuk membuatkan saya bangga kerana untuk berada pada tahap ini juga sebenarnya bukan sesuatu yang mudah," katanya sambil mengakui ABPBH turut memberi impak yang besar dalam memperkembangkan populariti serta kerjayanya.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Lebih demokratik, dinamik

Posted: 27 Mar 2011 03:04 PM PDT

Hip

pix_gal0
EXCO terbaru PFM saksikan gandingan muka lama, baru

BAGAI ada sinar baru dalam perjuangan Persatuan Penerbit Filem Malaysia (PFM) apabila Mesyuarat Agungnya yang ke-29, yang berlangsung di Hotel Istana, Sabtu lalu menyaksikan anggotanya bersepakat untuk melupakan sengketa lama, sebaliknya menyatakan sokongan padu mereka kepada barisan pucuk pimpinan baru, yang dipilih secara demokratik serta telus.

Malah, kata sepakat dicapai antara mereka bagi memperjuangkan kepentingan bersama, agar industri perfileman tempatan terus berkembang dengan manfaatnya dapat dikecapi secara lebih adil. Setiausaha Kehormat PFM yang baru dilantik untuk penggal 2011-2013, Norman Abdul Halim berkata pemilihan kali ini dilihat lebih adil apabila perlembagaan dipinda dengan memastikan seorang ahli mempunyai satu undi proksi.

Pendekatan itu bagi membolehkan pemilihan dilakukan dengan telus dan adil. Begitu juga perubahan dapat dilihat dalam pengstrukturan jawatan yang mana jawatan baru, Naib Presiden, diwujudkan demi mengukuhkan lagi persatuan, seterusnya menguatkan suara PFM.

"Kami turut memberikan peluang kepada ahli bersekutu, iaitu penerbit yang bakal muncul bersama produk sulung, untuk sama-sama mengukuhkan lagi persatuan ini. Ini semua pendekatan yang dilakukan bagi menjaga kepentingan industri perfileman kita sendiri," katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata, walaupun pada tahun lalu persatuan itu agak hangat dengan beberapa isu seperti konflik kepentingan dalam Finas dan penganjuran Festival Filem Malaysia ke-23, namun semuanya hampir terlerai apabila masing-masing berkesempatan meluahkan pandangan, seterusnya mendengar penjelasan diberikan.
"Presiden lama, Ahmad Puad Onah, sudah menunaikan amanahnya dengan sebaik mungkin. Dia menjalankan tugasnya dengan cukup terpuji. Jelas sekali, apa saja tindakan yang dilakukannya adalah sebagai mewakili suara ahli.

"Kali ini pula, kita tidak mahu ahli yang tidak berani ke depan apabila mempunyai sesuatu permasalahan, kerana kita semua sedar, anggota jawatankuasa cuma berusaha untuk menunaikan apa yang sudah pun diamanahkan kepada mereka.

"Mesyuarat tadi berlangsung dalam suasana yang saya anggap cukup matang. Kini tiba masanya kita semua merapatkan barisan untuk menyelesaikan masalah yang kita rasa patut dicari jalan keluar. Selama ini, segala-galanya berpunca daripada sikap berpuak-puak. Kini saya dapat rasakan wujudnya barisan yang lebih dinamik, hasil gabungan muka baru dan lama dalam kepemimpinan persatuan," katanya.

Norman juga menegaskan, dua penerbit yang agak panas diperdebatkan pada tahun lalu, David Teo dan Idham sendiri kini bersama-sama PFM dalam usaha membantu mengukuhkan persatuan ini.

"Inilah yang bagusnya, di mana David dan Idham juga sama-sama kita dalam hal ini. Mereka turut menjelaskan segala apa yang perlu diketahui. Semuanya atas dasar memenuhi permintaan ahli. Kiranya, kini kami disokong dengan semangat yang lebih baru lagi.

"Walaupun David tidak berada dalam barisan anggota jawatankuasa PFM, dek kesibukannya menguruskan perniagaan dan syarikat, namun kami meminta supaya dia tetap memberikan sokongan kepada perjuangan persatuan ini.

"Kita sedar, David mempunyai kepakarannya sendiri dalam bidang berkaitan industri ini. Dia bergelar penerbit nombor satu pada tahun lalu, justeru, banyak faedah yang kita mampu kongsi daripada pengalaman dan kejayaannya itu," katanya.

Normah yang mewakili KRU Studios berkata, masih ada beberapa isu yang perlu diberikan perhatian oleh persatuan terbabit, seperti mana yang disuarakan ahli.
"Ramai ahli yang merungut mengenai isu duti hiburan, termasuk menganggap duti yang dikenakan ketika ini terlalu tinggi. Jadi, ada pihak yang mencadangkan agar dimansuhkan saja duti hiburan ke atas filem Melayu.

"Mereka berkata demikian kerana pasaran filem berbahasa Melayu lebih terbatas, berbanding filem tempatan dalam bahasa lain. Filem berbahasa Cina umpamanya, masih boleh ditayangkan di Taiwan mahupun China. Pasaran mereka nyata lebih luas.

"Begitu juga ada ahli berpandangan skim insentif yang diura-ura menggantikan skim pemulangan duti hiburan harus dikaji semula. Jadi, kita akan bincangkan semua isu ini bersama Finas, apabila tiba masanya," kata Norman mengenai beberapa isu yang berbangkit sepanjang mesyuarat terbabit.

Ketepi soal peribadi

SEMENTARA itu, Shuhaimi berkata, dia amat berbangga dengan barisan anggota jawatankuasa yang lalu, yang dianggapnya sudah membawa begitu banyak perubahan dan kebaikan kepada industri.

"Mereka barisan anggota jawatankuasa paling aktif. Jadi, dari satu sudut, kerja saya seperti dipermudahkan apabila kebanyakannya sudah mereka susun dengan sebaik mungkin. Banyak sekali perubahan dilakukan, termasuk Skim Wajib Tayang dan Pemulangan Duti Hiburan.

"Ahli sendiri sudah meluahkan kebimbangan mereka pada mesyuarat terbabit. Jadi, kami dapat melihat isu yang berbangkit dan dari situ, kami akan menghantar resolusi yang dicapai kepada kementerian terbabit," katanya.

Antara kebimbangan yang disuarakan termasuk pendekatan tayangan sebuah filem tempatan dalam seminggu, yang ada waktunya menyaksikan tiga filem Melayu bersaing sesama sendiri dalam masa sebulan. Keadaan itu sudah pun berlaku dengan tayangan filem Hikayat Merong Mahawangsa, Ratu The Movie dan ...Dalam Botol, baru-baru ini.

"Apabila Ratu masuk panggung, (filem) Merong masih dapat sambutan. Kini ...Dalam Botol pula ditayangkan, pada ketika kedua-dua filem tadi masih rancak diputarkan di pawagam. Justeru, sedikit sebanyak isu kutipan untuk sesebuah filem timbul di sini," katanya.

Menyentuh kehadiran Idham dalam barisan jawatankuasa persatuan, Shuhaimi berkata, mereka sudah menjelaskan, segala tindakan yang diambil oleh PFM adalah berdasar kepada keputusan dicapai oleh ahli.

"Kita melakukan semuanya atas dasar tanggungjawab menunaikan apa yang diamanahkan oleh ahli, bukan kerana soal peribadi. Namun kini, kita mempunyai barisan kepemimpinan baru, jadi kita juga kenalah melakukan kerja yang baru juga. Sekarang, kita ketepikan soal peribadi, sebaliknya bersama-sama kita akan bekerjasama demi kepentingan semua ahli. Paling penting ketika ini ialah kewujudan penyatuan dalam persatuan dan sikap menghormati apa yang dipersetujui anggota persatuan ini," katanya.

INFO: Barisan EXCO PFM Penggal 2011-2013
Presiden: Datuk Paduka Shuhaimi Baba
Timbalan Presiden: Datuk Yusof Haslam
Naib Presiden: Ahmad Idham Ahmad Nazri
Setiausaha Kehormat: Norman Abdul Halim
Penolong Setiausaha Kehormat: Gayatri Su-Lin Pillai
Bendahari: Pansha Nalliah
Ahli Jawatankuasa: Tengku Iesta Tengku Alaudin, Datuk Burhanuddin Md Radzi, Nancie Foo dan Zahrin Aris.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

- Blog Hanz -

Posted: 28 Mar 2011 07:22 AM PDT

- Blog Hanz -


30 Perkara Yang Tak Patut Dilakukan Manusia Normal

Posted: 27 Mar 2011 05:00 PM PDT



1. Menulis nombor pin bank di belakang kad ATM


2. Menaip sms yang pendek tanpa meletakkan perkataan "huhu"


3. Pergi berak tanpa pakai towel



4. Lupa akan asal-usul negaranya dan lebih berpihak kepada negara Korea


5. Nampak orang tersungkur depan mata tanpa menggelakkannya


6. Nampak iklan entri aku tanpa tolong klikkan


7. Mengorat makwe yang tengah berdating ngan pakwenya


8. Menonton video yang bukan-bukan tanpa mengambil kira langkah-langkah keselamatan


9. Menuduh aku syok sendiri dengan Lisa Surihani


10. Pergi KFC atau Mekdi tanpa membazirkan sos dan mengambil straw lebih


11. Tidak memiliki laptop HP CQ40 yang sangat berkualiti dan tak pernah rosak


12. Menjadi penyokong Liverpool


13. Menonton drama My Girl tanpa berasa sedih


14. Suka cakap pasal politik tapi tak hapal pun Rukun Negara


15. Nampak orang tengah sidai baju pastu tanya "oi, basuh baju ke?"


16. Nampak orang pergi pasar pastu tanya "oi, nak beli ikan ke?"


17. Masuk ke tandas sambil membawa laptop dan earphone


18. Online menggunakan Internet Explorer


19. Pergi kuliah tak bawak earphone dan PSP


20. Lebih berbangga menggunakan nama-nama anime dari nama yang diberi oleh mak bapak sendiri


21. Membelanjakan RM10 untuk filem Jin Noti


22. Pergi meeting tepat pada waktunya


23. Meminta perhatian dan belaian manja orang ramai dalam facebook


24. Memiliki motor yang besar tanpa perasaan angkuh


25. Memasak megi di sekolah asrama pada siang hari


26. Membelikan topup untuk awek


27. Masih lagi aktif bermain Friendster


28. Mempunyai muka perogol bersiri pastu pergi rebonding rambut


29. Mengharapkan kekenyangan itu datang dengan sendiri selepas membuat status 'lapar' di facebook


30. Baca entri aku ni tanpa komen kat bawah

Himpunan Kisah Sensasi

Posted: 28 Mar 2011 03:06 AM PDT

Himpunan Kisah Sensasi


Kes gambar lucah Hudgens disiasat FBI

Posted: 27 Mar 2011 06:00 PM PDT

nuffnang_bid = "f1d2da164511835d8b2f4e70dae8ccd1"; // ]]>

du 08.1 Kes gambar lucah Hudgens disiasat FBI

VANESSA HUDGENS


LOS ANGELES – Aktres filem High School Musical, Vanessa Hudgens menemui pegawai-pegawai Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) pada Rabu lalu untuk mengetahui dalang yang menggodam akaun Gmail miliknya sehingga menyebabkan beberapa fail peribadi dia dicuri dan disebarkan kepada umum, lapor sebuah akhbar semalam.

Hudgens difahamkan mengadakan pertemuan dengan ejen-ejen FBI selama lebih satu jam untuk memberi maklumat bagi menyelesaikan kesnya.

Selebriti berusia 22 tahun itu mengambil tindakan undang-undang selepas beberapa keping gambar separuh bogelnya bersama pelakon berusia 18 tahun, Alexa Nikolas tersebar di beberapa laman maya minggu ini.

Terdapat gosip mengatakan penggodam akaun e-mel Hudgens tidak bermotifkan wang kerana dia sebaliknya sengaja melakukan jenayah itu untuk kepuasan sendiri.

Gambar-gambar mengghairahkan tersebut disiarkan di MediaTakeOut.com dan Egotastic.com yang menunjukkan Hudgens mencium Nikolas dalam keadaan separuh bogel.

Terdapat juga sekeping gambar yang menampakkan aksi Hudgens sedang berbaring.

Penggodam itu khabarnya menceroboh akaun e-mel 50 selebriti lain termasuk Scarlett Johansson, Miley Cyrus, Ali Larter dan pelakon The Secret Life of the American Teenager, Renee Olstead. – Agensi

/// kosmo //

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 28 Mar 2011 01:04 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Diana tinggalkan Malaysia sekejap

Posted:

Diana tinggalkan Malaysia sekejap

Diana tinggalkan Malaysia sekejap



BIARPUN sudah enam tahun bergelumang dalam industri hiburan tanah air, aktres kacukan Melayu-Amerika ini mengakui belum lagi bertemu dengan kesempurnaan yang boleh dibanggakan sebagai seorang pelakon.

Pemilik nama Diana Danielle Danny Beeson itu turut meletakkan dirinya masih hijau dalam bidang lakonan, justeru dia perlu sentiasa belajar untuk memperbaiki kualiti lakonan dari semasa ke semasa.

Ditemui semasa menghadiri majlis malam gala Rafflesia dan Mandalay di Hotel Le Meridien, Kuala Lumpur baru-baru ini, Diana yang hadir persis seorang puteri kelihatan jelita dan menawan dalam busana rekaan Hazwani Osman.

Tatkala bertemu dengan gadis berusia 19 tahun itu, dia sudah bersiap sedia untuk menjawab apa juga soalan yang diajukan, tetapi tidak meletakkan jaminan untuk menjawab kisah cintanya yang dilaporkan sudah bercerai kasih dengan seorang aktor kacak.

"Saya lebih senang berbicara tentang soal karier dan pelajaran," ulasnya ringkas.

Tanpa berlengah, Diana pantas mengalihkan butir bicaranya ke arah kerjaya sebagai seorang pelakon yang pada awalnya diceburi hanya untuk mencari keseronokan dan pengalaman.

Namun lama-kelamaan, perasaan itu bertukar kepada cinta dan minat. Seterusnya, kerjaya sebagai seorang pelakon itu diputuskan untuk dijadikan sebagai sumber pendapatan utama untuk meneruskan kehidupan.

"Ia sudah sebati dalam diri dan bila ramai yang menjadikan lakonan sebagai satu karier yang tetap, saya terfikir untuk melakukan perkara yang sama.

"Dulu memang saya berlakon hanya untuk suka-suka. Saya mahu berlakon untuk mencari duit buat diri sendiri bagi kegunaan pada masa depan.

"Justeru, terasa sayang untuk lepaskan peluang yang sudah terhidang di depan mata, lebih-lebih lagi dengan tawaran yang datang setakat ini. Saya amat bersyukur dengan semua itu," tuturnya dengan lembut.

New York Film Academy

Sepanjang April, kemungkinan kelibat pelakon kelahiran Houston, Texas, Amerika Syarikat itu akan jarang dilihat oleh umum kerana dia bakal berlepas ke Los Angeles untuk mengikuti pengajian di New York Film Academy, Los Angeles dalam kursus lakonan.

Graduan Universiti Nottingham, Semenyih, Selangor dalam jurusan Biosains itu bertekad untuk mengurangkan kelemahan dalam lakonan seterusnya menumpahkan sepenuhnya ilmu itu dalam kariernya.

"Saya harap dapat mantapkan kemahiran berlakon dan memperbaiki ruang kelemahan yang ada dalam diri. Sebenarnya saat seperti ini sudah lama saya idamkan tetapi tidak diizinkan waktu.


DIANA menegaskan dirinya akan berasa rendah diri jika tidak mempunyai pelajaran.


"Pada mulanya, saya hendak ke Australia, tetapi pada masa yang sama, saya turut mencuba nasib di Los Angeles dan akhirnya permohonan saya diterima. Itu pun sebab mereka hanya terima pelajar yang sudah bekerja (berlakon) agar selepas itu boleh terus praktikkan apa yang telah dipelajari," jelasnya yang akan ditemani ibunya, Norsiah Ramli untuk tempoh dua minggu pertama.

Bakal menemui penonton dengan filem terbarunya iaitu ...Dalam Botol tidak lama lagi, Diana dalam diam menyimpan harapan untuk bekerja dengan beberapa nama pengarah tersohor negara.

Antara hajatnya yang sudah berjaya dilunaskan ialah dengan bekerja di bawah dua pengarah yang dianggapnya hebat iaitu Osman Ali dan U-Wei Shaari.

"Masih ada lagi beberapa nama besar yang masih belum saya gapai iaitu bekerja dengan Datuk Shuhaimi Baba dan arwah Yasmin Ahmad. Apa boleh buat kerana arwah telah pergi buat selama-lamanya dan impian itu hanya mampu saya simpan sahaja.

"Secara peribadi, saya menyifatkan diri saya tidak layak untuk mendapat apa-apa yang hebat selagi tidak berusaha untuk memantapkan lakonan. Saya perlu kemaskan diri sebelum bekerja dengan nama-nama hebat itu," katanya yang baru sahaja tamat menjalani penggambaran filem Bara Jiwa arahan Osman Ali.

Berbalik kepada kursus lakonan di LA, Diana memberitahu, kursus itu bersifat fleksibel dan akan berlanjutan selama 10 bulan, namun selesai bulan pertama, dia akan kembali ke tanah air semula.

Sekiranya didapati sesuai, Diana akan ke sana bagi menyambung semula pengajian dan jika berjaya menamatkan pengajian, dia akan memperoleh Ijazah Sarjana Muda dalam lakonan.

"Mereka boleh ikut jadual kita. Mungkin selepas balik dua atau tiga bulan, saya boleh ke sana semula. Mereka pun tahu kos amat mahal dan sebagai seorang yang sudah bekerja, saya masih ada kerja yang perlu diselesaikan.

"Cuma syaratnya saya mesti lengkapkan kursus selama 10 bulan dalam masa dua tahun. Jika saya sesuai dan semuanya lancar dan motivasi diri masih tinggi, mungkin saya akan sambung," luahnya yang akan menyambung pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam bidang psikologi di Kolej Universiti Sunway menjelang Jun depan.

Mendengar terlalu banyak perancangan ilmu yang bersarang di minda, Diana juga tidak mahu apa berlaku seperti kata pepatah, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.

"Saya tidak akan paksa diri saya sekiranya saya tidak mampu, tetapi secara peribadi dan bukan untuk merendah-rendahkan sesiapa, saya akan berasa rendah diri jika tidak mempunyai pelajaran.

"Ia sebagai bekalan masa depan. Bila saya berkahwin dan kalau jadi apa-apa selepas itu, apa lagi yang tinggal? Jadi ilmu itu penting bagi saya," ungkapnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Serangan D'Lloyd

Posted:

Serangan D'Lloyd

Serangan D'Lloyd

Oleh JAGATHESWARY NARAYANAN


AHMAD JAIS, Bartje, Sam dan S. Atan bergambar bersama barisan penganjur Konsert D'Lloyd Semalam di Malaysia.


MOMENTUM luar biasa yang pernah dicipta kumpulan legenda terkenal Indonesia, D'Lloyd dan penghasilan lebih 100 buah album hit sejak tiga dekad yang lalu adalah lambang bagaimana nama kumpulan tersebut masih meniti di bibir peminat.

Apa yang membanggakan, pencapaian itu bukan diterima di tanah air mereka sendiri. Sebaliknya, ia juga telah 'diimport' ke Malaysia yang secara tradisinya begitu terbuka dalam memberi peluang dan ruang kepada mana-mana seniman yang berbakat dalam industri hiburannya.

Terbaru, pintu peluang itu telah dibuka kepada D'Lloyd menerusi sebuah konsert besar dan istimewanya acara itu bakal berlangsung di pentas berprestij antarabangsa iaitu Istana Budaya.

D'Lloyd yang berdiri ampuh sejak era 70-an dan turut menempa nama di rantau ini terutama Malaysia serta Singapura bakal membawa satu momen indah melalui Konsert D'Lloyd Semalam di Malaysia.

Konsert yang dijangka sarat diisi nostalgia lagu-lagu hit D'Lloyd itu tentu sekali menjadi pengubat sanubari para pencinta alunan muzik versi Indonesia yang sekian lama merinduinya. Kumpulan itu, bakal beraksi di Istana Budaya, Kuala Lumpur selama tiga hari bermula 6 hingga 8 Mei ini.

Persembahan gah itu akan menjadi manifestasi perjuangan tanpa henti D'Lloyd selepas lebih tiga dekad mengabdikan diri dalam dunia muzik sekaligus dianggap sebagai legenda hidup yang menjadi ikon kepada kumpulan lain.

D'Lloyd hari ini dianggotai oleh Sam atau nama penuhnya Shamsuar Hashim, Bartje Van Houten (gitar), Yuhanny Fatmarida Susilo (flut), Chairul Daud (dram), Candra Chasmala (keyboard) dan Uce F. Tekol (gitar bass).

Dua daripada tujuh anggota kumpulan kumpulan tersebut iaitu Sam yang bertindak selaku vokalis utama bersama ketua kumpulan itu, Bartje atau Pak Bartje hadir ke Istana Budaya baru-baru ini untuk menghadiri satu sidang akhbar sempena konsert tersebut.

Sam yang begitu terharu telah menitiskan air mata sebelum menjelaskan tentang perjalanan dan perancangan konsert.

Sam mengakui terharu mengenangkan permintaan luar biasa terhadap lagu-lagu hasil nyanyian kumpulannya yang masih diminati, bukan sahaja yang tua malah generasi muda.

"Persembahan konsert besar di Malaysia ini saya lihat adalah sebagai satu anugerah Tuhan.

"Saya bersyukur kepada Tuhan kerana memilih kami untuk membuat persembahan itu. Terima kasih untuk segala-galanya," tuturnya yang juga mesra disapa dengan nama Bapak Sam.

Ujarnya, konsert yang dijadualkan berlangsung hampir dua setengah jam itu pastinya penuh dengan nostalgia manis dan menjadi kenangan terindah buat yang pernah membesar dengan lagu-lagu tersebut.

Sementara itu, Penerbit Eksekutif Massa Frequency selaku penganjur utama, Faezah Yasmine Mustafa memberitahu, konsert itu dipentaskan di ibu kota atas permintaan peminat tempatan.

Barisan lagu kumpulan yang masih didengari sehingga hari ini itu memiliki kualiti dan standard tersendiri. Maka, ia memang sesuai dipersembahkan di Istana Budaya.

Tambahnya, kira-kira 20 buah lagu bakal dimainkan dalam konsert itu. Antaranya, Keagungan Tuhan, Tak Mungkin, Oh Di Mana, Cinta Hampa dan Mengapa Harus Jumpa.

D'Lloyd juga mengundang teman-teman seperjuangan yang tidak asing dalam kalangan peminat tempatan, Datuk Ahmad Jais.

Konsert itu akan dipimpin oleh pengarah muzik tersohor, S. Atan.

Tiket untuk menyaksikan konsert itu dijual pada harga RM68, RM98, RM128, RM168, RM208, RM258, RM308 dan RM458.

Ia boleh dibeli melalui laman web, www.ticket2u.biz atau hubungi talian bebas 03-41478600. Sebarang maklumat lanjut boleh diperoleh di laman web khas www.konsertdlloyd2011.com.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Far East Movement penuh tenaga

Posted:

Far East Movement penuh tenaga

Far East Movement penuh tenaga

Oleh AQMAR ALLADAD
aqmar.alladad@kosmo.com.my


KUMPULAN empat anak muda berimej urban ini sedang popular dengan lagu Like A G6.


SESUAI dengan nama pilihan untuk dikenali iaitu Far East Movement, sesungguhnya lagu-lagu yang diperkenalkan oleh kumpulan yang terdiri daripada empat jejaka tampan dari Los Angeles, Amerika Syarikat itu memuatkan elemen energetik.

Setiap kali karyanya diperdengarkan, pasti ada yang seolah-olah ingin bangun menari mengikut rentak yang rancak itu. Kehangatan lagu Far East Movement yang berentak elektro dan hip hop ternyata bagaikan magnet yang mampu menarik minat golongan muda.

Antara lagu hit yang membuatkan nama kumpulan itu sekali lagi melonjak terkenal di kalangan peminatnya ialah Like A G6 dan Rocketeer.

"Kami tidak menyangka lagu Like A G6 mampu memberi kesan yang mendalam. Mulanya, kami pergi ke studio seperti biasa sekadar untuk suka-suka. Tetapi kami mahukan muzik itu seperti mana ketika kami meluangkan masa di pusat hiburan.

"Setelah lagu yang dicipta itu mendapat rentak yang kami mahukan, sekali lagi kami masuk studio. Disebabkan kesemua di antara kami mempunyai masa terluang bersama, kami memuat turun lagu itu di Internet. Selepas tiga bulan memang keputusan penerimaan di luar jangkaan apabila ia mencecah jutaan penonton," beritahu salah seorang anggotanya, Kev Nish.

Kosmo! menemubual anggota lain Far East Movement iaitu Prohgress, J-Splif dan DJ Virman sempena Free Wired Tour ke Singapura pada 17 Mac lalu.

Sebelum itu, Far East Movement telah pun menggegarkan peminatnya di beberapa destinasi antaranya Hong Kong, Macau, Korea dan Indonesia.

Kebangkitan kumpulan yang ditubuhkan pada tahun 2003 ternyata sungguh berkesan apabila lagu miliknya kian dimainkan di corong-corong radio.

Apatah lagi, di pusat-pusat hiburan yang sememangnya mengutamakan genre muzik yang dipertengahkan oleh kumpulan itu.

"Kami akan pergi sendiri ke pusat hiburan untuk melihat sejauh mana penerimaan orang ramai terhadap hasil muzik Far East Movement.

"Ini adalah perkara yang paling penting dipersembahkan kepada orang ramai mengenai keseluruhan album kami," ujar Kev Nish lagi.

Justeru, keberkesanan Far East Movement begitu memuaskan halwa telinga peminatnya. Mereka tidak malu untuk turun ke padang melihat reaksi orang ramai apabila DJ mula memutarkan lagu-lagunya.

Tambah Kev Nash, lagu Like A G6 juga merupakan salah satu eksperimen untuk memperbanyakkan lagi lagu-lagu dengan sentuhan kreatif dan bertenaga apabila didendangkan.

"Inilah yang diimpikan oleh Far East Movement. Idea DJ VerMan dan Martin Kierszenbaum yang mahukan konsep lagu seperti berparti ternyata sungguh berkesan.

"Ketika sesi jelajah, kami dapat lihat lagu itu berada di carta nombor satu Billboard. Tidak pernah terfikir sebelum ini kami mampu mencapai kejayaan sehingga tersenarai dalam carta Billboard," jelasnya.

Penonton histeria

Dari awal lagi sudah dapat dijangkakan bahawa Far East Movement bakal menggegarkan seluruh pelosok Wave House, Singapura.

Tekaan itu benar sama sekali apabila seluruh peminat kumpulan itu tiba lebih awal di lokasi konsert untuk mempersiapkan diri berhibur dengan penuh tenaga.

Ruang pentas konsert mulanya kurang mendapat sambutan kerana para penonton memilih untuk melakukan aktiviti tersendiri.

Namun, sejurus sahaja nama Far East Movement dilaungkan sekitar pukul 9 malam, orang ramai mula berpusu-pusu memenuhi ruang depan pentas.

Hadir dengan penuh semangat, penonton bagaikan dirasuk setelah tidak henti-henti menjerit memanggil nama setiap ahli kumpulan yang digilai masing-masing.

Tidak kira sama ada lelaki atau perempuan, nampaknya kumpulan itu mampu membangkitkan seluruh penonton yang berkunjung.

Dengan penataan cahaya yang menarik mengikut rentak muzik yang dimainkan, ternyata Far East Movement mempunyai personaliti tersendiri di dalam arus muzik mereka.

Ini kerana keempat-empat mereka cukup bijak memegang tanggungjawab masing-masing. Meskipun turut bermain instrumen seperti gitar dan keyboard, mereka tidak sesekali meninggalkan audiens di hadapan bersendirian.

Sebaliknya, mereka turut meletakkan diri masing-masing seperti seorang peminat yang berada di hadapan selebriti pujaan dengan berdansa penuh tenaga.

Menggunakan seluruh ruang pentas sebaik mungkin, itu yang membuatkan peminat bertambah agresif dan menari tanpa henti.

Lagu-lagu yang menghangatkan pesisir pantai pada malam itu ialah Girls on the Dance Floor, If I Was You, Fetish, G6, Go Ape, Rocketeer, So What, Dont Look Now, 2gether, I Party, Fighting for Air dan White Flag.

Sebenarnya, lagu-lagu yang dipersembahkan sudah pun memadai. Bagaimanapun, penonton seolah-olah masih tidak puas dan tidak mahu berganjak pulang.

Kononnya mereka menyangka lampu pentas yang ditutup sekadar gimik semata-mata. Sedangkan konsert itu sememangnya sudah tamat selepas Far East Movement mendendangkan 12 buah lagu yang penuh impak itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

My Blog List