Ahad, 20 Mac 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


OHBULAN!

Posted: 20 Mar 2011 11:05 PM PDT

OHBULAN!


‘Pemimpin Tertinggi Pembangkang’ Kantoi Video Seks.

Posted: 20 Mar 2011 10:52 PM PDT

Ai terkejut dengan berita tergempar sebentar tadi yang dipaparkan di The Star Online bertajuk, Top 'Opposition leader' caught on sex video. Walaupun Ai menulis untuk bahagian hiburan, tapi Ai juga merupakan rakyat Malaysia yang mempunyai kuasa mengundi, jadi Ai tetap nak tulis pasal kes video kantoi ni.

Menurut The Star, video tersebut mempunyai wajah mirip seorang pemimpin tertinggi parti pembangkang bersama seorang wanita yang dipercayai merupakan pelacur asing. Video yang berdurasi 30 minit dirakam pada 20 Februari, telah dijumpai dalam sebuah hotel di Kuala Lumpur oleh satu kumpulan yang diketuai oleh Datuk T.

Beberapa pihak media seperti The Star, Bernama, Utusan Malaysia, NST, & China Press telah dijemput untuk menonton rakaman video di sebuah bilik hotel bagi mengesahkan dakwaan Datuk T. Kesemua media telah diperiksa dan tidak dibenarkan membawa masuk apa-apa alat rakaman untuk mengelakkan video tersebut tersebar. Video tersebut kemudiannya akan dihantarkan kepada ahli politik & isterinya dalam masa seminggu dari sekarang.

Ai tak sangka, lepas kejadian video seks Chua Soi Lek yang mengegarkan satu dunia pada tahun 2008, nampaknya ahli-ahli politik ini tidak ambil pengajaran. Ai tahu, ada juga pemimpin tertinggi yang baik-baik, tapi disebabkan kes macam ni, habis rosak susu sebelanga.

Ai tak mahu, kalau negara kita nanti diketuai oleh pemimpin yang perangainya buas macam Perdana Menteri Italy, Silvio Berlusconi. Habis semua anak dara, pelacur & escort girl dikekahnya. Ai memang tak suka yuh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Gambar) Selebriti Wanita Yang Gorgeous Di Malam Gala Rafflesia 2011

Posted: 20 Mar 2011 09:58 PM PDT

Fuh, lip lap lip lap baju Rozita Che Wan di Malam Gala Rafflesia 2011. Kalau pasang spot light, boleh terang satu hall. Itu belum lagi anda tengok baju-baju selebriti wanita yang lain seperti Nasha Aziz, Natasha Hudson, Intan Ladyna, confirm rambang mata. Pernah terfikir tak, berapa kos buat baju untuk selebriti-selebriti ni? Kami jamin, cecah ribuan.

Kredit penuh kesemua gambar kepada Hafiz, pemilik blog fesyen CuteCarry. Katakan hi kepada dia. Layankan gambar-gambar selebriti wanita kita yang gorgeous ini tanpa rasa dengki. Enjoice!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

borak kosong

Posted: 20 Mar 2011 09:24 PM PDT

borak kosong


[Gila] Guru sembur murid dengan air kencing lembu untuk halau setan dan menyucikan mereka

Posted: 20 Mar 2011 09:00 PM PDT

Para guru di sekolah di suatu desa di negara bahagian Maharashtra, India menyemburkan air kencing lembu ke murid berkasta rendah untuk "menyucikan" mereka, tulis berita pada Sabtu.

Guru besar sekolah Sharad Kaitade, dituduh melakukan doa ritual lalu menyuruh seorang guru menyemburkan air kencing lembu ke kelas-kelas untuk "menyucikan" tempat itu dan mengusir setan, tulis surat khabar"Times of India."

Kaitade, dari kasta tinggi, melakukan hal itu segera setelah memulakan tugas awal bulan ini .

Sapi adalah haiwan yang dianggap suci di agama Hindu sedangkan sistem kasta yang berumur 3.000 tahun asalnya  adalah darjat berdasarkan pekerjaan, namun kemudian menjadi garis keturunan..

Guru Madhavi Raut berjalan keliling kelas menyemburkan air kencing lembu dan minta sekelompok anak berkasta rendah, datang untuk  menyembur dan meyapu mereka dengan air tersebut dengan mengatakan hal itu akan menyucikan mereka. Air kencing itu membasahi sebahagian wajah mereka mahupun kertas jawaban, kata  murid kelas itu.

Mereka merasa dipermalukan dan membuat aduan lapor saluran berita CNN-IBN. "Dia (Raut) mengatakan, kamu akan belajar dengan baik setelah disucikan," kata seorang murid, Rajnik Washnik.

Pemerintah setempat telah memerintahkan pemeriksaan dan polis telah mnyoal guru dan pihak terbabit di sekolah.

Antara news

Gila, Ibu Ajak Anak Kecilnya Bunuh Diri Bersama

Posted: 20 Mar 2011 08:35 PM PDT


RIMANEWS - Seorang ibuyang berasal  dari Blitar nekad membunuh diri sambil membawa anaknya yang masih kecil dengan cara terjun ke dalam Sungai Brantas. Mayat  ibu itu baru ditemukan empat hari kemudian setelah tersangkut di pusaran air Sungai Brantas.

Linawatai, warga Desa Plosokerep, Kecamatan Sanawetan, Kabupaten Blitar ditemukan warga sekitar terapung-apung di pusaran air DAM desa setempat sejak Sabtu lalu. Namun jasad Linawati baru boleh diangkat pada Minggu (20/3/2011) kerana arus sungai yang deras.

Dalam penyelamatan, warga hanya melakukan cara-cara manual dengan cara menggunakan ranting-ranting pohon yang diikat dengan tali untuk menyepit mayat korban dan menggunakan perahu .

Menurut Pak cik mangsa yang bernama Mulyadi, sebelumnya korban sempat dihalang oleh para nelayan  ketika cuba terjun  Sungai Brantas untuk kali pertama. Tapi, ketika para pemancing dan nelayan terlengah, korban kemudian langsung melompat ke dalam sungai yang berarus deras.

Ketika itu, mereka sempat terlihat anak korban, Abidin Husein yang meronta-ronta kerana  dipaksa sang ibu yang ingin membunuh dirinya. Mayat Abidin ditemukan empat jam kemudian di daerah Boro, Tulungagung.

Linawati diketahui nekad terjun  ke sungai kerana mengalami tekanan berat akibat persoalan keluarga yang sedang dialaminya.

Di Thailand pondan kena jalani kerahan tentera

Posted: 20 Mar 2011 07:00 PM PDT

Bags macam ni..boleh jadi keras sikit..
saya petik dari kosmo online

BANGKOK - Kementerian Pertahanan Thailand semalam menambah terma baru yang memberi penerangan bagi kategori transgender yang sebelum ini dikecualikan daripada terlibat dalam kerahan tentera.

Akhbar Bangkok Post melaporkan, kementerian meminda undang-undang yang menyatakan transgender dikecualikan daripada terlibat dalam tentera kerana psikologi yang tidak normal melainkan berlaku kekurangan tentera.

Transgender dikelaskan kepada tiga jenis. Jenis satu merujuk kepada lelaki yang mempunyai penampilan seperti lelaki biasa. Manakala jenis dua merujuk kepada lelaki yang telah melalui pembedahan payu dara dan jenis tiga pula lelaki yang telah membuat penukaran keseluruhan jantina.

"Sebelum ini, hanya jenis satu yang perlu mengikuti kerahan tenaga. Tetapi jika bilangan mereka tidak mencukupi, transgender jenis dua akan dikerah walaupun mereka mempunyai payu dara," kata pengarah akademik jabatan sumber Pemerintah Askar Simpanan Thailand, Thaksin Chiamthong. 

Pada tahun ini, pasukan tentera Thailand memerlukan askar kerahan seramai 97,280 orang lelaki berumur 21 tahun, meningkat sebanyak 9,828 berbanding 2010. -AFP

Betul ke nikah dalam masjid ikut amalan Kristian?

Posted: 20 Mar 2011 06:40 PM PDT

betul ke macam ni?
saya petik dari kosmo online

KANGAR - Menjadikan masjid sebagai lokasi akad nikah adalah menyimpang daripada amalan Rasulullah, kata seorang anggota Majlis Fatwa Perlis, Datuk Ahmad Jusoh. 

Beliau berkata, Rasulullah pernah mengingatkan umat Islam supaya tidak melakukan akad nikah dalam masjid kerana ia meniru penganut Kristian yang menikah dalam gereja dan Yahudi di rumah ibadat mereka. 

Ahmad yang juga ahli Majlis Hal Ehwal Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis (MAIPs) berkata, walaupun pernah berlaku peristiwa akad nikah dalam masjid pada zaman Rasulullah namun, ia berpunca dari kehadiran seorang wanita ke dalam masjid yang mahu dirinya dikahwini

Pegawai di China dipecat kerana pakai jam berjenama dan hisap rokok mahal

Posted: 20 Mar 2011 05:45 PM PDT

Seorang pegawai pejabat pemerintah China dipecat kerana menjalani gaya hidup mewah

Zhou Jiugeng yang bekerja sebagai ketua Biro Perumahan Distrik di kota Nanjing menjadi terkenal kerana pemecatan itu, setelah foto yang menunjukkan Zhou menggunakan jam berharga 100.000 Yuan dan menikmati rokok berharga 150 Yuan sebungkus tersebar melalui internet.

Selain itu Zhou juga dilaporkan sering memandu Cadillac, kereta buatan General Motors, ke pejabatnya, sebuah kebiasaan yang jauh melampaui gaya hidup normal seorang pegawai negeri di China.

Pemecatan itu terjadi kurang dari sebulan setelah Zhou pernah memancing reaksi keras dari masyarakat menengah ke bawah di China yang tidak mampu membeli rumah. Pegawai perumahan itu mengatakan pada awal bulan ini perusahaan perumahan yang menjual produk mereka di bawah biaya produksi harus dihukum. (tempointeraktif.com)

Polis tangkap peserta pertandingan oral seks

Posted: 20 Mar 2011 11:01 AM PDT

ATHENS - Sembilan perempuan ditangkap dengan tuduhan terlibat pelacuran Tetapi sebenarnya mereka ditangkap keraaa ikut bertanding dalam  pertandingan oral seks.

Menurut keterangan polis, pertandingan aneh ini berlangsung di pantai Laganas, di bahagian selatan Pulau Zakynothos. Menurut Daily Mirror, para perempuan ini, umumnya orang Britain, datang bercuti ke pulau yang memang menjadi salah satu tumpuan utama kunjungan pelancong di Greek.

Ketika mereka datang ke sebuah bar, mereka ditawari ikut dalam pertandingan oral seks dan untuk itu mereka dibayar. Aksi itu pun dirakam dan rencananya akan ditayangkan melalui internet.

Namun di tengah aksi berlangsung, polis datang dan menangkap mereka. Tentu tidak adil kalau hanya para perempuan itu yang ditahan, tetapi para pria yang menjadi objek lpertandingan juga ditahan dengan tuduhan mendorong perbuatan tidak senonoh.

[Sedih] Tsunami : Pelajar Jepun masih menunggu ibubapa mereka menjemput dari sekolah

Posted: 20 Mar 2011 10:01 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM, JEPUN– Tsunami tak hanya meninggalkan kerugian material yang begitu besar di Jepun. Efek lain adalah terguncangnya moral warga, khususnya anak-anak yang kehilangan orangtua mereka.

Pascagempa bumi dan tsunami, keadaan wilayah timur laut Jepun, porak poranda. Banyak orang kehilangan anggota keluarga dan harta bendanya. Tak terkecuali 30 kanak-kanak yang bersekolah di Sekolah Dasar Kama, di kota Ishinomaki.

Daily Mail melaporkan, keadaan mereka sangat menyedihkan. Mereka tetap duduk di ruang kelas mereka yang ada di ltingkat tiga. Duduk membisu, menunggu orangtua mereka datang menjemput mereka. Mengingatkan pada kesetiaan, Hatchiko, anjing legenda yang memiliki kesetiaan luar biasa terhadap majikannya.

Beberapa waktu lalu tsunami memporakporandakan kota Ishinomaki, dan hingga saat ini, tak satu pun dari orang tua mereka yang datang ke sana. Beberapa pelajar sepertinya yakin mereka akan tetap boleh bertemu orang tuanya.

Guru-guru di sekolah tersebut meyakini, para pelajar, yang berusia antara 8 hingga 12 tahun, tahu jika ayah dan ibu mereka menjadi korban hilang dan tidak akan pernah memasuki gerbang sekolah untuk menjemput mereka. Namun mereka tidak pernah mengatakan apa-apa.

Sembari menunggu, mereka duduk membaca atau bermain kad, ditemani para guru. Pihak sekolah juga mencegah siapapun berbicara dengan mereka, tak terkecuali para wartawan.

Pihak sekolah khuatir, jika suara pintu yang terbuka akan menimbulkan harapan palsu pada pelajar. Kebisuan mereka bertolak belakang dengan keadaan di tingkat empat. Di ruangan ini, anak-anak boleh bermain dengan orangtuanya yang selamat.

"Tsunami datang ketika orangtua mereka datang untuk menjemput. Sehingga kami mengajak mereka masuk ke dalam gedung dan selamat," ujar Masami Hoshi, salah seorang guru.

Menurut Hoshi, pelajar kelas lebih rendah telah meninggalkan sekolah bersama orang tuanya.

"Mereka yang rumahnya di belakang sekolah mungkin selamat, namun entah bagaimana nasib mereka yang pergi ke arah lain," imbuhnya.

Saat ini, sekolah tersebut tidak mempunyai air bersih yang mengalir, elektrik mahupun pemanas ruangan. Sekitar 657 orang tinggal tinggal di koridor dan ruang kelas, tertutup lumpur dan debu.

Di Ishinomaki, diperkirakan 25.000 orang tewas dan 10.000 orang lainnya masih hilang. Kemungkinan, di antara korban ini terdapat orangtua 30 pelajar tersebut. Entah sampai bgila mereka harus menunggu.

Untuk memahami Islam ,paderi ini sanggup berpuasa dan bersembahyang

Posted: 20 Mar 2011 09:01 AM PDT

Ketika seluruh dunia mencaci maki Islam dan Muslim saat tragedi serangan 11 September 2001, sebuah situasi yang tak terduga terjadi. Peristiwa itu membuat ramai non-Muslim di seluruh dunia, utamanya di AS, ingin tahu lebih jauh tentang Islam, mereka mempelajarinya dan akhirnya banyak yang masuk Islam. "Blessing in disguise", sebuah berkah yang tersembunyi, begitu kata pepatah Inggris.

Sekarang, perdebatan Islam dan Muslim kembali menghangat di AS setelah Kongres AS mengabulkan usulan Senator Peter King untuk menggelar rapat dengar pendapat soal meluasnya radikalisasi di kalangan umat Islam Amerika. "Berkah tersembunyi" bukan tak mungkin terjadi lagi, gelombang orang Amerika yang ingin belajar Islam atau masuk Islam akan semakin bertambah.

Salah seorang warga AS yang jadi berminat mempelajari Islam menyusul kontroversi idea Peter King itu adalah seorang pendeta gereja Episkopal bernama Steve Lawler.Dia cuba berpuasa, mempelajari Al-Quran dan melakukan solat untuk memahami agama Islam.

Pada harian St. Louis Post-Dispatch, Pendeta Lawler menyatakan, ia boleh saja cuma duduk dan mempelajari literatur ilmiah tentang Islam. Tapi itu berbeza dengan jika ia mempraktikkan sendiri apa yang diajarkan Islam.

"Anda boleh berpikir tentang melakukan sesuatu, tapi begitu Anda melaksanakannya, Anda benar-benar akan merefleksikannya," kata Pendeta dari Gereja Episkopal St. Stephen di Ferguson.

Oleh sebab itu, dia mulai solat lima kali sehari dan berpuasa selama satu bulan, seperti puasa bulan Ramadan. Pendeta Lawler juga mempelajari Al-Quran serta tidak minum minuman keras serta tidak makan daging babi yang dilarang dalam ajaran Islam.

Dikecam Gereja

Apa yang dilakukan Pendeta Lawler dikritik dari para pemuka gereja di AS, yang bahkan mengancam akan memecat Lawler dari jabatannya sebagai paderi

"Dia tidak boleh menjadi seorang Kristian sekaligus seorang Muslim. Jika ia memilih untuk menjalankan peribadahan seorang Muslim, maka ia harus melepas identiti kekristianannya dan melepas jawatan paderinya di gereja," kritik Uskup Bishop George Wayne Smith dan Keuskupan Episkopal di Missouri.

Smith berpendapat, Pendeta Lawler sudah "mempermainkan" agama orang lain dan akan menimbulkan anggapan bahawa dia melecehkan agama lain, dalam hal ini agama Islam.

"Saya meyakini bahawa dia berusaha atau sedang berusaha untuk mencapai pemahaman yang dalam tentang Islam. Itu mengagumkan. Tapi apa yang dilakukannya, dengan berpura-pura sebagai seorang Muslim, itu namanya sudah melecehkan agama lain," tegas Smith.

Menanggapi kritikan itu, Lawler menyatakan memahami kekhauatiran Uskup Smith. "Saya tahu, saya melangkah ke dalam semua ini, sebagai sebuah penemuan. Apa yang terjadi jadi berbeza dengan yang saya fikir selama ini, dan lebih kaya dari yang saya kira," jawab Lawler.

Lawler yang juga seorang profesor, mengajar tentang kepemimpin serta organisasi di Universiti Washington ini, sudah lapan tahun menjadi pendeta di Gereja Episkopal. Berbeza dengan gereka yang mengkritiknya, komunitas Muslim di AS menyatakan sama sekali tidak tersinggung dengan apa yang dilakukan Pendeta Lawler.

"Saya fikir itu idea yang bagus untuk memahami Islam dengan lebih baik," kata Mohammed Ibrahim, ketua direksi Islamic Foundation of Greater St. Louis.

"Kami menerimanya. Semua orang boleh datang dan melihat bagaimana kami solat di masjid dan boleh ikut solat jika mereka mahu," sambungnya. Siapa tahu hidayah Allah Swt akan segera menghampiri Pendeta Lawler setelah dia merasakan sendiri bagaimana rasanya menjadi seorang muslim.

Kesian ..jururawat terkunci selama 11 hari dalam kereta

Posted: 20 Mar 2011 08:35 AM PDT

11 hari dicari-cari ternyata seorang wanita ditemukan terkunci dalam keretanya yang diparking di  Airdrie. Meski lemah, namun wanita itu ditemukan dalam keadaan selamat.

Ceritanya begini, Magdeline Makola hilang pertengahan Disember, 11 hari lalu. Dia tidak kembali ke rumahnya setelah berhenti bekerja bahagian penyakit jantung  Hospital Edinburg. .

Namun dijelaskan bahawa sejak dia dilaporkan menghilang, polis telah mencarinya ke mana mana, sampai  kereta warna merah vauxhall Astra ditemukan di parking pada tengah hari. Wanita berusia 38 tahun ini cedera ringan dan segera dibawa ke hospital.

Magdeline pindah dari Afrika Selatan enam tahun lalu dan tinggal di Scotland sendirian. "Sekarang kami menunggu penjelasan dari Magdeline kenapa hal ini boleh terjadi. Selain itu kami juga minta penjelasan pada siapa saja yang sempat melihat Magdeline sebelum menghilang," ungkap petugas polis.

Dugaan kami, kata polisi, kereta itu sampai di Airdrie bukan kerana Magdeline yang membawanya tapi ada seseorang yang memandunya ke sana. Kami yakin ada orang yang membawa kereta itu ke sana.

Kesaksian orang yang melihatnya, Magdeline terlihat meninggalkan parking hospital Edinburgh pada pukul 8 pagi pada 15 Disember. Keterangan bekas teman sekerjanya, Magdeline seperti binggung setelah ia berhenti dari kerjanya. Selain soal masalah kerja, Magdeline yang telah menjadi warga negara Britain, tidak punya masalah peribadi apapun.

Ketika polis mencari ke rumahnya, polis menemukan beg kerjanya yang berisi seragam dan makanan. Pasport dan kad kreditnya juga ditemukan di rumah tapi keretanya tidak ada di sana sampai akhirnya dia ditemukan di M8 Airdrie.***dailymail.co.uk

Nenek 69 tahun jadi DJ

Posted: 20 Mar 2011 07:00 AM PDT

Hebat juga itu nenek. Pada usia 69 tahun, Mamy Rock menunjukkan kehebatannya sebagai DJ (disc jockey) di tengah lebih dari 3.000 pengunjung, beberapa hari lalu, pada even Anaheim's Electro Festival di AS.

Yang membuat nenek tersanjung adalah sambutan para pengunjung muda. "Mereka ingin mencium saya. Mereka melempari saya hadiah, juga gelang dari lengan mereka," katanya.

"Ada dua mawar merah dilemparkan ke saya oleh pemuda. Ini tentu sangat indah orang setua seperti saya ini," tambahnya.

Mamy Rock mulai tertarik menjadi DJ tahun 2005  ketika menghadiri sebuah kelab malam di London, menemani cucunya yangmenyambut harijadi..

Dalam sebuah wawancara yang dilanporkanTelegraph, nenek ini menggambarkan kesan pertama dia datang ke kelab malam. "Bising, tapi indah kerana semua lampu berkedip dan begitu banyak anak muda bersenang-senang," kenangnya.

Kepada cucu, Mamy Rock berkata, "Kamu akan lihat, saya boleh membuat yang begini ini untuk anak-anak muda di tempat kita." katanya

Lima tahun berlalu, Mamy Rock telah menyiapkan dirinya untuk menjadi DJ. Dia segera membuktikan dirinya sebagai seorang DJ . Di Los Angeles, dia kini bekerja di studio rakaman.

Hebat ...Raksasa dan Ultraman sama-sama berdoa untuk Jepun

Posted: 20 Mar 2011 06:30 AM PDT

Barulah betul sama-sama berdoa untuk negara...jangan
asyik bergaduh aje...

Aksi bangau culik anak Alligator

Posted: 20 Mar 2011 05:00 AM PDT






LAWAK..LUKISAN YANG INGIN MEMOTONG TANGAN PELUKISNYA

Posted: 20 Mar 2011 04:00 AM PDT





LETAK MAKLUMAT IKLAN

Inilah Asal-Usul Bedah Jantung

Posted: 20 Mar 2011 03:00 AM PDT

SEMASA Perang Dunia kedua (1939-1945), para doktor menemukan langkah maju bidang tranfusi darah, pembiusan (anastesi-red) dan antibiotik yang mendorong pengembangan bedah jantung moden. Seorang ahli bedah Angkatan Darat Amerika Syarikat doktor Dwight Harken mengeluarkan pecahan peluru meriam dari jantung seorang perajurit yang masih berdenyut dengan memasukan jemarinya ke lubang luka, menemukan serpihan logam dan mengeluarkannya.

Kendala utama dalam bedah jantung terbuka adalah ketika jantung berhenti berdenyut untuk melakukan operasi, ahli bedah hanya memiliki waktu empat minit untuk melakukan tindakan terhadap jantung pesakit. Lebih dari itu, pasokan darah yang berhenti akan mengakibatkan kekurangan oksigen pada otak yang meni mbulkan kecacatan.

Terobosan bedah jantung dilakukan doktor Bill Bigelow (1913-2005) dari Universitas Minesotta yang mempelajari perilaku tidur musim dingin mamalia (hibernasi-red) yang memberi gagasan untuk mengurangi suhu tubuh pesakit dari 98 deraja t Fahrenheit menjadi 81 derajat Fahrenheit. Dalam keadaan tersebut, doktor dapat memperpanjang waktu bedah jantung terbuka menjadi sepuluh minit.

Perkembangan teknologi memunculkan mesin paru-paru jantung (heart-lung machine) yang ditemukan John Gibbon (1903-1973) di Philadelphia tahun 1953. alat tersebut dihubungkan ke pesakit sehingga jantung dapat tetap berfungsi di saat pembedahan berlangsung. Ahli bedah pun lebih leluasa dalam menjalankan operasi kerana waktu operasi lebih panjang.

Upaya pertama bedah jantung terbuka dengan mesin paru-paru jantung dilakukan pada15 Mei 1953 atas pesakit Cecilia Bavolek (18). Cecilia terhubung dengan mesin selama 27 minit di ketika doktor Gibbon menjalankan operasi jantung.

Prosedur operasi pun berkembang hingga memperbaiki lubang pada jantung. Operasi pertama untuk menangani lubang pada jantung dilakukan pada 2 September 1952 oleh dokter F. John Lewis dan doktor Walton Lillehei (1918-1999) atas kanak-kanak perempuan berusia lima tahun.

Sedangkan operasi by-pa ss jantung pertama dilakukan tahun 1967 oleh ahli jantung Argentina doktor Rene Favaloro (1923-2000) di Cleveland, Ohio, Amerika Syarikat.

Fail..aksi wanita dan lelaki sedang pegang anunya

Posted: 20 Mar 2011 02:00 AM PDT


nampak menarik tapi terlampau kurang ajar....

Wow..dapur gas dihias denga berlian

Posted: 20 Mar 2011 01:00 AM PDT

Liputan6.com, London: Logam mulia yang biasanya hadir menjadi peralatan rumah tangga, seperti spatula perak dan teko berlapis emas, sudah biasa ditemui. Kini, dapur gas pun dihasi dengan berlian untuk merayakan Tahun Berlian Denman College, Britain. Dapur gas dengan berlian setengah karat yang terpasang di muka, merupakan hasil karya Perusahaan perhiasaan Seventy Seven Diamonds.



Harga batu permata bersertifikat di dapur gas itu senilai 1400 Poundsterling dipasang di bahagian depan. Dapur gas ini juga dicat khusus dengan efek berlian. yang lebih mengejutkan lagi, dapur gas itu seharga 4000 Poundstreling  ternyata dibuat sebagai hadiah undian yang hasilnya disumbangkan ke lembaga kemanusiaan.

"Dapur gas ini benar-benar sesuatu yang istimewa dan akan menjadi hadiah terindah di dapur pemenang. Pemiliknya akan merasa bengga mempamerkan dapur gas terunik ini," ungkap Anne Harrison perwakilan dari Institut wanita.

[Pelik] Alat bantuan pendengaran dipasang di gigi

Posted: 20 Mar 2011 12:00 AM PDT

Berbeza dengan alat bantu dengar konvensional yang dimasukkan ke liang telinga, kini tersedia alat bantu dengar moden yang dipasang di gigi sehingga tidak akan mengganggu penampilan.

Alat bantu dengar t yang disebut SoundBite ini bekerja dengan mengantarkan suara lewat tulang rahang ke dalam telinga. Alat berukuran kecil ini diletakkan di bahagian atas kanan atau kiri geraham. Soal ukuran tidak perlu khuatir karena tiap alat didesain khusus (custom) pada tiap pesakit.

Jika alat bantu dengar konvensional menggunakan hantaran udara untuk meningkatkan volume suara yang ada di udara, SoundBite menggunakan pendekatan konduksi tulang. Alat ini akan mengirimkan getaran suara melalui gigi dan tulang secara langsung ke koklea melewati telinga tengah dan dalam.

Perusahaan pembuat alat ini, Sonitus Medical, mengatakan, mekanisme penggunaan konduksi tulang ini merupakan yang pertama kali dipakai dalam alat tanpa bedah. SoundBite kini sudah diluluskan badan kesihatan di seluruh Eropa.

Walaupun terlihat nyaman, The Royal National Institute for Deaf People, Britain, mengatakan, alat ini belum tentu sesuai untuk semua orang yang memiliki masalah pendengaran.

Kerana YouTube, Pelajar Jepun Tahu Keluarganya Selamat

Posted: 19 Mar 2011 11:00 PM PDT

KOMPAS.com — Begitu gempa berkekuatan 9 di Jepun menggoncang, minggu lalu, jaringan telefon di Jepun terganggu. Semua sibuk mencuba menghubungi sanak saudara, temandi Jepun, ingin segera tahu khabarnya. Namun, apa daya, telefon tak jua tersambung.

Akiko Kosaka, pelajar asal Jepun yang sedang belajar di University of California di Riverside, Amerika Syarikat, sudah kehilangan harapan mengenai keselamatan keluarganya di Minami Sanriku. Apalagi, desa yang dihuni sekitar 17.000 kepala keluarga tersebut diberitakan telah hancur dan ramai korban jiwa akibat terjahan gelombang laut setinggi lebih dari 3 meter.

Tiga hari lamanya Kosaka berusaha mencari tahu keadaan keluarganya. Baru pada hari ke-4 pascabencana ia menerima e-mail bahwa adiknya, Yukiko, telah diselamatkan dan  berada di sebuah sekolah. Akan tetapi, apa yang terjadi pada kedua orangtuanya, datuk dan nenek, serta kakaknya yang sebelumnya tinggal satu rumah, ia belum tahu.

Hingga akhirnya ia mendapatkan khabar dari salah satu teman yang menghubunginya tentang keberadaan sebuah video berdurasi sekitar 45 minit di situs YouTube yang menunjukkan bahawa rumah keluarga Kosaka adalah satu-satunya rumah yang masih berdiri . Video tersebut dikhabarkan menunjukkan kakaknya sedang melambai-lambaikan tangan ke kamera wartawan sambil mengatakan, "Kami semua selamat."

Kosaka panik ketika seharian mencari di internet, tapi tidak menemukan video yang dimaksud. Pertolongan akhirnya datang melalui sebuah e-mail yang melampirkan link dari video tersebut kepadanya.

"Saya pikir mereka tidak selamat. Saya menangis selama tiga hari ini, Jumaat, Sabtu, Minggu." katanya sambil terisak-isak saat diwawancarai CNN, Selasa (15/3/2011) malam.

Ketika menyaksikan video itu untuk pertama kalinya di rumah kontrakannya di Riverside, California, reaksi Kosaka mengejutkan semua penghuni rumah. "Saya berteriak, membuat penjaga rumah terbangun dan membuat mereka mengira sesuatu yang buruk telah terjadi. Mereka bertanya apa yang terjadi, saya berkata, mereka selamat!" teriaknya.

Dalam video tersebut, kakak Kosaka, Shoko yang berusia 24 tahun, sedang berdiri di beranda lantai dua rumahnya, tepat di luar kamar Kosaka. Ia berusaha menarik perhatian media yang membawa kamera video dan berpesan tolong sampaikan kepada saudaranya di California bahwa keluarganya baik-baik saja.

Saat diwawancarai, Kosaka masih berusaha mengirimkan pesan melalui video dan media lainnya dengan tujuan menyampaikan pesan ke Jepun bahawa dia sudah menerima pesan yang dikirim keluarganya. Kosaka masih harus melihat video yang menampilkan keadaan ayahnya, Natsumi, ibunya, Noriko, serta kakek dan neneknya.

Rumah keluarga Kosaka menjadi satu-satunya yang bertahan di desa Minami kerana sekitar 5 tahun lalu ayahnya membangun rekonstruksi baru yang membahagi rumah menjadi dua bahagian lengkap dengan ruang bawah tanah. Rumah-rumah lain di desa itu sudah dimakan usia dan tidak diperbarui.

Dalam video YouTube yang melegakan tersebut tampak kakak Kosaka memegang papan bertuliskan "KELUARGA KOSAKA" lalu berteriak "Kerana adik kami sedang berada di Amerika, tolong sampaikan bahawa kami semua selamat."(Kompasiana/Afandi Sido)

Wanita Ini Pernah Derita Tumor Sebesar Appel

Posted: 19 Mar 2011 10:00 PM PDT

VIVAnews - Seorang jururawat bernama Jaki Karaata, 43 tahun, disahkan menderita tumor sebesar buah appel di belakang mata kiri, ketika usia kehamilannya baru berusia 35 minggu. Jaki dan bayinya yang diberi nama Raman itu akhirnya selamat setelah doktor King College Hospital, London, berhasil mengangkat kanser.

Operasi dilakukan dengan menyedut benjolan yang terletak di belakang mata Jaki yang berasal dari Dartford, Kent. Dikutip dari The Sun, ini merupakan prosedur operasi pertama yang dilakukan di IBritain.

Setelah selamat dari maut, kemudian Jaki menceritakan pengalamannya. Awalnya, saat hamil, dia hanya mengeluhkan hidung dan telinga yang seakan-akan tersumbat.

"Ketika akan tidur, saya berharap rasa itu akan hilang setelah bangun pagi, tapi ketika terbangun, ternyata masih sama dan mata saya sedikit bengkak."

Lama-lama, dia khuatir mengalami pre-eklampsia, tekanan darah tinggi yang boleh membahayakan kehamilan. Maka, pergilah dia kehospital.

Setelah selesai diperiksa, doktor menyarankannya pergi ke doktor pakar mata kerana selain bengkak, ternyata juga mengalami gangguan pada mata sebelah kiri.

"Saya diberitahu bahawa saya mungkin memiliki mata malas dan saya harus menderita penyakit ini selama beberapa waktu," kata Jaki. "Tidak lama kemudian hospital menelepon dan menanyakan apakah saya boleh kesana untuk MRI scan."

Begitu mengetahui hasilnya, dia betul-betul terkejut. Pertama kali yang dia fikirkan ialah bayi dalam kandungan.

Dua hari kemudian, Jaki dibawa ke King's College Hospital. Dia dipantau selama beberapa hari sebelum dioperasi Caesar.

"Para ahli bedah melakukan biopsi tumor pada saat yang sama, tapi saya tidak tahu hasilnya hingga beberapa hari," kata Jaki. "Saya mengalami dua pendarahan setelah caesar dan kehilangan banyak darah, sampai harus tinggal di unit-dependensi tinggi dari bayi saya selama beberapa hari."

Pada bulan Oktober, Jaki kembali ke King's. Operasi dilakukan oleh ahli bedah saraf Nick Thomas dan spesialis THT David Roberts.

Mereka menggunakan teknik perintis, dimana suatu endoskopi, kamera video kecil, dimasukkan melalui hidung untuk mencapai tumor. Operasi ini tanpa proses sayatan. Akhirnya tumor berhasil diambil melalui rongga hidung.

"Ini adalah prosedur yang sangat baru. Saya beruntung tumor itu tidak menyentuh saraf optik saya atau saya mungkin akan kehilangan penglihatan saya."

aReaL&Celebrity

Posted: 20 Mar 2011 09:14 PM PDT

aReaL&Celebrity


Lagi Kemalangan Bas Pesiaran Berhampiran Tol Simpang Ampat

Posted: 19 Mar 2011 09:54 PM PDT

ALOR GAJAH: "Saya dengar bunyi pelik di luar tapi tidak syak apa-apa sebelum terasa bas bergegar dan terhoyong-hayang lalu merempuh penghadang tengah lebuh raya dan terus melencong ke kiri jalan."

Begitu kata penumpang bas pesiaran, Shibli Sabtu, 26, selepas bas dinaiki bersama lapan penumpang lain terbalik di Kilometer 214.4, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah Selatan, kira-kira jam 2.30 pagi, semalam.



Dalam kejadian itu, semua penumpang yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Johor Bahru itu berdepan detik mencemaskan apabila bas dipandu lelaki berusia awal 30-an hilang kawalan sebelum terbabit dalam kemalangan.

"Ketika leka bermain telefon bimbit, tiba-tiba bas merempuh sesuatu dengan kuat sebelum senget ke kanan. Rakan saya pula tercampak ke lantai bahagian depan.


"Saya dengar penumpang menjerit dan meraung ketakutan selepas bas terbabas ke kiri sebelum terbalik ke kanan dan terseret, mengakibatkan sembilan penumpang lain tercampak dari tempat duduk," kata penuntut pusat pengajian tinggi awam itu.

Katanya, dia merasakan ada sesuatu yang tidak kena apabila perjalanan yang dijadualkan jam 12.40 tengah malam dari Perhentian Bas Bukit Jalil ditangguhkan ke jam 1 pagi akibat hal yang tidak dapat dielakkan. Malah bas juga dirasakan tidak stabil kerana halajunya berubah-ubah.

Seorang lagi penumpang, Azlan Abdullah, 46, berkata pemandu lewat memulakan perjalanan kira-kira 30 minit daripada masa dinyatakan dan berhenti di Hentian Sebelah Nilai.

"Selepas memandu 30 minit, sekali lagi pemandu berhenti di Hentian Sebelah Senawang untuk menghilangkan mengantuk dan meneruskan perjalanan 10 minit kemudian sebelum terbabit kemalangan," katanya.

Katanya, ketika kejadian kebanyakan mereka terlelap dan dia tersedar apabila bas dirasakan senget sebelum terbalik dan terseret sejauh 50 meter.

"Saya cuba pegang tempat duduk depan dengan kuat tapi tetap tercampak. Keadaan huru hara kerana ramai penumpang tercampak dari tempat duduk.

"Saya cuba tendang cermin depan dengan harapan kami semua tidak terperangkap di dalam bas tapi tidak berjaya.

"Kemudian saya cuba membuka pintu kecemasan di atas bumbung bas dan dari situl kami semua merangkak keluar dari bas yang terbalik itu.

"Saya bersyukur kami semua, termasuk pemandu, terselamat dan tidak mengalami kecederaan serius," katanya.

Sementara itu, sumber Polis Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Alor Gajah (IPD) berkata, hasil siasatan awal, pihaknya percaya bas pesiaran dari arah Kuala Lumpur ke Johor Bharu hilang kawalan selepas terlanggar penghadang jalan dan melencong ke kiri lalu melanggar tebing dan terbalik ke kanan.

Bagaimanapun, bas itu hanya membawa sembilan penumpang dan mereka menyambung perjalanan ke Johor Bahru menggunakan bas pesiaran lain. - Harian Metro






Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

Celebrity News

Posted: 20 Mar 2011 03:26 PM PDT

Celebrity News


Facebook News : Beware Facebook Spam !!!!

Posted: 20 Mar 2011 03:15 AM PDT


Kepada pembaca ZoOMartis dan Facebook berhati-hati dengan SPAM yang kini berleluasa di Facebook, modus operandi mereka ialah dengan mengggunakan ID user Facebook dan menghantar spam berbentuk msg.

JIka anda menerima msg SPAM seperti gambar di atas sila abaikan @ CLOSED..


Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Update : Lagi Gambar Seksi Miera Leyana !!?

Posted: 19 Mar 2011 09:59 PM PDT

Malas nak komen...sebab dikala cuaca mendung ni ZoOm berjalan-jalan di dalam internet ini mencari kenapakah gossip gambar seksi Miera Leyana menjadi Top 10 Search Google..

Adakah kerana gambar ini yang ZoOM jumpa daripada blog Budiey !!?

Nak tgk gambar tu Click je lah Read More/Baca Lagi ..kat bawah..malas nak letak kat depan..








Apa kata anda ?
Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Panas : Gambar seksi Miera Leyana di majlis makan malam Rafflesia dan Mandalay

Posted: 19 Mar 2011 09:30 PM PDT

ZoOm tak tahulah adakah pakaian yang Miera Leyana pakai ini disengajakan atau tidak sengaja sebab ia sudah pasti akan menimbulkan gossip panas dan konterversi yang menyebabkan populariti beliau naik. Bukan kerana hasil kerja tetapi kerana gossip panas yang menyebabkan semua orang mengata mengenai beliau.

Hanya sekali pandang ZoOM dah mengucap panjang sebab pakaian yang dikenakan memang tidak sesuai dipakai oleh artis Malaysia, apatah lagi beliau beragama islam. Bukan ingin mengaibkan tetapi sekadar ingin berkongsi bersama pembaca di ZoOmartis agar berhati-hati ketika berpakaian di luar sana.

Berikut jawapan artis baru dan baru setahun jagung ini.


Katanya, dia tergesa-gesa memilih pakaian rekaan Wan Huzairil tersebut pada pagi Jumaat lalu untuk menghadiri majlis makan malam anjuran Rafflesia dan Mandalay di Hotel Le Meridien, di sini, pada hari yang sama. 
"Saya memohon maaf kepada yang tidak menyenangi apabila melihat saya berpakaian seperti ini. Saya tidak sempat mencuba terlebih dahulu pakaian ini kerana baru mendapatnya daripada pereka fesyen pada pagi tadi. 
"Saya sendiri yang memilih pakaian ini kerana nampak sangat cantik dan lain dari lain. Tak sangka pula apabila pakai, jadi seperti ini.
"Kalau saya pakai tiub, nampak tak cantik pula sebab pakaian ini terdedah di belakang," katanya kepada mStar Online.
 
Bagaimanapun, pelakon filem Apokalips yang bakal muncul di pawagam ini akan berhati-hati memilih pakaian agar tidak berlaku insiden seperti itu.
Miera mula tidak selesa mengenakan pakaian tersebut setelah ramai yang memerhatikannya dengan pandangan pelik dan ada juga yang datang kepadanya untuk menegur.
"Saya bersedia menerima teguran orang ramai dengan terbuka tentang pakaian saya ini dan berjanji tidak akan melakukan kesilapan yang sama," akhiri pelakon drama Luna Fantasiku dan Kamelia Katrina ini dalam nada kesal.


Profile Miera Leyana :



NAMA: Miera Leyana Kasmi
PANGGILAN KOMERSIAL: Miera Leyana
TARIKH LAHIR: 28 Ogos 1993
USIA: 18 tahun
TEMPAT LAHIR: Johor Bahru
KARIER: Pelakon dan model
KELUARGA: Anak kedua daripada tiga beradik
HOBI: Membeli-belah, berenang dan menari
CITA-CITA: Ahli perniagaan
DRAMA: Antaranya Luna Fantasiku, Ceria- Ceria Cikgu Rubina, Kecuali Cintamu, Apa Itu Cinta, Ada Ubi Ada Batas, Kamelia Katrina, Aalia, Sejambak Bukan Serumpun dan Nana Naruto
FILEM: Apokalips (arahan Mamat Khalid)


ZoOM : Semoga menjadi pengajaran di masa depan. Dan macam biasa apa kata anda ??



Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Fesyen Tudung Terbaru Yuna

Posted: 19 Mar 2011 09:09 PM PDT

Ketika mood masih mengantok kerana berkerja keras mencari rezeki di UPTOWN Kelana Jaya semalam ZoOM mencari-cari cerita yang ingin dikongsi bersama dengan pembaca di ZoOMartis Dot Net & Facebook.

Ketika berjalan-jalan di alam maya ZoOm terpandang satu wajah yang tidak asing lagi dalam arena industri hiburan tanah air dan antarabangsa. Siapa tidak kenal dengan Yuna yang mencungkil bakal beliau daripada laman web YOUTUBE, dan kini mengembangkan sayangnya di Overseas...

Untuk pengetahuan anda tudung seseorang artis sudah pasti menjadi ikutan terutamanya golongan wanita di Malaysia. Dan ini adalah fesyen tudung terkini Yuna yang sempat ZoOm upload untuk tatapan anda di ZoOMartis @ Facebook.

ZoOM : Apa Kata anda  Di ZoOMartis @ Facebook !?


Lagi Gambar Fesyen Tudung YUna di Bawah, Hanya Click Read MOre/Baca Lagi !!







Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Utusan Online - Hiburan

Posted: 20 Mar 2011 03:11 PM PDT

Utusan Online - Hiburan


Sahronizam disapa

Posted:

Sahronizam disapa <i>Izrail</i>

Sahronizam disapa Izrail

Oleh KHADIJAH IBRAHIM
khadijah.ibrahim@utusan.com.my


SALAH satu adegan lakonan sahronizam noor (kanan) dapat disaksikan dalam Disapa Izrail.


BAGAIMANAPUN Alang Atan atau nama sebenarnya Abdullah Atan Rauf, lakonan Sahronizam N oor cuba sedaya upaya untuk memperbaiki kehidupan masa depannya.

Kisahnya bermula apabila dia dibebaskan daripada penjara setelah menjalani hukuman seumur hidup kerana membunuh tetapi dibebaskan dengan keampunan Yang Di Pertuan Agung.

Alang Atan yang teruja untuk menikmati kehidupan baru, bagaimanapun hampir menemui maut kerana nyaris dilanggar lori.

Dia menaiki teksi yang dipandu oleh Hamdan, anak arwah Mak Cik Bedah yang telah dibunuhnya. Alang Atan terkejut kerana Hamdan sedikitpun tidak marah padanya.

Destinasi pertamanya adalah menziarah kubur arwah Mak Cik Bedah, yang ditunjuk oleh Hamdan. Alang Atan berdoa semoga Allah merahmati roh Mak Cik Bedah dan memohon keampunan dosanya yang lalu.

Sambil ditemani Hamdan, Alang Atan menemui mereka yang pernah dikecewakan olehnya semasa lalu untuk memohon pengampunan agar hidupnya diredhai.

Malangnya, setiap orang yang diziarahi tidak dapat melupa dan mengampunkan dosa-dosanya termasuklah isterinya, Hamidah, lakonan Betty Benafe.

Hanya Pilus sahaja yang gembira dengan kepulangan Alang Atan kerana mereka sama-sama pernah menagih dadah dan kini Pilus tauke pengedar dadah yang cuba mengajak Alang Atan untuk mengikutnya.

Bagi Hamidah pula, dosa Alang Atan terlalu berat untuk diampunkan kerana lelaki itulah penyebab kematian Bilal Tahir, Mak Piah dan Mak Cik Bedah.

Lagipun semasa Alang Atan dipenjara, Hamidah yang tidak mempunyai sanak saudara terpaksa membesarkan anaknya sendirian. Sekali lagi kekecewaan melanda Hamidah kerana perangai anaknya, Zaidi tidak ubah seperti Alang Atan.

Zaidi meninggal dunia semasa berlumba haram dan mempunyai seorang bayi cacat hasil hubungan haram dengan seorang gadis dan Hamidah terpaksa memelihara cucunya yang cacat itu.

Dalam perjalanan dengan diiringi Hamdan, Alang Atan terkejut melihat arwah ibu, bapa, Mak Cik Bedah dan Zaidi tersenyum padanya dalam berpakaian serba putih.

Alang Atan terus keluar dari teksi untuk bertemu dengan mereka dan ketika itulah dia dirempuh lori dan tidak sedarkan diri.

Disapa Izrael akan membawa penonton menyelusuri kehidupan Alang Atan yang berada di hujung tanduk dan ketika dia ingin insaf, saat kematian pula datang menjemput.

Sempatkah Alang Atan meminta pengampunan daripada mereka yang dikecewakanya sebelum ini.

Drama penuh pengajaran, arahan, Noor Hashim Amat Suanti (Bai), terbitan Media Screen Sdn. Bhd., itu akan disiarkan di Astro Oasis, pukul 10 malam, 25 Mac ini.

Disapa Izrael turut membariskan pelakon Josiah Padilla Hogan sebagai Hamdan, Dinie Juri (Bilal Tahir), Normah Damanhuri (Mak Piah), Rose Iskandar (Mak Cik Bedah), Aedy Ashraf (Alang Atak waktu kecil) dan Daeng Faiz Kamal (Zaidi).

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sohaimi dulu dan kini

Posted:

Sohaimi dulu dan kini

Sohaimi dulu dan kini

KOMEN: Album ini menampilkan lagu-lagu terbaru Sohaimi seperti Kalau Berpacaran yang dinyanyikan bersama Ana Raffali dan Altimet.

Pada masa sama terdapat juga lagu-lagu lamanya seperti Ros dan Epilog Cinta yang dirakamkan semula dalam nafas lebih segar tetapi mengekalkan susunan dan melodi asalnya.

Album ini memperdengarkan perjalanan melodi gaya nyanyian Sohaimi sejak era tahun 1980-an hingga kini. Lagu duet Kalau Berpacaran memperlihatkan gaya melodi yang menggabungkan pelbagai elemen seperti pop, surf, rock dan sedikit hip hop mengikut trend masa kini.

Pada masa sama penyanyi berasal dari Perak ini seakan-akan tidak boleh dipisahkan dengan irama pop sentimental seperti era awal kemunculannya sebagai penyanyi menerusi lagi seperti Cinta Pertama.

Seolah-olah itu adalah identiti dan kesesuaian melodi serta gaya muzik sebenar Sohaimi sebagai penyanyi. Tidak setakat lagu-lagu cinta muda-mudi, beliau juga tampil menerusi lagu-lagu bermesej sosial menerusi lagu Demokrasi dan Hikayat Negeri Antah Berantah.

Terdapat kepelbagaian melodi, konsep muzik dan lirik menjadikan album ini sebagai rentetan perjalanan muzik Sohaimi dari dulu hingga kini.

Bintang: *****

* Judul Album: Kalau Berpacaran.. The Album

* Artis: Sohaimi Mior Hassan

* Konsep Muzik: Pop

* Terbitan: Tele-Infra Teknologi Sdn. Bhd.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

macam macam hiburan terkini

Posted: 20 Mar 2011 03:20 AM PDT

macam macam hiburan terkini


(Gambar) Perkahwinan Kris Dayanti & Raul Lemos Di Jakarta

Posted: 19 Mar 2011 08:47 PM PDT





google: kris dayanti dan raul lemos, gambar kris dayanti dan raul lemos, foto kris dayanti dan raul lemos, gambar kahwin nikah kris dayanti dan raul lemos, foto kahwin nikah kris dayanti dan raul lemos, gambar terbaru terkini perkahwinan pernikahan kris dayanti dan raul lemos, majlis perkahwinan pernikahan kris dayanti dan raul lemos, berita perkahwinan kris dayanti dan raul lemos

Miera Leyana Minta Maaf, Tak Sedar Baju Terlampau Seksi

Posted: 19 Mar 2011 08:44 PM PDT


KUALA LUMPUR: Pelakon Miera Leyana memohon maaf kepada semua pihak atas kesilapannya mengenakan pakaian seksi sehingga menampakkan sedikit sisi payudaranya.

Katanya, dia tergesa-gesa memilih pakaian rekaan Wan Huzairil tersebut pada pagi Jumaat lalu untuk menghadiri majlis makan malam anjuran Rafflesia dan Mandalay di Hotel Le Meridien, di sini, pada hari yang sama.

"Saya memohon maaf kepada yang tidak menyenangi apabila melihat saya berpakaian seperti ini. Saya tidak sempat mencuba terlebih dahulu pakaian ini kerana baru mendapatnya daripada pereka fesyen pada pagi tadi.

"Saya sendiri yang memilih pakaian ini kerana nampak sangat cantik dan lain dari lain. Tak sangka pula apabila pakai, jadi seperti ini.

"Kalau saya pakai tiub, nampak tak cantik pula sebab pakaian ini terdedah di belakang," katanya kepada mStar Online.

Bagaimanapun, pelakon filem Apokalips yang bakal muncul di pawagam ini akan berhati-hati memilih pakaian agar tidak berlaku insiden seperti itu.

Miera mula tidak selesa mengenakan pakaian tersebut setelah ramai yang memerhatikannya dengan pandangan pelik dan ada juga yang datang kepadanya untuk menegur.

"Saya bersedia menerima teguran orang ramai dengan terbuka tentang pakaian saya ini dan berjanji tidak akan melakukan kesilapan yang sama," akhiri pelakon drama Luna Fantasiku dan Kamelia Katrina ini dalam nada kesal.

Irma Hasmie Nekad Bertudung Selepas Pulang Umrah

Posted: 19 Mar 2011 08:44 PM PDT

KUALA LUMPUR: Pengalaman mengerja umrah selama dua minggu di Mekah pada bulan Februari lalu membuatkan pelakon Irma Hasmie tertarik untuk terus bertudung litup.

Bekas kekasih Nabil Raja Lawak ini pergi ke sana dengan ditemani ibunya. Seperti orang lain, dia juga berniat untuk menjadi seorang insan yang lebih baik selepas pertama kali menjejakkan kaki ke tanah suci.

Menyentuh tentang karier lakonannya selepas ini, Irma masih terbuka menerima apa sahaja watak yang diberikan asalkan dia dibenarkan bertudung dan menutup aurat.

"Alhamdulillah, walaupun bertudung saya masih ditawarkan berlakon dalam beberapa drama dan tidak menganggap perubahan ini akan menutup rezeki saya.


"Saya tidak kisah dengan watak yang diberikan asalkan tidak melanggar keperibadian saya sekarang," katanya dalam satu temubual.

Seminggu selepas pulang dari umrah, terus Irma menerima tawaran berlakon telefilem Mencari Bidadari untuk RTM. Kebetulan karakter dalam telefilem itu merupakan seorang wanita bertudung.

Selain itu, dia turut menerima tawaran beberapa drama lain termasuk untuk TV9 dan drama Kelab Wau.

Irma akui ramai peminat yang memberikan reaksi positif kepadanya selepas tiga minggu mengenakan penampilan muslimahnya itu.

"Saya buat perkara elok, jadi sudah tentu ramai yang gembira. Saya minta Allah memberkati peminat yang sentiasa mendoakan kebahagiaan saya.

"Saya menolak perkara negatif yang mungkin akan berlaku selepas ini. Perubahan ini dilakukan untuk mencapai kesempurnaan dan merupakan perkara yang dituntut dalam agama.

"Jika kita ingat Allah, jadi Dia juga akan dekat dengan kita," ujarnya yang turut pernah ditawarkan menjadi model tudung.

Bagaimanapun dia terpaksa menolak tawaran tersebut sebelum ini atas sebab masih terlalu awal dan belum bersedia.

One 'E' and 'A' Juara Band Kampus Suria FM

Posted: 19 Mar 2011 08:43 PM PDT


KUALA LUMPUR: Kumpulan One 'E' and 'A' dinobatkan sebagai juara pertandingan SURIASHOWDOWN! Band Kampus Terbaik 2011 di Stesen Sentral di sini, Sabtu.

Dengan kemenangan tersebut, band mewakili Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam ini berjaya membawa pulang hadiah wang tunai RM10,000 dan kontrak rakaman dengan label erama records.

"Kami aktif menyanyi dalam satu band di universiti dan mengambil masa lapang pada waktu malam untuk berlatih menyanyi dan bermain muzik.

"Untuk peringkat akhir pertandingan ini, kami hanya mengambil masa latihan selama seminggu.

"Selepas menang, kami sangat bersyukur dan tidak sabar untuk membuat persembahan atas tiket menjadi artis rakaman berbanding sebelum ini," kata Firdaus mewakili kumpulan tersebut.

Mereka mempertaruhkan lagu Bisikan Asmara nyanyian Datuk Siti Nurhaliza dan lagu ciptaan sendiri berjudul Bukan Milikmu Lagi.

"Kami agak bertuah kerana mempunyai vokalis yang pernah menyertai program realiti One In A Million, Fifi. Jadi, penyertaannyadalam band ini dianggap sebagai satu bonus," ujarnya lagi.

Selain Firdaus dan Fifi, One 'E' and 'A' turut dianggotai oleh Shawal, Helmi dan Shahnaz. Mereka sama-sama menuntut di Fakulti Muzik.

Sementara itu, band Nastia diumumkan sebagai naib juara dan membawa pulang wang tunai RM5,000 manakala tempat ketiga dimenangi oleh Kekabu (RM3,000).

Band-band lain yang hanya layak membawa pulang hadiah saguhati adalah Alphabetical Theory, The Crave, Classmate, Malaaiqa Sofea, Burst Of The Messkid, Melody Of Malaya, Green House dan A Dare Morning.

Sesi uji bakat pertandingan ini bermula pada 29 Januari lalu turut melibatkan penyertaan dari bahagian utara tanah air, Pantai Timur, Selatan.

Pertandingan tersebut diadili oleh Suby (Suria FM), Sham Kamikaze dan Stacy.

Turut menghiburkan pada acara akhir ialah persembahan dari Stacy dan kumpulan Pesawat.

Himpunan Kisah Sensasi

Posted: 20 Mar 2011 03:11 AM PDT

Himpunan Kisah Sensasi


Miera Leyana Minta Maaf, Tak Sedar Baju Terlampau Seksi

Posted: 19 Mar 2011 04:05 PM PDT

nuffnang_bid = "f1d2da164511835d8b2f4e70dae8ccd1"; // ]]>

KUALA LUMPUR: Pelakon Miera Leyana memohon maaf kepada semua pihak atas kesilapannya mengenakan pakaian seksi sehingga menampakkan sedikit sisi payudaranya.

Katanya, dia tergesa-gesa memilih pakaian rekaan Wan Huzairil tersebut pada pagi Jumaat lalu untuk menghadiri majlis makan malam anjuran Rafflesia dan Mandalay di Hotel Le Meridien, di sini, pada hari yang sama.

"Saya memohon maaf kepada yang tidak menyenangi apabila melihat saya berpakaian seperti ini. Saya tidak sempat mencuba terlebih dahulu pakaian ini kerana baru mendapatnya daripada pereka fesyen pada pagi tadi.

"Saya sendiri yang memilih pakaian ini kerana nampak sangat cantik dan lain dari lain. Tak sangka pula apabila pakai, jadi seperti ini.

"Kalau saya pakai tiub, nampak tak cantik pula sebab pakaian ini terdedah di belakang," katanya kepada mStar Online.

Bagaimanapun, pelakon filem Apokalips yang bakal muncul di pawagam ini akan berhati-hati memilih pakaian agar tidak berlaku insiden seperti itu.

Miera mula tidak selesa mengenakan pakaian tersebut setelah ramai yang memerhatikannya dengan pandangan pelik dan ada juga yang datang kepadanya untuk menegur.

"Saya bersedia menerima teguran orang ramai dengan terbuka tentang pakaian saya ini dan berjanji tidak akan melakukan kesilapan yang sama," akhiri pelakon drama Luna Fantasiku dan Kamelia Katrina ini dalam nada kesal.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 20 Mar 2011 01:16 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Lat di mata Awie & Mamat

Posted:

Lat di mata Awie & Mamat

Lat di mata Awie & Mamat



KOSA kata hampir terbenam. Sebaik tiga nama sarat sejarah serta capaian peribadi, Lat, Awie dan Mamat Khalid sanggup melapangkan masa, leganya penulis bukan kepalang. Sederhana dalam kesendirian gaya, bangsal kayu beratap rumbia di Lembah Beringin, Istana Budaya menjadi saksi terhadap ketinggian budi dan kerendahan hati tiga seniman itu.

Masing-masing berbeza jagat. Lat, kartunis yang diangkat sebagai wira budaya hasil kartun-kartunnya yang merentasi benua. Awie, ikon rock yang sayapnya sentiasa berkembang dan masih teguh bersama Wings manakala Mamat, sutradara prolifik yang semakin berhantu dengan filem-filemnya.

Mereka disatukan atas keserasian yang saling berkait, meresap dan menyerap. Mamat dan Lat, dua beradik pengkarya dalam dua jalur seni berbeza manakala Awie, pula secara tidak sedar telah lama masuk ke dunia Lat, menerusi Mamat. Di bahunya kini, Awie mendukung karakter Lat, watak sebenar dalam pengkisahan terhadap legenda yang masih hidup menerusi Lat Kampung Boy Sebuah Muzikal (LKBSM).

Pementasan LKBSM tersirat satu penghargaan untuk Datuk Mohammad Nor Khalid atau Lat. Ia kini berkampung di Panggung Sari bermula 16 Mac hingga 2 April. Teater itu adalah dimensi baru kepada Lat yang selama ini hanya dikenali menerusi lakaran hitam putih.


TIGA wajah yang saling berkait. Awie, 'ayam tambatan' Mamat Khalid ketika ini yang mencabar diri menjadi Lat.


Tangan bercakap

Secara terbuka Awie mengakui kurang mengikuti Lat tetapi dia kagum dan hormat terhadap figura yang digelar ikon Malaysia itu. Dalam fikiran Awie sekarang, hanya satu berlegar-legar, dia harus menggandakan imaginasi menjadi Lat 'kuasa dua.'

"Lat seorang yang bercakap menggunakan tangan, sebab dia pelukis tetapi bila dipentaskan, pergerakan saya akan menjadi besar, itu yang saya maksudkan," ujar Awie yang semakin lancar dialek Perak.

Beruntungnya Awie, dia mempunyai akses pintu belakang untuk mengenali sisi Lat yang mungkin tidak diketahui umum. Pintu itu adalah Mamat, pengarah yang tidak puas-puas menggali rahsia hero yang masih terperosok dalam dirinya.

"Mamat tidak beri nasihat tetapi dia hanya menyampaikan pandangannya apabila diminta. Bagi saya, Mamat dan Lat ialah dua individu yang sama cuma Lat, seorang yang lembut gaya pertuturannya manakala Mamat, seorang yang keras dan lebih lantang. Karakter cara mereka berjalan, sama. Mereka memang kelakar," debar Awie menggulung perasaan.

Awie ingin lari daripada tawaran Hans dan Harith, tetapi terdetik bahawa dia akan kerugian jika peluang melakonkan watak legenda itu dipersiakan.

"Saya ingin berehat daripada muzikal, tapi alangkah ruginya jika ditolak. Sekarang, saya bangga! Sedangkan orang luar boleh memuja Lat, kenapa tidak kita semua," katanya yang melihat Lat sebagai lelaki yang tahu apa kehendaknya.

Jelas Awie: "Usaha Lat melalui kedegilan, kemudian barulah datangnya duit."

Lat tunggu kejutan

Kata Lat dalam satu artikel pada tahun 2007: "Jika ini pekerjaan namanya, sepatutnya saya sudah bersara sekarang, tetapi saya masih melukis. Bagi saya, ini bukan pekerjaan, tetapi sesuatu yang diharapkan daripada saya."

Sebab itulah, ketika usianya genap 60 tahun pada 5 Mac lalu, kartunis itu masih mengepit pad lakarannya ke mana sahaja dia berada.

Sedikit serius kemudian boleh bertukar ceria seperti boleh dipetik dengan jari, senyum Lat mengingatkan karakter-karakter unik dalam kartun lukisan beliau.


DUDUK, berdiri atau terbang ke serata dunia, Lat tetap hidup sebagai, kampung boy.


"Saya beri sepenuh kebebasan kepada Awie untuk bermain watak saya. Saya tiada komen, bagi saya dia pelakon. Tidak ada kekangan tertentu, bagi saya ini satu penghargaan produksi berkenaan kepada dunia seni lukis kartun di Malaysia.

"Cuma, saya mahu tengok kejutan yang akan Awie berikan. Kalau silap atau ada yang tidak kena, dia akan dapat kritikan, bukan saya," katanya.

Lat tersenyum sambil memandang Awie sebelum bernostalgik terhadap zaman awal memulakan kerja sebagai kartunis.

"Saya harap masyarakat akan dapat lihat peringkat demi peringkat bagaimana kecenderungan itu bermula sehingga saya menjadi pelukis dalam penerbitan atau editorial kartunis.

Kartunis pertama

"Pada zaman itu, perkataan itu masih asing. Perkataan kartunis pun tak ada lagi.

"Ketika di tingkatan empat, cita-cita saya mahu menjadi pelukis yang menerbitkan filem kartun Malaysia yang pertama. Bila dah jadi orang bujang, saya buat komik The Kampung Boy, itu kira dah berjaya, kemudian saya ke Amerika Syarikat (AS). Bila berada jauh, saya tak rindukan Kuala Lumpur (KL) padahal ketika itu KL saya yang punya, sebaliknya saya rindukan kampung. Bila saya balik, masa itulah bermulanya pula zaman populariti, sesuatu yang saya tidak terima," katanya yang sedang menyiapkan projek siri animasi The Kampung Boy versi tiga dimensi (3D).

Lat berharap LKBSM memberi sudut pandang yang boleh menjentik sesuatu yang berbeza, antara minat dan tugasan begitu juga antara harapan dan impak sesebuah karya di mata masyarakat.

Ada kekesalan bersarang daripada hela nafas sutradara terkenal ini. Kata Mamat, dia tidak pernah membesar di Kampung Lalang Kota Baru, Gopeng, Perak. Kampung yang diangkat melalui karya abangnya, Lat. Sebaliknya, dia membesar sebagai anak pekan, dengan suasana hiruk pikuk Ipoh dan sewaktu itu Lat sudah merantau ke kota untuk mencari ilmu dan pengalaman.

"Jujurnya, saya melihat teater ini sebagai sebuah penceritaan kampung di Malaysia daripada kaca mata budak bandar. Jadi tidak boleh dipersoalkan tentang ketulenan teater ini," senyum Mamat, seorang teman buat Harith dan Hans.

Ulas Mamat, penglibatannya sangat kecil untuk teater yang mengangkat nama abangnya. Sekadar berbincang perihal penceritaan dan karakter dan selebihnya dia memberi ruang untuk 'Double H' itu berkarya.

"Berada dalam tangan yang betul, bisik hati saya," kata Mamat.


DUA wajah Lat. Satu adalah Awie yang melakonkan karakter Lat dalam muzikal yang sedang dipentaskan di IB sehingga 5 April nanti.


Ketawa besar

Ketawa besar apabila nama Awie disampaikan kepadanya sebagai bayangan Lat. Namun buat Mamat, Awie ialah pilihan yang sempurna untuk membawa watak abang sulungnya.

"Awie orangnya adaptif, komited dan elemen-elemen yang ada pada dirinya akan menghebatkan teater ini. Saya sedar dia seorang pelakon yang bagus apabila saya hanya beri dia berkain pelikat dan bertuala dalam filem Zombie Kampung Pisang dan dia mahu. Pelakon lain, belum tentu. Itulah Awie," pujinya terhadap pelakon yang bakal muncul lagi dalam filem arahannya, Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit.

Kami bertanyakan hubungan dua beradik itu berikutan perbezaaan umur 13 tahun.

"Lat abang sulung dan saya adik bongsunya. Waktu dia sudah bekerja saya baru bersekolah. Kami seperti adik-beradik yang lain. Tetapi hakikatnya kesinambungan kami lebih intim daripada aspek minda berbanding fizikal.

"Dia abang yang bertanggungjawab menjadi kapten keluarga setelah bapa kami meninggal dunia. Saya banyak belajar tentang dia daripada karya-karya yang dihasilkannya kerana saya tidak hidup di kampung," susun Mamat bercerita.

"Saya dan abang saya, Rahman banyak diberikan piring hitam dan kaset oleh Lat sewaktu dia pulang bercuti di kampung. Bob Dylan, The Beatles itu semua pengaruh Lat. Budaya filem juga adalah hasil terapan dia," ujar Lat yang menganggap Rahman adalah abang yang paling kacak, kreatif dan kelakar berbanding yang lain.

Dia menganggap dirinya serpihan kecil Lat. Semua yang berlaku dalam hidupnya adalah sentuhan kasih dan perhatian seorang abang. Membesar dirinya sebagai sutradara kini juga adalah pengaruh yang datang tanpa sedar oleh Lat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Anak penyatu Nana & Sein

Posted:

Anak penyatu Nana & Sein

Anak penyatu Nana & Sein


TEKAD Nana dan Sein, biarlah penyatuan tali perkahwinan mereka ini menjadi permulaan semula kepada kebahagiaan yang tercalar oleh ego dan kedegilan masing-masing.


PERCERAIAN selama tiga bulan akhirnya membuka pintu-pintu hikmah kepada pasangan Juara Sehati Berdansa musim ketiga, Sein dan Nana. Mereka melihat dari mata hati, tentang kegersangan hidup dan kekosongan jiwa masing-masing.

Tempoh tiga bulan perceraian bermula 8 Disember lalu merupakan ujian untuk menduga kebesaran cinta yang menyatukan mereka sehingga lahirnya dua zuriat comel, Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, 1.

Nana atau nama sebenarnya Noor Diyana Muhammad, 27, mengakui, anak-anak kecil yang baru hendak mengenal erti kasih itu antara sebab utama dia dan suaminya kembali bersama.

Pada 11 Mac (Jumaat) lalu, Nana bersama Sein atau nama sebenarnya Syed Hussein Syed Mustafa, 28, mengikat semula tali perkahwinan. Mereka rujuk secara rasmi di mahkamah yang sama tempat mereka bercerai tahun lalu.

"Syukurlah, kami telah pun rujuk semula. Sein mengemukakan perkara tersebut kepada saya dan saya bersetuju untuk hidup bersamanya semula. Saya masih lagi menyayanginya selain kerana anak-anak kami," jelas Nana yang semakin matang menilai erti hidup.

Pasangan tersebut berkahwin pada Julai 2006.

Barulah Nana sedar bagaimana rasanya berdepan kehilangan sesuatu yang amat berharga. Secara luarannya memang dia kelihatan kuat untuk hidup sendiri tanpa suami, tetapi perceraian tidak semudah yang disangka.

"Barulah kami sedar, bahawa kami memerlukan antara satu sama lain. Ada kalanya, kita ingat kita boleh lakukan sesuatu perkara itu sendirian, rupa-rupanya tidak," cerita Nana.

Sensasi Bintang: Selepas rujuk, apa perancangan yang diatur?

NANA: Kami akan mengadakan kenduri doa selamat April nanti. Selepas Sein memindahkan semua barangnya dari rumah sewa, hidup kami anak beranak akan kembali normal.

Bila kalian mula berbincang untuk rujuk?

Sejak Februari lagi. Setelah dibawa berbincang dan fikir masak-masak, saya setuju.

Sepanjang perceraian, bagaimana hubungan Nana dan Sein?

Kami tidak pernah putus berhubungan. Boleh dikatakan setiap hari kami akan berbual, kami memang rapat, kalau tak jumpa kami akan bercakap menerusi telefon. Masuk bulan kedua bercerai, saya dan Sein mula bercakap tentang rujuk. Sepanjang tujuh hari seminggu, hampir setiap hari kami akan berjumpa, Sein akan datang untuk jenguk anak-anak.


SEIN dan Nana ketika gambar mereka dirakamkan tahun lalu selepas hadir untuk pengesahan lafaz talak di Mahkamah Tinggi Syariah, Shah Alam.


Siapa yang mulakan proses rujuk?

Sebenarnya sebelum Sein yang suarakan hasrat untuk rujuk, saya sendiri ada terfikir perkara yang sama tapi sekadar dalam diam sahaja. Tapi bila Sein dah suarakan hasrat, kami minta pandangan keluarga. Memang keluargalah yang paling gembira, mereka nak lihat kebahagiaan kami.

Mungkin ada iktibar yang boleh dikongsi?

Rasanya, dalam perkahwinan tak boleh ada sikap sambil lewa. Jangan ingat jadi ibu tunggal atau bapa tunggal itu senang. Fikir masak-masak sebelum buat keputusan mahu bercerai. Saya sendiri, kalaulah boleh, mahu sahaja saya putarkan masa sebelum bercerai dulu. Allah itu Maha Berkuasa. Dia mahu kami belajar dengan cara begini. Kalau tidak tahu tapi bila sudah berpisah barulah perasaan itu datang.

Selepas kembali jadi pasangan suami isteri, apa azam Nana?

Kita tidak boleh menentukan masa depan tetapi, saya kena selalu ingat untuk banyak bersabar, iman kena kuat, sabar dan sabar lagi. Sebelum ini, saya akui segala silap banyak datang daripada diri sendiri, saya tak cukup sabar. Rasanya sekarang saya kena belajar untuk lebih menghargai perkahwinan. Jangan nak terlalu gila-gila kerana perkahwinan bukan perkara main-main. Setakat ini saya sangat gembira, sebagai isteri dan ibu.

Bagaimana dengan isu orang ketiga yang dikatakan punca perpisahan dahulu?

Sebenarnya tiada orang ketiga. Cuma salah faham, saya dan Sein, dua-dua degil yang tak cukup sabar, darah muda barang kali, kahwin pada umur 22 dan 23 tahun bagaimanapun kami sama-sama besar dalam perkahwinan. Bila bercerai, kami jadi semakin matang, itulah, kahwin muda banyak dugaannya.

Apa ikrar kalian

Kami mahu tutup buku lama, buka buku baru, buangkan segala ego dan dendam.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Juliana digelar badut

Posted:

Juliana digelar badut

Juliana digelar badut


MENGAKUI, hatinya mudah tertarik dengan lelaki berperibadi humor, itu antara sebab dia mudah dilihat intim bersama pelawak popular, Zizan Raja Lawak.


PEMILIK nama penuh Juliana Sophie Johari Evans ini semakin meniti di bibir peminat. Berwajah 'Pan Asia' dan petah pula bila mengalunkan bicara, Juliana atau lebih mesra dipanggil Ju kini sedang sibuk menghadapi semester akhirnya dalam bidang komunikasi di Kolej Sunway, Petaling Jaya.

"Saya sedang sibuk dengan kuliah semester akhir disebabkan itu jarang muncul di kaca televisyen. Dalam masa yang sama, saya ada juga terbabit dalam rakaman fotografi dengan beberapa majalah dan hadir ke acara-acara seperti Anugerah Bintang Popular (ABP)," katanya ketika dihubungi Sensasi Bintang baru-baru ini.


WAJAH 'Pan Asia' daya penarik milik Juliana Evans.


Selain sibuk dengan kuliah, Ju yang dipercayai sedang bercinta dengan Zizan Raja Lawak akan ke lokasi penggambaran iklan coklat Cadbury dan Nestle.

Ditanyakan mengenai kriteria lelaki idaman, bekas kekasih Sam Bunkface itu memberitahu, lelaki pilihannya perlu lucu dan mampu mencetuskan ketawa.

"Saya tidak suka lelaki yang terlalu serius. Bonus bagi saya kalau antara kami ada tarikan kimia. Dia juga kena terima Ju yang kadangkala selamba dalam penampilan dan karakter," katanya mengenai kriteria lelaki idaman yang secara tidak langsung dimiliki oleh Zizan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Posted: 19 Mar 2011 11:36 PM PDT

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video &amp; Teater


Temui Farina & iR Radzi di One Utama Hari Ini

Posted: 19 Mar 2011 08:13 PM PDT

Temui Farina dan iR Radzi hari ini, 20 March 2011 (Ahad) Jam 4 petang di One Utama (Old Wing).

Dapatkan album CD & poster (Calendar 2011) daripada Single Terbaru mereka. Istimewa dibawakan oleh BME Entertainment. Datanglah Beramai-ramai, jumpa Di sana…!!

Farina

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Drama Pesan Mak Lakonan Zizie Ezette, Faizal Yusop
  • Lirik Syukur Di Aidilfitri Farina
  • Roadshow Dashing For Men
  • Suria FM Sambut Ulangtahun Ke-3 Penuh Bermakna
  • Final DiGi The Next Level NTV7
  • Atie AF dan Shahrul Kamaluddin dalam Racun Cinta di TV2
  • Temui Artis KRU di Rumah Terbuka KRU 2008
  • Filem Songlap Lakonan Shaheizy Sam Tamat Pengambaran
  • Keputusan Peraduan Jom Menonton Teater Muzikal Patung Kertas @ MTC
  • Temui Imran Ajmain di Festival Youth'09 PWTC
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Miera Leyana Minta Maaf Pakai Baju Seksi

    Posted: 19 Mar 2011 05:05 PM PDT

    Miera Leyana Minta Maaf, Tak Sedar Baju Terlampau Seksi

    Dari saat pelakon Miera Liyana masuk ke dewan Ballroom, Hotel Le Meridien hinggalah saat ini, medan Twitter dan Facebook begitu meriah tak henti-henti menyebut nama Miera Liyana. Sekaligus, nama pelakon yang masih mentah ini terus meningkat dan diperkatakan ramai. Apa taknya, pakaian yang dipakai oleh pelakon ini dikatakan tidak sesuai dengan budaya masyarakat Malaysia. Baju yang terlalu seksi itu hanya sesuai untuk artis Hollywood sahaja. Budiey sebagai pemerhatI tak bergaji ni dapat melihat dan membaca macam-macam komen dan kritikan pedas dari orang ramai hasil dari kejadian ini. Hingga ada yang mahukan peminat banned nama pelakon yang semakin meningkat naik ini. Rasanya, berilah peluang kedua untuk Miera. Dan Miera pula jangan pula melatah dengan kritikan pedas orang ramai.

    Kadang-kadang, terfikir juga mengapa Miera tak menolak sahaja baju yang diberikan oleh pereka fesyen dan memilih baju yang lebih sesuai. Atau Miera dah terbiasa dengan pakaian seperti ini semasa pertunjukan fesyen di Paris dan di luar negara. Sedikit sebanyak mungkin pengaruh dari pengalaman masa di oversea tu buat Miera tak berjaga-jaga.

    Oh ya, realitinya, Miera ni sebenarnya memang suka melatah bila diusik-usik atau digeletek oleh kawannya.

    miera

    Gambar: Miera Liyana dalam satu adegan drama lakonannya.

    Namun, pada hari ini, Miera Leyana telah memohon maaf maaf pada semua dalam kenyataannya di Portal Mstar Online.

    Diharap Miera Liyana menerima teguran dan kritikan orang ramai. Seterusnya menjadikan apa yang berlaku satu pengajaran dan tak patut diulangi di masa akan datang.

    Selamat maju jaya Miera Liyana.

    VIDEO MIERA LEYANA MASA CASTING DRAMA:

    KUALA LUMPUR: Pelakon Miera Leyana memohon maaf kepada semua pihak atas kesilapannya mengenakan pakaian seksi sehingga menampakkan sedikit sisi payudaranya.

    Katanya, dia tergesa-gesa memilih pakaian rekaan Wan Huzairil tersebut pada pagi Jumaat lalu untuk menghadiri majlis makan malam anjuran Rafflesia dan Mandalay di Hotel Le Meridien, di sini, pada hari yang sama.

    "Saya memohon maaf kepada yang tidak menyenangi apabila melihat saya berpakaian seperti ini. Saya tidak sempat mencuba terlebih dahulu pakaian ini kerana baru mendapatnya daripada pereka fesyen pada pagi tadi. Saya sendiri yang memilih pakaian ini kerana nampak sangat cantik dan lain dari lain. Tak sangka pula apabila pakai, jadi seperti ini. Kalau saya pakai tiub, nampak tak cantik pula sebab pakaian ini terdedah di belakang."

    Bagaimanapun, pelakon filem Apokalips yang bakal muncul di pawagam ini akan berhati-hati memilih pakaian agar tidak berlaku insiden seperti itu.

    Miera mula tidak selesa mengenakan pakaian tersebut setelah ramai yang memerhatikannya dengan pandangan pelik dan ada juga yang datang kepadanya untuk menegur.

    "Saya bersedia menerima teguran orang ramai dengan terbuka tentang pakaian saya ini dan berjanji tidak akan melakukan kesilapan yang sama," akhiri pelakon drama Luna Fantasiku dan Kamelia Katrina ini dalam nada kesal.

    Miera Liyana THEN & NOW

    Miera Leyana

    THEN

    miera-liyana

    NOW

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Miera Leyana Pelakon Drama Online Luna Fantasiku
  • Gambar Miera Liyana Seksi di Malam Gala ABP Rafflesia
  • Gambar Fafau Da Sasau Pakai Baju Tema Deepavali
  • Gambar Faralyna di Malam Gala ABP Rafflesia
  • Gambar Rosma & Khai Pakai Baju Gaun Pengantin
  • Trivia: Selebriti Mana Pakai Kaca Mata Hitam Ni?
  • Gambar Selebriti di Karpet Merah @ ABP 2007
  • Gambar Terbaru Datuk Siti Nurhaliza & Datuk Khalid?
  • Gambar Nana Baju Jarang Meletop Seksi Fun
  • Pantun Lawak Hari Raya dan Pantun Aidilfitri
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    OHBULAN!

    Posted: 19 Mar 2011 11:35 PM PDT

    OHBULAN!


    (Gambar) Majlis Nikah, Perkahwinan Kris Dayanti & Raul Lemos Di Jakarta

    Posted: 19 Mar 2011 07:56 PM PDT

    Kredit gambar : Twitter Dean_Musthafa

    Baru sahaja selesai sudah majlis pernikahan penyanyi popular Kris Dayanti bersama ahli perniagaan Raul Lemos di Masjid Nurul Iman, Hotel Grand Sahid, Jakarta. Tahniah!

    Seorang koresponden daripada Utusan Malaysia sempat menghantar tweet foto hiasan dalaman untuk majlis akad nikah pasangan kontroversi ini. Menurut sumber yang lain, mereka hanya menumpukan dekorasi di bahagian dalam masjid ekoran angin kencang di luar, dikhuatiri akan mencacatkan hiasan luaran.

    Mas kahwin daripada Raul Lemos bukan seperti yang kita jangkakan, sebaliknya Raul Lemos memberikan mas kahwin berupa set barangan solat secara tunai.

    Akad dilafazkan oleh Raul Lemos dengan lancar kepada KD berbunyi, "Kepada isteriku tercinta, mas kawin ini berupa seperangkat alat solat, saya serahkan kepadamu tunai, semoga ada manfaatnya."

    "Suamiku tercinta Raul Lemos, saya terima mahar ini, Insya Allah saya akan manfaatkan, semoga redha dan berkat Allah selalu menyertai kita," jawab KD sebagai balasan kepada akad Raul Lemos.

    Selesai sahaja akad nikah, Raul Lemos sempat mencium bibir KD sebanyak 3 kali di hadapan para tetamu sebagai tanda cinta.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    (Gambar) Anith Sudah Bertudung, For Real?

    Posted: 19 Mar 2011 12:15 PM PDT

    Selama ini, Anith kerap digemparkan dengan penyebaran foto aksi-aksi daring'nya, tidak kira bersama kawan, teman lelaki, atau secara individu. Malah, kami pernah terbaca bahawa dia agak bengang apabila gambar peribadinya menjadi topik perbualan hangat di blog-blog hiburan seperti, ehem! Malah, kejadian tersebut membuatkan dia lebih berhati-hati setelah dinasihati sendiri oleh keluarganya.

    Kali ini, Anith tampil ayu lengkap bertudung ala-ala mencapai tahap kemanisan iman. Entah dimana agaknya lokasi gambar ini diambil, tapi yang pasti suasananya amat tenang, sejuk mata memandang. Adakah gambar di atas ini merupakan satu babak dalam lakonan, photoshoot? Atau, sememangnya Anith kini lebih selesa muncul bertudung seperti aktres Irma Hasmie?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan