Rabu, 27 April 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


borak kosong

Posted: 27 Apr 2011 09:15 PM PDT

borak kosong


Jurugambar berjaya rakam gambar dua gadis berpelukan dari dihanyutkan ombak besar

Posted: 27 Apr 2011 09:00 PM PDT


CASTLEROCK, Ireland Utara - Seorang jurugambar, Tam Mullen berjaya merakamkan sekeping gambar yang menunjukkan dua orang gadis memeluk erat sebatang tiang lampu bagi mengelak daripada dihanyutkan ombak besar yang muncul secara tiba-tiba dari laut di sebuah jeti di sini pada Isnin lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Mullen yang kebetulan berada berhampiran kawasan jeti itu sempat merakamkan aksi dua gadis yang ketakutan dan berpeluk di sebatang tiang lampu ketika ombak besar menghampiri mereka.

Dua gadis itu bernasib baik kerana mereka tidak dihanyutkan ke laut.

Mereka kemudian dilihat bergegas meninggalkan jeti tersebut dalam keadaan gembira kerana terselamat. - Agensi
saya petik dari kosmo online

Penjaga gol kena tumbuk dengan peminat kerana lepaskan gol

Posted: 27 Apr 2011 08:45 PM PDT

Betul-betul marah peminat ini..
saya petik dari kosmo online..


LONDON - Seorang penjaga gol kelab Bury, Cameron Belford diserang dan ditumbuk di muka oleh seorang remaja yang marah selepas dia membiarkan bola membolosi gawangnya dalam satu perlawanan bola sepak di stadium Chesterfield kelmarin, lapor sebuah akhbar semalam.

Kejadian tersebut turut melibatkan seorang remaja perempuan yang menunjukkan isyarat lucah kepada penjaga gol berusia 22 tahun itu.

Kejadian itu berlaku selepas Belford lepaskan bola masuk ke dalam gol pada minit ke-87 yang ditendang oleh pemain pasukan lawan, Ryan Lowe.

Seorang kanak-kanak perempuan yang mengikat rambut seperti ekor kuda pula meunjukkan isyarat lucah kepada penjaga gol berkenaan.

Jurucakap polis Derbyshire, Inspektor Russell Dakin berkata, tangkapan telah dibuat berhubung insiden tersebut.

Dalam pertandingan itu, Bury menang 3-2 mengatasi Chesterfield sekali gus dapat melangkah ke Liga Pertama. - Agensi

Majikan rogol amahnya dalam sangkar merpati

Posted: 27 Apr 2011 07:47 PM PDT

Macam-macam hal pak Arab..
saya petik dari myMetro


DUBAI: Seorang anggota polis yang ditangkap isterinya ketika mengadakan hubungan seks bersama pembantu rumah warga Indonesia dalam sangkar merpati menafikan tuduhan dilemparkan terhadapnya.

Menurut rekod pihak pendakwa raya, isteri anggota polis itu, warga Uzbekistan mendakwa melihat suaminya menanggalkan pakaian sebelum mendera secara seksual pembantu rumah berusia 25 tahun berkenaan di dalam sangkar merpati di kediaman mereka.


Ketika disoal pendakwa raya, pembantu rumah itu mendakwa dia diperkosa suspek sebanyak 14 kali.


Anggota polis itu didakwa memukul, mencabul dan memperkosa wanita berkenaan selepas mengancam membunuhnya jika dia melaporkan kejadian itu kepada polis. Mangsa juga mendakwa suspek merogolnya ketika isteri lelaki itu menghantar anak mereka ke sekolah. - GN

Dipijak 4 gadis mafia

Posted: 27 Apr 2011 06:00 PM PDT

Dahsyat anak dara sekarang..
saya petik dari myMetro


OWN: Seorang pelajar perempuan terpaksa dimasukkan ke hospital kerana disyaki mengalami pendarahan dalam perut angkara serangan ganas sekumpulan empat pelajar perempuan yang membelasah dan memijak perutnya sebelum mencuri telefon bimbit mangsa.

 Kejadian berlaku kira-kira jam 6 petang, Isnin lalu di Komtar, di sini, ketika mangsa, Nur Atiqah Abdullah, 15, bersama adik dan empat rakannya berada di sebuah pusat beli-belah bangunan Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), di sini.

 Menurutnya, kumpulan empat pelajar perempuan berusia 16 hingga 17 tahun terbabit menghampirinya dan bertanya beberapa soalan dengan kasar.

 "Mereka bukan pelajar sekolah saya. Saya mengenali seorang daripada mereka yang tinggal di kawasan tempat tinggal saya, tetapi jarang bertegur sapa.



 "Ketika terserempak dengannya pada hari itu, dia bertanyakan nama saya. Selepas memberitahu nama saya tidak semena-mena dia dan rakan-rakannya menampar serta memijak perut saya," katanya yang ditemui di Hospital Pulau Pinang (HPP).

Wow, Nenek Ini Pelihara 50 Anak Singa di Rumah

Posted: 27 Apr 2011 05:35 PM PDT

JERMAN - Seorang pecinta haiwan Regina Hoffman (53) benar-benar pantas menyandang sebutan "Ratu Singa" ketika dia memutuskan untuk mengasuh 50 ekor anak singa di rumahnya.

Regina adalah satu-satunya orang yang paling dicari ketika bayi-bayi haiwan tersebut ditolak oleh ibunya di zoo Hodenhagen, Jerman.

Tidak hanya bayi-bayi singa yang dirawat Regina tetapi juga bayi harimau .

"Aku bawa mereka ke rumah dan merawatnya, hingga mereka besar dan boleh menjalani hidup di alam bebas," ujar Regina, sebagaimana dilansir Orange, Rabu (27/4/2011).

Walaupun haiwan-haiwan yang Regina rawat adalah haiwan-haiwan yang dapat membahayakan keselamatannya, namun Regina tak berfikiran seperti itu.

"Mereka berkelakuan layaknya anak kucing pada umumnya, mereka selalu bermain dan mengaum ketika mereka ingin sesuatu seperti anak kucing biasa," imbuh Regina.

Hanya saja "kucing besar" ini memerlukan makanan lebih dibandingkan kucing biasa.

"Perbezaan yang nyata adalah pada biaya makannya. Dalam satu hari mereka menghabiskan 6 kilogram daging mentah setiap hari, sehingga pengeluaran saya jadi lebih banyak," tegasnya.(rhs)

Tak payah tengok adegan ini

Posted: 27 Apr 2011 11:01 AM PDT







Tujuh jiran yang tak kenal baik kini semakin akrab setelah lahirkan anak secara berturutan

Posted: 27 Apr 2011 10:01 AM PDT

SOUTH WALES – Ada yang unik dari tujuh orang ibu yang berjiran di Jalan Miskin, Pontypridd, South Wales. Kerana ketujuh ibu ini melahirkan anak secara berturutan selama tujuh minggu tujuh minggu.

 Pada awalnya mereka tidak mengetahui bahawa akan melahirkan bayi-bayi mereka secara berturutan seperti ini, kerana sebelumnya mereka tidak akrab satu sama lainnya.

 "Awalnya kita tidak mengenal baik satu sama lain, kerana ada 30 rumah di sepanjang jalan ini. Namun, kelahiran bayi-bayi kami ini sangat menarik," ujar Nia Edwards, ibu dari sepasang bayi kembar, Mali dan Elen yang lahir pada 10 April 2010.

 Nia Edwards adalah yang pertama melahirkan di antara tujuh ibu rumah tangga itu, kemudian disusul secara berurutan oleh Karen Hulse ibu dari bayi Catrin, Kirsty Davies ibu bayi Macsem, Jane Prentice-Jenkins ibu bayi Brook, Sharron Bateman ibu bayi Poppy, Jo Morgan ibu bayi Ava and Angela Fomison ibu dari bayi Harriet, demikian lapor Dailymail, Rabu (27/4/2011).

 "Kini kami menjadi sangat akrab, setiap satu minggu sekali kami selalu berkumpul dan mengajak bayi-bayi kami. Kami bahkan merancang akan menyekolahkan mereka nanti di satu sekolah yang sama dan pada satu kelas yang sama," ujar Nia.(rhs)

Nenek pengsan lihat lembunya lahirkan anak berkepala dua

Posted: 27 Apr 2011 09:01 AM PDT

GAOYANG - Seorang nenek jatuh pengsan ketika mengetahui lembunya melahirkan anak yang memiliki dua kepala.

Dong Yubao (65), di Desa Gaoyang, daerah Hebei utara China, mengatakan isterinya Li Chunhua (60), membantu lembu melahirkan.

"Isteri dan tetangga saya pada saat itu berada di kandang membantu kelahiran lembu tersebut," ujar Dong.

"Ketika anak lembu itu lahir, kepalanya keluar terlebih dahulu, dan istri saya langsung pengsan ketika dia melihat anak sapi itu memiliki dua kepala dan empat mata," sambungnya, seperti dilapor Orange, Selasa (27/4/2011).

Dong mengatakan, lembu tersebut sudah beberapa kali melahirkan. Tapi semua anaknya selama ini lahir dengan normal.

Kepala anak lembu ersebut menghadap arah yang berlawanan. Kedua kepalanya masing-masing memiliki mata, hidung dan mulut. Tetapi hanya memiliki tiga telinga.

Dong mengatakan, anak sapi tersebut tidak mampu berdiri tanpa adanya bantuan, sehingga cucunya, Jinfeg membantu anak sapi tersebut untuk memberikannya susu.(rhs)

Inilah Curut Terpanjang di Dunia

Posted: 27 Apr 2011 08:00 AM PDT

HAVANA, KOMPAS.com - Seorang pembuat curut di Cuba, sejak isnin (15/4/2011), mulai menggulung curut sepanjang 70 meter dalam usaha memecahkan rekodnya sendiri yang sebelumnya dia ciptakan di Guinness, dengan membuat curut yang memiliki panjang hampir dua kali ganda, demikian dikatakan seorang juru cakap pemerintah setempat.


Jose Castelar (67), harus bekerja selama lapan jam sehari selama sembilan hari, dan berharap boleh memecahkan rekod yang dibuatnya sendiri pada 2009, dengan membuat curut sepanjang 43,38 meter. "Saya bekerja keras setiap hari agar dapat memecahkan rekod curut terpanjang," kata Castelar.

Ia berharap boleh menyelesaikan pekerjaan paling lambat pada 3 Mei 2011, dan mempamerkan karyanya tersebut untuk dinilai di International Tourism Fair, yang diselenggarakan Isnin-Sabtu minggu depan.

Itu akan jadi rekod kelimanya dalam waktu lebih dari satu abad menggulung curut. "Castelar mengatakan selama hidupnya, rekod Guinness harus berada di Cuba. Ia sangat bersemangat sekarang dan akan lelah saat hari berlalu, tapi ia berharap boleh mewujudkan keinginannya," kata juru cakapnya Amado de la Rosa.

Castelar belajar membuat curut sejak usia 5 tahun, daripada pak ciknya. Curut Castelar diakui dunia sebagai yang terbaik. Castelar, berasal dari daerahVilla Clara, Cuba tengah, memiliki pelanggan mulai dari pengusaha kaya Mexico sampai seorang putera Arab Saudi.

Ia memiliki dua anak bersama isterinya, Maria Diago. Curut buatan tangan Cuba dipandang sebagai yang terbaik di dunia.

Keyboard Terbesar di Dunia Ternyata Terbuat Dari Bambu

Posted: 27 Apr 2011 07:35 AM PDT

Keyboard komputer terbesar di dunia ternyata dibuat di China, dan keyboard raksasa tersebut ternyata bukan berbahan plastik sebagaimana umumnya keyboard melainkan berbahan dari bambu atau buluh. Diproduksi oleh sebuah perusahaan yang selama ini memang terkenal memproduksi keyboard dan mouse daripada bambu yakni Benbu Technologies Company yang terletak di daerah Jiangxi China.

Perbandingan ukuran keyboard terbesar dengan keyboard ukuran biasa yang sama-sama terbuat dari bambu

Sudah mendapatkan sijil rekod tempatan sebagai keyboard terbesar, dan kini sedang dalam proses di nobat oleh rekod dunia Guiness untuk dijadikan rekod dunia sebagai keyboard terbesar di dunia. Seperti di kutip ruanghati.com dari Rex News mengungkapkan pembuatnya mengatakan keyboard berbahan bambu lebih mesra alam..

Keyboard yang memiliki panjang 2,01 meter dan lebar 0,69 meter ini memiliki keunikan dibandingkan keyboard biasa iaitu disisi tombol numeriknya. Bahagian tombol numeriknya dimodifikasi menjadi fungsi abakus atau sempoa dan keyboard terbesar ini bisa mengeluarkan suara bila tombolnya ditekan.

Tukang kebun sekolah sumbang USD 40,000 bina trek

Posted: 27 Apr 2011 06:00 AM PDT

Tukang Kebun Sekolah ini hatinya begitu mulia. seperti yang dilapor huffingtonpost. Kisah, Petugas Kebersihan Sumbangkan USD 40 RIBU untuk sekolah.


Seorang petugas kebersihan sebuah sekolah di Amerika Syarikat memberikan sumbangan dalam jumlah besar. Tyrone Curry, yang telah bekerja selama 34 tahun di SMA Evergreen, Washington, AS, menyumbangkan dana sebesar USD40 ribu untuk pembangunan trek lumba lari.

 Tahun ini pada Jun Curry akan pencen. Menandakan akhir masa kerjanya, lelaki yang merangkap sebagai jurulatih lari di Evergreen, memberikan sumbangannya. Dana sebesar ini didapatkan Curry pada 2006, ketika memenangkan loteri sebesar USD3 juta. Sebelum menang loteri, dia sudah berjanji akan membangun trek lumaba lari jika memiliki wang.

 Saya memiliki rasa bangga dalam pekerjaan ini,? jelasnya. Dia berharap untuk terus melakukan sesuatu untuk mereka sebagai anggota dewan sekolah,jawatan yang akan cuba disandangnya setelah dia pencen.

 Lantas setelah menjadi jutawan kenapa Curry masih bekerja? ?Saya suka  bekerja dan kelihatan sibuk. Isteri saya kerap berkata ?Kau tidak perlu untuk bekerja. Dan saya menjawab, Ya, saya harus bekerja. Saya memiliki rasa bangga dalam pekerjaan ini,? jelasnya.

 Pada awal April, Curry memberikan sumbangannya. Curry mengaku apa yang dia berikan tidak sebanding dengan apa yang dia dapatkan dari anak-anak di sekolah tempat dia bekerja.

 Anak-anak melakukan banyak hal. Mereka membuat anda terus muda,? jelasnya. Setelah pencen, Curry akan tetap sibuk. Dia akan kembali ke sekolah dan mencalonkan diri sebagai ahli dewan sekolah.

Reka perabot daripada komponen komputer terbuang

Posted: 27 Apr 2011 05:00 AM PDT

Benjamin Rollins Caldwell dari BRC Design membuat komponen komputer lama menjadi perabot rumah.Dia menggunakan akal dan idea kreatifnya untuk mereka perabut ini.Dengan ini dia dapat menggunakan komponen-komponen komputer lama ini daripada di buang sia-sia.





Air pancut 3D di Tokyo..indah sungguh

Posted: 27 Apr 2011 04:00 AM PDT

Indahnya Air Pancut 3 Dimensi.Semua gambar ini diciptakan oleh sebuah air mancur yang diatur sepanjang pantai di kawasan Teluk Tokyo.






Pernah lihat kedai macam ni?

Posted: 27 Apr 2011 03:30 AM PDT

Ini adalah salah satu kedai grand yang pernah ada, terletak di dalam gedung yang dibuat dari kontainer pengiriman. Bangunan Zurich terbuat dari 17 kontainer dan 85 kaki tinggi. Ini adalah Eco-friendly dan dilihat cukup mengagumkan.









Lelaki Meninggal Dunia ketika Jadi Manusia "Cannon Ball"

Posted: 27 Apr 2011 02:00 AM PDT

Seorang lelaki meninggal dunia setelah ikut serta dalam acara human cannonball show di Detling, Britain, Se Demikian dilaporan CNN.

Lelaki yang identitinya tak diketahui ini mengalami luka serius kerana jatuh tidak tepat di jaring keselamatan . Insiden ini terjadi dalam acara Scott May's Daredevil Stunt Show di Kent County Showground.

 Juru cakap polis Kent Police mengatakan dai jatuh tidak tepat dijaring keselamatan yang ada . Meski memberitahukan soal kejadian itu, pihak polis  menolak memberikan informasi lanjut mengenai identiti lelaki malang itu.

 David Smith Jr, yang memegang gelar Guinness Book of World Records untuk jarak lemparan 59.05 meter, mengatakan bahawa dirinya tidak pernah mendengar ada terminologi jaring keselamatan gagal digunakan. Tetapi, ia menambakan, dengan melakukan perancangan teliti akan membuat tembakan itu lebih sedikit berisiko.

 Smith (33) mengaku sudah ditembakkan dari cannonball sebanyak 5.000 kali. "Ini tentu saja membuat deg-degan tapi tak perlu membuat khawatit. "Kami tidak pernah mendengar cannon tidak boleh tertembak atau melepasi jaring keselamatan tersebut," kata Smith.

{ANEH} Kerana cinta Terhadap Lukisan, Lelaki Ini Ingin Menikahi Lukisannya Sendiri

Posted: 27 Apr 2011 01:20 AM PDT

Tomasz Urynowicz, pencinta seni 37 tahun dari Nowa Huta, Poland, telah jatuh cinta dengan seorang gadis berambut coklat muda menggantung cucian di salah satu lukisannya.


Urynowicz pertama kali melihat karya seni yang dilukis oleh Antoni Maria Kwiek pada tahun 2001, di sebuah galeri seni dan terpesona dengan keindahan gadis itu digambarkan. Dia membelinya di tempat dan menghabiskan 10 tahun terakhir mencari gadis itu. Dia berharap tetangganya mungkin tahu siapa dia atau dimana seniman yang melukisnya pada tahun 1955 berada. "Saya hanya ingin bertemu dengannya, duduk dan minum kopi dan berbual - untuk melihat siapa dia dan apa yang hidupnya sudah seperti," ia menjelaskannya.


Setelah bertahun-tahun kegagalan mencari gadis yang "memiliki rambut cokelat yang shimmers di bawah sinar matahari", Tomasz sekarang mencari seorang paderi yang akan setuju untuk menikah dengan gadis impiannya. "Saya tidak tahu apa undang-undang tentang hal semacam ini berada di Poland. Tetapi jika aku tidak boleh melakukannya disini saya akan pergi ke tempat lain dan melakukannya, "katanya. Jika dia benar-benar berjalan melalui pernikahanyang pelik ini, dia akan menjadi orang pertama di dunia untuk menikahi lukisan.

Orang India ini Mengangkat Tangan Kanannya Selama 38 Tahun,kenapa Ya?

Posted: 27 Apr 2011 12:45 AM PDT

Sadhu Amar Bharati adalah orang suci India yang mengaku telah membuat tangan kanannya membesar di udara sejak tahun 1973. Sekarang, 38 tahun kemudian, tangannya hanya tinggal kulit dan tulang, namun telah menjadi simbol bagi umatnya Shiva di India.

Sampai tahun 1970, Amar Bharati adalah lelaki kelas menengah yang tinggal hidup normal. Dia punya pekerjaan, rumah, isteri dan tiga anak, tapi tidak ada yang penting ketika dia bangun suatu pagi dan memutuskan untuk meninggalkan semuanya di belakang dan mengabdikan hidupnya untuk melayani dewa Hindu Siwa. Dia mulai berkeliaran di jalan-jalan India mengenakan pakaian yang sederhana dan tercatat hanya Sadhu Trishula terpercaya nya (a trisula logam). Setelah tiga tahun, pada tahun 1973, Amar menyedari bahwa dia masih terlalu berhubungan dengan mewah memudar dan kenikmatan hidup fana, dan memutuskan untuk memisahkan diri dari mereka dengan mengangkat tangan kanannya dan menjaganya agar tetap terangkat. 38 tahun kemudian, dia tidak boleh menggunakan lengannya.


Sumber-sumber lain mengatakan Amar Bharati merasa kecewa dengan semua pertempuran terjadi di dunia, dan memutuskan untuk mengangkat lengan kanannya untuk perdamaian. Seorang Sadhu dihormati di Mela Kumbh, di Haridwar, Amar telah menginspirasi Sadhus lain untuk mengangkat tangan mereka untuk perdamaian dan harmoni, dan beberapa dari mereka telah menyimpan mereka dibangkitkan untuk tujuh, terakhir tiga belas, bahkan 25 tahun. Tapi melakukan hal seperti ini tidak hanya bererti menyerah fungsi bahagian tubuh yang penting, itu juga bererti berurusan dengan banyak kesakitan. Bharati sendiri mengatakan ia melewati sakit luar biasa untuk waktu yang lama, tapi sekarang tidak lagi kerana lengannya benar-benar berhenti berkembang dan terjebak dalam posisi, aneh semi vertikal, struktur bertulang tidak berguna lagi, kuku bengkok bahawa ia tidak boleh digerakkan lagi

Implan payudara wanita ini meletus ketika dalam penerbangan

Posted: 26 Apr 2011 11:00 PM PDT

Irena D mungkin menyesal pernah melakukan operasi implan payudara. Bukan hanya  harus membayar mahal, tapi operasi perbesaran hingga ukuran F itu  membuatnya kehilangan payudara dan jatuh sakit.

 Seperti dikutip dari The Register, wanita berasal Russia itu harus menjalani perawatan intensif setelah melakukan penerbangan dari Moscow ke California. Implan payudaranya meletus akibat tak mampu menahan perbedaan tekanan di pesawat, selama penerbangan.

 Wanita 45 tahun itu menderita sakit luar biasa ketika transit di lapangan terbang Los Angeles, pertengahan 2009 silam. Keadaanya sagat kritikal ketika turun dari sebuah pesawat Aeroflot Boeing 767-300 yang mengangkutnya. Setelah pemeriksaan intensif, doktor mengatakan bahawa sakit itu akibat letusan implan.

 Meski demikian, seorang ahli bedah mengatakan, "Kemungkinan besar wanita itu sudah memiliki masalah dengan payudaranya sebelumnya, dan implan meletus kerana perbezaan tekanan di pesawat."

 Atas musibah itu, Irene harus menghabiskan cutinya di hospital. Ia terpaksa menjalani pembuangan payudara demi menghentikan peradangan meluas. Ia pun menerima ancaman kesihatan serius jika nekad melakukan perbesaran payudara lagi.

 Kes implan meletus juga pernah menimpa seorang wanita Inggris, Lindsey Easeman. Tahun lalu, wanita 27 tahun ini menjalani pembuangan payudara setelah implan di payudara bahagian kanan meletus sehingga meradang dan membentuk benjolan, tepat setahun selepas operasi.

 Musibah yang menimpa Lindsey terjadi akibat penggunaan implan payudara berbahan Poly Implant Prothese (PIP). Bahan gel berbahaya yang diproduksi perusahaan dari Perancis ini sudah lama ditentang pakar medik kerana bioleh memibuat peradangan serius di area payudara.

Wow, Ternyata Kini Jantung pun Boleh Update Status seperti Facebook

Posted: 26 Apr 2011 10:00 PM PDT

Trend jejaring sosial membuat hampir semua orang di dunia ketika ini gemar mengupdate status. Tahukah Anda? Kecanggihan teknologi membuat organ tubuh kita seperti jantung misalnya, juga boleh melakukan itu!

 Ini bukan dongeng belaka, melainkan sebuah penemuan yang dikembangkan oleh para ilmuwan di lembaga ilmiah Imec di Eindhoven, Belanda. Mereka mengembangkan teknologi Body Area Network (BAN) wireless atau disebut Human++ BAN.

 Bagaimana cara kerjanya? Dilapor New Scientist dan dikutip detikINET, Human++ BAN memungkinkan sensor berukuran sangat kecil ditanamkan pada organ tubuh tertentu. Fungsinya, mengirimkan data kesihatan tubuh seorang pesakit ke handphone melalui sebuah adapter kad memori SD.

 Ya, rupanya teknologi ini memang diciptakan sebagai alat bantu di dunia perubatan. Dengan menggunakan sensor electrocardiogram berdaya rendah sebagai titik wireless, Human++ BAN mentransfer statistik penting dari jantung ke smartphone pengguna. Selanjutnya, data ini juga dikirimkan secara langsung ke doktor yang menangani pesakit melalui hubungan jaringan 3G atau wireless.

 Uniknya, ketika terjadi sesuatu yang salah pada keadaan tubuh pesakit, Human++ BAN akan membunyikan alarm pada handphone si pengguna. Misalnya  untuk memberitahukan bahawa denyutan jantung si pesakit terlalu tinggi.

 Sistem Human++ BAN tak hanya bisa bekerja pada jantung, tetapi juga sistem angota tubuh lainnya. Imec mengklaim, teknologi ini bisa dimanfaatkan untuk memonitor kondisi neurologis, bisa diterapkan bagi para atlet atau lainnya

aReaL&Celebrity

Posted: 27 Apr 2011 09:09 PM PDT

aReaL&Celebrity


Tahniah,Maizawati Dapat Anak Lelaki

Posted: 27 Apr 2011 06:39 PM PDT

Salam, Dikala Pasangan Pasangan Kecil Molek Siti Sarah Dan Shuib Gembira Dengan Berita Mengandung Dua Bulan, Pasangan Tinggi Lampai Maizawati (Ex-Wife Akhil Hayy) Dan Yassin Lagi Lah Gembira Dengan Kedatangan Ahli Baru Mereka Awal Pagi Semalam (Rabu).

Suami Maizawati, Yassin mendukung Qhabel di Hospital Besar Kuala Lumpur.

Bayi Lelaki Yang Dinamakan Mouhammad Qhabel Izz Qhushairy, Selamat Dilahirkan Di Hospital Besar Kuala Lumpur Jam 4.15 Pagi Semalam Dan Seberat 2.86Kg.Tahniah Sekali Lagi Di Ucapkan Kepada Mereka..

Sumber Asal:

PETALING JAYA: Bekas isteri penyanyi Akhil Hayy iaitu Maizawati Zainal, 36, (gambar) selamat melahirkan bayi lelaki bernama Mouhammad Qhabel Izz Qhushairy.

Dia bersalin dalam keadaan normal di Hospital Kuala Lumpur, dekat sini pukul 4.15 pagi, Rabu.


Bayi tersebut merupakan bayi pertama hasil perkahwinan ketiga Maizawati dengan Mohd. Yassin Ben @ Abd. Rahim, 23. Mereka bernikah pada 9 Ogos tahun lalu.

"Alhamdulillah, saya telah selamat melahirkan bayi lelaki seberat 2.86 kilogram secara normal. Saya dan bayi berada dalam keadaan baik.

"Antara orang yang paling gembira mendengar berita ini adalah suami saya, Yassin kerana bayi ini merupakan anak pertamanya dan lebih menggembirakan apabila mengetahui bayi ini adalah bayi lelaki," ujar Maizawati ketika dihubungi mStar Online, Rabu.

Maizawati pada mulanya tidak merancang untuk bersalin di Kuala Lumpur sebaliknya dia datang dari Ipoh untuk menziarahi saudara-maranya.

"Saya datang ke Kuala Lumpur pada Ahad lalu dan dimasukkan ke hospital pada petang semalam (Selasa). Jika tiada apa-apa masalah, mungkin saya dibenarkan keluar hospital pada tengah hari esok," katanya lagi.

Qhabel merupakan anak ketujuh Maizawati. Dia mempunyai empat orang anak dengan bekas suaminya iaitu penceramah bebas, penyanyi dan pengacara Akhil Hayy. Pasangan itu bercerai pada 15 Julai tahun lalu.

Sementara dua anak lagi merupakan hasil perkahwinan dengan bekas suami pertamanya yang berasal dari Kelantan.







Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

Tahniah,Siti Sarah Kini Sudah Mengandung Dua Bulan

Posted: 27 Apr 2011 04:18 PM PDT

Salam Guys, Tahniah Di ucapkan Kepada Pasangan Kecil Molek Siti Sarah Dan Shuib Yang Telah Disahkan Mengandung Dua Bulan.Perkahwinan Penyanyi Siti Sarah Raisuddin dan pasangannya Shuid dari Kumpulan Sepah (Raja Lawak) Telah Selamat Di ijabkabulkan Pada 26 Februari 2011 Lalu.



Dan, Dengar Citer (ce Cite,Ce Cite...) Pasangan Ini Baru Saja Selesai Menjalani Penggambaran filem Yang Berjudul "Man Sewel Datang KL".Jadi Kepada Mereka "KipassusahNakMati" Pasangan Ini, Nantikan Filem Ini Pada November Tahun Hadapan...
Zazzz....

Sumber Asal:

KUALA LUMPUR: Penyanyi Siti Sarah Raisuddin, 27, sudah mengandung dua bulan selepas mendirikan rumah tangga dengan pelawak, Shuib (Sepah) pada 26 Februari lalu.

Menurut Sarah, ketika menerima pengkhabaran berita tersebut, Shuib yang turut berada disisi menangis sambil memeluknya.

"Selepas hari terakhir penggambaran filem Man Sewel Datang KL, saya rasa sakit perut dan Shuib membawa saya ke klinik.


"Tetapi bila doktor buat pemeriksaan dan ujian kehamilan dan dapati saya mnegandung, Shuib tanpa rasa malu menangis dan memeluk saya," katanya ketika ditemui pada pelancaran filem Man Sewel Datang KL, di sini, Selasa.

Tambah Sarah, suaminya itu terlalu berharap untuk mendapatkan cahaya mata dalam masa terdekat ini.

"Setiap kali saya sakit perut atau loya-loya tekak, dia akan berharap saya mengandung dan kami telah buat beberapa pemeriksaan kehamilan.

"Tetapi hampa, sehingga saya nasihatkan dia jangan terlalu berharap kerana saya yang akan rasa sangat teruk jika tidak mengandung," ujarnya.

Katanya, sejak berkahwin mereka semamangnya mengharapkan kehadiran cahaya mata bagi menceriakan rumah tangga.

"Saya bersyukur mengandung pada usia ini kerana saya sudah lama bersedia untuk jadi seorang ibu dan mempunyai keluarga yang lengkap.

"Malah kami merancang untuk mendapat empat orang cahaya mata," katanya.

Sementara itu, Shuib yang berada disisinya memberitahu dia sangat terharu ketika mendapat tahu berita gembira tersebut.

"Saya yang paling gembira sehingga tak menghiraukan doktor yang berada di situ. Ketika bawa Sarah ke klinik, hati saya sudah terdetik yang dia mengandung.

"Alhamdulilah apa yang saya jangkakan betul, memang sukar untuk gambarkan perasaan saya apabila bakal melangkah ke satu fasa lain dalam hidup," ujarnya.

Pasangan ini baru sahaja selesai penggambaran filem Man Sewel Datang KL dan berduet untuk lagu Cinta Itu Nyawasebagai lagu tema filem tersebut.

Shuib bakal melakonkan watak utama sebagai Man yang mempunyai penyakit sewel, berasal dari kampung dan berhijrah ke Kuala Lumpur setelah melihat kejayaan rakan sekampungnya yang bekerja di ibu kota.

Sementara Sarah pula melakonkan watak salah seorang kekasih Man bernama Salbiah. Dia memiliki sebuah butik di Kuala Lumpur dan mula mengenali Man setelah terlibat dengan kes ragut

Filem terbitan Work Move Production Sdn Bhd ini turut membariskan pelakon-pelakon handalan seperti Razali Hussein, Julia Ziegler, Rosnah Mat Aris dan Fida Ibrahim dan dijangka ditayangkan pada November depan. - mStar


Layan Maharaja Lawak Minggu Ke-4






Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

Celebrity News

Posted: 27 Apr 2011 03:22 PM PDT

Celebrity News


Perkahwinan Memey Dan Norman pada 23 September 2011

Posted: 27 Apr 2011 12:17 AM PDT

 Alhamdulillah akhirnya kahwin juga pasangan ni, nak tunggu sampai 11/11/11 macam-macam fitnah dan tomahan yang diterima. Mana tidaknya sana-sini orang mengata mengenai mereka terutamanya gossip sering berkepit walau dimana saja sehingga menyebabkan mata yang melihat rimas dan muak. Semoga dengan perkahwinan pasangan ini akan menjernihkan semula keadaan yang sering diperkatakan.

Dan berikut Statement Memey mengenai penukaran tarikh perkahwinan mereka : 


"Awalnya saya memilih untuk nikah pada 11 November ini, tapi setelah pulang ke rumah abang (Norman) minggu lepas, untuk berbincang dengan keluarganya tentang tarikh pernikahan ini, ibunya meminta agar tarikh pernikahan dicepatkan.

"Kalau boleh keluarga abang mahu kami bernikah pada bulan Julai, tapi bila kami periksa semula tarikh pada bulan tersebut, jadual kami terlalu padat. Kebetulan pula,bulan Ogos sudah masuk bulan Ramadan dan Syawal, jadi nanti kami perlu sediakan dua persiapan serentak.

"Dan akhirnya, kami pilih tarikh yang terdekat iaitu 23 September. Ini hanya permintaan keluarga sebelah abang, tapi saya masih belum berbincang dengan keluarga saya lagi.

"Esok emak saya akan datang ke Kuala Lumpur, begitu juga dengan ibu abang Norman, jadi kami akan bertemu untuk memilih tarikh yang sesuai antara 23 September ataupun 11 November,"jelas Memey.

Di tanya tentang tarikh-tarikh berkenaan, jelas Memey dia lebih memilih 11 November berbanding 23 September kerana bimbang dengan persiapan yang akan dilakukan.

"Kalau ikut diri saya, saya lebih memilih 11 November. Bukan sahaja kerana tarikhnya yang cantik tapi juga disebabkan masa yang lebih panjang untuk saya membuat persiapan.

"Tapi saya perlu membuat pertimbangan dengan cadangan kedua-dua belah keluarga nanti, dan jika berlangsung pada 23 September sekalipun saya tetap bersetuju. Lagi cepat perkara ini selesai, lagi bagus,"jelasnya lagi. -ManggaOnline
ZoOM : APa komen anda mengenai pasangan ini ?

Notes : Jangan Lupa VOTE ZoOM ( Digi Awards )

Hanya Click  : http://www.wwwow.my/Detail.aspx?cd=230411125059251
Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Free download Maharaja Lawak Minggu Ketiga | Download Percuma

Posted: 26 Apr 2011 07:14 PM PDT

Free download Maharaja Lawak minggu Ketiga | Suka dengan Maharaja Lawak yang kini bersiaran di Astro Warna setiap Jumaat jam 10 Malam? Tak sempat tonton? Usah risau, kini korang semua boleh download episod Maharaja Lawak ini mulai hari ini secara percuma! Untuk Episod akan datang, nantikan update dari aku link untuk download episod Maharaja Lawak ini ye! Ke bawah untuk link download


Download Link:

Minggu pertama
Megaupload-http://adf.ly/151ID
or
Fileserve- http://adf.ly/151oV


Minggu kedua
or

Minggu ketiga
Megaupload- http://adf.ly/1F4cD
or
Fileserve- http://adf.ly/1F74F
 
Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Utusan Online - Hiburan

Posted: 27 Apr 2011 03:13 PM PDT

Utusan Online - Hiburan


Tiba-tiba Amani marah...

Posted:

Tiba-tiba Amani marah...

Tiba-tiba Amani marah...

Oleh KHADIJAH IBRAHIM
khadijah.ibrahim@utusan.com.my
Gambar ABDUL RAZAK LATIF


Sharifah Amani...Kecil tapi tegas.


ORANG selalu membandingkan karakter Sharifah Amani Syed Zainal Rashid Al-Yahya dengan ibunya, tenaga pengajar Akademi Fantasia, Fatimah Abu Bakar atau kakaknya, penyiar Radio Hot FM, Sharifah Aleya.

Ternyata karakter pelakon yang lebih mesra dengan panggilan Nani itu jauh berbeza berbanding ibu atau kakaknya, kerana kedua-dua wanita tersebut amat peramah dan mudah didekati.

Sebaliknya, Nani, 25, yang merupakan anak didik Allahyarham pengarah Yasmin Ahmad itu sering dilabel sebagai sombong dan sukar didekati.

Nani yang memegang watak Zalia dalam drama bersiri 13 episod, Cita Atau Cinta? yang disiarkan menerusi slot Aurora setiap Khamis, 8.30 malam di TV9 itu berkata, dia tidak kisah dengan pandangan orang lain.

"Biarlah orang nak kata saya sombong atau bercakap pasal diri saya.

"Saya tidak peduli kerana tidak semua orang suka apa yang kita buat. Saya ada sebab tersendiri kenapa bersikap seperti itu.

"Lagipun saya tahu apa matlamat saya dalam bidang ini. Saya bukan hendak menjaja cerita peribadi.

"Sebab itulah saya mudah naik angin kalau diajukan soalan yang tidak berkaitan dengan kerjaya," akuinya yang ditemui pada lokasi penggambaran drama Cita Atau Cinta? di Kampung Baru, baru-baru ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Zed Zaidi mohon maaf

Posted:

Zed Zaidi mohon maaf

Zed Zaidi mohon maaf

Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
shazryn.faizal@utusan.com.my
Gambar ABDUL NAZIR MOHAMED


TARIKH 29 April akan merubah status Zed Zaidi menjadi seorang suami.


HANYA tinggal 24 jam sahaja lagi, pelakon tinggi lampai ini akan melalui fasa baru dalam hidupnya. Bakal bergelar suami kepada Natalia Mustafa Kamal atau lebih dikenali sebagai Nelly, 28, Zed Zaidi tidak mampu lagi menyembunyikan perasaannya yang bercampur baur ketika ini.

Bertemu dengannya pada majlis tayangan perdana program Astro Prima di Saloma Bistro, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, baru-baru ini, Zed dengan penuh teruja memberitahu dia memang sudah bersedia untuk bergelar seorang suami.

Mula berkenalan dengan Nelly sejak tiga tahun lalu, Zed atau nama sebenarnya, Rozaidi Abdul Jamil, 31, tidak menyangka persahabatan yang terjalin itu telah membawa mereka ke jinjang pelamin.

"Selama berkenalan dengan Nelly, memang tidak pernah timbul sebarang perasaan cinta kerana batasan kami hanyalah sebagai seorang sahabat.

"Memang kami kerap berhubung menerusi Facebook dan saya juga banyak membantunya tentang perniagaan butik dalam talian yang diusahakannya.

"Tetapi, pintu hati saya terbuka untuk melamar Nelly sebaik sahaja pulang daripada mengerjakan umrah pada bulan Mac tahun lalu. Pada mulanya dia agak terkejut tetapi dia tidak menunggu lama untuk menerima lamaran saya itu," cerita Zed dalam nada penuh gembira kepada pihak media yang mengerumuninya petang itu.

Jika semuanya berjalan lancar, jelas Zed, majlis pernikahannya akan berlangsung pada malam esok (29 April) di Restoran Felda D'Saji, Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

Memandangkan lokasi tersebut hanya mengizinkan bilangan tetamu dalam jumlah yang terhad, sedari awal lagi Zed memberitahu majlisnya itu hanya akan dihadiri oleh ahli keluarga kedua belah pihak.

"Kerana itu, saya memohon maaf kepada pihak media kerana tidak dapat menjemput anda semua untuk membuat liputan majlis pernikahan saya.

"Usah bimbang kerana saya akan menjemput kalian ke majlis persandingan saya yang akan diadakan di Dewan Perdana Felda, Jalan Mentakab, Kuala Lumpur pada 7 Mei ini," ujar pelakon filem Bisikan Remaja dan Sembilu 2005 ini sambil mengedarkan kad jemputan untuk majlis resepsinya kepada pihak media.

Untuk majlis bersejarah itu, Zed dan Nelly sepakat memilih konsep Melayu tradisional yang telah mendapat penajaan dari Butik Dahlia Bridal yang terletak di Kota Bharu, Kelantan.

Pihak pengantin lelaki juga akan memberi tujuh dulang hantaran dan akan dibalas pihak perempuan sebanyak sembilan buah dulang.

Namun, demi menghormati permintaan kedua-dua belah pihak, Zed memberitahu wang hantaran terpaksa dirahsiakan.

Sementara itu, bagi majlis persandingan mereka pula, konsep moden tradisional menjadi pilihan kedua-dua bakal pengantin itu.

Mengakui bakal isterinya itu seorang yang cukup low profile dan pemalu, Zed menjelaskan atas alasan itu jugalah Nelly menolak untuk digandingkan bersama sebelum berkahwin.

Namun pun begitu, Zed dengan penuh jujur memberitahu dia berbangga dan bertuah memiliki Nelly sebagai belahan jiwanya.

"Alhamdulillah, dia cukup memahami dengan kerjaya seni saya dan apa yang perlu saya lalui dalam meniti perjalanan sebagai seorang artis.

"Mungkin juga dalam tempoh perkenalan kami itu juga membuatkan dia tahu dan sedar bagaimana keadaan sebenar dunia seni yang saya lalui.

"Insya-Allah, saya juga akan membuka sebuah lagi perniagaan berasaskan makanan bersama bakal isteri saya," ujar Zed yang pernah menempa kemasyhuran menerusi drama rantaian Sembilu Kasih bersama Hetty Sarlene ini lagi.

Berbicara tentang soal perkahwinan, sememangnya Zed mengakui dia tidak pernah meletakkan sebarang sasaran untuk dirinya sendiri.

"Cuma, saya pernah berkata pada diri saya alangkah manisnya kalau saya dapat bertemu jodoh pada usia 30 tahun.

"Alhamdulillah, Allah SWT mendengar permintaan saya itu dan nampaknya angka 31 itu cukup cantik untuk saya menjadi seorang suami," ujarnya yang masih lagi bernaung di bawah pengurusan Aquila Emas itu.

Memang rancak perbualan dengan Zed pada petang itu terutama sekali ketika ditanya tentang persiapan perkahwinannya yang kini sudah siap sepenuhnya.

Ujarnya, dia tidak pernah menyangka persiapan perkahwinan memerlukan penelitian dan pengawasan yang rapi bagi memastikan semuanya berjalan lancar.

Mujurlah kata Zed, dia mendapat bantuan daripada keluarganya sendiri termasuk bakal keluarga mertuanya yang juga mahu melihat majlis perkahwinannya berada dalam keadaan terbaik.

"Memang meletihkan untuk saya juga kerana semakin hampir hari pernikahan saya, tawaran berlakon memang tidak berhenti sehingga tidak menang tangan saya dibuatnya.

"Mana tawaran yang saya terima dahulu, saya akan utamakan. Selebihnya, saya akan sempurnakan selepas majlis saya selesai semuanya," katanya yang masih belum menetapkan destinasi bulan madu kerana terikat dengan komitmen seni yang dipersetujui terlebih dahulu.

Buat peminat setia Zed Zaidi, pastikan anda tidak ketinggalan menonton lakonannya dalam drama rantaian, Fatimah Juling The Series bermula 27 April lalu, 9 malam di saluran 105, Astro Prima.

Drama yang diterbitkan oleh A. Aida Productions itu turut dibintangi Linda Hashim, Beego, Andrea Abdullah, Datuk Ahmad Tarmimi Siregar, Bob Lokman, Delimawati, Mak Jah dan Fathil Dani.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Berita Harian: Hip

Posted: 27 Apr 2011 11:31 AM PDT

Berita Harian: Hip


Sudah lama kenal

Posted: 26 Apr 2011 05:03 AM PDT

Hip

Lisa Surihani

Lisa Surihani

Lisa Surihani tidak nafi kerap bertemu, berbual dengan Yusry

HANYA tawa kedengaran tatkala soalan berkaitan gosip hubungannya dengan duda terhangat, Yusry Abdul Halim diajukan pada majlis pengumuman filem Lagenda Budak Setan 2: Katerina (LBS2).

Bagai sudah menjangka soalan sebegitu akan dilontarkan wakil media yang mengerumuninya usai sidang media, Lisa Surihani menjawab satu persatu persoalan dengan tenang. Nyata pengalaman mendewasakannya apatah lagi cerita sebegini bukan yang pertama apabila terdahulu bintang muda terbabit pernah dikaitkan dengan aktor lain iaitu Farid Kamil dan Shaheizy Sam.

Apa pun Lisa tidak cepat melatah sebaliknya mengakui mula akrab dengan pengarah Hikayat Merong Mahawangsa itu sejak dua bulan lalu namun secara tegas memaklumkan mereka sekadar kawan biasa dan tidak membabitkan soal hati.

"Ya kami kenal sudah lama tetapi semakin rapat kira-kira dua bukan lalu. Sebelum ini kami kerap berbual menerusi telefon atau sekadar berbalas mesej di BBM (BlackBerry Messenger).

"Macam juga teman-teman lain, kalau ada kelapangan kami akan keluar tetapi bukan berdua. Kebiasaannya lepak beramai-ramai dengan kawan malah selalunya ibu atau kawan saya pasti ada," katanya yang membawakan watak Ayu dalam LBS2.
Bagi graduan undang-undang itu, perihal keintiman dengan Yusry mula diperbesarkan apabila mereka dilihat duduk bersebelahan ketika tayangan filem seram, Seru baru-baru ini.

Hati belum terpaut

TANPA berselindung kata Lisa, Yusry memang mengetahui dirinya seorang yang penakut justeru apabila dia terkejut ketika satu babak menakutkan lelaki itu cuba mententeramkannya dengan mengusap lengan.

"Kami datang berasingan dan saya ditemani ibu. Kami duduk bersebelahan dan mungkin itu yang membuatkan orang lain nampak agak intim. Waktu saya terkejut itu adalah tindakan spontan, begitu juga ketika Yusry memegang lengan meminta saya bertenang.

"Yang pasti memang kami tiada apa-apa, cuma kawan baik.

"Kami serasi sebab boleh berbual apa saja dari soal filem hingga isu semasa. Bagi saya Yusry bijak selain punya visi dan misi dalam hidup," katanya lagi yang turut meminati kumpulan KRU ketika zaman remaja.

Bagaimanapun, tidak seperti segelintir selebriti lain yang gemar menunjukkan reaksi kurang senang apabila diaju soal peribadi, aktres jelita itu cukup terbuka malah memahami inilah harga yang perlu dibayar sebaik bergelar anak seni.

Diselak semula repertoire sejak mula menerjah ke dunia hiburan, dirinya sentiasa bersih daripada cerita negatif justeru kisah keintiman atau punya hubungan dengan mana-mana aktor hanya dianggap usikan nakal.

Tambahnya lagi, tempoh dua bulan mula rapat dan keluar bersama tidak bermakna makna hati masing-masing sudah terpaut kerana ia sekadar perkara biasa yang turut dilakukan oleh orang lain.

Jarak usia yang agak jauh dengan hampir 12 tahun berbeza juga antara sebab pelakon dan model komersil itu selesa berkawan dengan Yusry, 37, kerana beranggapan mereka boleh dikongsi segala macam cerita.

"Saya biasa dikelilingi lelaki yang lebih matang. Abang saya sendiri berusia 36 dan 35 tahun, begitu juga sepupu yang rapat dengan saya semuanya lingkungan umur sebegitu. Jadi mungkin saya selesa berkawan dengan mereka yang lebih berusia.

"Untuk bercakap soal jodoh, semua itu masih terlalu awal. Perjalanan saya masih panjang kerana berlakon pun saya masih boleh dikategorikan tahap baru belajar. Soal masa depan saya serahkan kepada yang lebih berkuasa," katanya yang tidak menolak andai nanti jodohnya dengan duda.

Jiwa tidak berbelah bahagi

SELAIN LBS2, penerima trofi Pelakon Filem Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2010 dijangka terus mewarnai layar besar dengan deretan filem baru termasuk Papa I Love You, Sekali Lagi dan Ombak Rindu.

Sememangnya pendakian anak jati Kuala Lumpur itu boleh dianggap mudah apabila teman seperjuangan lain merangkak membina nama namun dia tidak putus disambar penerbit hingga dikatakan bakal pelapis Erra Fazira sebagai Primadona Filem Melayu.

Ditanya satu persatu anugerah yang diraih sekali gus membuktikan pengorbanannya melupakan seketika bidang guaman berbaloi, akui Lisa lagi setiap kejayaan yang diraih tidak mungkin mengubah keperibadian mahu pun semakin berkira.

"Syukur dengan pengiktirafan yang diberikan. Saya masih menganggap diri ini terlalu hijau dalam dunia lakonan dan perlu mencabar diri menonjolkan bakat dengan mencuba pelbagai watak. Bekerja keras adalah prinsip saya kerana setiap tawaran sama ada watak sampingan atau utama adalah tanggungjawab.

"Setakat ini saya tidak meletakkan harga tertentu kerana pihak produksi lebih memahami nilai seseorang pelakon. Begitu juga soal watak, jika skripnya bagus kenapa saya harus menolak walaupun sekadar untuk beberapa babak kerana peranan kecil selalunya bawa impak besar jika kena gaya dan caranya," katanya lagi.

Seperti LBS2, watak Ayu yang meninggal dunia ketika melahirkan anak sulung hasil perkahwinannya dengan Kasyah lakonan Farid Kamil dianggap begitu simbolik sekali pun hanya muncul pada awal babak kerana ia membawa rentetan lelaki itu masih hidup dalam bayangan.

Menerusi Ombak Rindu yang juga diadaptasi daripada novel dan diarahkan Osman Ali, Lisa menonjolkan sisi putih serta hitam seorang gadis lulusan luar negara yang cuba menagih cinta lelaki dambaannya, Hariz lakonan Aaron Aziz tanpa sedar bakal suaminya itu sudah mengahwini wanita lain, Izzah (Maya Karin).

"LBS2 dan Ombak Rindu menampilkan saya dalam dua karektor berbeza. Sama ada watak sampingan mahu pun tunjang utama, saya menjiwai kedua-duanya hati kerana karektor itu punya roh tersendiri.

"Ombak Rindu juga satu cabaran buat saya kerana ia menggambarkan watak wanita yang agresif dan melontarkan vokal untuk mempertahankan haknya sekali gus kontras dengan watak Ayu.

"Istimewa kedua-dua filem ini tentu saja jalan ceritanya yang sarat emosi dan air mata. Saya sendiri tidak sabar menanti, LBS2 dan Ombak Rindu," kata Lisa.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Jawablah!: Berkawan, bukan berkasih

Posted: 26 Apr 2011 04:59 AM PDT

Hip

'Tukang urut' Chukang perjelas gosip hubungan cinta sejenis dengan Anding

TERKEJUT besar jejaka ini sebaik saja membaca artikel yang disiarkan akhbar sisipan B*Pop Ahad lalu. Bukannya berita mengenai lakonan yang menarik perhatiannya, sebaliknya kisah sensasi yang mendakwa dirinya terbabit dengan cinta songsang. Artikel itu nyata membuatkan dirinya tidak senang hati sepanjang hari.

Terasa bagaikan luruh jantungnya membaca ayat demi ayat yang mengatakan dirinya berkelakuan tidak senonoh bersama pasangannya yang juga seorang pelakon, Anding, di khalayak ramai. Sebagai seorang yang masih berpegang teguh pada ajaran agama serta tahu halal dan haram, artis yang dimaksudkan iaitu Amran Ismail, ketika dihubungi Hip Isnin lalu berkata, mustahil dia membiarkan dirinya terjebak dalam gejala tidak bermoral itu. Malah sewaktu ditemubual, pelakon yang pernah melakonkan watak tukang urut gay dalam filem pendek Chukang ini mengucap panjang kerana tidak menyangka dirinya akan dibabitkan dengan kontroversi seperti itu. Walaupun menyedari gosip ialah rencah kehidupan anak seni, namun cerita seperti itu memberikan gambaran tidak baik terhadap dirinya, lebih-lebih lagi apabila dia baru saja menandatangani kontrak bernaung di bawah syarikat MIG.

Lebih membuatkan dia kesal apabila mereka yang tidak mengetahui cerita sebenar mula memberikan pandangan sinis seolah-olah dia memang terbabit dengan hubungan sesama jenis persis dalam filem ....Dalam Botol itu.

HIP: Apa komen Amran apabila didakwa terbabit dengan cinta songsang seperti yang ditulis dalam B*Pop?

Amran: Sudah tentu saya terkejut kerana cerita itu tidak benar sama sekali. Saya mengaku berkawan dengan Anding, tetapi tidaklah sampai hendak bercinta dengannya seperti yang didakwa. Subhanallah... Nauzubillah, perkara ini sangat memalukan dan ia satu fitnah yang besar dalam hidup saya. Saya kenal Anding apabila kami sama-sama terbabit dalam siri promosi Jamu Mak Dara. Selain itu kami juga mempunyai hobi yang sama iaitu suka pergi ke gimnasium. Jadi apabila timbul cerita yang kami bercinta dan berkelakuan tidak senonoh di khalayak ramai, saya terkejut dan tidak boleh menerimanya.
HIP: Khabarnya kejadian itu berlaku ketika Amran bercuti di Sarawak baru-baru ini. Amran memang ada bercuti ke sana dan apakah Anding turut serta dalam percutian itu?

Amran: Memang saya ada pergi ke Sarawak baru-baru ini, tetapi bukannya bercuti seperti yang didakwa. Sebaliknya saya ke sana atas tujuan berubat. Saya memang sakit, tapi bukan sakit biasa dan sehingga kini masih lagi berusaha untuk merawatnya. Kunjungan saya ke sana adalah untuk bertemu dengan seorang ustaz. Ia ikhtiar saya untuk mengubati penyakit ini. Saya akui memang ada bertemu Anding di sana. Bukan saja berjumpa Anding, tetapi juga ibu dan bapanya. Sebelum ini pun saya pernah berjumpa mereka ketika mereka bertandang ke Kuala Lumpur. Tolonglah! Saya masih berfikiran waras dan tahu akan dosa dan pahala. Takkanlah saya nak berkelakuan tidak senonoh di khalayak ramai?

HIP: Mungkin ini tindakan seseorang yang tidak senang dengan Amran, lalu menyebarkan cerita tidak elok ini kepada media?

Amran: Saya tidak mahu mengulas lanjut perkara ini. Sebagai orang Islam, saya tidak mahu menuduh sesiapa dalam hal ini. Cuma saya tertanya-tanya juga, apakah perkara ini ada kaitan dengan penyakit yang saya alami ini. Seperti yang saya katakan tadi, penyakit ini bukan penyakit biasa. Ia akan datang menyerang ketika senja saja. Masa itu kaki dan badan saya seperti ditusuk jarum. Disebabkan itulah saya cuba mendapatkan rawatan secara tradisional. Seperkara yang membuatkan saya rasa perkara ini seperti ada kaitannya, sejak kebelakangan ini saya sering mendapat kiriman SMS dari orang yang tidak dikenali. Selepas disiasat, ada pihak yang menggunakan nama dan wajah saya untuk bersembang di laman sosial lucah. Perkara ini cukup menakutkan saya dan saya trauma setiap kali bangun pagi kerana ada saja kiriman SMS dari orang yang tidak dikenali dihantar ke telefon bimbit saya.

HIP: Jadi apa tindakan Amran selepas ini?

Amran: Sebenarnya saya baru saja menandatangani kontrak dengan syarikat MIG dan mereka meminta saya supaya tidak mengeluarkan kenyataan berhubung perkara ini. Iyalah, perkara ini ada kaitan dengan imej dan reputasi dan mereka tidak mahu ia terjejas semata-mata kerana cerita seperti ini. Tapi penjelasan ini saya buat atas sebab tidak mahu orang ramai salah sangka dan terus mempertikaikan status seksual saya. Saya akan berbincang dengan mereka dan memberikan penjelasan sebenar atas apa yang berlaku. Sekarang ini saya memang tidak sempat untuk bersemuka dengan pihak MIG kerana sibuk di lokasi penggambaran.

HIP: Sebelum ini ada terbaca yang Amran mempertikaikan tindakan sebuah produksi kerana menggugurkan watak Amran dalam sebuah drama. Komen sikit.

Amran: Memang saya terkilan sangat apabila produksi terbabit menggugurkan saya daripada projek itu. Alasan mereka ketika ditanya, watak saya ditiadakan. Tapi saya mendapat tahu sebenarnya watak itu diberikan kepada pelakon lain. Apa yang membuatkan saya kecewa dengan tindakan mereka, disebabkan watak itu saya sanggup menolak dua tawaran yang datang. Apabila saya sudah bersetuju, tiba-tiba watak saya ditiadakan.

Saya tak mahulah disebabkan perkara itu nanti ada pihak yang mendakwa saya digugurkan kerana masalah disiplin. Saya tak mahu peminat salah sangka. Bagaimanapun, saya anggap semua itu bukan rezeki saya dan saya juga percaya ada hikmah atas apa yang berlaku. Alhamdulillah, selepas kejadian itu, saya menerima empat tawaran dan kesemuanya watak pelakon utama.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Sensasi Ohbayu

Posted: 27 Apr 2011 03:46 AM PDT

Blog Sensasi Ohbayu


Kamu Bukan Ninja

Posted: 26 Apr 2011 04:02 PM PDT

Photobucket

Sebuah kereta , tiba-tiba rosak di hadapan sebuah rumah. Pemandunya kemudian berjalan ke arah rumah dan mengetuk pintu dan berkata "kereta saya rosak, bolehkah saya tumpang tidur disini?" Sebenarnya tuan rumah tersebutadalah seorang ninja, ninja tersebut menerimanya dengan tangan terbuka, menyediakan pemuda tersebut makan malam, bahkan membantu memperbaiki keretanya.

Ketika pemuda itu hampir tertidur, dia mendengar suara-suara pelik. Esok paginya, dia bertanya pada ninja tersebut mengenai suara apa itu, tapi ninja berkata "Saya tidak boleh memberitahu kepadamu, kerana kamu bukan ninja…".


Pemuda tersebut kecewa, namun tetap sangat berterima kasih, dan meneruskan perjalanannya.

Beberapa tahun kemudian,secara kebetulan, pemuda yang sama kembali mengalami rosak didepan rumah yang sama. Lagi sekali ninja tersebut menerimanya, memberi dia makan malam, dan bahkan memperbaiki keretanya.

Pada malam itu, dia mendengar suara-suara pelik lagi seperti yang dia dengar beberapa tahun sebelumnya.

Pada paginya, dia bertanya pada ninja tersebut, suara apa itu, namun lagi-lagi ninja berkata "Saya tidak boleh memberitahu kepadamu, kerana kamu bukan ninja".

Pemuda itu berkata, "ok, ok, saya terasa amat teruja sangat nak tahu…

Jika satu-satunya cara untuk mengetahui suara itu adalah menjadi seorang ninja, bagaimana caranya saya boleh menjadi ninja"?

Ninja tersebut menjawab, "kamu harus berjalan sekeliling dunia dan menghitung berapa banyak rumput diatas dunia ini. Apabila kamu sudah selesai mengira, kamu akan jadi ninja".

45 tahun kemudian, si pemuda kembali dan mengetuk pintu rumah tersebut. dia berkata "Saya telah mengelilingi dunia, dan mengetahui bahawa jumlah rumput adalah 145,236,284,232 hela.

Ninja tersebut menjawab, "selamat, kamu telah menjadi ninja, Ok sekarang saya akan menunjukkan tempat suara-suara pelik tersebut".

Ninja tersebut membawa pemuda tersebut ke sebuah pintu kayu, dan berkata "Suara itu berasal dari belakang pintu itu", si pemuda membuka pintunya tetapi ternyata ia berkunci, dan dia berkata "Hey! mana kuncinya", ninja tersebut memberikannya kunci, dan apabila pemuda tersebut masuk rupanya di belakang pintu kayu tersebut ada sebuah pintu lagi yang terbuat dari batu, si pemuda meminta kunci untuk pintu batu tersebut.

Ninja memberikan kunci untuk pintu batu, dan si pemuda membukanya tetapi ada pintu lagi dari perak. Begitu seterusnya sehingga pemuda tersebut membuka pintu dari berlian, intan, dan emas.

"Akhirnya" kata ninja, "Ini adalah pintu yang terakhir".

Dengan tak sabar dia membuka pintu yang terakhir, dan dibelakang pintu itu dia sangatkagum melihat sumber suara pelik tersebut.

Keterangan untuk Asal suara pelik itu adalah…:

Tapi maaf admin juga tidak boleh memberitahu kepada anda….

:

kerana kamu bukan ninja!

Hohoho 10000 X sorry!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Gambar kreatif – bila anak tidur

Posted: 26 Apr 2011 04:00 PM PDT

Kesian budak-budak ni, apa doknye korang tengok la sendiri dah.. jadi mangsa mak bapak yang terlebih kreatif ambil gambar. Geramnyeee tengok budak niiii~

sumber: amazingnara

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 27 Apr 2011 01:07 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Tilu terbang ke Australia

Posted:

Tilu terbang ke Australia

Tilu terbang ke Australia



TILU ertinya dalam bahasa Sunda ialah tiga. Sememangnya asal kumpulan ini cuma ada tiga anggota tetapi kini bilangannya bertambah menjadi lapan. Semuanya kerana Tilu ingin tampil berbeza dan berubah lebih baik daripada sebelum ini. Tilu akhirnya tampil dengan tujuh orang lelaki bersama seorang wanita dengan membawa rentak muzik yang universal.

Masih mengekalkan nama Tilu, kumpulan muzik ini bagaimanapun tidak terarah kepada rentak muzik pop rock mahu pun pop punk seperti kumpulan-kumpulan muzik lain tetapi membawa aliran muzik pelbagai seperti jazz, dangdut, R&B dan pop.

Bernaung di bawah syarikat rakaman trio adik beradik KRU, Tilu berhasrat mahu memasarkan muzik mereka jauh sehingga ke pendengar di Melbourne, Australia.

Ternyata hasrat mereka itu bukan cakap-cakap kosong tetapi kenyataan yang bakal dikecapi mereka pada awal bulan Julai ini.

"Kami ada menerima jemputan daripada pelajar-pelajar Malaysia di Melbourne untuk membuat persembahan pada 8 Julai ini menerusi konsert Muzika 2011," cerita salah seorang ahli kumpulan mereka Fareed Aziz, 26, ketika ditemui di Studio Utusan, Kuala Lumpur.

Sebagai kumpulan yang masih hijau dalam dunia seni (baru dua tahun berada dalam industri hiburan), tidak keterlaluan jika dikatakan Tilu mudah mengecapi tuah.

Buktinya, selepas kecewa untuk membuat persembahan di Perancis, Tilu meraih pula peluang membuat persembahan di Australia.

"Sepatutnya kami pergi buat persembahan di Paris pada 20 April lalu tetapi atas sebab masalah teknikal kami terlepas peluang.

"Bagaimanapun, kami bersyukur walaupun terlepas peluang ke Paris kami dapat peluang ke Australia," akui salah seorang anggota Tilu, Jeffny Kamar, 26, sambil menunjukkan bukti khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diterimanya.

Album kedua

Mengharapkan lagu-lagu mereka menjadi malar segar buat peminat-peminat di Malaysia, Tilu kini sedang giat merangka lagu untuk album kedua mereka.

Album yang diberi nama Jantung Hati itu kini sudah siap sebanyak 50 peratus dengan lima buah lagu.

"Album kedua ini bakal memuatkan sebanyak lapan hingga sepuluh buah lagu yang terdiri daripada pelbagai jenis muzik.

"Tujuannya agar pendengar tidak kira lapisan umur menggemarinya," tutur Puja mengenai album yang akan dilancarkan pada sekitar Aidilfitri nanti.

Katanya, cuma Tilu masih mencari tarikh yang sesuai untuk melancarkan album tersebut.

Menjadikan lagu Jantung Hati sebagai single pertama untuk dipasarkan, lagu itu juga dicipta sepenuhnya oleh Puja Paska.


PUJA PASKA (dua dari kiri) bersama anggota Tilu yang lain.


Dalam usaha Tilu menawan hati pendengar-pendengar muzik di Malaysia, kumpulan yang menjadikan irama jazz sebagai rencah utama muzik mereka ini juga tidak menunggu lama untuk memikat hati pendengar-pendengar industri muzik di Indonesia pula.

"Kami menerima jemputan pelajar-pelajar Indonesia di Universiti Lim Kok Wing dan Universiti Multimedia (MMU) untuk membuat persembahan.

"Kami melihat dahulu bagaimana sambutan peminat Indonesia di sini dan setakat ini Alhamdullillah amat bagus," kata Tilu.

Selain Puja Paska yang merupakan anggota Tilu yang berasal dari Indonesia, terdapat dua lagi anggota Tilu dari negara seberang iaitu Deo Karmauan dan Reza Ramsey.

"Insya-Allah, kami akan bawa muzik kami ke sana supaya muzik kami dapat dipasarkan dan diperdengarkan di Indonesia pula," kata Tilu lagi.

Selain Puja Paska yang bermain bass, Deo Karmawan (gitar) dan Reza Ramsey (keyboard), Tilu turut dianggotai oleh Amirah Asraf yang merupakan vokalis dan wanita tunggal di dalam Tilu.

Selain itu, Tilu turut dianggotai oleh Fareed Aziz (trompet), Daus (Trompet) dan Jeffny Kamar (saksofon).

Tumpang populariti Sheila Majid

Menjadikan Datuk Sheila Majid sebagai sumber inspirasi, Tilu pernah dituduh cuba menumpang populariti Ratu Jazz itu.

Semuanya gara-gara Sheila telah dipanggil untuk melancarkan album Tilu, malah dipaksa mendengar muzik Jazz mereka.

Tilu saat ditebak soalan sedemikian, lantas mengakui tidak kisah jika mereka dikatakan menumpang populariti Sheila.

"Kami tidak kisah jika dikatakan cuba menumpang populariti Sheila. Malah, kami ingin mengambil kesempatan untuk berkolaborasi bersama Sheila di masa-masa akan datang," akui anggota lain Tilu, Puja Paska, 34, dengan jujur.

Puja yang juga bertindak sebagai pencipta lagu-lagu kumpulan Tilu itu juga memberitahu, merasa terharu dan teruja kerana artis pujaan mereka itu sanggup melancarkan album dan menitip kata-kata nasihat kepada mereka.

Selain Sheila, Tilu juga berkeinginan untuk berkolaborasi bersama Datuk Siti Nurhaliza.

Mengulas mengenai single ketiga Tilu yang sedang hangat dipasarkan kini, lagu ciptaan sepenuhnya oleh Puja Paska itu menekankan elemen dangdut dalam susunan liriknya tetapi masih mengekalkan identiti Tilu yang menggunakan alat-alat muzik seperti saksafon, trompet dan gitar di dalam persembahan mereka.

Ujar Puja, lagu Jangan-Jangan Cuba mengisahkan tentang pasangan kekasih yang sedang hangat berpacaran tetapi masih tahu batas-batas dalam perhubungan dan tidak melakukan perbuatan yang terlarang.

"Lagu-lagu Tilu yang kesemuanya dicipta oleh Puja kecuali Ku Bukan Aku dihasilkan Edry Abdul Halim menceritakan tentang cinta. Tetapi ia turut diselitkan dengan unsur-unsur nasihat," kata Puja.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Imam Muda musim kedua pikat peserta negara jiran

Posted:

Imam Muda musim kedua pikat peserta negara jiran

Imam Muda musim kedua pikat peserta negara jiran

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL
ashreen.ismail@kosmo.com.my


ZULFADLI AWANG (kiri) dan Mujahid Suhaimi mewakili negara masing-masing, Brunei dan Singapura dalam program Imam Muda musim kedua.


SELEPAS menyaksikan kejayaan pada musim pertama, program realiti pencarian Imam Muda kembali meneruskan tradisi dengan melancarkan musim kedua dengan pencarian pemuda Islam bagi merangkul gelaran Imam Muda musim kedua.

Baru-baru ini Astro Oasis telah memperkenalkan 10 orang calonnya menerusi siaran secara langsung dari Dewan Muktamar, Menara Pusat Islam, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), Kuala Lumpur.

Apa yang menariknya, penyertaan kali ini menampilkan dua orang peserta dari negara jiran iaitu Mujahid Suhaimi, 20, dari Singapura serta Zulfadli Awang, 24, dari Brunei Darussalam.

"Kami di Astro berasa amat teruja apabila menerima penyertaan daripada negara jiran. Selain dapat memberikan peluang kepada mereka untuk menjadi seorang Imam Muda yang terunggul, kami mampu melahirkan generasi baru sebagai pelapis bagi tokoh-tokoh agama kelak," ujar Pengurus Saluran Astro Oasis, Haji Izelan Basar.

Pada musim kali ini, mantan Imam Besar Masjid Negara, Datuk Hasan Mahmud Al Hafiz sekali lagi diberi mandat untuk menjadi Mudir (pengetua) dan dibantu oleh empat orang Murshyid (mentor) yang merupakan dua orang pensyarah dari institut pengajian tinggi awam (IPTA) dan dua wakil dari JAWI.

Tambah Izelan lagi, secara keseluruhannya, kualiti peserta yang hadir pada sesi temu duga meningkat berbanding musim lalu sekali gus cabaran bagi calon juga sukar.

Sementara itu, bagi calon dari Singapura, Mujahid, walaupun dibesarkan dan bersekolah di Singapura, pemuda ini pernah menuntut di sekolah tahfiz di Kelantan sejak berumur 15 tahun.

"Saya sudah biasa menjadi imam di beberapa tempat sebelum ini. Saya sertai program ini adalah untuk menimba ilmu dan apabila keluar kelak, saya dapat berdakwah dan menyebarkan ilmu Islam khususnya di negara saya sendiri.


INILAH barisan 10 calon program Iman Muda musim kedua.


"Rasa takut dan berdebar muncul apabila melihat semula cabaran-cabaran musim lepas. Namun, sokongan keluarga membuatkan saya berani untuk mencuba," tutur anak muda ini yang juga pernah mewakili sekolahnya di Singapura dalam sukan gimnastik.

Lain pula cabaran yang ditempuhi oleh Mohd. Azlan Zulkarnain, 25, yang baru sahaja dua bulan mendirikan rumah tangga.

"Pada mulanya, isteri saya risau kerana apabila menceburkan diri ke dalam program ini, saya mungkin berubah perangai kerana akan mula dikenali ramai.

Tetapi, apabila menyedari hakikat bahawa apa yang dilakukan ini adalah untuk ke jalan agama, dia reda dengan keputusan saya," ujar jurutera yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Mekanikal dari Universiti Teknologi Pertronas ini.

Antara calon lain yang terpilih adalah Zulfadli Awang, 24, (Brunei), Mohd Hassan Adli Yahaya @ Yahuza, 26, (Perak), Nazrul Izwan Zolkiflee, 26, (Johor), Wan Najdi Wan Mohd Noh, 20, (Kelantan), Ammar Wan Harun, 27, (Kuala Lumpur), Abdul Fattah Riddzwan, 21, (Negeri Sembilan) dan Ali Khairudin Abdul Marif, 26, (Sabah).

Rangkaian program-program Imam Muda telah mula bersiaran di Astro Oasis (saluran 106) melalui Imam Muda - Ujian yang telah ditayangkan sejak 1 April lalu, setiap Jumaat pukul 9 malam.

Seterusnya, bermula 25 April lalu, setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 7.55 malam, penonton berpeluang menyaksikan kesemua calon Imam Muda yang terpilih mengikuti kelas-kelas dan aktiviti-aktiviti mengikut kaedah dan metadologi melalui program Imam Muda - Kapsul.

Pertama kali diperkenalkan pada musim ini, Imam Muda - Mimbar akan bersiaran setiap hari Jumaat jam 6.30 petang bermula 29 April ini.

Seperti musim lalu, Imam Muda musim kedua buat pertama kali akan bersiaran pada setiap hari Jumaat, pukul 9 malam akan menguji kesemua calon Imam Muda bakal diuji untuk sesi penilaian.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Maroom 5 bakal gegar KL

Posted:

Maroom 5 bakal gegar KL

Maroom 5 bakal gegar KL



SELEPAS sepanjang April ini menyaksikan nama-nama besar industri muzik global seperti Bruno Mars dan Justin Bieber muncul membuat persembahan konsert di Kuala Lumpur, kini tiba giliran kumpulan tersohor Maroon 5 pula.

Maroon 5 bakal menggegarkan Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur pada pukul 9 malam Jumaat 29 April ini, sempena konsert jelajah bagi mempromosi album terkini mereka, Hands All Over.

Seperti Bruno Mars dan Justin Bieber, ini merupakan julung-julung kalinya Maroon 5 muncul di Malaysia.

Sepertimana yang pernah diberitahu oleh vokalis Maroon 5, Adam Levine menerusi satu temu bual bersama Kosmo! baru-baru ini, Maroon 5 ternyata sangat teruja untuk menemui peminat mereka di Malaysia.

"Nantikan kemunculan kami kerana kami akan menghiburkan anda semua dengan sepenuh jiwa," ujar Levine.

Justeru, bagi sebarang info mengenai konsert tersebut anda masih boleh melayari laman web prworldwidelive.com.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

OHBULAN!

Posted: 26 Apr 2011 11:37 PM PDT

OHBULAN!


(Gambar) Miera Liyana Posing Depan Kamera, Kami Tergoda.

Posted: 26 Apr 2011 08:02 PM PDT

aiyaaa, wa tengok semua semua wanita yang mengomen ini gambar pun berunsurkan dengki ouh. M cuma memuji mereka cantik dan sepatutnya pembaca setuju. tetapi semua komen mereka penuh hasad dengki sgt, tak boleh tengok org senang. suka hati la mereka jadi ape pun, yg penting mereka cantik. kubur masing-masing maa. lu olang kutuk ini perempuan, cakap perempuan murah la ape la, lu punye mulut lagi mulahhh ouh! hahahah.

wa ade satu pepatah ah, ini lelaki sahaje yang pegang.

pilihlah, perempuan yang cantik dan hati baik ataupun, muke buruk dan hati baik.
tapi kalau muke cantik, mulut byk busuk, aiyaaa. kasi anjing makan laa.
kalau muke buruk, hati dan mulut sama mcm kaki, itu perempuan, sulah kritikal.
call ambulance, antar tg. rambutan. hahahahhaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Gambar) Kilafairy Ketika Kecil, Memang Cute!

Posted: 26 Apr 2011 07:25 PM PDT

Kami terjumpa dengan sekeping gambar milik aktres bibir munggil bak Angelina Jolie, iaitu Kilafairy ketika kecil yang diambil daripada sisipan akhbar BiPop. Eh, kami perhatikan bibir Kilafairy, memang original'lah. Sekaligus, menolak dakwaan sesetengah pihak bahawa Kilafairy sengaja menyuntik bibirnya untuk kelihatan lebih seksi.

Lagipun, Kilafairy ini mempunyai darah kacukan Khan. Nama asal anak perempuan Rohana Jalil ini ialah Syakila Nisha Jahangir Khan. Kini mempunyai diploma dalam bidang pengurusan & pemasaran fesyen daripada Kolej Antarabangsa Rafflesia. Kilafairy pernah membintangi drama Hotel Mania & Misteri Alam Hitam, kini sibuk mempromosikan filem terbaru lakonannya berjudul Karak, terbitan KRU Studio.

Dan yang paling menarik, Kilafairy mempunyai kebolehan menyanyikan lagu hindustan. Dekat youtube, ada video Kilafairy nyanyi lagu Kushia Aur Gham, stail gak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi

Posted: 26 Apr 2011 11:34 PM PDT

Sensasi


Gambar hantu yang berjaya dirakam di Sumatera Selatan

Posted: 26 Apr 2011 10:59 AM PDT

Seorang penduduk mendakwa berjaya merakamkan gambar hantu kuntilanak di atas dahan sebatang pokok nangka di Talang Ubi, Muaraenim, Sumatera Selatan, lapor laman Berita8 semalam.

Dalam gambar itu, kuntilanak tersebut tidak menampakkan wajahnya tetapi rambut yang panjang mengurai.

Di Indonesia, hantu kuntilanak dipercayai berasal daripada wanita hamil yang meninggal dunia.

Gambar itu dirakamkan oleh seorang penduduk di Talang Ubi Timur yang hanya dikenali sebagai Edi pada bulan lalu


Klik sini ..untuk tengok gambar tersebut...

Kaedah baru yang diuji berkesan untuk kurus, masukkan Belon dalam perut.

Posted: 26 Apr 2011 10:52 AM PDT

Huhuhu,letak belon daam perut?sungguh scary..bagaimanapun bagi mereka yang nak terdesak nak menurunkan berat badan pasti rasa nak mencuba kaedah ini..jom kita baca,kaedah Belon dalam perut nie..



HAMPIR lima tahun, Azhar Jamal, 35, telah mencuba pelbagai kaedah untuk menurunkan berat badan, namun usahanya masih menemui jalan buntu.

Beliau berdiet dan mengambil pil untuk mengurangkan berat badannya yang mencecah 135 kigogram(kg), tetapi masih tidak berubah sehingga menyebabkan beliau sering rasa letih dan tidak bermaya ketika melakukan kerja harian.

Azhar mula mengalami masalah berat badan selepas tidak lagi aktif bersukan kira-kira lima tahun lepas dan ditambah pula dengan amalan pemakanan yang tidak sihat sepanjang tempoh berkenaan.

"Ketika saya melakukan pemeriksaan kesihatan, kolestrol dan tekanan darah saya tinggi. Doktor nasihatkan saya supaya turunkan berat badan bagi mengelak menghidapi penyakit lain yang lebih teruk.

"Sejak itu macam-macam cara saya cuba untuk kuruskan badan seperti diet, minum jus, makan pil namun berat badan saya tetap sama," kata anak kelahiran Kuala Lumpur itu.

Sehinggalah pada awal tahun lepas dia mengambil keputusan untuk berjumpa dengan pakar diet di Pusat Perubatan Prince Court yang mengesyorkan jadual pemakanan dan diet seimbang dalam usaha untuk menguruskan berat badannya.

Pakar berkenaan juga telah mengesyorkan prosedur yang dinamai endoscopic placement of gastric balloon dan akhirnya kini beliau berjaya memperoleh berat badan yang ideal iaitu 93 kg hanya dalam masa enam bulan.

"Melalui prosedur ini saya tidak perlu 'mengorbankan' makanan kegemaran saya iaitu nasi kandar dan tetap makan lima kali sehari, saya hanya perlu kurangkan saiz makanan itu dan bersenam sekurang-kurangnya tiga kali seminggu.

"Belon yang diletakkan sementara dalam perut itu membuatkan kita cepat kenyang bila makan dan selepas enam bulan belon itu akan dikeluarkan, namun kita perlu meneruskan amalan pemakanan yang baik serta bersenam bagi mengekalkan berat badan ideal.

"Kawan-kawan juga terkejut dengan perubahan berat badan saya sehingga ada yang tak kenal saya lagi, masalah selalu penat dan tak bertenaga juga sudah hilang. Saiz baju yang saya pakai dulu XXXL juga dah bertukar jadi XL," katanya.

Prosedur sementara

Sementara itu Perunding Pakar Gastroenterologi Prince Court Medical Centre, Datuk Dr. Ryan Ponnudurai berkata, belon gastrik yang diletak menggunakan endoskop adalah direka bagi membantu mengurangkan berat badan seseorang secara ideal iaitu purata 20 kg atau lebih.

Dr. Ryan Ponnudurai menunjukkan peralatan yang digunakan bagi merawat Azhar Jamal.


Untuk layak menjalani prosedur berkenaan yang tidak memerlukan pembedahan itu katanya, seseorang itu perlu mendapat motivasi dan bersedia untuk menjalani secara serius program yang diselia secara perubatan untuk diet dan senaman.

"Prosedur itu hanya dilakukan ke atas pesakit yang memenuhi beberapa kriteria. Pertama, pesakit hendaklah tidak begitu obes, tetapi hanya mempunyai berat badan yang lebih. Mereka mungkin baru sahaja naik berat badan atas beberapa sebab dan mahu kembali ke berat badan asal masing-masing," katanya.

Dr. Ponnudurai berkata, belon itu akan dimasukkan ke dalam perut untuk tempoh sementara selama enam bulan bagi menimbulkan rasa cepat kenyang dan sentiasa kenyang selepas makan.

"Mereka yang (pesakit) datang, perlu berpuasa semalaman sebelum kami memasukkan alat skop, letakkan belon di kedudukannya dan ia selesai. Dalam belon yang kecil itu, kami masukkan 500 cc air garam dan biarkannya dalam perut.

"Kami letakkan pesakit di pusat itu untuk satu malam. Sebenarnya mereka sudah boleh balik pada hari yang sama tetapi kami mencadangkan agar mereka bermalam sahaja di pusat itu.

"Kami masukkan belon itu dalam perut agar anda tidak boleh makan dengan banyak. Itulah tujuannya. Anda akan sentiasa kenyang dan tiada rasa nak makan," katanya.

Dr. Ponnudurai berkata, jumlah berat yang patut dikurangkan dan dikekalkan oleh pesakit adalah bergantung kepada bagaimana mereka mengikut arahan diet, senaman dan perubahan cara hidup dalam jangka panjang.

"Sebelum prosedur itu bermula, pesakit akan dinilai sepenuhnya oleh pakar psikologi dan diet untuk menentukan prosedur yang sesuai dijalankan ke atas pesakit dan faedah yang akan diperoleh oleh pesakit", katanya.

Dr. Ponnudurai berkata, pesakit akan mengalami ketidak selesaan untuk beberapa hari sementara perut dapat menyesuaikan diri dengan belon. Kemungkinan mereka akan mengalami rasa pening dan muntah selepas prosedur itu.

"Namun ia akan hilang mengikut masa. Mereka perlu mengambil makanan berbentuk cecair untuk dua hari. Setelah mereka dapat menyesuaikan diri dengan belon itu, mereka boleh meningkatkan diet," katanya.

Dr Ponnudurai berkata, kos untuk keseluruhan prosedur itu tidak lebih RM15,000.
"Seramai 15 pesakit telah menjalani prosedur itu sejak kami memulakannya kira-kira dua tahun lepas. Hasilnya memuaskan setakat ini: kesemua pesakit dapat mengurangkan purata 20 kg," katanya.

Siti Sarah Hamil sebulan,dan Video sarah komen tentang Maharaja Lawak

Posted: 26 Apr 2011 10:45 AM PDT

Happynyer pasangan bahagia sarah dan Shuib nie..nampaknya mereka bakal menimang cahaya mata kerana Sarah kini hamil sebulan lebih.

Tahniah diucapkan.Sarah yang ditemubual semasa berlangsungnya Maharaja Lawak,kelihatan happy,gelak sakan..

Si penemubual memanggil sarah dengan nama Siti..okey fine nama dia memang lah Siti Sarah,tapi kan dia dikenali dengan Sarah Raisudin..
Lepas tue sarah cakap dia minat Johan,bukan Jozan..ahaha..kesian Zizan..zizan dia tak minat ker? :P



Sinopsis dan gambar disebalik tabir filem Seru

Posted: 26 Apr 2011 10:38 AM PDT

"Serukan Namaku, Bangkitkan Jasadku"..Tagline untuk filem arahan pertama Pierre Andre dan Woo Ming Jin.

Filem nie akan ditayangkan pada 28 April 2011,lagi esok jer..

Kalau korang nak tahu Yusry dengan Lisa tengok Filem nie la sampai berpegangan tangan gitu..uhu..Dari sumber yang boleh dipercayai,dengar cerita memang betul yusry dan Lisa kini tengah mengenali hati budi masing2. Even Edry sendiri memberitahu media,Yusry sibuk dengan kekasih barunya "L"....sape lagi kan yang nama start dr huruf L..

Lagipun Yusry sendiri tak menafikan yang dia bercinta dengan Lisa..ehem2..apepun semoga mereka bahagia..okey dah lari tajuk..


"Seru" mengisahkan tentang sebuah produksi yang sedang membuat satu penggambaran filem seram bertajuk "Jangan Bernafas". Semasa penggambaran berlangsung, secara tiba-tiba pelbagai kejadian aneh berlaku di luar jangkaan mereka. Pada mulanya, mereka menganggap ia hanyalah rasukan biasa. Namun seorang demi seorang menjadi sasaran rasukan dan pembunuhan. Ini menyebabkan keadaan menjadi tidak terkawal. Apakah yang bakal terjadi kepada kumpulan tersebut, mampukah mereka mengelak daripada dirasuk dan diburu? Nantikan kemunculannya di pawagam pada hari Khamis ini.

Pengarah sinematografi Wan Chung Hung
Pengarah Woo Ming Jin memberi arahan kepada pengarah sinematografi Wan Chung Hung

Proses untuk membuat solekan effect pada muka salah seorang para pelakon

Kila Fairy ada bakat menanyi

Posted: 26 Apr 2011 10:27 AM PDT

Kila Fairy nie sensasi mula kenal selepas gossip cinta dengan Yusry KRU,namun kedua mereka menafikan bersungguh2.Kata mereka cuma kenal masa bekerja sahaja dan tak lebih dari itu..

Kemudia timbul pula kontroversi Kila Fairy dikatakan cucuk botox,sehingga menyebabkan wajah lama dan wajah kini berubah.Namun Kila Fairy menafikan sekerasnya dia menyuntik Botox, Rohana Jalil ,ibu Kila pun ckp dia tak suntik botox,cuma teknik solekan saja.

Okey apa yang terbaru,rupanya Kila pun memiliki bakat nyanyian mcm ibunya jugak.Not bad suara dia,taklah power tapi tak pitchy,dan not bad,merdu jugak.Dengar cerita Kila memang aktif menyanyi sejak sekolah lagi..






Gambar Lama Kila Fairy

gambar kila fairy

Kontroversi Kila Fairy dikatakan cucuk botox

gambar kila fairy

Sai Baba meninggal Dunia akibat Serangan Jantung

Posted: 26 Apr 2011 10:13 AM PDT

Sebelum nie sensasi yakin ramai yang dah tahu cerita tentang Sai Baba,
bahkan ada yang mula percaya Sai Baba adalah Dajjal,kerana kuasa ajaib yang dimilikinya.Di India,ramai yang memujanya,bahkan kemasyhurannya tersebar keserata negeri,kononnya Sai Baba separuh tuhan bagi mereka.

Tapi nampaknya Sai Baba meninggal dunia akibat serangan jantung,jadi sahlah Sai Baba bukan Dajjal .


Pemimpin spiritual terkemuka dari India, Sathya Sai Baba, meninggal dunia pada 24/4/2011 pagi. Sebelum ini lelaki ini amat diyakini oleh pengikutnya bahawa Sai Baba adalah manusia setengah Tuhan kerana mempunyai beberapa kuasa-kuasa luar biasa.

Sai Baba sebelum ini menjalani rawatan intensif selama tiga bulan akibat penyakit jantung yang kronik.


Ribuan pengikut Sai Baba telah berkumpul di hospital tempat Sai Baba menghembuskan nafas terakhirnya. Mereka akan mengiringi pengebumian mayat Sai Baba ke tempat lahirnya iaitu di bahagian selatan daerah Andra Pradesh.

Sathya Sai Baba lahir dengan nama Sathyanarayana Raju pada 23 November 1926.

Ajaran spritual yang Sai Baba yang tersebarluas, mempunyai ramai pengikut dari seluruh dunia.

Sai Baba yang sering dianggap sebagi orang suci itu menegaskan ajarannya bukan agama dan bukan pecahan dari agama yang sedia ada. Menurut jutaan orang di dunia yang mempercayainya, Sai Baba memiliki kekuatan supranatural termasuk menghilangkan benda begitu saja, mengetahui kisah kehidupan orang di masa lalu, mampu mengubati semua penyakit mematikan termasuk AIDS, bahkan ada yang mengatakan dia boleh menghidupkan kembali orang yang sudah mati.Sebab itu ada yang mengatakan Sai Baba adalah dajal.

Dengan kematian Sai Baba ini ternyata dia hanya manusia biasa sahaja. Sebelum ini banyak Video di youtube pendedahan Sai Baba hanyalah ahli silap mata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan