gravatar

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


Zon Artis

Posted: 30 Apr 2011 11:17 PM PDT

Zon Artis


(Tahniah!) Rita Rudaini Selamat Melahirkan Anak Ke-2

Posted: 30 Apr 2011 04:33 AM PDT

GAMBAR ANAK KEDUA RITA RUDAINI

Straight to the point. Rita Rudaini telah selamat melahirkan anak ke-2 di Pusat Pakar Perubatan Prince Court, Petaling Jaya pada petang kelmarin (29 April 2011). Jantina anak ke-2 Rita Rudaini ni adalah lelaki dan diberi nama Airit Rafqa Arjuna.

Menurut Rita Rudaini, nama Arjuna untuk anak keduanya itu dipilih kerana menganggap bayi berkenaan sebagai wira yang menjadi kekuatan ketika dia berhadapan dengan konflik rumah tangga sewaktu mengandungkannya.

Kami tidak pasti samada suami Rita Rudaini, siapa lagi kalau bukan Aidil Zafuan ada bersama semasa Rita Rudaini melahirkan anak ke-2 mereka ini. Apa-apa pun, tahniah kami ucapkan kepada Rita Rudaini dan semoga baby sihat hendaknya.

Psstt: Gambar anak ke-2 Rita Rudaini ni masih belum berjaya kami perolehi. Walau bagaimanapun, kami akan update ASAP bila dah dapat nanti. Janji.. Sebelum tu, apa kata anda layan dulu blog kesukaan ramai ni iaitu zonbebas.com. Hee..

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Gambar Perkahwinan Putera William & Kate Middleton

Posted: 30 Apr 2011 03:36 AM PDT

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

Mungkin ada antara korang yang tidak sempat menyaksikan siaran langsung upacara perkahwinan Putera William dan Kate Middleton yang disiarkan di NTV7 petang kelmarin atau sempat tengok tapi rasa tak puas lagi, nah gambar-gambar sekitar upacara perkahwinan Putera William dan Kate Middleton tu untuk korang layan. Ada 16 gambar kesemuanya. Enjoy!

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

GAMBAR PERKAHWINAN PUTERA WILLIAM DAN KATE MIDDLETON

Putera William dan Kate Middleton, sama cantik sama padan. Tapi kesian la pulak tengok kepala Putera William tu, muda-muda lagi dah botak. Nak cakap takde duit buat rawatan rambut, mustahil la kan. Yun Nam kena sponsor ni. Kalau berjaya pulihkan masalah rambut Putera William tu, confirm brand Yun Nam jadi popular satu dunia. Huhu..

Kredit kepada syok.my pada entry Gambar Perkahwinan Putera William.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

borak kosong

Posted: 30 Apr 2011 09:37 PM PDT

borak kosong


Anak Hamili Ibu Kandungnya sendiri

Posted: 30 Apr 2011 09:35 PM PDT

Khabar yang menghebohkan terdengar dari sebuah desa di Polewali Mandar, Sulawesi Barat. Seorang ibu dengan lapan anak kini tengah hamil tujuh bulan. Dikhabarkan, ayah dari bayi di dalam kandungannya itu adalah anak sulungnya sendiri.

Sang bapak yang merantau ke Malaysia sudah lima tahun tak memberi nafkah bagi isteri dan lapan anaknya. Diduga, keadaan itu yang menjadi penyebab timbulnya perilaku seks menyimpang dari adat dan agama ini.

Rani (40) membantah kecurigaan para tetangganya. Namun, perut Rani yang terus bertambah buncit membuatnya tak boleh menyembunyikan aib keluarga. Rani semula beralasan dirinya diperkosa seorang pemuda desa. Kerana telah membuat aib terhadap diri dan keluarganya, Rani mengaku membunuh lelaki itu dan menanamnya di tengah sawah. Namun, alasan Rani tak meredakan kecurigaan warga dan para tetangganya.

Takut diseret ke balai polis kerana alasan membunuh seseorang, ibu lapan anak ini kembali membuat alasan baru. Rani mengaku dirinya telah dihamili seorang lelaki yang berasal Kabupaten Endrekang, Sulawesi Selatan. Saat itu Rani pun mengaku diperkosa saat bekerja sebagai buruh di Enrekang.

Warga dan pihak berkuasa pemerintah desa setempat pun mendesak Rani menunjukkan lelaki yang telah menghamili dirinya bertanggung jawab atas janin dalam kandugannya. Beberapa minggu kemudian Rani datang bersama seorang lelaki yang dikatakan sebagai ayah dari anak di dalam kandungannya. Ini ditunjukkan dengan surat nikah dari KUA Enrekang lengkap dengan foto keduanya. Kecurigaan warga pun redah ketika itu.

Setelah reda lebih dari lima bulan, warga dan para tetangga Rani kembali menaruh curiga. Ini bermula dari pengakuan salah seorang anaknya yang masih berumur empat tahun. Anaknya bercerita kepada jiran tetangga jika ibunya dan Emang, abang sulungnya, sudah lama tidur sebilik.

Cerita ini kembali menjadi gossip para tetangga dan warga sekampungnya. Sejumlah warga pun mendesak ketua dusun dan desa setempat untuk mengetahui cerita sebenar khabar tak sedap itu.

Setelah lama didesak, Rani akhinrya mengakui jika janin berumur tujuh bulan dalam kandungannya adalah perbuatan Emang, anak sulungnya.

Pengakuan itu tak hanya membuat gegar para tetangga. Ketua desa setempat pun seolah disambar petir mendengar pengakuan Rani.

Cerita ini dikatakan oleh ketua desa dusun setempat, Sulaeman, Rabu (28/4/2011), yang mengaku sempat panik lantaran membayangkan risiko perbuatan ibu dan anak ini kelak setelah cerita pengakuan ini tersebar luas.

"Saya dan ketua desa lainnya pun bingung mencari penyelesainya. Ini bukan persoalan anak muda menghamili kekasihya, tapi ini anak menghamili sang ibu," ujar Sulaeman.

Pengakuan mengejutkan juga diakui Emang, anak sulung yang selama ini bekerja sebagai buruh bangunan yang menampung kehidupan keluarganya.

Saat ketua desa sedang bermusyawarah mencari penyelesaian untuk pasangan tak rasmi ini, tiba-tiba Rani dan Emang menghilang dari rumah dan kampung halamannya. Rani menghilang Jumaat petang lalu, sedangkan Emang meninggalkan rumah dan adik-adiknya sejak Sabtu pagi.

Tujuh anak Rani yang rata-rata masih kecil kini tinggal di sejumlah sanak keluarganya yang bersedia menampungnya.

Kepala desa menduga Rani dan Emang panik dan cemas lantaran takut jadi sasaran amuk warga dan jiran tetangga yang merasa kelakuan keduanya telah mencemari kampung halaman mereka.

Meski demikian, pengakuan Rani ini belum tentu benar. Sekalipun anak sulungnya telah mengaku, bukan tidak mungkin penyangkalan itu dilakukan Rani sama seperti dua kes sebelumnya.

Cari nahas..lelaki sengaja pandu kereta bawah lori

Posted: 30 Apr 2011 08:46 PM PDT

Sahaja mengundang padah...
saya petik dari kosmo online

MIAMI, Amerika Syarikat (AS) - Ini bukan adegan filem tetapi satu realiti. Seorang pemandu mengundang padah dengan memandu kereta sportnya di bawah sebuah treler yang sedang bergerak, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Kereta sport Mazda MX-5 yang dipandu lelaki tersebut menyelinap di bawah treler 18 tayar itu yang bergerak selaju 64 kilometer di sebatang jalan yang sibuk di negeri Florida.

Dia kemudian bergerak keluar dari bawah treler itu dan terus memandu pergi.

"Saya tidak percaya melihat aksinya. Dia mengundang bahaya kepada semua pemandu lain. Kadangkala kebodohan manusia tidak mengenal batasan," kata seorang saksi Ben Ellis yang merakam kejadian itu baru-baru ini. - Agensi

Ayah rasa bertuah selepas anak lelaki terselamat setelah disedut puting beliung

Posted: 30 Apr 2011 07:30 PM PDT

Budak ini sungguh bernasib baik..
saya petik dari kosmo online

TUSCALOOSA, Amerika Syarikat (AS) - Rumahnya ranap dan dia pula telantar di hospital tetapi seorang ayah di negeri Alabama, Reginald Eppes menganggap dirinya bertuah selepas anak lelakinya yang berusia 8 tahun terselamat walaupun setelah disedut ke dalam puting beliung.

Kejadian ngeri itu berlaku pada malam Rabu lepas apabila pusaran angin beliung menjulang budak lelaki tersebut, Reginald Jr dari katilnya dan menyedutnya ke dalam kegelapan malam.

"Saya cuba mencapai tangannya tetapi tidak sempat. Dinding rumah kami runtuh seperti kertas dan angin maut itu turut menyedut anak saya," kata Eppes, 35 kepada akhbar Daily News dari sebuah hospital di sini.

Menurutnya, dia segera memeluk anak lelakinya yang berusia 6 tahun, James-Peter manakala isterinya bertindak melindungi anak bongsu mereka yang berusia 4 tahun bagi mengelakkan kedua-duanya turut diragut angin kencang itu.

"Kejadian itu bagaikan mimpi ngeri. Saya hanya mampu berdoa agar Tuhan melindungi kami," ujar lelaki tersebut.

Namun, menurutnya, dia kemudian berasa lega dan bersyukur kerana Tuhan telah mengurniakan satu keajaiban kepadanya.

"Sebaik sahaja angin itu hilang, saya melihat kelibat anak lelaki saya berjalan ke arah kami di atas timbunan runtuhan," jelas Eppes

Pemeriksaan lanjut mendapati budak lelaki itu selamat dan cuma mengalami luka kecil pada leher dan kepalanya pula bengkak.

Angka kematian dalam bencana puting beliung yang melanda negeri Alabama pada Rabu lepas mencecah 318 orang setakat ini dan angka tersebut dijangka terus meningkat. - Agensi

Pelik..budak boleh makan 5 hingga 6 pinggan sekaligus tapi badan semakin melidi

Posted: 30 Apr 2011 06:48 PM PDT

Ini memang penyakit pelik..
saya petik dari kosmo online

KUALA LUMPUR – Sakit tapi selera makannya semakin menjadi-jadi.Itu fenomena luar biasa yang berlaku kepada Muhammad Aiqqal Azman, 12, yang menghidapi penyakit misteri sejak bulan Disember lalu.

Menurut ibunya, Wan Zuriati Wan Zulkipli, 37, anak keempatnya yang mesra dipanggil Aiqqal itu mampu makan nasi lima hingga enam pinggan besar sekali gus apabila lapar.

"Aiqqal tiba-tiba menjadi seorang yang kuat makan dan kadar pemakanannya luar biasa. Apa yang pelik, semakin banyak dia makan tetapi badannya tetap kurus.

"Namun, apabila seperiuk nasi, sup atau apa sahaja yang dimasak, dia boleh habiskan seorang diri. Perkara tersebut merisaukan kami sekeluarga," katanya kepada Kosmo! Ahad di kediamannya di Kondo Mentari, Bandar Sri Permaisuri di sini semalam.

Wan Zuriati memberitahu, Aiqqal bukan sahaja makan dalam kuantiti yang banyak tapi berulang kali dan tidak kira masa dan tempat.

Malah, kata beliau, anaknya itu pernah bangun pukul 3 pagi semata-mata untuk makan.

Bagaimanapun, menurut Wan Zuriati, berat badan Muhamad Aiqqal yang dahulu mencecah 35 kilogram kini menyusut sehingga 20 kilogram sejak dimasukkan ke Hospital Pakar Ampang Puteri dua minggu lalu.

Jawapan saya tentang sumpah laknat Eskay: Dr Dzul

Posted: 30 Apr 2011 06:00 PM PDT

I1. Kenapa Dato Eskay terdesak untuk bersumpah laknat?

Setelah hampir dua bulan video seks ini didedahkan, rakyat Malaysia terbelah kepada 3 kelompok: yang tak percaya, yang percaya dan yang tidak kisah. Mungkin dia fikir itu cara paling baik dan berkesan untuk membuktikan bahawa dia benar. Kononnya dia bersama dua lagi rakan tahu siapa pelaku sebenar. Dia mendakwa dia bersama. Dia mahu seluruh rakyat khususnya ummat Islam percaya tuduhannya bahawa si pelaku lelaki dalam video seks yang didedah itu adalah DS Anwar Ibrahim.

Keduanya dia tahu dan kini sedar bahawa pihak berwajib tidak lagi dapat melindungi ketiga-tiga mereka kerana mereka telah melakukan kesalahan mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan dan seksyen 5(1) Akta Penafisan Filem. Mereka tertekan untuk membuat sesuatu yang tergempar sebelum tindakan diambil terhadap mereka. 'Sumpah laknat' mahu memintas semua ini dan membuktikan mereka benar.

2. Benarkah sumpah laknat yang mahu Eskay lakukan itu diperuntukkan dalam Islam

Perkara ini yang kita tunggu-tunggu daripada ulama dalam Majlis Fatwa Kebangsaan. Mereka membisu seribu bahasa. Namun peribadi alim seperti bekas Mufti Perlis dan Mufti Perlis sekarang ini telah menyatakan sikap mereka. Ini yang ditunggu rakyat khususnya umat Islam.

Bagi fahaman saya, prosedur sumpah, memang ada dalam peruntukan syariat Islam dalam hal mengendalikan kes pertuduhan seperti ini atau undang-undang prosedur. Prinsipnya berbunyi: Pembuktian adalah atas orang yang membuat pertuduhan, dan sumpah adalah bagi mereka yang tertuduh. Adapun "sumpah laknat" adalah khas untuk kes pertuduhan zina di antara suami isteri sahaja dan mempunyai kaedah dan cara yang khusus di sebut dalam Al-Quran (Li'an atau prosedur Mula'anah-Surah An-Nur 6-10).

Ringkasnya, kenapa Eskay ini pula yang bersumpah ini, yang membingungkan ramai pihak, terutama alim ulama. Tambahan beliau mangajak dan mencabar sama supaya ketua pembangkang itu pun bersumpah. Sumpah laknat katanya.

Apa yang perlu Eskay tahu bahawa dia dan dua rakannya sekarang ini tertakluk kepada tuduhan Qazaf kalau perundangan Islam yang dirujuk, apabila dia gagal mendatangkan 4 saksi. Undang-undang sivil tidak punya peruntukan dalam mengendalikan kes di antara dua orang dewasa yang melakukan seks di luar nikah secara rela (illicit sexs between 2 consenting adults).

3. Apakah kesudahan semua perkara ini pada pandangan Dr?

Saya amat insaf dengan pergolakan politik jelek dan hodoh sekarang ini yang mewarnai dan menjadi budaya politik tanah air kita. Kalau ini berterusan menjadi cara dan tata-orde dan gelagat pelaku politik di negara ini, tidak mustahil rakyat seluruhnya akan benci dan bosan kepada orang politik dan politik sendiri.

Politik yang sepatutnya menjadi urusan kepimpinan, pentadbiran dan tata kelola yang baik dan berkesan di segi menyemak dan mengimbang sesebuah kerajaan, sama ada di Pusat atau Negeri, telah menjadi pentas dan ruang untuk melakukan 'character assasination' dan sarat perbuatan jelek dan membinasakan umat. Lebih parah lagi kerana setiap kali ia tampil semakin lebih hodoh dan jelek, khususnya yang membawa implikasi Qazaf, zina dan pelbagai perbuatan sumbang yang merosak akhlak dan budaya masyarakat, khususnya yang golongan remaja dan bahkan anak-anak yang terdedah kepada segala ini. Sekarang ini ianya didedah dalam media. Ini mengaibkan dan merosakkan akhirnya seluruh umat dan negara! Ini adalah politik yang menghancurkan – 'destructive zero-sum game' yang dinamakan sebagai Gutter or Smute Politics! Hentikan semua politik jelek dan keji ini.

Dipetik daripada blog Dr Dzulkefly Ahmad

Di Ghana hanya perempuan yang boleh naik motor

Posted: 30 Apr 2011 05:36 PM PDT

Di Ghana, motor hanya boleh digunakan kaum Hawa saja. Di negara lain, motor boleh bebas dipakai siapa saja asal sudah cukup umur dan punya lesen. Hal ini berbeza dengan yang diterapkan oleh Ghana. Kerana di Ghana hanya wanitalah yang boleh mempergunakan pengangkutan ini.

Seperti dilansir motoroids, peraturan itu dibuat di kota Bawku, Ghana sejak tahun lalu. Alasan pelarangan kaum lelaki menggunakan motor pun ternyata cukup simpel yakni tingginya tingkat kejahatan di kota tersebut.

Dengan motosikal penjahat dapat dengan mudah melarikan diri kerana motosikal boleh dibawa selaip-selip di antara kerumunan jalan ataupun menelusuri jalan-jalan sempit. Alhasil, banyak penjahat yang lolos dari jeratan petugas berkat kendaraan ini.

Untuk mengurangi impak itu, pelarangan menaik motor pun dilakukan. Di tahun lalu, benar-benar total, bukan hanya lelaki melainkan wanita. Nah beberapa bulan kemudian, peraturan itu berubah, hanya kaum lelaki saja yang tidak boleh naik motor, sementara wanita diperbolehkan.

Kerananya, ramai lelaki yang tidak senang dengan peraturan ini. Sebab dianggap menghambat terutama bila misalnya si lelaki harus berbelanja atau menghantar keluarga yang sakit untuk pergi ke doktor.

Apalagi peraturan itu juga melarang para wanita pemilik motor untuk memberi tumpangan dalam keadaan apa pun. Dan jika ditemukan hal seperti itu, si pengendara wanita akan ditangkap dan polisi akan menyita motosikalnya.

Senjata sebenar yang berbentuk seperti mainan

Posted: 30 Apr 2011 11:01 AM PDT



Kisah Nenek 70 Tahun Dikucilkan di Hutan

Posted: 30 Apr 2011 10:01 AM PDT

Tidak semua orang beruntung boleh menikmati sisa hidupnya pada masa tua dengan tenang. Di Polewali Mandar, Sulawesi Barat, Kindo Kali, seorang nenek berumur 70 tahun, harus hidup terkucil di tengah hutan seorang diri lantaran pernah mengidap penyakit kusta. Si Nenek 70 tahun dikucilkan selama 7 tahun lebih di hutan.

Kindo Kali memilih mengasingkan diri dari lingkungan sosialnya kerana tidak semua warga di desanya bersedia menerima kehadirannya. Alasannya, penyakitnya boleh berjangkit masyarakat lain.

Anak-anak dan cucu yang seharusnya menjadi teman di masa tuanya malah meninggalkan Kindo seorang diri.

Sudah lebih dari tujuh tahun Kindo Kali atau yang akrab disapa Sayang hidup menyendiri di sebuah gubuk berukuran tidak lebih dari 1,5 x 2 meter persegi, di tengah hutan dan jauh dari lingkungan sosial masyarakat di sekitarnya. Warga Dusun Tosondeng, Desa Luyo, Kecamatan Luyo, Polewali Mandar, ini kini sudah tak mampu lagi bekerja mencari nafkah.

Sejak tiga tahun lalu Kindo tak lagi boleh pergi dari rumahnya. Jangankan bekerja mencari nafkah, berdiri dan meninggalkan gubuk tuanya saja tak mampu lagi. Selain kerana faktor usia tua, juga kerana sebagian sarafnya tak lagi berfungsi normal setelah sembuh dari penyakit kusta yang mendera tubuhnya selama hampir enam tahun.

Untuk boleh bertahan hidup di rumahnya, Kindo hanya berharap uluran tangan pemerintah dan warga kampung yang bersimpati dengannya. Kindo mengaku sedih, sejumlah anak dan cucunya yang dulu pernah serumah sebelum Kindo terserang penyakit kusta hingga kini tak kunjung datang menjenguknya.

Menurut Kindo, dirinya diasingkan keluarganya di tengah hutan sejak diserang penyakit kusta tujuh tahun yang lalu lantaran tidak semua warga di desanya bersedia menerima kehadirannya. "Saya sedih, Nak, orang menolak saya tinggal di kampung," kata Kindo. Beruntung petugas kesihatan setempat menemukan Kindo dan merawatnya hingga sembuh.

Abdul Kasim, petugas pemberantasan penyakit kusta Dinas Kesihatan Polewali, menyebutkan, diperlukan waktu hampir tiga tahun untuk mengubati Kindo secara rutin di tengah hutan hingga sembuh dari penyakit kusta yang dideritanya. Tak jelas asal-usulnya, Kindo tiba-tiba saja ditemukan warga Desa Luyo tinggal di tengah hutan. Kindo yang hanya mahir berbahasa Mandar ini mengaku tak tahu dirinya berasal dari desa apa.

Camat Luyo Andi Bebas Manggazali dan Kepala Desa Luyo Darmawati mengaku hairan, Kindo tiba-tiba ditemukan warga tinggal di tengah hutan dalam keadaan sakit. Meski telah sembuh, Kindo kini malu bergaul dengan masyarakat sekitarnya. Cacat fizik yang diderita akibat badannya digerogoti penyakit kusta bertahun-tahun membuat Kindo kehilangan percaya diri untuk bergaul dengan masyarakat sekitarnya.

Pemerintah setempat kini berupaya mengembalikan Kindo ke tengah lingkungan sosialnya agar boleh berbaur kembali di tengah masyarakat sekitarnya.

Semoga, si nenek mendapatkan apa yang semestinya dia dapatkan dalam sisa umurnya. Dan semoga kisah nyata ini menjadi perenungan kita semua.

L.T. Ariyawathi, Seorang Ibu Yang Tubuhnya Disiksa Dengan Puluhan Paku

Posted: 30 Apr 2011 09:47 AM PDT

Pasangan suami-isteri Arab Saudi menyiksa pembantu rumah tangga mereka berasal Sri Lanka setelah ia mengeluhkan beban kerja yang terlalu berat.

Pasangan itu menyiksa PRT tersebut dengan memakukan 24 paku di tangan, kaki dan dahi wanita itu, kata mereka.

Hampir dua juta orang Sri Lanka mencari pekerjaan di luar negeri tahun lalu dan sekitar 1,4 juta orang, sebahagian besar pembantu, dipekerjakan di Timur Tengah. Banyak dari mereka mengeluhkan pelecehan atau penyiksaan fisik.

L.T. Ariyawathi, seorang ibu tiga anak yang berusia 49 tahun, pulang kembali setelah lima bulan berada di Arab Saudi.


Keluarganya baru menyadari apa yang terjadi padanya ketika ia mengeluhkan rasa sakit dan mereka membawanya ke doktor, kata sejumlah juru cakap Biro Tenaga Kerja Luar Negeri.

"Majikan dan isterinya memaku 24 paku ke tubuhnya ketika ia mengeluhkan beban pekerjaan yang berat," kata Kalyana Priya Ramanayake, sekretaris media di biro tersebut, kepada Reuters.

Ariyawathi dibawa ke hospital untuk menjalani pembedahan pengeluaran paku dari tubuhnya, yang kata pembantu itu ditancapkan ke tubuhnya ketika benda-benda itu dalam keadaan panas.

Pemeriksaan dengan sinar X menunjukkan bahawa paku-paku dengan panjang satu hingga dua inci berada di tangan dan kakinya, dan satu paku di dahinya.

Biro Tenaga Kerja Luar Negeri membahas masalah itu dengan Jaksa Agung, sementara Kementerian Luar Negeri Sri Lanka akan membahas masalah itu dengan pemerintah Arab Saudi.

Hotel Mewah di Tengah Air terjun

Posted: 30 Apr 2011 08:35 AM PDT

Apa jadinya bila ada istana di balik air terjun ? ini memang sesuatu hal yang sepertinya hanya ada dalam dongeng-dongeng saja, namun kini China sedang berusaha mewujudkan hal tersebut. Memang bukan Istana di balik air terjun yang sedang dibangun China, melainkan sebuah hotel yang sangat mewah.

China ingin memberikan sesuatu yang tidak boleh diberikan hotel lain di dunia. Sudah banyak pilihan jika anda ingin tidur di hotel mewah, atau di puncak-puncak gedung tertinggi, atau bahkan di bawah laut. Namun tidur hotel yang berada di balik air terjun sepertinya baru hanya ada di China.

Hotel ini dibangun di daerah Songjiang yang terletak dekat dengan Shanghai, China. Rancagannya hotel ini akan memiliki 400 bilik hotel dan ruang konferensi yang mampu menampung 1000 orang. Selain itu, di dalam hotel ini juga akan terdapat beberapa restoran, café, fasiliti olahraga, dan juga ruang publik yang berada di bawah permukaan air.

Apabila anda memiliki cukup wang, senang dengan olahraga air dan rock climbing, serta ingin menginap di hotel mewah, mungkin hotel ini akan menjadi pilihan yang sangat tepat untuk anda.




Rachel Dowley, Gadis Yang Hampir Mati Gara-gara Warnakan Rambut

Posted: 30 Apr 2011 07:00 AM PDT

Benarkah mewarnakan rambut itu aman? Bahkan yang berlabel mahal, atau yang mengaku herbal sekalipun? Selain kesan kerosakan rambut (apalagi jika pemakainya malas memberi perawatan ekstra), adakah kerugian lainnya? Kerosakan otak atau kematian, mungkinkah itu?

Kisah nyata yang dialami Rachel Dowley (19), kita semua jadi tahu bahawa segala kemungkinan buruk di atas mungkin boleh berlaku. Gadis muda asal Essex, Inggris, ini hampir saja kehilangan nyawanya setelah menggunakan sebuah produk ternama pewarna rambut .

Selang sehari setelah mengaplikasikan produk tersebut, wajah Rachel tiba-tiba bengkak, salah satu matanya juga melorot, dan pada pipinya timbul kemerahan mirip luka bakar. Tak lama setelah mendapati wajahnya berubah menjadi 'balon', Rachel mengalami rasa sakit yang luar biasa.

Doktor yang menanganinya di Southend Hospital mengatakan, kejadian yang menimpa Rachel merupakan "reaksi terburuk yang pernah dia lihat". Selain itu, dari hasil pemeriksaan, doktor juga menegaskan bahawa Rachel boleh kehilangan nyawanya bila ia mewarnakan rambutnya lagi, sebab reaksi produk tersebut cukup dapat membuat sistem imunnya terkejut.

Meski reaksi alergi ini bukan pertama kalinya bagi Rachel, dan daya tahan tubuh setiap orang berbeza, namun jangan abaikan peringatan yang selalu tercantum dalam tiap produk pewarna. Biasanya tiap produk yang bertanggung jawab selalu mewajibkan penggunanya untuk melakukan ujian alergi lebih dulu pada bahagian-bahagian tubuh tertentu selama 24 jam sebelum proses pewarnaan.

Skate Horse, Olahraga Baru yang unik dan extreme

Posted: 30 Apr 2011 06:00 AM PDT

Selama in kita mengenal ski air, iaitu bermain ski sambil ditarik oleh boat yang laju , sehingga si pemain ski air boleh meluncur dengan kencang sambil menikmati sensasi adrenalin saat melaju. Tapi kini adalah olahraga baru yang hampir serupa dengan ski air, iaitu Skate kuda.

Prinsipnya sebenarnya sama, iaitu pemain skate ditarik, namun yang membedakan adalah penariknya, jika pada ski air penariknya adalah  boat, maka dalam olahraga unik ini, si penarik adalah kuda yang berlari kencang dengan kecepatan mencapai 50 km per jam.



Panasonic Ciptakan Robot Berlengan Yang Dapat Mencuci Rambut

Posted: 30 Apr 2011 05:00 AM PDT

 Ilmuwan Jepun melancarkan robot unik yang boleh melakukan tugas sebagai pencuci rambut. Robot ini memiliki 16 jari dan dua lengan.


Robot ini diciptakan oleh ilmuwan di perusahaan Panasonic. Mereka ingin meniru tangan seorang penata rambut manusia. Produk ini diharapkan dapat membantu manusia sebagai awal meluasnya generasi perak di negara itu.


Kedua lengan robot ini, pertama memindai kepala pengguna dalam wujud tiga dimensi sebagai cara mengatur pergerakan, pengukur dan mencatat bentuk.


Tindakan ini juga untuk menentukan  tekanan pada kepala dalam posisi yang benar.



Robot ini dikembangkan untuk memenuhi kebutuhan para pekerja di hospital dan fasiliti kesihatan lainnya, kata juru cakap Panasonic.Robot ini diperkenalkan pada Pameran Rehabilitasi dan Perawatan Rumah Internasional ke 37 di Tokyo.


Kajian menunjukkan bahawa pegawai di sana menghadapi dilema mereka seringkali tidak dapat memenuhi permintaan pesakit untuk mencuci rambut. Ini akan menambah pekerjaan mereka, ujarnya lagi.

The Real Supporter

Posted: 30 Apr 2011 04:00 AM PDT

Jangan kata penyokong yang kuat jika tidak seperti
orang ini...



Inilah wanita yang semua organ dalamnya kepunyaan orang lain

Posted: 30 Apr 2011 03:00 AM PDT

Ini adalah kisah perjuangan hidup luar biasa dari seorang gadis, yang sejak lahir sudah didiagnosis memiliki penyakit "cystic fibrosis", dimana cairan tubuhnya lebih kental dari manusia normal.

Dengan Hati, ginjal, jantung dan paru-paru yang dimilikinya tidak ada yang asli, semua dari hasil transplant atau pemindahan . Jatuh bangun kerana sakit pada hampir semua organ vitalnya malah membuatnya sukses jadi doktor.

Allison John, wanita asal Inggris itu kembali masuk hospital, bukan kerana sakit melainkan untuk menjalankan praktikal sebagai doktor.

Allison yang kini berusia 32 tahun tercatat sebagai manusia pertama yang menjalani transplant hati, ginjal, hati sekaligus paru-paru. Semua itu ia jalani dalam 18 tahun terakhir, untuk mengatasi berbagai masalah kesihatan yang menimpanya.

Dimulai sejak berusia 6 minggu, John sudah didiagnosis mengalami cystic fibrosis. Kelainan ini ditandakan dengan cairan tubuh yang kental dan lengket, terutama di pankreas dan paru-paru sehingga dapat mengakibatkan sesak nafas.

Keadaan itu masih boleh ditangani hingga dia menjadi seorang gadis remaja. Pada usia 14 tahun, barulah muncul masalah berikutnya yakni kegagalan fungsi hati.

Kelainan ini  agak terlambat diketahui, kerana harapan hidup John tinggal 3 hari ketika doktor menyarankan untuk melakukan transplant. Kerana keadaanya darurat dan tidak ada pilihan lain, John akhirnya menjalani operasi tersebut.

Setahun berikutnya, kelainan cystic fibrosis yang diderita sejak bayi mulai menimbulkan komplikasi. Akibatnya, pada tahun tersebut ia harus menjalani operasi pemindahan jantung dan paru-paru sekaligus.

Operasi tersebut akhirnya berjalan sukses, bertepatan dengan selesainya 1 tahap pendidikan di tingkat college. Pada saat yang sama, ia diterima di fakulti kedoktoran Cardiff University, Wales.

Belum cukup 3 organ yang ditransplantasi, ia kembali mengalami masalah dengan ginjal. Ubat-ubatan yang sebenarnya berfungsi untuk mencegah tubuhnya menolak organ baru ternyata memicu kegagalan ginjal yang serius.

Kali ini, ayah John yang sangat menghargai perjuangan hidup anaknya rela mendermakan salah satu ginjalnya. Operasi pemindahan paling baru bagi John itu akhirnya dilakukan sekitar 3 tahun yang lalu.

"Hidup saya seperti roller coaster, rasanya sangat lama waktu yang diperlukan hingga sekarang saya boleh ada di sini," ungkap John dikutip dari Dailymail.).

John menjalani pratikal dan pelantikan sebagai doktor pada bulan Julai 2010. Selanjutnya, dia akan menjalankan praktik sebagai doktor junior di Neville Hall Hospital di Abergavenny, Inggris.

Dieter Dengler Satu-satunya Tentera Amerika Yang Berjaya Lari Dari Penjara Vietnam

Posted: 30 Apr 2011 02:30 AM PDT

Dieter Dengler adalah seorang berdarah Jerman-Amerika, seorang pilot Angkatan Laut Amerika yang menjadi terkenal kerana berhasil melarikan diri dari penjara yang berlokasi di tengah hutan ketika berlangsungnya perang Vietnam

Pada awal 1966, pesawat yang dikemudikan Dengler ditembak jatuh oleh anti pesawat di Laos. Meski selamat, ia tertangkap dan dikirim ke penjara yang dikelola oleh Pathet Lao, sekelompok simpatisan Vietnam Utara.

Berbagai siksaan diterimanya selama di penjara, membuatnya memutuskan untuk melarikan diri dari penjara ia bergabung dengan para tahanan lain membuat perancangan yang cermat untuk melarikan diri


Pada 29 Jun 1966, ia dan enam tahanan lainnya berhasil melarikan diri. Ketika para penjaga sedang makan dan lengah. Setelah membunuh tiga penjaga, Dengler dan pelarian lainnya melarikan diri ke hutan tebal.


Ia harus menghabiskan waktu selama 23 hari di hutan tebal yang dipenuhi dengan binatang buas, serangga, lintah, dan parasit. Ia didera kelaparan yang luar biasa sebelum akhirnya ditemukan dan diselamatkan oleh helikopter Amerika.

Dalam pelarian tersebut selain Dengler, hanya ada satu pelarian lain yang selamat, iaitu seorang kontraktor asal Thailand. Yang lainnya tewas dalam pelarian atau hilang di tengah hutan.

Sekembalinya ke Amerika dan setelah pulih dan kembali ke pekerjaannya, Dengler menjadi pilot penguji yang sukses. Hingga hari ini ia tercatat sebagai satu-satunya tentara Amerika yang berhasil melarikan diri dari penjara selama Perang Vietnam.

Cicak berkepala Burung

Posted: 30 Apr 2011 01:00 AM PDT

Mojokerto - Cicak milik Sulaiman (32) warga Desa Penompo tak seperti cicak pada biasa. Ukuran kepala cicak ini lebih besar sehingga lebih mirip dengan kepala burung.

 Pemilik cicak, Sulaiman mengatakan, dia menemukan cicak secara tidak sengaja. Cicak berkepala mirip burung itu ia temukan di pinggir almari. 'Sekali pandang, seperti cicak biasa tapi jika diperhatikan dengan teliti maka akan terlihat perbezaanya,' ungkapnya.

 Sulaiman menjelaskan, jika dilihat lebih teliti dan mendekat maka akan ada perbezaannya.Kepala cicak milik Sulaiman ini lebih mirip kepala burung.

 'Kepala cicak lebih besar dan bentuknya menonjol, sehingga mirip dengan kepala burung. Selain itu, ekor cicak memiliki dua warna, bahagian belakang berwarna putih sedang ekor sambungannya berwarna merah. Tak hanya itu, hidungnya lebih mirip hidung buaya, mulutnya lebih menonjol,' jelasnya.

 Meski ada yang menawar dengan harga tinggi, ia mengaku tak berminat menjualnya.

Gila ..Copy Paste Di anggap Agama di Sweden

Posted: 30 Apr 2011 12:00 AM PDT

Sekelompok orang di Sweden mengakui simbol Copy Paste (Ctrl+C dan Ctrl+V) sebagai sesuatu yang suci. Mereka pun ingin kepercayaannya disahkan sebagai ajaran agama.

 Dalam sebuah khabar yang mirip lawak April Fool, sekelompok penganut kopimisme di Sweden berharap kepercayaan mereka boleh diakui secara sah oleh negara.

 Penganut Kopimisme tergabung dalam Missionerande Kopimistsamfundet (Misionaris Kopimisme). Kelompok ini menganggap tindakan menyalin kandungan sebagai hal suci.

 Seperti dikutip  dari TorrentFreak,, kelompok ini juga memiliki simbol-simbol suci. Termasuk Ctrl+C dan Ctrl+V.

 Agak sulit memang mengganggap berita ini serius. Namun para pendiri Kopimisme dikhabarkan memang sungguh-sungguh berharap ajaran mereka boleh diakui oleh pemerintahan setempat.

 Langkah terbaru mereka adalah mengajak bertemu pihak berwajib di Swedien untuk mengetahui apa saja syarat sah sebuah agama agar boleh diakui negara.

 Kopimisme didirikan oleh Isaac Gerson, seorang mahasiswa falsafah. Ajaran mereka menyebutkan bahawa menyalin dan berbagi informasi dalah hal paling indah di dunia.


Beberapa rukun Kopimisme adalah:

 All kunskap ?t alla (semua pengetahuan untuk semua)
 S?kandet efter kunskap ?r heligt (pencarian pengetahuan adalah suci)
 Spridandet av kunskap ?r heligt (penyebarluasan pengetahuan adalah suci)
 Skyddande av kopieringsakten (tindakan meng-copy adalah suci)


 Hal-hal yang ditentang penganut Kopimisme termasuk software anti pembajakan ala Digital Rights Management (DRM). Praktek DRM dianggap setara dengan pembulian dan harus dihapuskan.

 Untuk bergabung dengan ajaran ini, calon penganut pertama-tama harus setuju bahawa segalanya boleh di-copy dan informasi seharusnya bebas. Lalu, ia cukup membuka web http://kopimistsamfundet.se/ hingga logo Kopimi muncul.

 Pengajuan Kopimisme sebagai agama rasmi di Sweden telah dilakukan sejak 2010. Namun hingga kini belum dikabulkan kerana komunitas Kopimisme dianggap hanya berkumpul dan tidak melakukan pernembahan rohani.

Web untuk orang cantik cari pekerjaan

Posted: 29 Apr 2011 11:35 PM PDT

Di tengah tingginya angka pencari kerja, perusahaan biasanya memperketat persyarat bagi para calon pekerjanya. Demikian pula yang dilakukan situs pencari kerja BeautifulJobSeekers.com. Sayang, bukan keahlian atau pengalaman yang utama, melainkan daya tarik seksualnya.

Situs pencari kerja ini dikhususkan bagi mereka yang memiliki penampilan menarik, cantik atau tampan. Melalui foto dan data diri yang diunggah, masing-masing pelamar akan berlumba untuk meraih suara atau dukungan dari para pengunjung web tersebut.


Seperti dikutip dari laman Shine, konsep yang dipilih web ini dilatari berbagai kajian yang menunjukkan hubungan antara penampilan seorang karyawan dan status pekerjaan. Seperti kajian yang baru-baru ini dilakukan pasukan dari Universiti Florida.


"Kami menemukan bahawa mereka yang berpernampilan menarik dibayar lebih tinggi," kata Timothy Hakim, penulis kajian tersebut. "Orang-orang yang dinilai tampan boleh menghasilkan lebih banyak wang, lebih terdidik dan lebih percaya diri."

Sebuah jejak pendapat yang dilakukan di Inggris terhadap lebih dari 2000 perusahaan juga menemukan bahawa seorang manager cenderung memberikan jabatan atau promosi pekerjaan kepada pekerja yang cantik atau tampan.

Sebanyak 88 peratus responden yang diwawancara mengakui bahawa mereka memiliki beberapa tahapan seleksi pekerja berdasarkan daya tariknya, bukan keahlian dan pengalaman. Sedangkan 92 peratus responden mengatakan bahawa penampilan calon pekerja mempengaruhi keputusan penerimaan pekerjaan.

Pemasangan Saluran Getah Dari Otak Ke Perut, Menyelamatkannya Dari Kebutaan

Posted: 29 Apr 2011 10:00 PM PDT

Seorang gadis berusia 17 tahun nyaris buta akibat tekanan berlebih di kepalanya. Penglihatannya terselamatkan setelah doktor membuatkan saluran di kepala, yang mengalirkan cairan otak langsung ke perutnya.

Melissa Peacock, gadis asal Bradford Inggris ini mengalami keadaan langka yang disebut intracranial hypertension. Tekanan tinggi akibat kelebihan cairan otak itu memberi impak pada salah satu saraf mata.

Keadaan itu awalnya diketahui dari penglihatannya yang mulai kabur di usia 9 tahun. Selanjutnya dia mengeluhkan pusing dan sakit kepala, sehingga ibunya, Carolynne membawanya ke doktor untuk berubat.

Mendapati tekanan yang tinggi di otak, doktor sempat mengatakan Melissa menderita tumor mematikan di otak. Namun setelah hasil scan keluar, bukan jaringan tumor yang teramati di kepalanya melainkan kelebihan cairan otak.

Keadaan itu kemudian diatasi dengan prosedur standard yakni menyedut cairan dari dalam kepala. Sayangnya, tak lama setelah disedut cairan itu muncul lagi sehingga penyedutan harus dilakukan sampai 8 kali.

Tak tega melihat Melissa yang kesakitan setiap kali cairan kepalanya disedut, doktor berfikir untuk melakukan prosedur yang sifatnya permanen. Dokter akan memasangkan saluran getah penghubung untuk mengalirkan cairan itu ke perut.

Salah satu ujung saluran itu ditanam di otak, sedangkan ujung yang lain berada di lambung Melissa. Dengan adanya saluran yang dipasang menyusuri tulang belakang itu, kelebihan cairan di kepala langsung dialirkan ke perut untuk dicerna.

"Teman-temanku merasa aneh mendengar aku mencerna cairan otakku sendiri. Tapi aku tidak peduli, sebab kualiti hidupku membaik sejak ada alat itu di kepalaku," ungkap Melissa seperti dikutip Dailymail,

Kini remaja yang mempelajari fotografi itu boleh menjalani hidupnya secara normal seperti pelajar yang lain. Gangguan penglihatan dan sakit kepala yang dulu dialaminya, kini tinggal kenangan berkat idea cemerlang para doktor yang menanganinya.

aReaL&Celebrity

Posted: 30 Apr 2011 09:24 PM PDT

aReaL&Celebrity


Gambar Perkahwinan Zed Zaidi Dan Natalia Mustafa Kamal

Posted: 30 Apr 2011 05:27 PM PDT

Tahniah DiUcapkan Kepada Zed Zaidi dengan isterinya Natalia Mustafa Kamal Yang Kini Telahpun Sah Dilabelkan Sebagai Pasangan Suami Isteri. Mereka Salamat Diijabkabulkan Pada Sabtu Lalu (29 April 2011) ,8.35 Malam Di Restoran Felda D'Saji, Jalan Semarak, Kuala Lumpur.


Untuk Pengetahuan Korang Semua, Pasangan Ini Mula Berkenalan Di Facebook Jer.. Jadi, Tak Hairanlah Kalau Korang Tengok Kad Jemputan Kahwin Mereka Seakan-akan Website Facebook.. Memang Awesome Sangat.. Anyways, Tahniah Sekali Lagi Di Ucapkan Kepada Pasangan Ini... Jom Layan Gambar Perkahwinan Mereka Yang Chomel-Chomel Bangat Nih...







Yang Ni Gambar Kad Kahwin Mereka..




Churp1 Churp2 Churp3 Churp4 Churp5 Churp6
Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang SHARE Di Atas.

Utusan Online - Hiburan

Posted: 30 Apr 2011 03:26 PM PDT

Utusan Online - Hiburan


Rezeki anak baru

Posted:

Rezeki anak baru

Rezeki anak baru


AIRIT Rafqa Arjuna anak kedua pasangan Rita dan Aidil.


SERONOK betul bila dapat berita gembira mengenai artis-artis kita yang dah selamat menimang cahayamata. Pada kesempatan ini, Joyah nak ucapkan

tahniah kepada Rita Rudaini dan suaminya, Aidil sebab akhirnya putera yang dinanti hadir jua. Rita selamat bersalin seorang putera yang diberi nama Airit Rafqa Arjuna pada pukul 1.30 tengahari Jumaat kelmarin.

Selain Rita, bekas isteri penyanyi Akhil Hayy, Maizawati Zainal juga telah melahirkan bayi lelaki comel bernama Muhammad Qhabel Izz Qhushairy. Amboi nama anak dia, kalah hero hindustan tau.

Begitu juga dengan Sazzy Falak dan suaminya, Nazril Idrus. Joyah dengar nama anak kembar perempuan mereka pun comel. Iman Lily dan Tiara Rose nama diberi. Ringkas dan mudah disebut. Tak macam sesetengah orang, letak nama anak panjang-panjang, sampai tergeliat lidah kita nak menyebut.

Nasihat Joyah kepada artis-artis yang baru dapat anak ni, nanti buat majlis kesyukuran janganlah terlebih-lebih pula ya. Buat sekadar berpada-pada sajalah, supaya orang tak kata menunjuk-nunjuk sangat macam sesetengah artis lain yang sanggup ke sana-sini mencari tajaan. Bukan Joyah nak menghina, tapi macam tak kena saja.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Anak Rozita dibuli, komen cikgu....

Posted:

Anak Rozita dibuli, komen cikgu....

Anak Rozita dibuli, komen cikgu....

Katarsis Kualong

ISU membabitkan anak Rozita Che Wan dibuli di sekolah seperti yang disiarkan Pancaindera minggu lepas mendapat maklum balas pelbagai daripada anggota masyarakat.

Ada yang marah-marah dengan artis cantik itu kerana kononnya sengaja membesar-besarkan cerita yang sepatutnya boleh diselesaikan dengan baik. Ada juga yang menyokong pelakon berkenaan atas tindakannya yang membuat laporan polis apabila merasakan anak sulungnya wajar diberi perlindungan.

Saya secara peribadi, bukan menyebelahi Rozita, tetapi kalau saya berada dalam kedudukan dia sekalipun, saya akan melakukan hal yang sama.

Sebagai ibu, Rozita mempunyai hak untuk mempertahankan anaknya dan tidak salah untuk dia bercerita kepada media yang bertanya. Kebetulan kes itu wujud dan dia tidak kisah untuk berkongsi dengan orang ramai kerana mahu dijadikan sebagai iktibar supaya kes yang berlaku kepada anaknya itu tidak berulang kepada anak-anak kita yang lain.

Pancaindera juga turut dikritik kononnya menyebelahi Rozita kerana menyiarkan kenyataannya sebanyak dua halaman minggu lepas. Saya turut menerima kiriman e-mel daripada pembaca yang mencadangkan supaya membaca sebuah blog yang diwujudkan bagi 'membalas' semula kenyataan Rozita.

Dalam blog berkenaan, si penulis yang dikatakan seorang guru telah membetulkan beberapa fakta yang disifatkannya sebagai perlu diberitahu kepada masyarakat supaya pihak sekolah tidak terus disalah anggap.

Saya siarkan sebahagian kenyataan yang dipetik melalui blog berkenaan.

"Ada beberapa fakta nampaknya telah tidak dilaporkan secara tepat. Apa yang berlaku kepada anak Rozita bukan dikategorikan sebagai kes buli. Pelajar yang dikatakan 'membuli' Ammar Effendi putera sulung kesayangan Cik Rozita ini, jika diukur dari apa segi sekalipun tidaklah superior ataupun lebih gagah perkasa dari Ammar. Bapanya hanyalah seorang anggota polis berpangkat biasa dengan pendapatan mungkin tidak sampai 1/20 dari pendapatan ibubapa Ammar iaitu seorang pilot dan seorang bintang bergemerlapan di persada hiburan tanahair. Dari segi populariti pun, pelajar ini (yang terpaksa dirahsiakan namanya di sini), langsung tidak dikenali dan hanya seorang pelajar biasa berprofil rendah. Tidak tertanding dengan si Ammar Effendi. Dari segi fizikalpun, dia sedikit lebih kecil dan lebih rendah body-built dan heightnya. Perbuatan yang dikatakan membuli itupun bukanlah perbuatan yang dilakukan berterusan dan berulang kali. Ianya hanyalah satu insiden "touch-and-go" yang disebabkan oleh perasaan marah tidak terkawal. Jadi, secara takrifannya, ianya bukanlah merupakan insiden 'buli' sebagaimana yang difahami oleh umum.

Apa yang berlaku ialah Ammar Effendi telah membuat provokasi lisan kepada pelajar yang memukulnya itu di Bangunan Akademik di hadapan pelajar-pelajar lain. Provokasi biasa sebenarnya, di mana dia telah mengejek pelajar tersebut dengan ayat seperti "Ha.. nak nangis lah tu... nak nangis lah tu..." Mungkin kerana ejekan itu dilakukan di hadapan pelajar-pelajar perempuan yang join mentertawakannya, pelajar tersebut berasa tercabar dan mengajak Ammar ke biliknya untuk settle kan hal itu. Ammar ni pun dengan lurusnya pergilah ke bilik pelajar tersebut. Di situlah berlaku insiden dia ditumbuk di bahagian dada, perut dan telinga. Ammar tidak membalas langsung,

"MRSM Kuantan, atau mana-mana institusi pendidikan sekalipun tidak pernah mewajarkan perbuatan memukul, bergaduh, menggunakan kekerasan, apatah lagi perbuatan membuli oleh mana-mana pelajar atas apa jua alasan sekalipun. Apa yang berlaku pada Ammar memang dikesali dan tidak direstui sesiapa pun, tetapi kita menganggap itu hanyalah "ribut di dalam cawan kopi" yang tidak perlulah sampai melibatkan aduan polis, atau hebahan di media-media perdana. Tidak perlulah ibubapa Ammar melenting-lenting seolah-olah seluruh warga MRSM Kuantan terlibat dalam konspirasi mencedera-parahkan anak mereka. Walhal, tiada sebarang kecederaan, atau apa-apa kesan lebam pun yang kelihatan.

"Sehingga sekarang bila saya membaca kenyataan-kenyataan Cik Rozita di blog-blog di internet atau di Pancaindera tempoh hari, ingatan pasti melayang kepada satu wajah budak lelaki yang kepucatan yang bercakap dengan nada suara bergetar kepada seorang guru homeroom. Hanya seorang guru untuk mendengar dibandingkan dengan Rozita yang mempunyai jutaan peminat yang mendengar keluh-kesah hatinya, lengkap dengan gerombolan media dan wartawan yang siap-siaga untuk mencanangkan ke seluruh pelusuk negara perihal anaknya yang telah menjadi 'mangsa buli' sebuah MRSM!

Mungkin keputusan mengeluarkan Ammar Effendi dari sistem MRSM oleh ibubapanya merupakan tindakan terbaik. Lebih elok kalau dapat masukkan ke sekolah elit swasta di mana-mana. Leave MRSM to those kids from underprivileged families...

Untuk membaca kenyataan selanjutnya layari http://mrsm-kuantan.

blogspot.com.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Berita Harian: Hip

Posted: 30 Apr 2011 11:05 AM PDT

Berita Harian: Hip


Pencuri hati Justin

Posted: 29 Apr 2011 06:45 PM PDT

Hip

Peminat marah Selena dampingi penyanyi remaja paling popular

PADA awal tahun ini, gosip percintaan antara dua bintang muda, Justin Bieber dan Selena Gomez, mula bertebaran selepas gambar mereka berdua bercumbuan di atas kapal layar tersiar di alam siber.

Namun, kedua-duanya bagaikan dapat mengagak apa yang bakal berlaku seandainya masing-masing mengaku memang wujud hubungan intim, lebih daripada seorang kakak dan adik, antara mereka. Maklum saja, Justin ialah penyanyi remaja lelaki paling popular di dunia ketika ini. Lalu, tentu saja dia menjadi dambaan setiap gadis di seluruh dunia. Pada usia 17 tahun, Justin bagi kebanyakan peminat wanita muda, bukan sekadar seorang penyanyi yang diminati, malah umpama 'kekasih' yang jauh di mata.

Maka, apabila foto keintiman kedua-duanya tersiar, tidak hairan peminat Justin 'naik hantu' dengan penyanyi dan pelakon berusia 18 tahun yang mula dikenali peminat menerusi siri televisyen dan telefilem terbitan Disney itu. Pelbagai kata kesat dan ugutan dapat dilihat di laman Twitter apabila gambar mereka bercium muncul di Internet.

Ketika gambar berkenaan dirakam, penyanyi Baby dan pelakon The Wizards of Waverly Place yang turut mempunyai kumpulan sendiri (Selena Gomez & The Scene) ini sedang bercuti di Caribbean bersama beberapa rakan lain.

Antara ancaman dan maki hamun yang diterima Selena ketika itu termasuk kata-kata berbunyi: "Aku bencikan kau", "Kalau kau teman wanita Justin, aku akan bunuh engkau. Aku benci engkau", dan sebagainya.
Bahkan, ada yang mengugut untuk menamatkan riwayat gadis yang pernah muncul dalam filem Spy Kids 3-D: Game Over ini seandainya dia melukai hati penyanyi yang baru saja mengadakan konsert jelajah dunianya di Malaysia itu.

Sememangnya, bukan mudah bagi gadis berasal dari Texas ini untuk mendampingi remaja masyhur berkenaan. Malah, mereka juga mengelak daripada berbicara mengenai hubungan itu biarpun beberapa bukti sudah diperoleh untuk peminat mengesahkan kewujudan cinta di antara kedua-duanya.

'Apa salah saya'

HANYA pada Mac lalu Selena mula membuka mulut mengenai hubungan terbabit. Akuinya, memang sukar untuk berada di sisi Justin yang digilai jutaan peminat. Begitu juga dia akui betapa sukarnya dia berdepan dengan pelbagai reaksi kurang menyenangkan sebaik saja mereka mengetahui corak hubungan antara dirinya dan penyanyi lelaki berkenaan.

"Memang sukar dan memang menyakitkan sekali (apabila diperlakukan begitu oleh peminat Justin). Saya tidak berasakan yang saya melakukan perkara yang salah.
Saya sebenarnya sudah lama berkawan baik dengan Justin. Ia memang melukakan perasaan saya, tetapi saya cuba untuk tidak mengendahkan semua itu. Nasib baik saya mempunyai keluarga dan kelompok peminat yang sangat kuat," katanya.

Sudah tentulah ada kalangan peminat yang merestui hubungan itu, seperti yang ditulis di laman sosial terbabit, dan tidak kurang yang cemburu walaupun mereka gembira dengan kemesraan yang terjalin antara mereka.

Selena pada hakikatnya mengerti bagaimana perasaan remaja yang membencinya itu kerana dia sendiri pernah mengalami keadaan serupa tidak lama dulu, apabila dia 'jatuh cinta' dengan selebriti.

"Ada masanya saya setuju juga dengan mereka. Saya pernah menyukai Jesse McCartney. Saya memang taksub dengannya. Jesse keluar bersama Katie Cassidy ketika dia berusia 16 atau 17 tahun. Ketika itu, saya memang benci pada Katie.
Saya geram sangat, kenapalah Katie yang mendampingi Jesse, sedangkan saya yang tergila-gilakannya. Bahkan, dialah gambar hiasan skrin komputer saya," katanya.
Nampaknya, semua itu kini bagai terkena kepada Selena sendiri.

"Baru-baru ini, saya menjayakan sebuah filem (Monte Carlo) bersama Katie. Dia sebenarnya seorang yang begitu baik sekali," cerita gadis ini.

Perpisahan hanya khabar angin

AWAL bulan ini, wujud khabar angin mengatakan pasangan muda ini membawa haluan masing-masing apabila Selena berasakan Justin masih menyintai bekas kekasih, Jasmine Villegas. Justin dikatakan masih menghantar pesanan ringkas kepada Jasmine, walaupun selepas bersama Selena.

Gadis ini dikatakan bertanyakan sendiri perkara itu kepada Justin yang pada mulanya menafikan dakwaan berkenaan. Tetapi, Justin akhirnya mengaku dia masih berhubung dengan bekas kekasihnya, namun hanya atas dasar kawan.

Bagaimanapun, desas-desus keretakan hubungan mereka nyata tidak berasas apabila Selena dilihat menemani Justin ketika tiba di Kuala Lumpur untuk mengadakan konsertnya di sini, 21 April lalu. Jika Selena sanggup terbang merentasi benua untuk bersama penyanyi terbabit, bukankah itu tandanya dia memang serius dalam perhubungan?


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Seru memang seram!

Posted: 29 Apr 2011 06:39 PM PDT

Hip

pix_gal0
Ming Jin, Pierre Andre tampil filem genre baru

Filem: Seru

Pengarah: Woo Ming Jin, Pierre Andre Pelakon: Sharnaaz Ahmad, Cut Mutia, Azman Hassan, Nora Danish, Awal Ashaari, Pierre Andre, Qhaud, Dazrin, Murshid, Nabila, Nursyarifatun, Dewa Sapri, Mona Majid, Nisha Dirr, Along, Sufian Terbitan: Tayangan Unggul Sdn. Bhd. (TUSB) dan Hanamia Services Sdn Bhd Tarikh Tayangan: 28 April 2011

SARAT babak ngeri dan mendebarkan, Seru yang menjengah pawagam 28 April lalu sememangnya menepati selera peminat 'slasher horror movie', bentuk filem yang agak baru di negara ini.

Menggabungkan dua pengarah muda, Woo Ming Jin dan Pierre Andre, sentuhan mereka wajar diberi pujian apabila satu persatu adegan dijalin sempurna hingga menyemarakkan ketakutan, namun pada masa sama tetap ingin mengetahui kronologi selanjutnya.

Sekali pun mengambil inspirasi daripada filem barat, Quarantine yang ditayangkan pada 2008, selain punya sedikit persamaan dengan Blair Witch Project disebabkan penggunaan syot serupa iaitu rakaman yang dijumpai, Seru ada keistimewaan.
Kisah satu malam itu menonjolkan sekumpulan petugas produksi yang sedang menjalani penggambaran di satu lokasi dan ia terpaksa dihentikan apabila penolong pengarah, Sari, diserang histeria manakala juru mekap, Julia, tiba-tiba berlari ke arah hutan.

Jurukamera, Sham serta Tony pula diarah mencari Julia dan semua kru yang diketuai Lina (Khatijah) selaku penerbit kembali semula ke rumah tumpangan. Tanpa disedari bermulalah kengerian sebenar apabila satu persatu kematian menyusul.

Terdahulu seorang lagi juru kamera, Jeff, lakonan Sharnaaz ditugaskan merakamkan segala kejadian bermula dengan histeria untuk dijadikan antara bahan promosi filem terbabit.

Akhirnya footage yang dirakamkan dua kamera termasuk satu lagi yang dikendong Sham (Dazrin) dan Tony (Qhaud) ketika mencari Julia (Cut Mutia) ditinggalkan sebagai bukti kematian mereka sendiri.

Jalan ceritanya pantas, malah 20 minit pertama sudah ditonjolkan babak pembunuhan apabila sutradara filem itu, Sam (Along Ezzendi) ditikam dari belakang oleh Seri yang dirasuk.

Tidak perlu mengupas bagaimana gadis itu kembali semula ke rumah tumpangan mereka sedangkan dia sudah dihantar ke hospital, syot kereta yang membawanya tersadai tidak jauh dari kediaman itu sudah menceritakan segala-galanya.

Walau kebanyakan pelakonnya terdiri daripada muka baru, penjiwaan setiap watak kepada emosi takut serta ngeri diserlahkan sebaik mungkin menerusi mainan kamera.

Paling menarik tentu saja watak Sam lakonan Along yang begitu menjadi. Walaupun kemunculan hanya seketika, dia berjaya memaparkan watak lelaki yang suka cakap lepas, sinis dan selamba. Begitu juga Sharnaaz yang tampak dominan dengan watak Jeff.

Apa yang pasti, Seru antara filem seram yang tidak wajar dilepaskan apabila debaran demi debaran menanti penonton.

Jika ada di antara babak sudah dapat dijangka, ia bukan kesalahan malah usah terlampau membandingkan filem ini dengan produksi barat kerana yang pasti Seru memang seram!


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

:: MYARTIS.COM ::

Posted: 30 Apr 2011 09:15 AM PDT

:: MYARTIS.COM ::


GAMBAR NIKAH ZED ZAIDI...

Posted: 29 Apr 2011 08:32 PM PDT

Kalau dah jodoh tak ke mana..!

Begitulah kesimpulan yang dapat digambarkan tentang perkenalan dan pertemuan pelakon kacak Zed Zaidi dengan isterinya Natalia Mustafa Kamal, 28 tahun, hanya melalui Facebook. Bak kata orang tua, ikan di laut... asam di darat, dalam periuk bertemu jua.

Semoga mereka berdua bahagia hingga ke akhir hayat hendaknya... Amin...!


Klik untuk imej besar...















Photo kredit: Khalid Afifi

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
www.myartis.com 2011

- Blog Hanz -

Posted: 30 Apr 2011 07:32 AM PDT

- Blog Hanz -


Eskay takes religious oath

Posted: 30 Apr 2011 03:46 AM PDT



Businessman Shazryl Eskay Abdullah took an oath (sumpah laknat) that he was in the sex video along with Anwar Ibrahim and that Anwar was the man having sex with a woman in the video at about 4.15pm today.

He was accompanied by Rahim Thamby Chik and Shuib Lazim who screened the video to journalists alongside Eskay on Mar 21.

The two, however, did not take the oath.



Harian Metro: Rap

Posted: 30 Apr 2011 01:45 AM PDT

Harian Metro: Rap


2 AM di Kuala Lumpur

Posted: 29 Apr 2011 08:43 AM PDT

INDUSTRI muzik Korea atau lebih dikenali sebagai K-pop sememangnya menjadi perhatian penggemar muzik di seluruh dunia ketika ini.

Namun, berbanding penyanyi solo, artis berkumpulan di sana dikatakan lebih sukses dan popular sebagaimana populariti diraih Beast dan Super Junior.

Seperkara yang menarik mengenai kebanyakan kumpulan K-pop, mereka bagaikan produk kecantikan yang tampil dengan pakej mempesona.

Tidak hanya rupawan, mereka didatangkan dengan penghasilan muzik yang hebat serta koreografi mendebarkan. Begitu juga fesyen unik dan berani sehingga menjadi ikutan ramai.


Pun begitu, hanya segelintir kumpulan K-pop yang mampu menyanyi secara langsung dengan baik dan salah satunya adalah kumpulan empat pemuda yang menamakan diri mereka 2AM.


Akhbar South Korean melalui kajian yang dilakukan baru-baru ini mengumumkan 2AM yang dianggotai Jung Jinwoon, 20, Jo Kwon, 22, Im Seulong, 24, dan Changmin, 25, sebagai kumpulan vokal terbaik.

Mengulas kejayaan itu, Seulong berkata, pengumuman itu satu penghargaan besar buat mereka kerana berpendapat industri muzik K-pop begitu kompetitif dengan terdapatnya pelbagai kumpulan yang hebat.

Justeru, sesiapapun boleh dianggap yang terbaik.

"Nasib mungkin menyebelahi 2AM kerana kami adalah kumpulan harmoni di mana kami lebih memberi penekanan dari segi nyanyian vokal berbanding tarian," katanya.

Jinwoon yang meminati kumpulan Hoobastank mencelah untuk terus kekal dan diingati, menuntut pengorbanan yang sangat tinggi daripada mereka.

Tambahan pula industri K-pop sentiasa berganti wajah.

"Nampak seperti kami menempa populariti dengan mudah akan tetapi proses
di sebaliknya amat memenatkan. Kami mengambil masa selama beberapa tahun untuk berlatih sebelum bersedia merakamkan album.

"Tetapi kerana persaingan yang begitu sengit membuatkan kami perlu menjadi orang yang kreatif bukan saja dari segi penghasilan lagu, tetapi secara keseluruhannya," katanya.

Memetik kenyataan dalam satu temubual eksklusif antara 2AM dan majalah tempatan, kumpulan berasal dari Korea Selatan ini sempat bercerita mengenai album Saint o'Clock yang membawa perubahan besar dari segi muzik, sekali gus berbeza dengan konsep album sebelum ini.

"Kami suka album ini jika mengambil kira dari segi lagunya. Pun begitu, menyentuh soal imej kami lebih sukakan imej sekarang kerana ia mempamerkan kematangan kami," katanya.

Dalam temu bual itu turut disingkap rahsia siapa yang mempunyai keperibadian yang paling berbeza di depan dan belakang kamera. Ternyata mereka sepakat memilih Seulong.

Kata Jinwoon, kalau peminat lihat Seulong di televisyen, dia kelihatan sangat tenang dan tampan.

Bagaimanapun, kenyataan sebenar di luar, dia seorang yang sangat lucu, kata Jinwoon.

Ditubuhkan hampir empat tahun lalu, semua pemuda ini bertuah kerana mendapat sokongan sepenuhnya daripada keluarga.

Sinonim dengan genre balada, 2AM yang juga duta Samsung, Pepsi dan BHC Chicken, bakal membuktikan kehebatan mereka kepada peminat dan penggemar muzik tempatan pada 21 Mei sempena DiGi Live K-pop 2AM Showcase.

Konsert anjuran DiGi Telecommunications Sdn Bhd dengan kerjasama Universal Music Malaysia itu akan berlangsung di Wisma MCA, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, jam 6 petang.

Popular dengan lagu Can't Let You Go Even If I Die dan This Song, 2AM yang sememangnya terkenal dengan kemantapan vokal mereka, khabarnya sibuk mengadakan konsert jelajah seluruh Asia.

Konsert bertujuan menghargai pelanggan setia DiGi Telecommunications dan Universal Music turut dimanfaatkan 2AM untuk mempromosikan album studio mereka, Saint o'Clock.

Sementara itu, Ketua Segmen Pemasaran DiGi, Moharmustaqeem Mohamad mengakui terkejut dengan sambutan peminat K-pop di Malaysia.

"Kami memberikan cabaran kepada peminat DiGi Youths sekiranya mereka membantu kami mencapai sasaran 147,000 peminat untuk akaun Facebook kami, kami akan membawa 2AM datang ke Malaysia. Tidak sangka dalam masa empat hari, kami sudah mencapai sasaran itu.

"Tiket untuk menyaksikan 2AM dibuka untuk pratempahan pada 17 April lalu di 1Utama. Sebanyak 434 tiket ditempah dalam masa empat jam. Malah, kepada siapa yang sudah membuat tempahan tiket, boleh menebusnya bermula 21 April hingga
1 Mei di kedai DiGi di Berjaya Times Square dan Sunway Pyramid.

"Bagi peminat yang belum membuat tempahan, anda juga boleh membeli terus dari kedai DiGi di dua premis itu bermula 21 April hingga 20 Mei," katanya.

Bagi yang ingin berinteraksi secara peribadi dengan 2AM, pelanggan prabayar dan pasca bayar perlu menambah nilai sebanyak RM50 melalui flexi e-load dan mengaktifkan DiGiMusic Pluz hanya RM5 untuk mendapatkan satu tiket menyaksikan showcase itu.

Sementara untuk sesi autograf pada 20 Mei, peminat hanya perlu menambah nilai RM30 serta memenangi dua tiket bagi membolehkan mereka berinteraksi dengan 2AM pada 21 Mei.

Bagi yang menambah nilai RM50, mereka berpeluang bertemu dan berinteraksi secara peribadi dengan 2AM. Untuk mengetahui secara lanjut mengenai DiGi Live K-pop 2AM Showcase, layari www.facebook.com/DiGiYouths dan www.universalmusic.com.my.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Derita ketumbuhan

Posted: 29 Apr 2011 08:28 AM PDT

HANYA linangan air mata yang bergenang di kelopak mata Datin Orkid Abdullah menandakan perasaan terharunya menyambut kehadiran Persatuan Karyawan Malaysia yang melawat di rumahnya di Dataran Ukay, petang Rabu lalu.

Rombongan diketuai presidennya, Datuk Freddie Fernandez dan rakan artis, Datuk Sarimah Ahmad, Datin Paduka Julie Sudiro, Aspalela Abdullah, MY Shamsuddin dan Shamsuddin Lamin meluangkan masa melawat penyanyi suara gemersik popular dengan lagu Penawar Rindu yang hanya mampu terbaring di katil akibat penyakit ketumbuhan atau paraganglioma yang dideritai sejak tiga tahun lalu.

Penyanyi berusia 64 tahun itu pernah menjalani dua pembedahan iaitu pada 2008 dan terbaru pada Februari tahun lalu bagi membuang ketumbuhan berkenaan.

Namun selepas pembedahan di perut ini, keadaannya menjadi semakin kritikal apabila mula sukar bergerak selepas beberapa bulan berikutnya sehingga terpaksa meminta bantuan anak-anak. Bahkan dia hanya mampu berbaring saja di rumah.


Anaknya bongsunya, Eenaz Mokhtar berkata, walaupun sukar bergerak sejak September lalu, ibunya seperti tidak mahu menyusahkan anak-anak apabila masih bersemangat untuk berjalan sendiri.


Bagaimanapun dia langsung tidak mampu untuk berjalan dan duduk sejak kebelakangan ini.

"Selera makannya juga berubah-ubah kerana ada ketikanya kesihatannya baik dan ibu mempunyai selera. Biasanya pada sebelah petang keadaan kesihatannya merosot. Jika sakitnya datang, ibu akan berasa panas dan kuat berpeluh, pedih ulu hati, sakit belakang dan muntah. Ibu enggan ke hospital walaupun sakitnya bertambah teruk.

"Dia hanya bergantung kepada perubatan alternatif. Kata doktor pula, rawatan untuk penyakit seperti ini hanya terdapat di Hospital Putrajaya," katanya dengan nada sebak.

Eenaz yang bergilir-gilir menjaga ibunya bersama-sama dua abang dan seorang kakaknya menambah, doktor menasihatkan ibunya dibawa ke hospital di Amerika Syarikat atau Belanda untuk mendapatkan rawatan, namun cadangan itu sukar diikuti dengan keadaan kesihatan ibunya yang sukar menempuh perjalanan jauh yang memakan masa berbelas jam penerbangan.

"Kami hendak bawa dia ambil angin di luar rumah pun dia sudah tak boleh, apalagi nak bawa naik kapal terbang. Jadi apa yang boleh dilakukan ialah kami buat rawatan tradisional terhadapnya," katanya.

Freddie yang pernah menganjurkan skim pencen Karyawan untuk artis veteran sebelum ini, turut mengambil kesempatan menghulurkan sumbangan wang tunai buat Orkid.

"Skim pencen Karyawan sebanyak RM500 sebulan untuk artis veteran terpaksa dihentikan sementara sejak enam bulan lalu kerana kami mengalami masalah kewangan. Kami masih mencari semula dana menerusi penganjuran aktiviti antaranya pesta lawak 'The Return of Pi Mai Pi Mai Tang Tu' pada Jun ini untuk mengumpul dana skim," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 30 Apr 2011 01:43 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Siti Sarah disahkan hamil

Posted:

Siti Sarah disahkan hamil

Siti Sarah disahkan hamil



SUDAH lumrah bagi setiap pasangan yang berumah tangga, pastinya yang paling dinantikan adalah untuk memiliki cahaya mata. Malah, ada yang terpaksa menunggu sehingga bertahun-tahun sebelum dikurniakan anak.

Bagaimanapun, Shahmira Mohamed atau Shuib dan Siti Sarah Raisuddin pastinya antara pasangan suami isteri yang sangat beruntung. Biarpun usia perkahwinan mereka baru dua bulan, tetapi dikhabarkan Siti Sarah sudah pun disahkan mengandung.

"Alhamdulillah, memang kini saya telah mengandung dan usia kandungan saya pula hampir mencecah usia dua bulan. Tentunya ini adalah saat yang sangat dinantikan.

"Lagipun saya dan Shuib tidak pernah merancang sama ada mahu ada anak cepat atau lambat. Kami sendiri tidak kisah kalau dikurniakan anak terlalu awal," ujarnya ketika ditemui pada sidang media filem Man Sewel Datang KL yang dirasmikan oleh Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim di Hulu Klang, Selangor Selasa lepas.

Menurut Siti Sarah, dia sendiri tidak sedar dirinya sudah berbadan dua sehinggalah dia mengalami keletihan dan muntah-muntah ketika menjalani penggambaran filem tersebut baru-baru ini.

Ujarnya lagi, pada hari terakhir penggambaran filem berkenaan, dia telah meminta Shuib membawanya ke klinik untuk menjalani pemeriksaan.

"Pada mulanya saya ingatkan perut saya masuk angin, tetapi setelah menjalani pemeriksaan, kami berdua mendapat berita yang sangat gembira apabila saya telah disahkan mengandung," ungkapnya.

Ketika ditanya apakah makanan yang paling dia mengidam setelah mengandung, Siti Sarah memberitahu ketika ini dia sangat gemar memakan buah oren.

Jelasnya, sebelum ini dia bukanlah penggemar utama buah tersebut, namun semenjak mengandung dia perlu memakan buah oren atau minum jus oren pada setiap pagi.

"Saya sangat bersyukur kerana layanan suami terhadap saya juga bertambah baik. Bukannya sebelum ini tidak baik, tetapi kini dia memang benar-benar menjaga dan mengambil berat terhadap diri saya.

"Malah, sekarang ini pun kalau tak ada sebarang undangan nyanyian, saya akan ikut dia pergi jalani penggambaran atau pun latihan Maharaja Lawak kerana dia risau untuk tinggalkan saya keseorangan di rumah," jelasnya.

Menurutnya lagi, tentang tarikh kelahiran pula, doktor menjangkakan dia akan melahirkan anak pada bulan Disember ini.

Sementara itu, Shuib yang setia berada di sisi isterinya sepanjang sesi temu bual berlangsung memberitahu, dia tidak dapat menyembunyikan kegembiraannya setelah isteri yang tercinta disahkan telah mengandung ketika ini.

"Semasa dalam perjalanan menghantar isteri saya ke klinik, sebenarnya saya dapat rasa yang isteri saya ini sudah berbadan dua. Cuma saya tidak mahu beritahu dia kerana tidak mahu terlampau berharap sangat.

"Kemudian, setelah telah doktor mengesahkan yang isteri saya memang mengandung, sayalah orang yang paling gembira sekali. Depan doktor juga saya menangis dan peluk isteri saya," ujarnya.



Tentang jumlah anak yang mereka inginkan pula, Shuib menjelaskan dia berharap sekurang-kurangnya dianugerahkan dengan empat orang anak.

Menyanyi dan berlakon

Meskipun sudah berumah tangga dan kini disahkan sudah berbadan dua, namun ia langsung tidak menghalang Siti Sarah untuk terus bergiat aktif dalam bidang seni.

Ujarnya, ketika ini dia kerap mendapat undangan untuk membuat persembahan makan malam dan baru sahaja selesai membuat persembahan untuk Minggu Setiausaha di Menara Kuala Lumpur.

"Tidak dinafikan selepas berumah tangga ni memang rezeki semakin bertambah dan baru-baru ini kami digandingkan pula bersama dalam sebuah filem. Tentang pembikinan album baru, memang sudah ada perancangan ke arah itu, namun buat masa ini saya akan keluarkan single terlebih dahulu," jelasnya.

Mengenai pembabitannya dalam bidang lakonan pula, setakat ini saya tidak berdepan dengan sebarang masalah besar. Biarpun berlakon, karier dalam bidang nyanyian akan tetap diteruskan.

"Ramai yang sudah tahu ayah saya adalah seorang pelakon, malah boleh dikatakan saya membesar dalam dunia lakonan kerana sering ikut ayah kalau dia ada penggambaran.

"Jadi, minat untuk berlakon memang sudah ada sejak dari dulu lagi. Kemudian apabila sudah mula menceburinya, saya rasa jadi makin seronok pula," ujarnya.

Stephen Chow

Umum mengetahui, ketika ini Shuib bersama kumpulannya iaitu Sepah sedang bersaing sengit dalam program Maharaja Lawak yang sudah pun masuk minggu kelima.

Selain itu, kumpulan berkenaan juga turut dikenali ramai menerusi drama bersiri Bujang Sepah Lalalitamplom yang ke udara di saluran Astro Prima sebelum ini.

Biarpun kini namanya dikenali ramai sebagai seorang pelawak, tetapi anak kelahiran Johor itu juga sebenarnya mempunyai impian yang tersendiri.

"Sebenarnya saya sangat berminat untuk menjadi seorang pengarah dan sudah tentu pilihan filem atau drama arahan saya nanti adalah yang bergenre komedi.

"Salah seorang pengarah yang paling saya minati adalah Stephen Chow yang juga seorang pelakon. Dia memang jadi idola saya kerana filem lakonan dan arahannya sangat mengagumkan saya," ujarnya.

Bagaimanapun, Shuib menjelaskan impian tersebut mungkin akan dapat dilaksanakan apabila dia benar-benar sudah lama berada dalam bidang lakonan.

"Buat masa ini saya dikira masih lagi baru dan banyak lagi benda yang saya harus pelajari terutamanya tentang selok-belok dunia perfileman sebelum menceburi bidang pengarahan pula," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Aiman ketandusan gimik persembahan

Posted:

Aiman ketandusan gimik persembahan

Aiman ketandusan gimik persembahan

Oleh SYALMIZI HAMID
syalmizi.hamid@kosmo.com.my


AIMAN bersama mentornya, Rahim Maarof.


KONSERT Kumpulan B minggu ketiga Mentor 5 secara secara langsung di Dewan Auditorium, Majlis Bandaraya Shah Alam, Selangor baru-baru ini menyaksikan persembahan hebat daripada Salma yang ditemani mentornya Erra Fazira, Iqa (Edry) dan Aiman (Rahim Maarof).

Bagaimanapun, Aiman yang berada di kedudukan tercorot dengan hanya mendapat kutipan 49 markah, jauh ketinggalan di belakang Salma yang mendapat sebanyak 80 markah dan Iqa (63 markah).

Membiarkan pentas kosong dan membatasi pergerakan, persembahan Aiman menerusi lagu Noktah Cinta dan duet bersama Roy melalui lagu Ratnaku menjadi sedikit lesu berbanding peserta lain biarpun persembahan vokalnya bertenaga.

Persembahan Aiman menerusi Noktah Cinta membuka tirai pentas minggu ketiga Kumpulan B bagaikan tidak menjadi walaupun ia mendapat pujian daripada penyanyi asalnya, Hafiz AF7. Ini kerana Aiman tidak menggunakan pentas dengan optimum.

Juri yang terdiri daripada Datuk Ramli MS dan Noraniza Idris memberi komen yang sama kerana Aiman kurang menguasai pentas dan komunikasi dengan audiens, malah dia kelihatan seperti masih tidak berkeyakinan dalam persembahan pertamanya.

Namun bagi Ramli, Aiman merupakan seorang peserta yang mempunyai pakej tetapi masih kurang digilap dengan rapi.

Komen Ramli: "Kamu terlalu serius dengan kerjaya. Warna suara dan visual (rupa) kamu boleh jual tetapi vokal perlu dipenuhi dengan skil. Kamu perlu belajar vokal secara teori dahulu.

Bagi Aiman pula yang dilihat mempunyai perwatakan serius, persembahannya pada malam itu merupakan caranya yang tersendiri untuk menjiwai lagu-lagu yang dibawakan.

Katanya, menggunakan sepenuh pentas yang ada tidak menjamin persembahan yang hebat kerana dia lebih selesa menggunakan cara sendiri untuk menghayati sesebuah lagu.

"Bagi saya, cara setiap penyanyi untuk menghayati sebuah lagu adalah subjektif. Saya lebih selesa dengan cara saya ini.

"Biarpun tidak terlalu bergerak di pentas, tapi ia lebih membuatkan saya menghayati lagu dengan lebih penghayatan," tegasnya di sidang media selepas tamat konsert.

Duet Iqa, Sudirman

Dalam pada itu, biarpun Mentor 5 belum memasuki separuh akhir, Salma dan Iqa telah menunjukkan momentum kehebatan masing-masing pada persembahan kali ini menerusi vokal bertenaga dan gimik menarik.

Digandingkan bersama Azlan (Azlan & The Typewriter) menerusi lagu Jeritan Batinku, Salma dilihat bertenaga dan masih tidak tenggelam dengan kehebatan vokal Azlan bahkan serasi di pentas.

Menyahut cabaran Ramli pada minggu lalu, persembahan Salma menerusi medley lagu-lagu seperti Penasaran, Kopi Dangdut dan Kabhi Khushi Kabhi Gham bagaikan tiada kekurangan bahkan turut mendapat pujian daripada pengkritik.

Membawa kelainan dalam persembahan duetnya kali ini, Iqa mendendangkan lagu Allahyarham Sudirman, Merisik Khabar dan memberi kejutan kepada penonton apabila seolah-olah berduet dengan penyanyi legenda negara itu.

Selain berjaya memikat penonton melalui undian khidmat pesanan ringkas (SMS), Salma dan Iqa turut membuatkan juri awam bermurah hati dengan memberikan mereka masing-masing sebanyak 19 markah berbanding Aiman yang hanya mendapat 15 markah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Loloq harta terbaik industri seni

Posted:

Loloq harta terbaik industri seni

Loloq harta terbaik industri seni

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN
roni.ridwan@kosmo.com.my


DARI kiri: Ramli Sarip, Datuk M.Nasir, Ella dan Tam Spider memberi penghormatan dengan menyanyikan lagu-lagu karya Allahyarham Loloq.


BIARPUN sudah lebih tiga tahun dia pergi mengadap Ilahi, namun sumbangan penulis lirik terkenal iaitu Rosli Khamis atau lebih sinonim dengan nama Loloq dalam industri nyanyian ternyata tidak terkira.

Sepanjang hayatnya, arwah yang telah meninggal dunia pada 30 Januari 2008 telah menulis kira-kira 2,000 lirik lagu dan sudah tentu ia merupakan satu pencapaian yang agak sukar untuk ditandingi.

Bagi mengenang jasanya sebagai seorang penulis lirik yang cukup berprolifik tinggi, maka satu inisiatif telah diambil dengan menganjurkan satu konsert khas iaitu Konsert Untukmu Loloq.

Diadakan di Panggung Sari, Istana Budaya pada 22 hingga 24 April yang lalu, ia telah dijayakan secara bersama oleh Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK), Badan Kesenian Mindef dan Global Network Entertainment Sdn. Bhd.

Lebih menarik lagi, ia turut dijayakan oleh empat orang penyanyi popular tanah air yang selama ini diketahui banyak menyanyikan lagu yang dihasilkan oleh Loloq iaitu M.Nasir, Ramli Sarip, Ella dan kumpulan Spider.

Berlangsung selama hampir dua jam, peminat yang hadir menyaksikan konsert berkenaan telah dihiburkan dengan lagu-lagu seperti Nuri, Bagaikan Puteri (Ella), Andalusia, Apokalips (M.Nasir), Syair Laila, Majnun (Ramli Sarip), Aladin dan Cinta Dewa Dewi (Spider).

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang turut meluangkan masa untuk hadir menyaksikan konsert berkenaan berkata, konsert yang dianjurkan itu adalah satu bentuk pengiktirafan buat Loloq yang banyak memberikan sumbangan kepada industri nyanyian di negara ini.

"Sebelum ini tiada mana-mana pihak yang mengambil inisiatif untuk memberi pengiktirafan kepada allahyarham. Jadi, pihak KPKK dan Badan Kesenian Kementerian Pertahanan mengambil keputusan untuk menganjurkan konsert ini untuk memberi penghargaan kepadanya.

"Sebahagian daripada penjualan tiket konsert yang berlangsung selama tiga hari berturut-turut ini akan disumbangkan kepada keluarga allahyarham terutamanya untuk perbelanjaan pembelajaran anak-anaknya," jelasnya selepas konsert berakhir.

Ujar Zahid lagi, beliau juga turut mengenali penulis lirik berkenaan melalui M. Nasir dan Ramli Sarip ketika sama-sama menyertai konvoi kembara Merdeka sempena Tahun Melawat Malaysia pada Julai 2007.

Sebak

Beliau turut menyifatkan pemergian Loloq sebagai satu kehilangan yang sangat berharga dan menganggap Loloq sebagai sebutir permata yang berkilauan di pentas seni tanah air menerusi hasil karyanya yang cukup indah, puitis, bernas dan bermutu.

Biarpun hanya berlangsung selama tiga hari sahaja, namun konsert yang menampilkan nama-nama besar itu tetap berlangsung dengan jayanya melalui satu persembahan yang cukup memukau dan tidak mengecewakan.

Malah, penyanyi utama kumpulan Spider iaitu Tam tidak dapat menyanyikan salah sebuah lagu dengan baik pada malam persembahan untuk tetamu jemputan dan pihak media kerana berasa sangat sebak.

"Mungkin ramai yang menyangka saya terlupa lirik, tetapi yang sebenarnya saya memang sebak dan perkara itu memang tidak disengajakan. Lagipun sewaktu latihan tidak pula terjadi seperti malam ini.

"Memang selama ini kumpulan Spider selalu bekerjasama dengan allahyarham dan begitu banyak kenangan yang sukar untuk dilupakan. Malah, saya sangat berterima kasih kerana kami diberi peluang untuk menjayakan konsert ini," ujar Tam.

Sementara Ella yang turut menjayakan konsert berkenaan pula menyatakan sehingga kini masih belum ada lagi individu yang mampu menggantikan tempat Loloq sebagai seorang penulis lirik yang hebat dan istimewa.

Biarpun secara peribadi menganggap Loloq sebagai seorang individu yang kelakar, namun dia merasakan penulis lirik itu adalah seorang insan yang cukup unik kerana setiap hasil karyanya sangat bernilai dan mempunyai maksud yang tersendiri.

"Banyak perkara yang tidak dapat dilupakan sepanjang bekerjasama dengannya. Pada masa yang sama saya rasa sangat beruntung kerana mendapat bimbingan daripadanya dan bertuah kerana segala ilmu yang dicurahkan memang sangat bermakna," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

OHBULAN!

Posted: 29 Apr 2011 11:36 PM PDT

OHBULAN!


Gogopal Q5.0 – Navigasi Kereta Pada Harga Berpatutan, Hanya RM399!

Posted: 29 Apr 2011 12:48 AM PDT

Sleek-design, friendly user interface & handy. 3 perkataan pertama yang sesuai untuk dilontarkan kepada produk GPS – Gogopal Q5.0. Review kami mendapati Gogopal mempunyai kelebihan tersendiri untuk bersaing dengan pembekal GPS yang lain.

Alat GPS ini mempunyai skrin sesentuh 5 inci beresolusi 480 x 272, mudah untuk pemandu membuat pilihan destinasi ke lebih 100 ribu POI (Point of Interest). Gogopal Q5.0 memahami citarasa pengguna yang inginkan simplicity dengan membahagikan POI penting kepada beberapa bahagian, seperti restoran, stesen minyak ataupun kedai runcit. Selain itu, Gogopal Q5.0 membolehkan pengguna membuat selektif bahasa sama ada Inggeris atau pun Melayu.

Sebuah alat GPS yang baik hanya akan diketahui apabila digunapakai. Perisian navigasinya adalah daripada Hyundai M&Soft, sebahagian daripada kumpulan Hyundai-Kia di South Korea.

Kelebihan utama Gogopal Q5.0 terlihat pada skema bangunan 3D, satu fungsi penting yang memudahkan pengguna melihat lebih jelas bangunan-bangunan utama. Selain itu, Gogopal Q5.0 mempunyai fungsi "separate junction zoom split display", satu kelebihan dimana pengguna boleh mengelakkan kesilapan apabila mengambil simpang.

Simpang-simpang utama yang terpilih mempunyai navigasi 3D photo. Fungsi ini penting untuk sebuah jalan raya yang mempunyai banyak laluan keluar. Keunikan fungsi ini membolehkan pemandu memilih jalan yang betul untuk mengambil persimpangan baru, atau U-turn.

Tambahan lagi, Gogopal Q5.0 mempunyai fungsi "House Number Search" yang membolehkan anda bernavigasi ke rumah-rumah yang dicari. Fungsi ini boleh digunakan di Malaysia atau Singapura.

Gogopal Q5.0 turut dilengkapi dengan charger kereta, kabel USB, charger rumah & pouch kain – amat lengkap. Setiap pembelian Gogopal Q5.0 mempunyai waranti selama setahun dan anda boleh mendapatkan update terkini melalui laman web Gogopal.

Gogopal Q5.0, sebuah kit yang komprehensif meletakkan harga pasaran sebanyak RM499 – satu tawaran yang menarik dengan mengambil kira fungsi-fungsi terkini alat gps ini.

Walau bagaimanapun, pada minggu ini anda boleh dapatkan Gogopal Q5.0 pada harga RM499 RM399 dengan pembelian secara online di website PBEMall.com.

Untuk keterangan lebih lanjut mengenai Gogopal Q5.0, halakan kursor anda ke website rasmi Gogopal atau hubungi 03-90570908 (ext 203).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

My Blog List