Ahad, 27 Mac 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


Sensasi

Posted: 27 Mar 2011 11:27 PM PDT

Sensasi


Gambar comel cha Al-yahyaa semasa kanak-kanak

Posted: 27 Mar 2011 08:42 AM PDT


alalala syomelnyerr scha masa kanak-kanak kan...kiut sgt..erm..sekali imbas mcm anak sedara sensasi la plak..aha

Paris Hilton seorang yang racist

Posted: 27 Mar 2011 07:07 AM PDT

gambar nie terlebih sun tanned..dah 1% black dah nie

Seorang wartawan/Jurnalist hiburan Hollywood isitu Neil Strauss yang menulis buku bertajuk "everyone Loves you when You're Dead" ,telah meng-interview ramai selebriti untuk majalah Rolling Stone dan The New Yorks Time .

Antara selebriti yang pernah me-revealkan perkara yang menarik adalah seperti Lady Gaga yang menangis meraung kerana ditinggalkan ex-boyfriend ,Courtney Love pula pernah terpikir untuk menyedut abu mayat mendiang Kurt Cobain, Christina Aguilera tentang kisah dia didera semasa zaman kanak-kanak...dan yang juga tentang Paris Hilton yang mengaku dia seorang yang racist dan memanipulasikan wang bapanya sebelum dia menjadi terkenal.huhu..

Paris: I went out with that guy last night. We were making out but then we went somewhere where it was bright and I saw that he was black and made an excuse and left. I can't stand black guys. I would never touch one. It's gross (pauses). Does that guy look black to you?

Neil: How black does a guy have to be?

Paris: One percent is enough for me.

ada yang membuat spekulasi lelaki yang dimaksudkan sebagai hitam oleh Paris Hilton adalah Vin Diesel,kerana paris mengatakan yang dia berlakon dalam filem Saving Private Ryan.

interview diteruskan dengan cerita-cerita menarik Paris Hilton:

Paris: I had a breast job when I was 14, but my mother made me take them out.

Neil: How old are you now?

Paris: I'm 18.

Neil: Are you working?

Paris: I'm thinking about posing for Playboy. They love famous people's kids... And the only reason I'd do it is because when my father finds out, he'll pay me double the money not to do it.

ahha...memang senang je dia manipulasikan bapak dier kan..kalau bapak sensasi dgr mcm tue dah lama kene rejam kot..huhu

David Teo suruh pergi interview MIG kalau nak bonus rumah semi-D

Posted: 27 Mar 2011 06:47 AM PDT

Isu bonus kepada kakitangan dan artis yang berlakon dalam filem terbitan MIG tak habis-habis orang masih bercakap lagi.
Sebelum nie pernah timbul Shaheizy Sam nak keluar dari MIG kerana rasa tertipu,tapi lepas dah slow talk dengan David,dah settle kot rasa ssensasi...kemudia Azad Jasmin pulak menarik diri dari MIG..

Rupanya mcm2 jugak isu yang kedengaran tentang syarikat David Teoh nie..ada yang ckp David Teo kedekut??


Apa komen David?

Saya anggap isu bonus dah habis. Kenapa? Ada orang bercakap lagikah?.

Masih lagi berbunyi kerana ada yang kata bonus yang MIG bagi tak ikhlas. Betulkah?

Saya tidak tahu siapa yang cakap tu. Semua ni tak ada kena mengena dengan orang luar kerana yang dapat bonus orang dalam syarikat saya. Orang luar jangan masuk campur. Yang penting mereka yang dapat bonus berterima kasih dan bersyukur. Cara pembahagian bonus tu ikut suka hati saya. Shaheizy Sam pun dah buat penjelasan. Yang pelik, tuan badan tak bising orang luar yang bising.

Maksud David orang luar yang cemburu terlebih dengan pembahagian bonus oleh MIG?

Memang orang luar yang cemburu. Sepatutnya mereka datang jumpa saya untuk interviu kerja dengan MIG. Nanti saya akan bagi bonus juga kepada mereka. Hal bonus ni memang tak ada isu pun. Saya memang hairan. Orang yang tak dapat bonus cemburu mungkin kerana Shaheizy Sam dapat lebih atau sesiapa yang tak dapat dia untuk berlakon dalam filem mereka.

Jadi, dakwaan mengatakan bonus rumah semi-D dua tingkat tu tak ikhlas kerana Shaheizy sudah beli rumah tu sebenarnya dan MIG hanya langsai baki bayaran bulanan adalah tidak betul?

Itu saya tak pasti. Saya punya hal syarikat, orang luar jangan masuk campur. Cara pembayaran bonus, orang luar tak ada hak nak tanya. Ini yang saya tak faham kerana ia satu gosip aneh dan tak betul langsung.

Satu lagi, dakwaan bonus pemberian kereta rupa-rupanya MIG hanya bayar wang pendahuluan sahaja, macam mana pula?

Saya tak boleh buat apa kalau orang cakap macam tu. Selagi ada manusia di muka bumi, selagi tu fitnah tidak akan pupus. Saya beri bonus ikhlas, orang yang terima pun ikhlas cuma orang luar yang tak ikhlas. Yang penting saya ikhlas dengan Tuhan.

Memang tak betullah semua dakwaan tu?

Betul tak betul, tak penting. Polisi syarikat saya tak boleh dedah kepada orang ramai, pihak wartawan dan termasuk rakan-rakan saya. Saya pun tak akan tanya bonus awak dapat berapa? Malah saya tahu awak pun tak akan bagi tahu berapa gaji awak? Semua benda tu privasi dan saya tak boleh kongsi dengan orang ramai.

Ada juga yang kata David Teo ni kedekut di tahap gaban. Betulkah?

Awak gilakah? Saya tak boleh cakap saya bagus dan pemurah. Orang luar yang menilai saya. Saya kedekut tak penting. Saya tahu apa yang saya buat dengan syarikat saya dan tak perlu nak heboh dan menunjuk-nunjuk.

Ni berkaitan isu anak syarikat, MIG Talent yang menguruskan ramai artis sangat. Sampai 52 artis. Perlukah jumlah ramai macam tu?

Saya pegang prinsip bintang dicipta dan bukan dilahirkan. Ada yang datang dengan ibu bapa penuh ikhlas ke pejabat, saya tidak boleh menolak harapan mereka untuk jadi bintang. Saya bagi peluang setahun lebih kepada mereka, kalau gagal popular juga saya boleh lepaskan mereka.

Tapi ada yang merungut dan sudah menyesal pasal MIG ambil komisyen tinggi sangat iaitu 30: 70. Ada yang kata MIG nak buat duit dengan menjaga artis?

Sebelum sign kontrak dengan MIG Talent, kita dah briefing artis bersama ibu bapa dan peguam. Kita bagi mereka fikir masak-masak sebelum sign kontrak. Ini kerana mereka akan akan jadi rakan kongsi saya dan saya bagi pecahan saham sangat besar kepada mereka. Kalau mereka tak puas hati dengan kandungan kontrak, kita tak akan ambil mereka. Satu lagi saya nak ingat, saya buat duit dengan filem dan drama terbitan saya dan bukannya dengan menjaga artis. Saya hanya bagi peluang sahaja kepada mereka.

Dengar ramai nak keluar?

Bila-bila masa sahaja mereka boleh minta dilepaskan. Saya seorang yang terbuka dan boleh datang ke pejabat saya untuk berbincang. Cuma kalau yang pegang watak hero atau heroin kena tunggu sampai filem keluar di pawagam dulu. Yang pegang watak kecil, saya boleh lepaskan mereka. Tak payah cakap belakang, jumpa wartawan mengadu tak puas hati.

Dengarnya salah seorang yang dah keluar, Azad Jasmin? Ada bergaduhkah atau ada benda tak puas hati dengan MIG?

Kes Azad, dia sendiri yang minta dilepaskan apabila habis tanggung jawab dengan MIG. Saya tak boleh halang dia. Tapi dia belum ambil surat pelepasan lagi. Kita sudah telefon suruh datang ambil surat itu. Kalau dia ada benda yang tak puas hati, saya tak tahulah.

Macam mana dengan hubungan Ahmad Idham? Dengar macam ada masalah juga?

MIG dengan Ahmad Idham bekerjasama by project basis dan dia baru habis penggambaran dengan MIG menerusi filem, 8 Jam. Setakat ini, hati saya very open dengan semua orang dan selesa dengan siapa sahaja.

Soalan akhir, apa nasihat David kepada orang luar yang sibuk ambil tahu hal syarikat David?

Apa yang berlaku baru-baru ini bukan isu besar. Kepada semua orang luar termasuk wartawan boleh datang kerja dengan saya kalau nak bonus. Tak payahlah bersubahat dengan mereka yang tak puas hati dengan saya. Lagi baik bantu saya memajukan industri. Apa pun, saya sentiasa memaafkan orang yang fitnah saya dan datanglah interviu dan kerja di MIG kalau nak bonus.

Posted: 27 Mar 2011 04:09 AM PDT

Baru-baru nie harijadi Erma Fatima telah dianjurkan oleh seorang sahabat.Surprise party jugaklah.

dan jemputan termasuklah orang orang kenamaan seperti Ketua Pengarah Istana Budaya, Mohamed Juhari Shaarani, bekas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Datuk Seri Farid Ridzuan dan produser drama bercorak Islam di TV AlHijrah, Kala Terbit Cinta, Zaiton Mohd Jiwa

apa yang menjadi isu,majlis sambutan hari jadi Erma Fatima dikatakan berunsur lucah..

Ada tarian berunsur lucah dari golongan mak nyah disajikan kepada penonton dimana nyah2 tersebut dikatakan beebikini,bahkan ada yang pakai g-string,berpaakaian jarang dan aksi menonggeng punggung ke arah jemputan dikatakan sgt biadap .

Oleh kerana hal ini wartawan utusan menegur dengan mempersoalkan pendirian Erma Fatima yang berimej muslim tetapi boleh mengenepikan prinsipnya demi menjaga hati penganjur.

komen wartawan itu

Barangkali ada masih menyokong persembahan lucah itu dengan berpendapat diadakan di lokasi tertutup dan dianggap "majlis persendirian". Namun dengan kehadiran ramai tetamu yang pelbagai umur dan status, apakah persembahan itu perlu "dihalalkan"?

Adakah Erma tidak berani membuat keputusan yang mengguris

kan hati penganjur dan mengorbankan prinsip seperti dalam karya-karyanya? Adakah Erma sanggup meletakkan dirinya setaraf dengan majlis berunsur lucah itu? Rasanya biarlah hati penganjur terguris asalkan masyarakat percaya bahawa Erma benar-benar mengajak orang menuju kebaikan. Erma kena berdakwah terlebih


dulu kepada orang-o

rang yang dekat dengannya seperti penganjur majlis ini sebelum berdakwah kepada masyarakat.


Erma meluahkan rasa di dalam twitter,menurut Erma Fatima apa sahaja pemberian sahabatnya dia terima ,bahkan baginya tidak adil bagi org ramai menghina penari 2 tersebut yang mencari makan dengan cara begitu kerana mereka bukan palacur..

Bagi sensasi,sensaasi tak faham mcm mana penganju tue boleh nak anjurkan parti hari jadi mcm nie??pelik betul...









Lisa Surihani bukan seorang belia lagi..

Posted: 26 Mar 2011 11:55 PM PDT

Pada 23 March 2011 Lisa telah menyambut hari lahirnya yang ke -25 tahun..
Dah suku abad dah lisa nampaknya...

Lisa pada mulanya diberitahu yang dia akan menyambut hari jadi dengan family jer..tapi surprise..dia diraikan beramai-ramai dengan rakan artis,David Teoh ,kawan-kawan lisa dan keluarga..

Lisa terkejut dengan suprise besday pasty tue,sampai ada knnya yang ckp,lisa nie setiap tahun time birthday msti ada surprise party tapi tak faham2 jugak yang tahun nie pun akan ada surprise party utknya jugak...




kenapa sensasi ckp Lisa dah tak belia lagi..not a youth anymore...WHAT??!! sebab baru-baru nie menteri belia dan sukan ckp nak selaraskan had umur bagi belia adalah 15-25 jer..
habis kalau dah lepas 25 dikira apa ek?org tua ke?eehee....

ok fine nasib baik baru cadangan ini bermakna kami masih belia lagi.. :)

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mencadangkan takrifan had umur belia yang berumur di bawah 40 tahun diganti dengan umur 25 tahun.

Menurut beliau, perubahan takrifan itu perlu dilakukan selaras dengan hasrat Malaysia untuk mencapai status negara maju menjelang tahun 2020.

"Berdasarkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, definisi umur bagi belia ditetapkan sebagai individu yang berusia antara 15 hingga 25 tahun saja.

"Di Malaysia umur 40 tahun masih dianggap sebagai belia. Semasa saya ke Australia, orang di sana terkejut dengan takrifan ini," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan pelancaran Tabung Kemanusiaan Tsunami Majlis Belia Malaysia (MBM) di lobi Dewan Negara di sini semalam.

Studio Milik Linda Jasmine dikatakan Muflis

Posted: 26 Mar 2011 11:38 PM PDT

Linda Jasmine nie terkenal sebagai seorang guru tari dan koreographer,dan juga menjadi guru tari dalam rancangan Akademi Fantasia.Kemudia selepas berkahwin dengan Que Haidar,Que dah tak aktif berlakon mcm dulu tetapi membuat bengkel lakonan untuk mereka yang mahu meningkatkan mutu lakonan dan penghayatan.Que pun pernah jadi tenaga pengajar utk AF,tak silap sensasi tahun lepas kot,ajar penghayatan lagu.

Linda juga memiliki sebuah studio tarian yang ditubuhkan semenjak 7 tahun lepas,namun perkaara tak elok mula kedengaran seperti Linda tak bayar gaji pekerja,studio dah nak bungkus dan mcm-macam lagi..

komen Linda:

"Kadangkala pelanggan saya membayar lambat, jadi kami perlu menunggu sehingga wang tersebut diberikan kepada kami. Ada juga sehingga setahun kami terpaksa menunggu bayaran tersebut dilunaskan.

"Tetapi lambat bagaimanapun, kami tetap akan mendahulukan pembayaran gaji kepada pekerja. Lagipun, kebanyakan pekerja saya di situ merupakan pekerja sambilan dan tidak mengikat apa-apa kontrak dengan kami," kata Linda
Linda akui memang perniagaannya mempunyai pendapatan turun dan naik dan musim-musim tertentu mereka mendapat keuntungan yang lebih dan kadangkala agak kurang.

"Cerita tentang saya tidak membayar gaji pekerja itu tidak betul. Saya agak terkejut apabila membaca cerita seperti itu kerana saya tidak pernah mempunyai musuh sepanjang bekerja lebih 20 tahun dalam industri ini.

"Mungkin ada orang dengki dengan saya sehingga sanggup mereka cerita seperti ini tetapi saya enggan menuduh sesiapa," tambahnya lagi yang sedang sibuk mengendalikan dua projek besar dengan Astro.

Lagu nyanyian Kim Kardashian setaraf nyanyian Rabecca Black

Posted: 26 Mar 2011 11:19 PM PDT



Kim Kardashian pun dah record lagu...bila sensasi dengar lagu nie,adoi..hancuss...
sgt tak best...

kalau sebelum nie ramai yang mengutuk Rabecca Black,tp sensasi dgr lagu Rabecca Black ok jer..haha..mcm lagu utk kanak2.much better la drpd lagu Kim Kardashian nie..huu

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Posted: 27 Mar 2011 11:26 PM PDT

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Peraduan Jom Menonton Filem THE LAST DRAGON Sensasi Selebriti

Posted: 27 Mar 2011 09:15 AM PDT

Salam pembaca Sensasi Selebriti yang dimuliakan,

Nak menang movie premium filem THE LAST DRAGON? Jom join peraduan ini sekarang!

The Last Dragon Poster 27 x39 in

SYNOPSIS THE LAST DRAGON:

Release Date: 14 April 2011
Genre: Adventure / Action / Creature
Version: English
Cast Jordan Chan, Sam Neill, Louis Corbett, Robert Mammone, Li Lin Jin
Director: Mario Andreacchio

SYNOPSIS:

Ia sepatutnya menjadi satu percutian yang aman dan tenteram bagi dua orang remaja; Josh dan Ling yang mengikut ibu bapa masing-masing ke sebuah tapak galian arkeologi yang membosankan di China.

Namun, ketenteraman tersebut tidaklah lama apabila pelbagai kejadian aneh dan misteri berlaku di sekeliling mereka sehingga terlihat kelibat seekor "raksasa" di sebuah gua gelap yang mana pintu masuknya dilindungi oleh sebuah kuil sejak beribu-ribu tahun lamanya. Josh cuba memberitahu ayah dan juga semua orang tentang makhluk aneh tersebut namun hampa kerana mereka menganggapnya sekadar mengada-adakan cerita atau berhalusinasi.

Bagi Ling pula, dia merasakan bahawa kewujudan makhluk tersebut bakal mengundang kejadian yang tidak diingini dan mula sedar bahawa, makhluk tersebut adalah seekor Naga Purba China yang terperangkap di dasar bumi kerana terpisah daripada "mutiara" ajaibnya.

Apa sebenarnya yang berlaku kepada mutiara tersebut? Di manakah ianya sekarang? Apakah bahaya yang tersimpan di sebalik projek galian arkelologi yang sedang diusahakan oleh ayah Josh? Adakah mereka sahaja yang mengetahui tentang kuasa mutiara purba tersebut? Naga yang nyenyak tidur kini telah terjaga. Pertempuran hebat antara yang baik dan jahat bakal tercetus. Dan ibu bapa kedua-duanya akhirnya menyedari hakikat bahawa anak mereka sememangnya bercakap benar. Ia menjadi sebuah percutian yang pasti sukar dilupakan!

Releasing 14 April 2011.

Menangi hadiah-hadiah ini:

5 X The Last Dragon T-shirt + 2 Platinum Pictures Complimentary Passes
5 X 2 Platinum Pictures Complimentary Passes

Anda hanya perlu menjawab 3 soalan mudah & slogan:

Soalan 1:
Namakan 3 pelakon utama filem ini?

Soalan 2:
Namakan pengarah filem ini

Soalan 3:
Namakan syarikat yang menjadi pengedar filem ini di Malaysia?

Sila lengkapkan slogan ini tidak melebihi 15 patah perkataan:

Saya ingin menonton filem THE LAST DRAGON kerana... (tidak lebih dari 15 patah perkataan)

Sertakan juga maklumat peribadi:
Nama:
Alamat surat menyurat:
Email:
Nombor telefon:

Hantarkan jawapan anda kepada:

Tarikh tutup peraduan:

20 APRIL 2011

Tajuk Email: Peraduan Jom Menonton Filem Filem THE LAST DRAGON – Sensasi Selebriti

SYARAT & PERATURAN:

  1. Penyertaan ini terbuka kepada semua pembaca Sensasi Selebriti yang menetap di Semenanjung Malaysia sahaja.
  2. Semua pemenang akan dihubungi melalui email.
  3. Setiap orang hanya dibenarkan menghantar satu penyertaan. Mereka yang menghantar lebih dari satu akan dibatalkan kelayakan.
  4. Hadiah tidak boleh ditukar dengan wang tunai dan pihak penganjur mempunyai hak untuk menukar hadiah dengan sesuatu yang mempunyai nilai yang sama tanpa notis terdahulu.
  5. Hadiah akan dihantar melalui pos dan untuk sekitar Kuala Lumpur perlu mengambilnya dari Budiey.
  6. Keputusan juri adalah muktamad.
  7. Dengan menyertai peraduan ini, pembaca bersetuju terikat dengan Syarat dan Peraturan serta keputusan Sensasi Selebriti.

Terima kasih kepada pembaca Sensasi Selebriti yang sentiasa memberikan sokongan. Bertemu lagi di peraduan dan kuiz yang akan datang.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Peraduan Celebrating of The Legend is Born Ip Man
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Punisher War Zone
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Eden Lake
  • Peraduan Jom Menonton Filem HISTERIA
  • Peraduan Jom Menonton Filem Threads of Destiny
  • Peraduan Jom Menonton Filem Diary Of A Wimpy Kid
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Madagascar Escape 2 Africa
  • Peraduan Menangi Tiket Wayang Filem Kuntilanak 3
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Dragonball Evolution
  • Peraduan Jom Menonton Filem Letters To Juliet
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Lirik Aku Adalah Aku Melda Ahmad

    Posted: 27 Mar 2011 09:12 AM PDT

    Lirik single terbaru dari Melda Ahmad – Aku Adalah Aku

    Peminat-peminat yang mahu menonton persembahan Melda Ahmad nyanyi single terbaru Aku Adalah Aku ini bolehlah mendapatkan tiket konsert di roadshow Gadis Semasa Sunsilk seluruh negara. Melda Ahmad bersama pelakon-pelakon lain Gadis Semasa Sunsilk turut mendampinginya untuk bertemu dan menyambut peminat-peminat ketika mengedarkan tiket konsertnya.

    Di samping itu, dengan setiap pembelian mana-mana produk Sunsilk bernilai lebih RM15, pelanggan berpeluang untuk memenangi syampu dan perapi Sunsilk, CD, tiket konsert Gadis Semasa Sunsilk dan pak percutian eklusif Sunsilk. Jadi pastikan semua berada di lokasi-lokasi ini.

    Pantai Timor Hyper Kota Bharu, Mac 18 &19, 10.30am – 10pm
    Tunas Manja, Kuantan, Mac 26 &27, 10.30am – 10pm
    Mydin, Kuala Terengganu, April 1 & 2, 10.30am – 10pm
    Giant Batu Caves, Central, April 2 & 3, 10.30am – 10pm

    Tambahan lagi, Aku Adalah Aku juga akan dijadikan nada dering muat turun bagi peminat yang benar-benar menggemari lagu menyentuh kalbu Melda. Setiap trek disediakan melalui laman web Maxis, Celcom, Digi dan U Mobile.

    Sila layari www.facebook.com/GadisSemasaSunsilk untuk menyaksikan episod-episod lepas dan mengikuti perkembangan serta peristiwa terkini Gadis Semasa Sunsilk dan maklumat tiket konsert Gadis Semasa Sunsilk.

    (V1)
    Lafazkanlah
    Kata dari hatiku
    Terangilah
    Gelap-Gulita Hati
    Fahamilah maksud kata lagu ini

    (V2)
    Hilangkanlah
    Jiwa yang bergelora
    Hentikanlah
    Kerunsinganku ini
    Tutupilah, jendela onak duri

    (PRE-CHORUS)
    Hidup Bagiku, sesuatu yang indah
    Yang tak ternilai, kenikmatan dunia
    Padaku

    (CHORUS)
    Jika bisa ku kecapi kehidupan ini
    Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku
    Ke mana saja ku bawa jiwa di dalamnya
    Pasti ku pasti
    Yakin pada semua

    Jika bisa ku kecapi kehidupan ini
    Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku
    Tiba masa untuk aku berdiri sendiri
    Aku adalah, aku sebenarnya

    (BACK V2) SOLO…
    (BRIDGE)

    Lepaskanlah
    Sayap Impian
    Bawalah ku terbang tinggi

    Tags: , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Video Aku Adalah Aku & Putus Melda Ahmad
  • Emelda Terajui Konsert Gadis Semasa Sunsilk
  • Gadis Semasa Sunsilk Perkenalkan Melda Ahmad
  • Azura Deejay Hot FM & Shaffique Kahwin 12 Julai
  • AYYAD – Drama Bersiri Terbaru TV3 Lakonan Rozita Che Wan
  • Pemenang Awal 12 Kategori Anugerah Industri Muzik 17
  • Faizal Tahir, Spider, Ziana Zain di Semi-final Muzik-Muzik Kategori Balada
  • Lirik Lagu Sinar Cinta – Abi AF5
  • Album Terbaru Jinbara SUARA KITA
  • Keputusan Muzik-Muzik Separuh Akhir Kategori Irama Etnik Kreatif
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Zon Artis

    Posted: 27 Mar 2011 11:25 PM PDT

    Zon Artis


    Zul Huzaimy & Isteri Sudah Bercerai Talak Dua

    Posted: 27 Mar 2011 08:24 PM PDT

    ZUL HUZAIMY BERCERAI

    Jika anda mengikuti perkembangan Zul Huzaimy, pastinya anda sudah sedia maklum yang rumahtangga Zul Huzaimy dan isterinya pernah mengalami konflik sekitar hujung tahun 2009 dan awal tahun 2010 apabila Zul Huzaimy dikatakan terjebak dengan cinta Facebook.

    Bermula dari episod itu, rumahtangga Zul Huzaimy dilaporkan mulai goyah dan ada juga mengatakan yang dia dan isteri sudah bercerai. Namun apabila Zul Huzaimy diajukan pertanyaan mengenai rumahtangga'nya selepas episod cinta Facebook itu, dia enggan mengulas lanjut sebaliknya berkata ia adalah kisah peribadi yang tak perlu dihebohkan.

    Namun, setelah sekian lama bermain tarik-tali, akhirnya isteri (kini bekas isteri) Zul Huzaimy, Nor Dalilah Muhammad mengesahkan yang dia dan Zul Huzaimy sudah bercerai talak dua dan penceraian itu didaftarkan pada 1 Julai 2010 di Mahkamah Rendah Syariah Kajang.

    Ikuti laporan penuh yang dibawakan oleh mStar Online kat bawah ni.

    ISTERI ZUL HUZAIMY

    PETALING JAYA: Isteri kepada pelakon popular Zul Huzaimy, 33, Nor Dalilah Muhammad, 29 mengesahkan mereka sudah bercerai talak dua dan didaftarkan pada 1 Julai 2010 di Mahkamah Rendah Syariah Kajang.

    Menurut Dalilah sebelum itu, mereka pernah mengalami konflik pada hujung tahun 2009 dan masing-masing telah menetapkan syarat untuk berbaik semula selepas kejadian berkenaan.

    "Memang selepas itu Zul banyak berubah dan dia tidak seperti dahulu. Malah selepas penceraian tersebut, Zul berhasrat untuk merujuk semula dan merancang ingin melangsungkan perkahwinan secara rasmi.

    "Bagaimanapun, mungkin kami tidak ada jodoh, perancangan itu tidak menjadi dan kami berpisah secara baik. Anak kami, Awal Haziq, 5, pun dah faham dengan keadaan yang berlaku," katanya yang dihubungi mStar Online, Ahad.

    Tambah Dalilah, walaupun umum tidak tahu tentang hal penceraian mereka, rakan-rakan terdekat serta keluarganya sudah pun mengetahui hal tersebut.

    ZUL HUZAIMY BERCERAI

    Berikutan penceraian itu kata Dalilah mereka tidak berhasrat membuat sebarang tuntutan hak penjagaan anak mahupun harta sepencarian kerana kedua-dua mereka sudah bersetuju menyelesaikan masalah berkenaan bersama.

    "Kami tak mahu membawa isu hak penjagaan anak dan pembahagian harta sehingga ke mahkamah kerana ia akan jadi lebih rumit. Tentang nafkah pula, saya tidak kisah jika Zul mahu beri ataupun tidak.

    "Rumah yang diduduki kami sebelum ini pula berkemungkinan akan dijual," tuturnya.

    Ditanya adakah kemungkinan mereka akan berbaik semula Dalilah memberitahu tidak akan berbuat demikian kerana mereka mahu membawa haluan sendiri.

    "Kami dah tidak ada kaitan suami isteri lagi dan hanya akan bercakap tentang hal anak sahaja.

    Lagipun saya ada dengar cerita yang dia sudah pun ada seseorang. Apa pun, saya mendoakan kebahagian diri serta kerjayanya," ujar Dalilah.

    ZUL HUZAIMY BERCERAI

    Psstt: iPad 2 untuk dimenangi. Tak nak ke?

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    aReaL&Celebrity

    Posted: 27 Mar 2011 09:37 PM PDT

    aReaL&Celebrity


    Shahriansh​ah Apin juara Akademi Al Quran musim kelima

    Posted: 27 Mar 2011 02:01 AM PDT

    PUTRAJAYA: Peserta Mohd Shahrianshah Apin, 25, muncul juara pertandingan akhir program realiti terbitan TV9, Akademi al-Quran (AQ) musim kelima yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini, Sabtu.

    Kemenangan itu membolehkan beliau memenangi hadiah wang tunai berjumlah RM30,000, Al-Quran bertinta emas berharga RM35,000 sumbangan Yayasan Restu, pengajian ke Universiti Antarabangsa Al-Madinah, pakej haji oleh Gemilang Travel Sdn Bhd, pakej umrah oleh Al-Fajr Travel & Tours Sdn Bhd dan lawatan VIP ke Syria oleh Hiraq Marketing.



    Selain itu, Syahrianshah turut menerima Songket oleh Wan Manang, barangan perabut jati bernilai RM20,000 dari Jatimas dan trofi tajaan TH Global.

    Beliau yang ditemui di sidang media menzahirkan rasa gembira dan terkejut atas kemenangan yang tidak diduga itu.

    "Saya rasa gementar sehinggakan saya tercicir satu ayat ketika membaca surah An-Nur, ayat 32 hingga 36.

    "Biasalah, bila di atas pentas macam-macam perkara boleh berlaku.

    "Sebab itu, bila diumumkan sebagai juara, saya terkejut. Bagaimanapun, saya bersyukur atas rezeki kemenangan ini," katanya.

    Tambah Shahrianshah, dengan kemenangan yang dimiliki, dia ingin melanjutkan pelajaran di peringkat sarjana dalam ilmu Al-Quran.

    Sementara itu, tiga peserta lain, Mohamad Husaini Makmur, 19, Muhamad Nasir Mohamad Salleh, 21, dan Suhailah Zulkifly, 22, masing-masing menerima wang tunai berjumlah RM2,000, pengajian ke University Al-Madinah dan pakej haji sumbangan Gemilang Travel Sdn Bhd.

    Ketiga-tiga peserta tersebut turut menerima hadiah pakej umrah sumbangan Al-Fajr Travel & Tours Sdn Bhd, songket daripada Wan Manang dan trofi tajaan TH Global.

    Dalam pada itu, hadiah pengajian di Universiti Al-Madinah akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak pengurusan universiti tersebut.

    Tiga juri yang bertanggungjawab memberi markah kepada empat peserta tersebut adalah Ustaz Nazeri Abdullah (qiraat), Ustaz Radhi Kamarul Hailan (tarannum) dan Ustaz Nik Azizan Nik Jaafar yang menjaga tajwid dan fasohah.

    Pada malam itu, penyanyi nasyid Indonesia terkenal, Haddad Alwi turut menghiburkan penonton menerusi lagu Rinduku Muhammad.

    Sementara itu, para peserta turut diberikan kejutan oleh pihak TV9 dengan melancong ke Banda Aceh baru-baru ini. Mereka diberi tugasan untuk menemubual mangsa-mangsa tsunami yang melanda pada bandar tersebut pada tahun 2004. - mStar

    P/s:Tahniah Diucapkan Kepada Semua Peserta...!! Diharap Program Berunsur Keagamaan CamGini Diteruskan...




    Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
    Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

    borak kosong

    Posted: 27 Mar 2011 09:09 PM PDT

    borak kosong


    [Aneh] Muka kambing seperti muka datuk (orang tua)

    Posted: 27 Mar 2011 09:00 PM PDT


    PROBOLINGGO - Seekor anak kambing di Probolinggo, Jawa Timur, menjadi perhatian penduduk.kerana kambing itu memilik wajah seperti datuk(orang tua).

    Warga Desa Patokan, Kecamatan Kraksaan, Kabupaten Probolinggo, terus datang ke rumah Suwondo (45) kerana  ingin melihat anak kambing berbulu putih itu.

    Suwondo, Minggu (23/7/2011) menjelaskan, anak kambing tersebut baru dilahirkan 2 hari lalu.

    Bentuk wajah kambing jauh berbeza dari lainnya. Bahkan mulutnya lompong seperti orang tua. Namun untuk badan dan kakinya sama seperti kambing biasa.

    Suwondo berkata tidak ada yang istimewa ketika ibu kambing itu mengandung. Hanya saja sehari sebelum kambing itu lahir, isteri Suwondo bermimpi diberi orangtuanya kepala kambing.

    Suwondo mengaku tidak akan menjual kambing aneh ini. Dia akan terus menjaganya sampai besar.

    Sementara itu Kepala Dinas Peternakan Kabupaten Probolinggo, Zaini, ketika diberitahu melalui telefon mengatakan bahawa kemungkinan kambing tersebut memiliki kelainan genetik.

    Menurut Zaini, pertumbuhan organ tubuh seperti tulang rahang tidak sempurna. Kambing tersebut juga tidak memiliki saluran pernafasan di hidung sehingga harus bernafas melalui mulut.

    Sumber : http://www.okezone.com

    Basikal yang dibuat daripada nilon

    Posted: 27 Mar 2011 08:00 PM PDT

    Semakin canggih teknologi..
    saya petik dari sinar harian

    BRISTOL - Sebuah basikal diperbuat daripada nilon, yang pertama di dunia dengan hanya dicetak menggunakan komputer berteknologi tinggi. 

    Airbike, adalah hasil projek luar biasa dan ia sekuat besi dan aluminium namun teknologi ini memiliki berat 65 peratus kurang daripada basikal biasa. 

    Penyelidik kumpulan Pertahanan Penerbangan dan Angkasa Eropah yang berpusat di Bristol, Britain mereka bentuk Airbike dengan hanya menggunakan komputer dan kemudian menghantarnya ke pencetak, yang menempatkan lapisan serbuk nilon cair di atas satu sama lain untuk mencipta rangka basikal itu. 

    Peralatan seperti gear, pedal dan roda pula dibuat di kilang berbeza dan dipasang untuk menjadi satu basikal yang lengkap. 

    Airbike juga boleh dicipta mengikut spesifikasi penunggang supaya tidak perlu membuat sebarang pelarasan.

    Pasangan tertua yang kahwin di dunia

    Posted: 27 Mar 2011 07:00 PM PDT

    Pasangan yang tertua kahwin di dunia...
    saya petik dari kosmo online

    DANA POINT, California - Seorang lelaki berusia 100 tahun, Forrest Lunsway melangsungkan perkahwinan dengan kekasihnya, Rose Pollard berumur 93 tahun, lapor sebuah akhbar semalam. 

    Mereka mendirikan rumah tangga selepas berkenalan buat kali pertama pada 18 Disember 1983 dalam satu majlis tari-menari untuk warga emas.

    Majlis perkahwinan itu diadakan pada sambulan ulang tahun kelahiran Forrest yang ke-100 di Pusat Komuniti Dana Point pada 19 Mac lalu di hadapan rakan-rakan dan anggota keluarga.

    Paderi yang mengahwinkan mereka, Sam Lewis berkata, perkahwinan tersebut merupakan sesuatu yang mengagumkan orang ramai.

    "Tema perkahwinan ini adalah kehidupan anda masih belum tamat selagi anda belum lagi meninggal dunia," katanya.

    Sebelum berkenalan, kedua-dua mereka pernah berkahwin dengan pasangan masing-masing. 

    Gabungan umur mereka, iaitu 193 tahun, telah menjadikan mereka pasangan tertua di dunia yang berkahwin selepas rekod 183 tahun yang dipegang pasangan Harry Carton dan Edna Holford dari Barnley, England. 

    Seorang jurucakap Guinness Book of World Records menyatakan pihaknya akan mengesahkan perkahwinan itu sebagai rekod dunia. - Agensi

    Beginilah keadaan pokok yag dipenuhi sarang labah-labah

    Posted: 27 Mar 2011 06:00 PM PDT

    Kejadian yang jarang berlaku..
    saya petik daripada kosmo online.

    KARACHI, Pakistan - Sejumlah pokok di wilayah Sindh dekat sini dipenuhi dengan sarang labah-labah sehingga menghasilkan satu pemandangan yang menyeramkan, lapor sebuah akhbar semalam.

    Walaupun kejadian banjir melanda Pakistan tahun lepas tetapi terdapat air yang masih lagi tidak surut sepenuhnya menyebabkan banyak serangga kecil menjadikan pokok sebagai tempat tinggal.

    Menurut penduduk tempatan, mereka tidak pernah melihat fenomena tersebut berlaku sebelum ini tetapi sarang labah-labah itu telah berjaya mengurangkan populasi nyamuk.

    Sebahagian besar kawasan bencana yang melanda Pakistan masih lagi belum surut selepas enam bulan hujan lebat melanda negara itu.

    Fenomena pokok yang menggerunkan itu pula adalah kesan terbaru akibat banjir besar yang telah menyebabkan 2,000 orang terbunuh. - Agensi

    Dalam mee ada bangkai tikus

    Posted: 27 Mar 2011 05:45 PM PDT

    Bagaimana perasaan anda bila berjumpa dengan keadaan begini?

    Demi Bekas PM Inggris, Perempuan Hamil “Diusir ” Dari Kerusinya

    Posted: 27 Mar 2011 10:01 AM PDT

    TEMPO Interaktif, London -Seorang perempuan yang sedang mengandung terpaksa pindah ke kerusi ekonomi agar bekas Perdana Menteri Inggris Gordon Brown boleh duduk di kerusi business yang telah dia beli. Kejadian berlangsung ketika Kristy McNeill yang sedang mengandung 7 bulan menggunakan pesawat British Airways keAbu Dhabi-Oman-London, Inggris.

    Kristy tak terima 'diusir' dari kerusinya yang telah dia beli . Maklum, keadaannya yang lagi hamil membuat dia harus boleh  menhulurkan kakinya.

    Namun betapa terkejutnya dia, ketika melakukan check in di Oman. Pihak British Airways meminta Kristy dan beberapa penumpang lain pindah ke kerusi di kelas ekonomi dengan alasan ada masalah pemesanan tiket. Sebahagian penumpang ekonomi pun terpaksa pindah ke lain pesawat.

    Sesampainya di Abu Dhabi mereka melihat Gordon Brown dan rombongannya menempati kerusi kelas business. Para penumpang pun menyimpulkan mereka telah dipindahkan supaya Brown mendapat tempat di kerusi itu.

    Dalam perjalanan, kerana kesal Kristy mendekati Brown yang tengah tertidur lalu mengambil gambarnya dengan kamera handphonenya. Namun, seorang penumpang menegurnya. "Anda tentunya tidak akan suka jika seseorang mengambil foto Anda ketika sedang tidur," kata penumpang yang tak mahu disebut namanya seperti dikutip Dailymai.

    Kristy menjawab, mantan perdana menteri itu sudah biasa difoto. "Jika saya jadi dia, saya tidak akan keberatan difoto ketika tidur," katanya. Sebenarnya, ia tak menyalahkan Gordon yang telah menempati kerusinya, tetapi ia kesal dengan pihak British Airways.

    Pihak British Airways punPost Options menyampaikan permintaan maaf kerana membuat situasi tidak nyaman. "Situasi ini tidak ada hubungannya dengan Gordon Brown, kami minta maaf dan menawarkan kompensasi," kata juru cakap Bristish Airways.

    Demo Bogel Buat Lelaki Ini Kemalangan

    Posted: 27 Mar 2011 09:01 AM PDT

    Liputan6.com, Los Angeles: Aksi protes Organisasi Pemerhati Hak Haiwan (PETA) di pusat Kota Los Angeles, Amerika Syarikat, membuat lelaki ini kemalangan .. Aksi dua pendemo wanita yang bogel di tengah orang ramai membuat seorang penmandu lupa daratan, hingga melanggar trak di depannya.

    Aksi para aktivis PETA itu dimaksudkan mengajak orang-orang untuk memilih gaya hidup vegetarian. Agar mendapat perhatian warga, aksi itu "dilengkapi" adegan mandi dua aktivis wanita tanpa pakai .


    Kenakalan mata pemandu itu mesti dibayar dengan kerosakan pada keretanya. Pemandu kereta itu selamat.

    Aksi serupa juga dilakukan aktivis PETA di depan Trafalgar Square, London, England. Namun, aksi itu tidak menimbulkan kemalangan.

    Kesian..selepas menjaringkan gol ditumbuk rakan sendiri

    Posted: 27 Mar 2011 08:00 AM PDT

    Rafael Casanova pemain Racing Club de Ferrol (division empat liga Sepanyol) mengalami cedera pada wajah setelah secara tidak sengaja terpukul oleh kawan sendiri ketika merayakan gol bersama rakan sepasukanya. Pada rakaman terlihat Rafael Casanova dirangkul oleh rakan sepasukannya, kawannya yang terakhir datang, secara tak sengaja melayangkan penumbuknya ke Rafael Casanova,ketika turut merayakan gol.


    Suami patahkan tangan isteri kerana tukar siaran televisyen

    Posted: 27 Mar 2011 07:00 AM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang baru saja menikah meminta cerai dari suaminya setelah dia dipukuli kerana na menukar channel tv .

    Perempuan Arab Saudi ini mengatakan kepada suaminya jika dirinya tidak suka atas acara televisyen kesukaannya, Ghinwa TV, yang menayangkan muzik Arab dan gadis muda menyanyi serta menari secara seksi.

    Seperti ditulis media online, emirates247.com, sang isteri mengatakan akan mengganti siaran televisyen tetapi diperingatkan oleh suaminya agar tidak melakukan hal itu dan mengancam akan mematahkan tangannya.

    Mengira suaminya tidak serius, sang isteri mengambil remote control dan menukar siaran televisyen Suaminya pun marah dan memukuli serta mematahkan tangannya. Sang istri kemudian mengajukan gugatan cerai setelah dirawat di hospital.

    Wanita yang tak tahu cara menutup aurat adn adat masuk ke masjid

    Posted: 27 Mar 2011 06:40 AM PDT

    sumber gambar : oh! media

    Adakah dia tak tahu atau pura-pura tak tahu.Tak kan tak ada yang menasihatkan adat masuk ke masjid.
    Paling tidak cara menutup aurat...

    Kereta yang disalut berlian dan emas

    Posted: 27 Mar 2011 05:00 AM PDT



    Perkara yang dilarang apabila menaiki teksi di Thailand

    Posted: 27 Mar 2011 04:00 AM PDT






    Mencuci Piring Dengan Menggunakan Beras

    Posted: 27 Mar 2011 03:00 AM PDT

    Mencuci piring kotor lazim dilakukan dengan menggunakan air. Tapi di Cilacap, Jawa Tengah ternyata ada cara unik untuk mencuci piring. Bukan dengan air, melainkan dengan beras! Mengapa ini terjadi?
    Tradisi ini dilakukan terutama pada ketika berhajat, lebih-lebih di musim kemarau. Salah satu alasannya adalah kurangnya persediaan air bersih. Pada saat hajatan, biasanya diperlukan piring dalam jumlah sangat banyak kerana jumlah undangan biasanya juga banyak. Air lebih diutamakan untuk makan.

    Beras yang digunakan untuk mencuci piring adalah beras yang masih setengah bersih atau masih ada gabah dan dedaknya. Jumlah beras harus cukup banyak, setidaknya harus boleh "dicelupi" piring puluhan kali. Biasanya jumlah minima agar boleh digunakan adalah 50 kg.

    Sebelum dicuci dengan beras, piring yang baru saja dipakai makan harus dilap dengan daun pisang kering klaras untuk mengurangi lemak yang menempel. Setelah itu piring "dicelupkan" dan dibersihkan dengan beras. Caranya persis seperti mencuci piring dengan air. Selanjutnya piring dibersihkan lagi dengan kain lap untuk menghilangkan debu beras atau dedak yang menempel. Dengan sekali gosok, lemak dan bau  yang menempel akan segera lenyap. Piring pun siap digunakan untuk makan lagi.
    Selesai digunakan untuk mencuci piring, beras itu masih boleh digunakan. Caranya, beras tersebut dijemur ulang, lalu dibersihkan secara manual dengan "tampi".
    Cara unik dan kreatif ini boleh menjimat air yang biasanya sulit di dapat di musim kemarau.

    Datuk Ini 21 Tahun Tak Boleh Tidur

    Posted: 27 Mar 2011 02:00 AM PDT

    DENPASAR- Boleh jadi apa yang dialami I Wayan Angga Wijaya (62), sulit ditemukan pada diri manusia normal. Bagaimana tidak, jika umumnya orang boleh sampai 6 jam terlelap dalam mimpi setiap hari, namun lelaki asal Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali ini tidak boleh tidur 21 tahun lamanya.

    Datuk Angga, lelaki bertubuh pendek gemuk itu kerap disapa warga. Dia mengaku tidak mengetahui apa yang terjadi pada dirinya, sehingga tidak boleh tidur seperti orang normal.

    Jika umumnya orang tidak tidur sehari saja boleh  jatuh sakit, tetapi berbeza dengan Datuk Angga yang tetap sihat segar bugar.

    "Sampai ketikai ni tidak ada yang boleh menjelaskan penyakit saya ? Yang pasti saya tidak boleh tidur, itu saja keluhan saya selama ini," katanya ditemui di kediamannya di Denpasar Timur, Sabtu (26/3/2011).

    Hantar gambar hubungan seks ke Facebook

    Posted: 27 Mar 2011 01:00 AM PDT

    Seorang lelaki kemungkinan menghadapi dua tahun penjara setelah membuat video sedang berhubungan seks bersama seorang wanita, dan kemudian mempostingnya di Facebook.

    Polis Austin AS menuduh James DeLosSantos (34) melakukan kejahatan fotografi dan rakaman visual yang tidak senonoh.

    Wanita pasangannya mengatakan dia tidak tahu dirakam ketika intim hingga ia masuk ke halaman Facebook untuk mencari video yang diposting, menurut Austin News.

    "Dia merakam video itu menggunakan kamera handphonenya dan menunjukkan ke polis," katanya.

    DeLosSantos mengatakan wanita di video itu adalah orang lain, tetapi menolak mengungkapkan jati dirinya, menurut surat dakwaan.

    DeLosSantos tidak ditahan kerana membayar jaminan US$ 5.000 dan akan dibicarakan,

    Lelaki ini buat hubungan seks dengan meja

    Posted: 27 Mar 2011 12:00 AM PDT

    OHIO- Seorang lelaki Amerika mungkin kehabisan akal untuk menyalurkan hasrat biologisnya. Tidak ada lawan jenis yang boleh diajak berhubungan intim, meja pun jadi sasarannya. Waduh…

    Apesnya, adegan itu dirakam melalui handy cam oleh salah seorang tetangganya yang menyaksikan kelakuan Art Price Jr, nama lelaki itu.

    Menurut polis, dalam rakaman video itu terlihat Art Price Jr menindih-nindih meja, layaknya orang yang sedang berhubungan seks.

    Saksi sekaligus perakam yang disembunyikan identitasnya mengatakan, sebelum menggeluti mejanya, Price mengitari 'lawan' mainnya itu.Meja yang berada di halaman rumahnya, di sebuah kota di Ohio.

    "Ia benar-benar telanjang. Lelaki itu menggunakan lubang di meja itu yang sebenarnya berfungsi untuk menancapkan payung," ujar polis setempat Kapten Matt Johnson seperti dikutip, Telegraph.co.uk

    Menurut polis akibat perbuatan lari daripada tatasusila yang aneh itu, Price terancam dipenjara. (fit)
    (Sumber:Okezone.Com)

    Perempuan gila seks lakukan perlecehan seks kepada 8 orang budak sekolah

    Posted: 26 Mar 2011 11:00 PM PDT

    MELBOURNE, KOMPAS.com — Seorang perempuan gila seks yang melakukan pelecehan seksual terhadap enam anak lelaki di sekolah New South Wales (NSW), tempat dia bekerja, telah dimasukkan ke dalam penjara minima selama lima tahun.

    Pengadilan wilayah NSW menjatuhkan hukuman kepada perempuan berusia 42 tahun tersebut pada Selasa (22/3/2011). "Tidak seharusnya remaja yang menjadi korban perilaku seksual ini ," kata hakim Anthony Garling.

    Hakim tersebut, awal minggu ini, mencabut perintah untuk tidak menyiarkan nama Cassandra Leigh Johnson, yang dinyatakan bersalah pada Disember 2010 atas 21 pelanggaran seks yang melibatkan anak lelaki yang berusia 11 dan 12 tahun.

    Sementara itu, pelanggaran yang dilakukan Johnson pada 2009 meliputi 18 kes hubungan seks. "Siapa pun yang melakukan pelanggaran harus dihukum. Saya menjatuhkan hukuman tidak mengira apa jenis kelamin terdakwa," kata hakim Garling.

    Atas vonis tersebut, Garling merujuk kepada pernyataan ibu para korban pelecehan seksual terhadap kejadian yang mereka alami. Para ibu ini menggambarkan Cassandra Leigh Johnson sebagai wanita pelalap lelaki yang belum dewasa.

    Hakim Garling itu menetapkan masa hukuman maksima bagi Cassandra Leigh Johnson, lapan tahun penjara.

    [Hebat] Wanita Yahudi yang mahu anaknya yang baru lahir jadi warga Palestin

    Posted: 26 Mar 2011 10:00 PM PDT

    Seorang wanita Yahudi Israel telah melahirkan di sebuah hospitaldi Tepi Barat. Dalam peristiwa yang baru terjadi pertama kali ini, sang ibu berharap bayi yang lahir dapat memperoleh status warga negara Palestin.

    Pejabat berita Palestin, Ma'an, menyebutkan wanita itu sebelumnya adalah warga Haifa yang pindah ke kota Sakhin setelah menikah dengan lelaki keturunan Arab-Israel. Wanita yang tidak disebutkan namanya itu sedang sibuk berbelanja di kota Ramallah ketika merasakan bayinya akan lahir sehingga membuatnya segera dilarikan ke hospital terdekat.

    Menurut Haaretz.com, wanita tersebut mengenakan pakaian muslim lengkap dengan jilbab dan tampak bahagia usai melakukan persalinan.Wanita itu juga nampak senang dengan pelayanan yang diberikan hospitalkepadanya. Bahkan wanita tersebut sempat menerima bingkisan bunga rose dari Presiden otoritas Palestina, Mahmoud Abbas

    Utusan Online - Hiburan

    Posted: 27 Mar 2011 03:06 PM PDT

    Utusan Online - Hiburan


    Watak berharga Liz Taylor

    Posted:

    Watak berharga Liz Taylor

    Watak berharga Liz Taylor

    Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
    shazryn.faizal@utusan.com.my


    AURA dan karisma Elizabeth Taylor telah meletakkan dirinya sebagai salah seorang seniwati unggul dalam abad ke-20.


    SAYA suka untuk tidak menjadi diri saya sendiri. Bukan sebagai Elizabeth Taylor tetapi menjadi isteri Richard Burton."

    Itulah kata-kata yang pernah dilontarkan oleh seniwati handalan dunia, Elizabeth Rosemond Taylor atau lebih dikenali sebagai Elizabeth Taylor saat ditanya tentang peranannya sebagai seorang isteri.

    Bagi mereka yang mengikuti perkembangan Taylor selama dia menjadi seorang primadona di Hollywood, memang tidak dinafikan berita perkahwinannya lebih banyak diperkatakan daripada kariernya sendiri.

    Sudah pasti, perkahwinannya dengan Richard Burton dianggap sebagai satu skandal terbesar di Hollywood sekitar tahun 60-an apabila dia tekad untuk meninggalkan suaminya ketika itu, Eddie Fisher semata-mata untuk meraih cinta Burton.

    Sebelum menjalinkan hubungan dengan Burton, Taylor sememangnya mempunyai reputasi yang buruk apabila merampas Fisher yang ketika itu masih lagi menjadi suami kepada kawan baiknya, Debbie Reynolds.

    Tetapi adakah Taylor ambil peduli dengan segala apa yang diperkatakan tentangnya berhubung isu panas itu? Sudah pasti jawapannya tidak.

    "Taylor tidak kisah apa orang sekeliling mahu katakan tentang dirinya apabila dia melibatkan diri dengan Burton yang pada ketika itu masih lagi menjadi suami kepada Sybil Burton.

    "Dia tahu apa yang dia lakukan dan mahu hidup dengan cara yang dia sendiri telah tetapkan. Begitu juga dengan lelaki yang hadir dalam hidupnya. Hanya dengan memetik jarinya, dia pasti akan dapat lelaki pilihannya," kata seorang penulis gosip Aileen Mehle yang juga dikenali sebagai Suzy apabila memperkatakan tentang kehidupan peribadi pelakon terkenal itu.

    Taylor yang cukup terkenal dengan kejelitaannya itu mengakui jatuh cinta pada Burton apabila kali pertama bertentang mata dengan aktor itu sewaktu menjalani penggambaran filem Cleopatra di Rome, Itali pada tahun 1963.

    Burton pada ketika itu juga merasakan getaran yang sama sebaik sahaja dia berjabat tangan dengan wanita kelahiran Hampstead Garden Suburb, London, England itu walaupun dia sudah memiliki seorang isteri, Sybil.

    Sebaik sahaja berita itu mula tersebar dan didedahkan di media massa, pasangan itu dengan pantas menjadi buruan pihak media sehingga mendapat perhatian pihak kongres dan institusi keagamaan di Vatican.

    Percaya atau tidak, kehangatan skandal Burton dan Taylor sendiri telah mencetus budaya baru dalam dunia media apabila muncul istilah paparazzi yang diguna sehingga ke hari ini.

    "Kisah hubungan mereka itu telah menggegarkan industri hiburan di Hollywood dan meraih perhatian meluas di seluruh dunia. Harus diakui, impak mereka berdua telah mengubah dunia media secara keseluruhan dan membuatkan setiap jurufoto tidak mahu melepaskan lensa mereka terhadap Burton dan Taylor ke mana sahaja mereka pergi," ulas Nancy Schoenberger yang merupakan salah seorang penulis buku, Furious Love yang dipasarkan tahun lalu.

    Tempias kontroversi itu juga telah memberikan rezeki yang melimpah-ruah kepada pemilik restoran Le Perigord, Georges Briguet.

    Bayangkan restoran yang menyediakan makanan Perancis itu tidak membawa keuntungan kepada pemiliknya sejak mula beroperasi sehingga tersiarnya sekeping gambar Burton dan Taylor yang baru sahaja keluar daripada restoran itu di sebuah akhbar.

    Hasilnya, restoran itu serta-merta menjadi perhatian dan serbuan serta penuh sesak dan setiap pelanggan perlu menunggu giliran.

    Briguet, ketika menceritakan detik-detik indah itu menyifatkan Burton dan Taylor telah mengubah hidupnya secara total. Jika bukan kerana mereka kata Briguet, memang mustahil untuk restorannya akan maju sehingga ke hari ini.

    Malah, masih segar ingatannya apabila terbayangkan momen romantis pasangan itu sewaktu berkunjung ke restorannya.

    "Mereka berpakaian cukup kemas dan masing-masing kelihatan cukup anggun dan segak sekali. Meja pilihan mereka akan berada jauh daripada pandangan orang ramai dan akan memesan makanan kegemaran mereka, cassoulet," katanya sambil ketawa.

    Restorannya itu juga telah menerima kunjungan pasangan popular, Angelina Jolie dan Brad Pitt untuk beberapa kali untuk menikmati hidangan ayam organik yang menjadi kegemaran mereka.

    Namun, Briguet menjelaskan, walupun Jolie dan Pitt yang digelar Brangelina itu mempunyai nilai bintang yang sangat tinggi namun, tidak mampu menandingi kuasa Burton dan Taylor.

    "Apabila memperkatakan tentang glamor, tiada siapa mampu menidakkan pesona Taylor yang saya gelarkan Ratu Glamor," kata Briguet ringkas.

    Selepas setahun memadu kasih, akhirnya Burton dan Taylor mendirikan rumah tangga pada tahun 1964 di Montreal, Kanada. Perkahwinan itu hanya bertahan selama 10 tahun sebelum masing-masing mengambil keputusan untuk bercerai pada tahun 1974.

    Pakar sejarah hiburan Hollywood melihat perkahwinan sedekad pasangan sensasi itu memiliki baik dan buruknya. Sisi positif yang membawa kebaikan kepada Burton dan Taylor apabila mereka sama-sama dapat mencipta kekayaan, populariti serta kecantikan.

    Di sebaliknya pula, dalam tempoh sedekad itu juga memperlihatkan permasalahan besar yang berlaku dalam perkahwinan itu apabila ia melibatkan perkara buruk yang berpunca daripada alkohol dan pergaduhan.

    Ini diceritakan sendiri oleh Mehle, 86, yang dapat melihat sendiri sisi gelap perkahwinan mereka dalam satu majlis yang dianjurkan oleh seniman legenda, Frank Sinatra di kediamannya di Palm Springs, California.

    Ketika itu, Mehle tinggal serumah dengan Truman Capote dan Sinatra telah menghubungi mereka untuk menjemput ke majlis makan malam di rumahnya yang turut dihadiri Burton dan Taylor.

    Namun, Sinatra awal-awal lagi sudah menasihati mereka agar bersiap-sedia dengan perangai buruk pasangan itu yang cukup galak menikmati pelbagai minuman beralkohol tanpa henti.

    "Sinatra memberitahu dia sudah tidak tahan lagi untuk melihat Burton dan Taylor dalam keadaan yang memabukkan itu. Masing-masing dengan gelas minuman sehingga gelagat mereka menjadi jelik dan tidak enak untuk dipandang," kata Mehle yang akhirnya membuat keputusan untuk tidak pergi ke majlis itu.

    Sepanjang mendirikan rumah tangga, pasangan itu pernah membintangi hampir sedozen filem bersama. Namun, ada di antaranya sukses dan selebihnya, menghampakan.

    Salah satu yang dikenang sehingga ke hari ini adalah filem Who's Afraid of Virgina Woolf? yang ditayangkan pada tahun 1966.

    Keberkesanan lakonan Taylor yang membawa dirinya jauh daripada penampilan glamor sehingga sanggup menambahkan berat badannya untuk filem itu membuahkan hasil apabila dia memenangi Oscar keduanya untuk Pelakon Wanita Terbaik.

    Malah, lakonan berkesan Burton dalam filem itu juga sepatutnya dianugerahkan Oscar namun, dia tewas kepada Paul Scofield yang memenanginya untuk filem A Man For All Seasons.

    Seperti mana yang didedahkan dalam buku Furious Love, Burton mencintai Taylor sepenuh hatinya dan telah menulis berpucuk-pucuk surat cinta untuk isterinya itu.

    "Mungkin kamu tidak sedar E.B. (panggilan untuk Taylor yang membawa maksud Elizabeth Burton) betapa cantiknya kamu setiap masa dan istimewanya kamu di mataku. Sukar sekali untuk aku mendapat cinta sehebat kamu," demikian antara luahan rasa Burton dalam surat-surat cinta itu.

    Kerana cinta agung mereka itu juga, Burton dan Taylor kembali menyambung ikatan perkahwinan mereka pada tahun 1975 namun hanya mampu bertahan selama setahun saja.

    Kemudian, masing-masing membawa haluan sendiri dan mendirikan rumah tangga dengan pasangan pilihan. Taylor, selepas itu berkahwin sebanyak dua kali manakala Burton bertemu jodoh dengan Sally Hay dan kekal sehingga ke akhir nafasnya.

    Dikhabarkan juga, sebelum Burton meninggal pada tahun 1984 akibat pendarahan otak, dia masih sempat mengirimkan sepucuk surat cinta kepada bekas isterinya itu untuk kali terakhir.

    Pakar sejarah filem, Leonard Matlin menyifatkan ia adalah sesuatu yang 'memalukan' apabila hasil kerja Taylor tidak dikenang sebaiknya walaupun pernah membintangi filem-filem hebat seperti Giant, Cat on a Hot Tin Roof dan National Velvet yang telah menyerlahkan bakat luar biasa Taylor.

    "Dia merupakan salah seorang jelitawan dalam abad ke-20. Kemudian, dia dikenang sebagai salah seorang selebriti hebat dengan personaliti yang menawan dan barulah orang melihatnya sebagai seorang aktres.

    "Walaupun hakikat itu sukar diterima, tetapi itulah fakta sebenarnya apabila memperkatakan tentang Elizabeth Taylor," kata Matlin tentang seniwati yang meninggal dunia pada usia 79 tahun kerana sakit jantung, Rabu lalu.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Apabila Awie menjadi Lat

    Posted:

    Apabila Awie menjadi Lat

    Apabila Awie menjadi Lat

    Oleh ABD. AZIZ ITAR
    aziz.itar@utusan.com.my
    Gambar HAFIZH KHOSMAT


    JALIL Hamid (bertopi) melakonkan watak bapa Lat dan Daniel (kanan) yang melakonkan watak Lat sewaktu kecil.


    SELAMA bergelar kartunis sejak berusia 13 tahun, Datuk Lat telah melukis pelbagai watak masyarakat berbilang kaum di Malaysia menerusi karya-karya kartunnya.

    Namun, selepas 47 tahun melakar watak-watak orang lain, kini tibalah masanya karakter kartunis berusia 60 tahun itu dilakonkan pula oleh orang lain di atas pentas teater.

    Lat atau nama sebenarnya Mohd. Nor Khalid menyaksikan Awie melakonkan karakternya di Panggung Sari, Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur dari 18 Mac hingga 5 April ini.

    Dengan judul Lat Kampung Boy Sebuah Muzikal (LKBSM) ia merupakan naskhah yang memaparkan perjalanan hidupnya dari kecil sehingga bergelar kartunis terkenal tanah air.

    Menurut Lat, dia bukan sahaja memberi kebenaran Awie melakonkan wataknya, tetapi turut menghormati gaya vokalis kumpulan rock itu melakonkan karakternya.

    "Saya pun tidak tahu bagaimana mahu mengajar Awie supaya dia boleh menyerupai gaya atau karakter saya. Semua itu saya serahkan kepada daya imaginasi dan pemerhatian Awie untuk menghidupkan watak saya," katanya seusai pementasan malam pertama LKBSM di Panggung Sari, IB baru-baru ini.

    Bukan setakat watak atau karakternya, malah anak kelahiran Kota Baru, Perak ini turut menyerahkan kepada Hans Isaac dan Harith Iskander selaku pengarah muzikal itu.

    Jelas Lat, dia menceritakan tentang perjalanan hidupnya kepada dua pengarah itu sebelum ia diolah menjadi sebuah skrip dan terpulang kepada mereka bagaimana ia hendak dipersembahkan.

    "Saya menceritakan tentang kisah hidup saya sejak kecil hingga sekarang kepada Hans dan Harith sewaktu mereka berkunjung ke rumah saya di Ipoh pada tahun lalu.

    "Ia berdasarkan pengalaman hidup saya yang sebenar dari zaman kanak-kanak sehinggalah dewasa. Kebanyakan adegan yang dipaparkan adalah antara yang penting dalam hidup saya.

    "Antara adegan kegemaran saya ialah sewaktu bertugas sebagai wartawan di New Straits Times di bawah Allahyarham Pak Samad (Tan Sri Samad Ismail) sebelum saya menjadi kartunis," ujarnya.

    Semua adegan itu bukan sahaja mengimbau nostalgianya, malah ia turut membabitkan individu-individu lain yang masih hidup seperti yang digambarkan dalam naskhah tersebut.

    Antaranya, watak bekas guru bahasa Inggerisnya, Mrs. Hiew yang masih hidup dan hadir menyaksikan pementasan itu pada 23 Mac lalu serta beberapa bekas teman sekelasnya.

    "Watak sebenar Mrs. Hiew itu masih hidup dan ketika ini umurnya sekitar 75 tahun. Dia antara guru yang banyak memberi galakan kepada saya dalam lukisan kartun.

    "Ada juga kawan-kawan sekelas dengan saya yang masih hidup tetapi ramai yang uzur dan tidak dapat datang menyaksikan pementasan teater muzikal ini," katanya.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Celebrity News

    Posted: 27 Mar 2011 03:05 PM PDT

    Celebrity News


    Hari Terakhir Fara dan Wahid Dalam Rancangan Melodi

    Posted: 26 Mar 2011 11:26 PM PDT

    Baru sebentar tadi ZoOm menonton siaran langsung Melodi, aksi fafau atau fara dan wahid senario mengamit keadaan. Mungkin perasaan sedih dan sebak hanya mereka yang tahu, kerana untuk pengetahuan anda Wahid telah mengacara rancangan Melodi sejak 2004 lagi dan di ikuti Fafau pada tahun 2005 sehinggalah hari terakhir mereka di Melodi hari ini.

    Dalam meniti hari-hari terakhir mereka di rancangan Melodi hari ini, satu kejutan daripada Zizan, Ira serta krew rancangan Melodi hari ini. Sumbangan daripada Airasia kepada Fafau dan Wahid berupa percutian ke Gold Coast dan Paris sudah pasti menjadi pengubat kesedihan mereka.

    Namun dikala rancangan Melodi dikendalikan oleh Zizan yang kian menonjol, ZoOm masih menunggu dan ingin melihat keupayaan Ira yang menggantikan Fafau.

    ZoOM : Apa Pula Kata Anda ?

    Jika Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

    - Blog Hanz -

    Posted: 27 Mar 2011 07:26 AM PDT

    - Blog Hanz -


    Tips Sebelum Exam Yang Perlu Anda Ikuti

    Posted: 26 Mar 2011 04:19 PM PDT




    1. Kalau anda adalah seorang yg pandai dah, tak payah study... Kalau nampak orang tgh study, ejek die sampai nangis... Tapi, kalau anda adalah seorang yg agak bebal + sedikit dungu, rajin2 kan diri membuat toyol kerane ini akan menjamin mase depan anda...


    2. Amek slip exam cepat2... Kalau anda dengki dengan kawan anda yg dah pandai, curik slip exam beliau beberape minit sebelom exam dan bakar terus... Bile die menggelabah, ketawekan die sekuat hati sambil tunjuk slip exam anda... Jangan sampai tersilap bakar slip exam sendiri...

    3. Curik alat tulis dekat kedai2 berhampiran... Kalau anda kantoi, bawak kes itu ke mahkamah.. Sogok tuan hakim dengan gambar2 hot Nora Danish..

    4. Jika anda terpikir nak study, hentikan niat tersebut kerane banyak lagi bende yg lebih menyeronokkan seperti mengutuk orang dalam blog & membuat status yg menyindir di facebook...

    5. Sebelom exam, pikirlah bile anda nak repeat paper tu balik... Ini dinamekan sebagai critical thinking...

    6. Kitar semule buku2 yg anda benci dengan segera... Bile buku2 tu dah hancur, anda akan rase segar & lebih bermanfaat untuk terus hidup...

    7. Jika anda study tapi tak paham2, pandanglah cermin & berkate kepade diri anda, "ko memang bengap!!" Jika anda terase dgn kate2 anda itu sendiri, anda memang bodoh tak macam orang...

    8. Kalau nampak kawan2 tgh study, pukul sorang2 sampai anda puas... Selepas pukul, berbangge lah dgn diri anda kerane anda telah berjaye mengelakkan mereka daripade melalaikan diri...

    9. Jika terase malas untuk study, jumpe tok bomoh & mintak die bagi toyol sekor... Jangan mintak Ju-on sebab die tu cam baru nak amek UPSR...

    10. Sebelom exam, tidolah selewat mungkin.. Ini penting untuk mengisi mase lapang semase exam nanti..

    Tahniah! M. Nasir kini bergelar Dato'

    Posted: 26 Mar 2011 03:42 PM PDT





    M.Nasir dikurniakan pingat Darjah Indera Mahkota Pahang yang membawa gelaran Dato' oleh DYMM Sultan Pahang dalam satu majlis yang berlangsung di Istana Pahang pada 24 Mac 2011. Majlis penganugerahan tersebut berlangsung di Pekan, Pahang.

    Penyanyi, pelakon dan pencipta lagu terkemuka itu merupakan individu yang layak untuk menerima gelaran tersebut menilai pencapaian yang telah diterimanya sepanjang bergelar anak seni.

    Antara anugerah yang diterima termasuk di pelbagai anugerah di Anugerah Industri Muzik, Anugerah Juara Lagu dan Festival Filem Malaysia. -Gua

    Blog Sensasi Ohbayu

    Posted: 27 Mar 2011 03:35 AM PDT

    Blog Sensasi Ohbayu


    (Video) Kalimah Bismillah di Tsunami Jepun

    Posted: 26 Mar 2011 09:07 AM PDT

    "Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang Dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu"
    (An Nur 24:35).

    Isu hangat terkini di forum Muslim antarabangsa tentang kalimah Bismillah semasa kejadian Tsunami di Jepun melalui video youtube yang disiarkan oleh Television NHK. Memang ia satu kebetulan tapi kemungkinan juga satu penanda kekuasaan Allah Taala.

    Gambar yang diambil dari video youtube tersebut.

    Photobucket

    dan ini adalah gambar di atas yang telah digariskan bagi menjelaskan kalimah tersebut.

    Photobucket

    Garis tersebut membentuk huruf arab yang bila dibaca akan menjadi "Bismillah", yang ertinya "Dengan Nama Allah"

    Photobucket

    Photobucket

    Inilah Video Streaming Youtube yang berkaitan dengan gambar diatas (Lihat dari duration 0:46):

    Perlu dijelaskan disini kalimah Allah itu terbentuk dengan sendirinya dimana kereta-kereta yang akan di export ditiup angin Tsunami disebuah kawasan lapang di Pelabuhan Tokyo dan Video Streaming ini diambil oleh Krew NHK-Jepun dari helikopter ketika memantau keadaan jepun selepas gempa dan tsunami. Tentunya Kru dari NHK tidak paham akan penemuan ini dan hanya Orang-orang Islam yang percaya saja atas pesan Ilahi ini.

    Sekali lagi Fenomena ini adalah hanya untuk orang yang mempercayaiNYA dan tidak ada maksud apapun dalam menyingkap musibah yang terjadi di Jepun tersebut. Kita tidak berhak untuk berprasangka segalanya tetapi hanya Allah sajalah yang mengetahui tentang Bencana Tsunami ini. Jadikanlah ini sebagai hikmah untuk semakin mendekatkan diri kepada Allah SWT.

    BENCANA ADALAH TAKDIR ILAHI

    Sesungguhnya musibah dan bencana merupakan bagian dari takdir Allah Yang Maha Bijaksana. Allah Taala berfirman,

    Ù…َا Ø£َصَابَ Ù…ِÙ†ْ Ù…ُصِيبَØ©ٍ Ø¥ِÙ„َّا بِØ¥ِØ°ْÙ†ِ اللَّÙ‡ِ ÙˆَÙ…َÙ†ْ ÙŠُؤْÙ…ِÙ†ْ بِاللَّÙ‡ِ ÙŠَÙ‡ْدِ Ù‚َÙ„ْبَÙ‡ُ ÙˆَاللَّÙ‡ُ بِÙƒُÙ„ِّ Ø´َÙŠْØ¡ٍ عَÙ„ِيمٌ…

    "Tidaklah menimpa suatu musibah kecuali dengan izin Allah. Barang siapa yang beriman kepada Allah maka Allah akan berikan petunjuk ke dalam hatinya." (At-Taghabun: 11)

    # Allah memiliki kehendak yang sesuai dengan kemuliaan dan keagungan diriNya.

    # Kebaikan dan keburukan semuanya ditakdirkan oleh Allah Taala.

    # Cubaan/musibah yang menimpa orang-orang yang beriman merupakan salah satu tanda kebaikan baginya selama hal itu tidak menyebabkannya meninggalkan kewajipan atau terjatuh dalam perkara yang diharamkan.

    # Semestinya seseorang merasa khuatir atas kenikmatan dan kesihatan yang kini kita rasakan. Kerana kenikmatan kita sekarang mungkin adalah istidraj/bentuk penundaan hukuman baginya, sementara dia tahu betapa banyak maksiat yang telah dilakukannya.

    # Wajibnya untuk berprasangka baik kepada Allah atas segala perkara dunia yang tidak mengenakkan yang menimpa diri kita

    Wallahualam Bisawab.

    sumber : isuhangat

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Kosmo Online - Hiburan

    Posted: 27 Mar 2011 01:06 AM PDT

    Kosmo Online - Hiburan


    Kahwin bukan tutup kontroversi

    Posted:

    Kahwin bukan tutup kontroversi

    Kahwin bukan tutup kontroversi



    BIARPUN tidak setenang air di kuala, barangkali ketika ini Faezah Elai sedang menghirup udara yang damai. Pandangannya sudah boleh dilontar jauh kerana banyak lagi landskap berwarna pelangi yang mahu dinikmati.

    Menelaah ke dalam mata dan hatinya, dia lega, tidak gusar lagi oleh kejian atau fitnah yang pernah meracun benak fikir.

    "Selepas surat peguam dihantar, cerita-cerita yang tidak masuk akal itu senyap dengan sendiri," luahnya spontan.

    Kata Faezah, dia pernah lemas dek deru panas yang menghambat nafas. Pergaduhan dengan pelakon, Azat Jasmin yang kemudian bersulam gosip skandal bersama pengarah drama Heykal Hanifah, 37, yang bersatus suami membuatnya hampir lemas.

    Semua itu menjadi bahan sensasi yang menjentik pencapaian Faezah Elai di persada lakonan.

    "Semua itu saya anggap sebagai isu kecil yang sengaja diperbesar-besarkan. Itu kes salah interpretasi, ia hanya tajuk sebuah artikel yang tersiar di sebuah portal hiburan," keluh Faezah.

    Ya, agak jengkel juga bila seorang pelakon yang sedang membina nama dikaitkan dengan perkara remeh-temeh apatah lagi lepas cakap tentang pekerjaan yang menjadi periuk nasi sendiri.

    Namun, dari satu sisi, anak mami Pulau Mutiara itu harus sedar, terkait satu persatu kontroversi yang menjatuhkan itu, Faezah yang dulunya bukan sesiapa, semakin ingin didekati ramai.

    September

    "Sumpah! Saya tak pernah rasa yang saya popular. Saya masuk industri ini pun agak lambat. Tapi benda-benda yang jadi kepada saya di luar kawalan.

    "Bila tiada gosip tak ada benda yang hendak dicakapkan, tapi bila berlaku kontroversi saya yang kena mengadap dan bercakap perkara itu berulang kali.

    "Banyak lagi isu tak manis tentang saya, tapi fikirlah sendiri, saya masih tinggal bersama ibu dan ayah, tak sempat sebenarnya nak buat perkara tak senonoh.

    "Memanglah orang akan cepat kenal seseorang artis bila artis itu ada kontroversi tapi kalau boleh saya tak nak dikenali kerana benda-benda bodoh begitu, ia lebih kepada menjatuhkan saya," luahnya menutup buku kontroversi.

    Beralih ke buku lain, pelakon yang bakal memecahkan hilai panggung menerusi filem Cun! ini ada khabar bahagia yang ingin ditahan-tahan.

    Masih berbekam di kerongkong, namun dia tidak mampu menepis terjahan hukum jodoh yang tersurat ke atasnya, September ini.

    Seiring usianya yang menjengah 29 tahun pada 16 Ogos nanti, wanita berdarah campuran Punjabi daripada bapanya dan Thailand daripada ibunya ini sah sudah ada calon suami.

    Masih teragak-agak berkongsi bahagia, mulanya dia sekadar memberikan sebuah bayangan.

    "Ya, sebab itulah malam ini saya mahu balik Pulau Pinang, ada urusan penting," kata Faezah.

    Tarikh 3 Disember 2011 dipilih sebagai hari majlis resepsi tepian pantai di Pulau Pinang, tiga bulan selepas majlis akad nikah yang akan dijadualkan di Masjid Pulau Pinang, September nanti. Perkara itu diputuskan selepas majlis merisik awal Mac baru-baru ini.

    Menerjah lagi sedikit gambaran, mata bundarnya bersinar saat siapakah gerangan lelaki yang bakal bertuan di jiwa dipinta jawapan.

    Jelas, anak sulung daripada tiga beradik itu, calon suaminya bukanlah orang seni, langsung tiada kaitan dengan bidang popular.

    Kalau boleh, mahu disimpannya kemas-kemas dan bekas pramugari Malaysia Airlines (MAS) Bhd. itu masih dengan prinsip yang dipegang.

    "Siapa calon suami saya, belum masanya untuk diberitahu, saya tak nak cerita buat masa ini," katanya menafikan lelaki itu ada kaitan dengan nama yang pernah dikaitkan dengannya.

    Dalam soal jodoh juga, dia yang sedang menarik perhatian dengan drama bersiri Asmara 2 ini tidak menetapkan sebarang kriteria. Tidak mahu terlajak kata, memilih-milih si bujang idaman, menolak duda atau suami orang. Kerja kahwin dan jodoh itu kerja Tuhan, bukan juga agenda untuk menutup sebarang kontroversi, itu tegasnya.

    "Soal kahwin tiada kena-mengena dengan kontroversi. Saya tak akan kahwin sebab gosip tetapi saya kahwin sebab sudah sampai seru. Kahwin bukan kerja main-main.

    "Saya juga ada sasaran, mahu kahwin sebelum usia 30 tahun. Saya dah nekad dan sudah mula terfikirkan masa depan. Antara saya dan bakal suami, kami sebenarnya sudah lama kenal, tapi masa itu saya sudah bergelar pelakon," jelas Faezah, si pemain watak Tom, pembantu peribadi kepada Luna, lakonan Maya Karin dalam filem romantis komedi Cun!

    Cun! basuh trauma

    Sebelum cerita filem membumbui pembaca, Faezah digamit pengalaman 2007. Ketika itu dia muncul buat kali pertama menerusi filem Otai.

    "Saya masih ingat, 'Faezah Elai perosak filem' itu habuan yang saya terima selepas berlakon filem Otai. Selepas itu, saya fobia untuk berlakon filem. Saya kena hentam dengan teruk sampai tawaran drama pun saya tak sanggup terima. Lebih enam bulan saya berdiam, rasa tak layak untuk berlakon tapi cuma buat kerja pengacaraan sahaja. Sampailah saya berlakon semula untuk drama Cinta dan Keadilan.

    "Akhirnya saya terima tawaran filem Cun! sebagai filem kedua saya. Syukurlah, respons yang saya terima jauh berganda-ganda lebih baik daripada lakonan saya sebelum ini," luahnya sambil membandingkan kepuasan berlakon antara filem dan drama.

    Bagi Faezah, drama bersiri lebih banyak membuka ruang penghayatan. Cun! bakal ditayangkan kepada umum menjelang 31 Mac nanti.

    Sekali lagi terperosok ke dunia tomboi seperti kebanyakan lakonan terdahulu, bagaimanapun karakter Tom sedikit sebanyak satu bonus buatnya.

    "Watak Tom sebagai budak perempuan dari Kedah, saya sendiri berasal dari Pulau Pinang, jadi dari segi dialek, langsung tiada masalah walaupun loghat Pulau Pinang dan Kedah ada bezanya.

    "Pasal karakter tomboi, juga bukan satu masalah kepada saya. Biarlah ada orang nak kata stereotaip, saya tetap percaya bahawa seseorang pelakon harus ada keistimewaan. Jika karakter tomboy dikatakan sesuai untuk saya, saya terima dengan hati terbuka," katanya yang pernah menarik perhatian dengan watak tomboi menerusi drama Sutera Maya.

    Sambil jarinya ralit mengulit nasi kandar sebagai hidangan tengah hari, Faezah yang bertubuh langsing itu penulis perhatikan. Wanita berkulit cerah itu sangat sederhana tapi tutur yang diluahkan adakalanya sedikit tidak bertapis.

    "Saya cuma bercakap apa yang dirasa, sebab itu ada yang kata saya jenis cakap lepas. Tapi saya pun kena faham budaya, kadang-kadang ia boleh disalah tafsir, jadi saya kena lebih berhati-hati," bicaranya ditutup sambil menghabiskan menu yang sememangnya menepati cita rasa keutaraannya itu.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Saya tidak pernah menangis - Erra

    Posted:

    Saya tidak pernah menangis - Erra

    Saya tidak pernah menangis - Erra


    ERRA dan Emran sering menjadi bahan sensasi media.


    SEPUTAR daripada 360 darjah sudut hidupnya, Erra Fazira barangkali masih berbaki satu pertiga nafas lelah yang harus ditelan. Banyak yang telah dimuntahkan dan diperdagangkan sebagai publisiti mahupun promosi dan ketika bidang seni sudah satu kesinambungan buatnya, dia masih berdepan getir yang cukup hebat.

    Mendapat jolokan primadona filem Melayu, bukan lagi soal kredibiliti kerjanya yang mahu diselongkar sebaliknya, wanita berstatus ibu dan isteri berusia 37 tahun harus gagah mempertahankan taufan sensasi yang bergulung tanpa henti ke pintu mahligainya.

    Perkahwinan kedua bersama Engku Emran Engku Zainal Abidin membenihkan Engku Aleesya. Mahligai mereka tidak henti-henti dibidik kontroversi. Pernah dikhabarkan goyah ekoran orang ketiga, baru-baru ini Erra sekali lagi dicucuk selumbar berbisa berikutan timbul pula khabar angin yang lebih dahsyat. Kali ini bukan 'main-main cinta' lagi tetapi suami yang dinikahi pada Oktober 2007 itu didakwa sudah mengahwini seorang lagi wanita.

    Sensasi Bintang: Pernah merasa kecewa gara-gara rumah tangga asyik menjadi bahan sensasi?

    ERRA FAZIRA: Saya sedikitpun tidak tergugat kerana saya tahu dakwaan itu tidak berasas. Saya rentan kerana terpaksa menjawab pertanyaan semua dan berdepan ucapan tahniah atas salah interpretasi sebuah artikel mengatakan bahawa saya hamil anak kedua. Mana-mana saya pergi soalan itu yang ditanyakan, masing-masing sibuk mengucapkan tahniah padahal saya tidak hamil. Saya cuma bersedia untuk hamil.

    Khabar angin mendakwa Emran sudah bernikah lain tetapi kalau tiada angin bagaimana pokok bergoyang?

    Dalam mana-mana rumah tangga pun mesti ada salah faham, itu bukan perkara mustahil dan perkara begitu juga berlaku dalam rumah tangga rakan-rakan artis. Mungkin orang boleh kata, saya mungkin tak tahu sebab suami kahwin sembunyi-sembunyi, tapi saya yang hari-hari tengok muka suami dan hari-hari juga dia pulang ke rumah, bila masa dia kahwin. Mungkinlah dia ada bergaul dengan kakitangan wanita di pejabat dan perkara itu disalah erti oleh mata-mata yang memandang.

    Pernah menangis akibat isu yang tak sudah-sudah?

    Tak pernah, buat apa nak membazirkan tenaga menangis tentang perkara yang tidak betul. Mungkin saya masih kuat berdepan semua ini dan saya belum merasa kesakitan yang digembar-gemburkan itu.

    Perlukah Erra meyakinkan umum tentang kebahagiaan yang sedang dikecapi bersama Emran sekarang?

    Rasanya tak perlu tapi respons yang saya terima kata, saya perlu berbuat begitu. Saya tetap percaya bahawa suatu hari nanti kebenaran akan disedari semua.

    Apa reaksi Emran apabila didakwa sudah bernikah lain?

    Sebenarnya, saya yang jadi penyampai berita kepadanya apabila ada gosip-gosip yang ditanyakan kepada saya. Kami tidak pernah ambil serius perkara itu, bercakap pun dalam nada berjenaka dan bergelak ketawa sahaja. Saya pernah usik Emran, 'kalau dia dah kahwin, saya akan dapat madu' dan Emran ketawa.

    Merujuk kes fotografi sebuah majalah hiburan membabitkan Ziana Zain dan Ning Baizura yang dikecam hebat oleh editor majalah berkenaan. Kalian dilihat sebagai 'diva' yang tidak boleh menerima pendapat orang. Siapa bersalah dan Erra di pihak mana?

    Saya yang berada di tempat kejadian dan situasi itu berlaku depan mata saya. Saya tidak boleh kata siapa betul atau siapa salah tapi moralnya, semua orang sama ada artis atau media, masing-masing kena hormat kerja masing-masing. Mustahil kami nak tabur pasir dalam periuk nasi sendiri dan itu bukan pertama kali kami buat fotografi.

    Ada sebab kenapa Ziana tinggalkan studio fotografi tempoh hari, kalau dia tidak setuju dengan konsep fotografi itu, awal-awal lagi dia tolak ajakan itu. Saya dan Ning yang habiskan fotografi itu juga kena kutuk sampa tiga muka surat. Artikel itu sangat berat sebelah dan kami tidak dipanggil atau diajak berbincang. Nampak sangat apa yang tertulis adalah permainan emosi penulis berkenaan.

    Tapi, sampai sekarang kami tidak tergugat, buat apa nak buat sidang media atau saman-menyaman, industri ini kecil. Perkara itu harus dilihat secara matang.

    Penyakit selebriti dikatakan menyerang artis yang berstatus 'diva', komen Erra?

    'Diva' ada dua maksud, 'diva' daripada pencapaian yang positif dan 'diva' yang dilihat dari sudut negatif. Ikut pengalaman saya, semakin tinggi pencapaian seseorang artis itu, semakin dia merendah diri dan semakin dia tahu menyayangi pencapaian yang dibina berbelas tahun yang sudah. Ada masanya artis yang baru melonjak naik yang lebih 'diva' perangainya berbanding artis yang sudah sukses. Artis yang terkena 'penyakit selebriti' mungkin ada tapi jangan cepat pukul rata, bagi saya itu justifikasi yang silap. Dan jangan salah guna perkataan 'diva' itu sesuka hati.

    Bagaimana dengan kepanasan persaingan dalam Mentor?

    Sekarang baru saya tahu, betapa sengitnya persaingan dalaman dalam program itu, ingatkan secara luaran sahaja.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Pelamin kedua Pasha, Kris

    Posted:

    Pelamin kedua Pasha, Kris

    Pelamin kedua Pasha, Kris


    MEMPELAI memohon restu daripada kedua-dua bapa dan ibu mereka. Suasana jadi sayu namun penuh keredaan.


    PASHA dan Kris Dayanti merupakan dua nama besar dalam perjalanan karier masing-masing sebagai anak seni. Kedua-duanya pernah melalui masa sukar dalam berumahtangga. Lebih sukar lagi apabila perjalanan peribadi itu menjadi tontonan umum.

    Ia ditambah pula dengan pelbagai tohmahan serta gosip sehingga dunia luar seperti lebih mengenali mereka berbanding empunya diri. Kini mereka menempuh bahtera kedua.

    Kris Dayanti (KD) selamat bergelar isteri Raul Lemos, pada 20 Mac lalu manakala Pasha bersanding bersama Adelia hari ini.

    Menempuh bahtera baru untuk sebuah pelayaran segar, Pasha dan Kris seakan bakal melenyapkan kata-kata yang pernah dituding ke arah mereka.

    Perkahwinan serta pelaminan kedua datang dengan harapan yang lebih besar. Selamat buat kedua-duanya.

    Kris-Raul mahu satu zuriat

    "Puji dan syukur, Alhamdulillah. Tidak lepas berpelukan dengan suami. Bahagia kerana semua beban terlepas dan melangkah kehadapan dengan suami tercinta," itu mesej yang disampaikan oleh Kris Dayanti sehari selepas dia sah menjadi Kris Lemos. Kebahagiaan terpancar penuh dalam susun kata-katanya.

    Tampak gementar pada hari pernikahan yang dilangsungkan Sabtu lalu di Masjid Sahid Nurul Iman, Jakarta, wajahnya berbunga segar selepas segalanya selesai.

    "Kesabaran akhirnya berbuah manis," ucap Kris Dayanti.

    Sebuah kesabaran yang dikumpulkan dalam tempoh dia dicerca dan dilebel sebagai pemusnah rumah tangga Raul dan bekas isterinya, Atha.

    Lumrahnya, asam di darat ikan di laut, dalam kuali bertemu juga. Dengan hanya sekali lafaz, Raul sah memperisterikan Kris Dayanti yang bakal mengikutnya ke Dili dan membiasakan diri dengan angin dan budaya Timor Leste.

    Bermukimlah Kris dan suami di sebuah banglo indah yang dihadiahkan Raul buatnya di tepi pantai Dili dan di situlah dia mempersiapkan diri. Membiasakan status isteri usahawan terkenal di Dili.

    Sebagai ayah, Trenggono merelakan pemergian Kris Dayanti ke Dili.

    "Lega, sebagai orang tua kita masih bisa menyaksikan pernikahan anaknya. Ini adalah kebanggaan," ucap Trenggono usai ijab kabul anaknya di Hotel Grand Sahid Jaya.

    Pesan ayah, agar suami isteri ini selalu rukun berumahtangga hingga ke anak cucu.

    Ujar Kris dalam tangis yang ditahan:


    PENULIS (kanan sekali) turut diundang khas untuk menyaksikan pernikahan KD-Ramos di Masjid Nurul Iman, Jakarta pada 20 Mac lalu.


    "Papa, mama izinkan saya mengucapkan terima kasih atas segala perhatian dan kasih sayang. Papa dan mama yang sudah sekian lama anakanda berada dalam pangkuan, anakanda pernah berbuat salah dan khilaf serta berbuat kesal, mohon maaf dari anakanda. Izin dan redakanlah pernikahan anakanda bersama Raul Lemos," usai ucapan Kris, ada yang menyeka air mata termasuk dirinya.

    Semalam di Hotel Mulia, Jakarta pasangan pengantin baru terkenal ini usai dengan resepsi perkahwinan mereka. Raul dan Kris keduanya memilih untuk tampil menawan serta anggun dalam persalinan Anna Aventie.

    Diusik penyanyi Menghitung Hari ini tentang cahaya mata, dia menjawab tertawa: "Satu sahajalah. Memiliki ramai anak bukanlah keutamaan."

    Ini kerana dia sendiri sudah dikurniakan sepasang cahaya mata, Titania Aurelie Hermansyah dan Azriel Akbar Hermansyah hasil pernikahannya dengan penyanyi dan pencipta lagu, Anang Hermansyah. Begitu juga Raul yang sudah memiliki dua orang anak.

    Sebagai buah tangan buat perkahwinan mereka yang dilangsungkan dengan meriah dan berkat, Kris Dayanti menghadiahkan sebuah kilp video buat suaminya yang dibuat di Kepulauan Atauru, Timor Leste.

    "Klip ini hadiah pernikahan buat Raul," terang Kris Dayanti tentang klip video yang turut mengundang Raul yang tampil dengan adegan bercengkerama dengannya dalam klip video itu.

    "Saya merasa sangat dihargai kerana diberi kesempatan bersama Raul untuk menerbitkan klip di Dili. Secara tidak langsung mempromosikan Dili sebagai tempat yang indah," jelasnya.

    Visual mata sememangnya tidak menipu hakikat. Jelas pasangan ini sedang menghadap bahagia yang baru berbunga dan bakal berbaja. Nekad pengantin baru ini mereka mahu memulakan hidup baru sebagai pasangan suami isteri yang utuh hingga akhir hayat.

    "Saya dan Raul pernah mengalami suatu kegagalan, dan masing-masing trauma. Tidak ingin gagal lagi," kata pelantun Aku Wanita Biasa tersebut.

    Pasha terus berkonsert


    PASHA bakal menyerahkan mas kahwin berbentuk mata wang Euro yang bernilai 99 Euro buat Adelia.


    Kesempatan bertemu Pasha dan rakan-rakan grupnya, Ungu di Rumah Jepang, Cibubur, Jakarta tidak dilepaskan. Pasha nampak sedikit berisi ketika ini beraksi sebagai aktor dalam filem Purple Love. Filem yang mengambil masa rakaman 15 masa hari bakal dilancarkan Mei ini.

    Ujar pengurus kumpulan, Rudi, kelima-lima anggota Ungu, iaitu Pasha, Makki, Onci, Enda dan Rowman akan hadir penggambaran filem bergenre romantik komedi ini pada hari biasa dan akan berkonsert pada hujung minggu.

    Membiasakan diri dengan waktak-watak dengan nama sendiri dalam filem ini, Ungu terlebih dahulu menghadiri kelas membaca skrip dan latihan sebelum melangkah masuk ke set.

    "Filem ini membuka pengalaman baru dalam kehidupan bermuzik kami. Ternyata, pengalaman ini bagus sekali dan semuanya berjalan dengan lancar," ujar Makki, pemain bass.

    Walaupun menganggap proses berlakon filem agak meletihkan namun pengalaman serba baru ini menaikkan semangat untuk mereka bergelar aktor.

    "Susah susah senang," celah Rowman tentang pengalaman ini.

    Pasha yang dijadualkan melangsungkan pernikahan di Bandung pada hari ini dengan gadis pilihan Adelia Wilhelmina, 22 tahun.

    "Lebih penat tetapi semuanya sudah diatur. Persiapan perkahwinan saya dengan Adelia banyak dibantu keluarga. Malah selepas dua hari bernikah, saya akan terus sibuk dengan konsert dan jadual kerja saya," ujar Pasha yang memakai busana rekaan Ferry Sunarto di resepsi yang diadakan di Gedung Batununggal, Bandung, Jawa Barat.

    Pasha juga bakal menyerahkan mas kahwin dalam bentuk mata wang Euro bernilai 99 Euro, sesuai dengan Asmaul Husna.

    Bagi membuatkan 3,000 tetamu yang dijemput ke resepsinya berasa istimewa, Pasha dan Adelia Wilhelmina merakamkan sebuah single yang bertajuk Penghujung Cintaku.

    "Lagu itu sebenarnya untuk saya tetapi setelah dicuba duet bersama Adelia, ia sepadan dan kami hadiahkan istimewa buat tetamu yang datang," senyum Pasha.

    Bakal sama-sama menjaga anaknya hasil perkahwinan pertama dengan Okie Augustina, ujar Pasha, dia dan bekas isterinya sama-sama menjalankan tugasan mereka.

    Saat ditanya tentang restu anak-anak tentang perkahwinan keduanya ini, Pasha senyum seraya menjawab tenang: "Keputusan saya untuk berkahwin lagi bukan kapasiti mereka, malah bukan mereka juga pemberi keputusan."

    Sementelah, Adelia juga sanggup melepaskan tanggungjawabnya sebagai pramugari dan berstatus suri rumah tangga sepenuh masa.

    "Saya ingin mengurus keluarga di rumah dan menjadi isteri yang penurut," ujar Adelia dalam satu petikan temuramah bersama wartawan Indonesia.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

    Posted: 26 Mar 2011 11:31 PM PDT

    Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


    Peraduan Dialog Paling Kelakar Tak Hingat Filem CUN!

    Posted: 26 Mar 2011 09:25 AM PDT

    Bertemakan komedi romantik, Cun! mengangkat konsep yang sering ditampilkan Hollywood namun disuntik semangat Melayu. Gandingan pelakon seperti Kartina Aziz bagi watak Tok Chah, Jehan Miskin (Ryan), Ning Baizura (Candy), Tom (Faizah Elai), Nadia Nisa (Manis), Mislina Mustaffa (Bedah Tonggek) dan Siti Nor Faridah (Eton Gebu) mengukuhkan lagi perjalanan cerita filem yang bakal ditayangkan pada 31 Mac ini, terutama apabila ia mengetengahkan isu cinta bukan saja antara kekasih tetapi juga ahli keluarga.

    Tambahan pula keserasian antara Maya Karin dan Remy Ishak sebagai pasangan yang baru hendak bercinta sangat menyerlah. Hubungan kekeluargaan yang penuh dengan kasih sayang juga sangat indah digambarkan Osman. Selepas ini tidak mustahil andai penonton mengaitkan Cun! dengan filem Hindustan diminati ramai seperti Kuch Kuch Hota Hai mahupun Kabhi Kushie Khabie Gham.

    Mahu menang wang tunai? Jom join peraduan nih. Senang je caranya.

    PERADUAN DIALOG PALING KELAKAR TAK HINGAT!
    JOM! CUBA TRY TEST KREATIVITI ANDA!

    CUN

    Remy sebagai Atan: "………………………………………"
    Maya sebagai Luna: "………………………………………"

    Hadiah-hadiah yang cun menanti anda!
    Pemenang pertama wang tunai RM500 & 2 tiket wayang Filem Cun!
    Pemenang kedua wang tunai RM300 & 2 tiket wayang Filem Cun!
    Pemenang ketiga wang tunai RM200 & 2 tiket wayang Filem Cun!
    10 pemenang saguhati akan mendapat 2 tiket wayang Filem Cun!

    Pemenang akan dikira melalui jumlah undian 'LIKE' paling banyak dalam Facebook Cun Movie

    Langkah 1
    Muat turun gambar tersebut.

    Langkah 2
    Isikan dialog di dalam bubble yang disediakan.
    Atau di bawah gambar.

    Langkah 3
    Kemudian pos kan pada wall facebook Cun!

    Langkah 4
    Warwar pada semua sahabat, saudara & kenalan anda yang mempunyai akaun FB untuk membantu undian anda dengan cara klik 'LIKE' hanya dalam facebook Cun! Anda dibenarkan membuat promosi dengan apa cara sekalipun.

    Syarat-syaratnya:
    Menjadikan facebook Cun! sebagai halaman kegemaran anda; dengan cara klik 'LIKE'

    Tarikh tutup peraduan 31 MARCH 2011
    Pemenang akan dihubungi melalui facebook.
    www.facebok.com/cunmovie

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Video Adik Hadziq Tom Tom Bak Baca Skrip Filem Syurga Cinta
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Punisher War Zone
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Eden Lake
  • Peraduan Celebrating of The Legend is Born Ip Man
  • Keputusan Pemenang Peraduan Jom Menonton Filem Dragonball Evolution
  • Senarai Pemenang Peraduan Konsert Tour Search Di Awan Biru
  • Senarai Pemenang Peraduan Menangi Tiket Wayang Filem THE LOVE GURU
  • Poster Film Ah Long Ptd Ltd
  • Peraduan Menangi Tiket Wayang Filem Kuntilanak 3
  • Peraduan Jom Menonton Filem HISTERIA
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Animasi BoBoiBoy 3D di TV3

    Posted: 26 Mar 2011 09:10 AM PDT

    SAKSIKAN AKSI HEBAT SUPERHERO & 3 SAHABAT MENENTANG SETERU!
    Siri Animasi 3D TV3 Bakal Menjadi Ikon Si Cilik

    Unik, membanggakan dan pastinya sangat menghiburkan! Satu pencapaian besar untuk industri animasi tempatan sepanjang dua dekad apabila diserikan dengan kehadiran pelbagai siri animasi yang telah mendapat tempat di hati penonton pelbagai usia. Kini, bersiap sedia pula dengan kemunculan siri animasi 3D terbaru, BoBoiBoy, yang bakal bersiaran di kaca TV3!

    Dibawakan dengan kerjasama Captain Munch dan dijana oleh pembabitan kreatif 30 orang juruanimasi professional, BoBoiBoy mempamerkan aksi menarik watak superhero memburu satu misi yang dijangkakan mampu meledakkan satu fenomena baru serta menjadi kegilaan kanak-kanak dan juga golongan dewasa. Dihasilkan dengan teknik animasi dan terperinci, siri animasi 3D ini bakal menyusul menggantikan siri aksi superhero "Kamen Rider Dragon Knight" bermula 13 Mac 2011, sebanyak 13 episod pada setiap hari Ahad jam 7.00malam.

    Terbitan Animonsta Studios Sdn. Bhd., siri animasi 3D ini dijayakan hasil kerja keras sekumpulan tenaga mahir yang diterajui oleh Mohd Nizam b Abd Razak sebagai Pengarah Urusan, Mohd Safwan b Abd Karim, Pengarah Eksekutif, Muhammad Anas b Abd Aziz sebagai Pengarah Kreatif, dan Pengarah Penerbitan, Kee Yong Pin. Seperti yang telah di war-warkan, BoBoiBoy juga turut mendapat perhatian eksklusif dari Disney Channel yang akan turut menyiarkan siri ini di saluran mereka tidak lama lagi.

    Sokongan daripada Multimedia Development Corporation (MDeC) menerusi grant BCi2 dan MAC3, salah satu inisiatif MDeC dalam menyediakan lokasi, kemudahan perisian dan hardware untuk syarikat-syarikat baru juga banyak membantu Animonsta Sdn. Bhd. untuk merealisasikan musim pertama BoBoiBoy. Manakala nadi dan penggerak, watak-watak dalam BoBoiBoy ini direalisasikan oleh suara latar indicidu berbakat seperti Nur Fathiah sebagai BoBoiBoy, Nur Sarah Alisya (YaYa), Yap Ee Jean (Ying) dan Dzubir Mohammed Zakaria (Gopal).

    BoBoiBoy mengisahkan tentang kisah seorang kanak-kanak yang datang untuk bersama datuknya, Tok Aba, yang menyara hidup dengan menjual segala jenis produk coklat di gerai bergerak miliknya. Disebabkan gerai coklat Tok Aba sangat popular dan produknya digemari ramai, BoBoiBoy berpeluang untuk berkawan dengan Gopal, Ying dan YaYa. Perkenalan mereka kemudiannya berubah menjadi sebuah persahabatan akrab, dan akitiviti harian mereka dilakukan bersama dengan penuh ceria dan menyeronokkan.

    Namun, pada satu hari BoBoiBoy mendapat tahu bahawa satu makhluk asing bergelar Adu Du sedang cuba untuk mencuri hasil koko milik Tok Aba, dan percubaan Adu Du berjaya dipatahkan oleh BoBoiBoy. Rupa-rupanya, biji koko tersebut boleh digunakan sebagai satu sumber tenaga yang sangat kuat setelah diubah ke dalam bentuk cecair. Makhluk asing mendapati bahawa penemuan ini sangat penting bagi mereka yang sedang kehabisan punca tenaga, dan ini akan menyebabkan segala teknologi canggih ciptaan mereka tidak dapat berfungsi lagi.

    Lebih menarik, hanya minuman coklat panas istimewa milik Tok Aba sahaja yang cukup berkuasa berbanding biji cecair koko yang lain, hanya kerana terdapat satu resipi rahsia yang hanya diketahui oleh Tok Aba.

    Setelah mengetahui tentang perkara ini, sang Maharaja memerintahkan Adu Du untuk mencuri resipi rahsia Tok Aba. Akan tetapi, misinya menjadi lebih sukar dengan kehadiran BoBoiBoy dan rakan-rakannya yang sangat gemarkan coklat dan sering bersantai di gerai Tok Aba. Demi menjayakan misi ini, sang Maharaja telah menghantar pelbagai peralatan serba canggih kepada Adu Du, tetapi BoBoiBoy telah menjumpainya dengan secara tidak sengaja. Peralatan canggih tersebut telah mengubah BoBoiBoy dan rakannya menjadi sekumpulan adiwira!

    Kini, BoBoiBoy, Gopal, Ying dan YaYa menjalani aktiviti mereka dengan penuh keseronokkan dan hidup menjadi lebih menarik, seperti apa yang akan dilakukan oleh kanak-kanak yang mempunyai kuasa hebat, pada kebiasaannya. Semestinya, kuasa tersebut juga akan digunakan sepenuhnya untuk menentang Adu Du yang tidak pernah berputus asa untuk merampas kembali peralatan canggih miliknya, seterusnya mencuri resipi rahsia Tok Aba.

    Jangan ketinggalan untuk menyaksikan siri animasi 3D ini yang pastinya menjanjikan satu pengalaman baru kepada semua penonton di segenap lapisan umur. Saksikan dan alami sendiri segala keseronokkan dan keceriaan di dalam BoBoiBoy mulai 13 Mac 2011, setiap hari Ahad, jam 7.00 malam, hanya di TV3!

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Trailer Filem Geng: Pengembaraan Bermula Upin & Ipin
  • DRAMA KANAK-KANAK DAN FILEM ANIMASI SEMPENA MERDEKA
  • Filem Animasi di TV9
  • Filem Madagascar Dan Ice Age Meltdown Di TV2
  • KIKO'S SMILE ANIMASI PENGEMBARAAN KANAK-KANAK
  • Aizat Bakal Berlakon Filem Animasi Firefly
  • Shrek Ceriakan Cuti Sekolah di TV2
  • TIGA FILEM ANIMASI HEBAT DISIARKAN KHAS KRISMAS
  • Atlantis The Lost Empire
  • Alvin and The Chipmunks di TV2
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan