Sabtu, 19 Mac 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


borak kosong

Posted: 19 Mar 2011 09:29 PM PDT

borak kosong


Inilah penyanyt rap yang memeluk Islam

Posted: 19 Mar 2011 09:00 PM PDT

REPUBLIKA.CO.ID, LOS ANGELES – Di Amerika Syarikat, nama Bad Boy Records amatlah tersohor sebagai label rakaman yang menmpopularkan aliran musik rap. Salah satu penyanyi yang pernah bernaung di bawah payung label ini adalah Loon. Loon sendiri merupakan nama pentas yang digunakan oleh penyanyi yang memiliki nama asli Chauncey Lamont Hawkins ini.

Bersama dengan pemilik Bad Boy Records yang juga rapper Amerika, Sean John  "Diddy" Combs, dan penyanyi Usher, Loon berkolaborasi membawakan single berjudul I Need a Girl di tahun 2002. Dan, dalam waktu singkat single yang menjadi lagu pertama dalam album bertajuk We Invited The Remix itu langsung menduduki tangga keempat carta lagu Billboard Hot 100.

Sejak saat itu karier Loon sebagai seorang  rapper mulai berkibar. Popular dan wang pun dia raih dengan mudah. Namun, ungkap Loon, dirinya tidak pernah merasakan kepuasaan peribadi meskipun menikmati puncak kehidupan material, kesejahteraan, sukses dan glamour. Seberapa keras dia berupaya, dia mengaku tak merasakan kedamaian di dalam dirinya.

Hal ini pula yang pada akhirnya mendorong rapper kelahiran Harlem, New York, 20 Jun 1975 ini untuk menemukan kebahagiaan dalam Islam. Mengutip laman voa-Islam, Loon memutuskan untuk masuk Islam setelah kumpulan lagu terakhirnya terjual 7 juta copy. Sepanjang karir bermusiknya Loon telah merilis tiga album, masing-masing bertajuk Loon (dirilis Oktober 2003), No Friends (Ogos 2006), dan Wizard of Harlem (Oktober 2006).

Selain itu ia juga telah merilis tiga belas single yang merupakan hasil kolaborasi dengan sejumlah penyanyi . Di antara singlenya tersebut adalah: I Need A Girl yang dinyanyikannya bersama Sean John "Diddy" Combs dan Usher;  Hit The Freeway yang dinyanyikan bersama dengan Toni Braxton; dan Show Me Your Soul yang dibawakannya bersama dengan Sean "Diddy" Combs, Lenny Kravitz dan Pharrell.

Setelah memeluk Islam, dia pun merubah namanya menjadi Amir Junaid Muhadith. "Loon bekerja di luar sistem diri saya," ujarnya mengenang sosoknya saat menyandang nama Loon ketika bergabung dengan Bad Boy Records. "Kini saya bahagia menerima Islam dan menemukan kedamaian dalam hati, sesuatu yang selalui saya cari dalam bisnis musik. Terima kasih kepada Islam, sehingga saya mampu melengkapi pencarian dan kini saya sangat merasa damai. Bad Boys sudah tiada. Saya kini dapat anda panggil "good boy"," paparnya dalam suatu kesempatan wawancara dengan stasiun TV Al Jazeera.

Amir menemukan cahaya Islam dua tahun lalu, tepatnya pada Disember 2008 silam ketika melakukan tour di Dubai, United Emirate Arab. Selama berada di Dubai,dia kagum dengan budaya kaum Muslimin di sana. Ketika di Dubai, menurut Amir, dia mendengar laungan azan dan melihat orang-orang bergerak menuju masjid-masjid yang terdekat untuk menunaikan solat. "Mereka terlihat berakhlak mulia dan berinteraksi dengan baik dengan siapa saja," ujarnya.

Saat itu, sambung Amir, timbul pertanyaan dalam benaknya tentang hakikat agama mereka (Islam). Apakah Islam itu hanya khusus diperuntukkan untuk bangsa Arab, atau untuk semua manusia? Sampai akhirnya ia mendapat jawaban yang konprehensif bahawa Islam itu adalah agama untuk semua manusia, tanpa membedakan keturunan, suku dan bangsa.

Setelah berfikir mendalam, Loon pun memutuskaan untuk menerima Islam sebagai keyakinan barunya. Sejak saat itu ia berubah total. "Saya tinggalkan dunia musik secara total. Saya keluar total dari komuniti di mana saya habiskan hidup saya sebelumnya selama 17 tahun. Sekarang saya merasakan ketenangan batin yang sejak lama saya rindukan. Saya merasa bertambah tenang lagi setelah isteri dan anak saya juga masuk Islam," paparnya.

Mengajak orang masuk Islam

Sebelum memeluk Islam, Loon adalah seorang penganut Kristian. Kisah hidupnya dimulai dari tumbuh besar di lingkungan ghetto khusus kulit hitam di Harlem, New York. Ia kemudian menjadi anggota geng jalanan hingga membentuk grup musik bergenre rap dan hip hop, dan akhirnya menemukan cahaya Islam.

Khabar bahwa ia masuk Islam pun mendapat slot khusus dalam tayangan Al Jazeera, satu-satunya stasen jaringan berita independen di Timur Tengah. Dalam pernyataan publiknya, Loon mengatakan kedamaian dari dalam hanya boleh diperoleh dengan menyerahkan diri kepada satu tuhan. "Hidup untuk sesudah mati, bukan untuk kehidupan saat ini, adalah kepuasan dalam meyakini, memuja dan memohon kepada Allah," ujarnya. "Itulah mengapa saya mempraktekkan agama Islam yang indah."

Ketika akhirnya memeluk Islam, sempat muncul pertanyaan apakah Loon masih akan mengejar karier sebagai penyanyi rap? "Saat ini saya fokus mempelajari Islam dan memperluas pengetahuan tentang cara hidup Islam," ujarnya. "Berada di posisi yang mempengaruhi, saya pertama-tama harus mampu melindungi diri sendiri," ujarnya.

Setelah menjadi mualaf, semangat Loon untuk belajar dan mengenal Islam lebih mendalam semakin bertambah, kerana dalam dirinya tertanam niat dan tekad untuk mengajak orang lain kembali kepada Islam. Untuk merealisasikan tekadnya ini, Loon kemudian memilih untuk bergabung dengan lembaga dakwah Islam Kanada, bidang penyebaran Islam. "Saya memiliki program khusus terkait masalah tersebut, yakni mengajak para penyanyi dan seniman top dunia untuk mengenal Islam dan prinsip-prinsipnya."

Kertas cari yang tersayang

Posted: 19 Mar 2011 08:00 PM PDT

MIYAGI: "Ada nampak anak saya? Jika ada, hubung saya segera." Itu perkataan yang tertera pada puluhan helaian kertas yang dilekatkan pada pintu masuk sebuah pusat penempatan mangsa gempa bumi dan tsunami, 11 Mac lalu.
Hanya sekeping kertas itu kini dijadikan harapan buat ahli keluarga mengesan insan tersayang yang mungkin masih hidup atau terselamat.

Cara itu dilihat paling berkesan kerana setiap mangsa bencana akan ditempatkan di pusat penempatan di kawasan tumpuan ramai seperti stadium, sekolah dan dewan orang ramai di serata tempat.

Jadi tidak hairan, akan kelihatan banyak helaian kertas dilekatkan di pintu atau dinding yang tertera nama mangsa yang hilang selain nombor telefon yang boleh dihubungi jika tahu di mana mangsa berada.

Malah, ada pusat menyediakan papan kenyataan khas bagi memudahkan helaian kertas itu ditampal dengan lebih tersusun supaya mudah dilihat serta dibaca.

Tinjauan Metro Ahad ke beberapa pusat penempatan mangsa bencana di sekitar Natori, di sini, dan Iwate mendapati banyak helaian kertas di dinding dan pintu bertujuan mengesan ahli keluarga masing-masing yang masih hilang.


Bagi Kikoshi, 65, dia mencari anak perempuannya, Yuki Aizawa, 23, yang hilang sejak gempa bumi dan tsunami melanda.

Katanya, sudah puas dia mencari anak tunggalnya di setiap pusat pemindahan tetapi hingga kini masih gagal.


"Saya dan isteri risau kerana anak saya masih gagal ditemui. Ketika kejadian, anak saya keluar bekerja di bandar yang terletak kira-kira 30 kilometer dari rumah," katanya semalam.

Sementara itu, Pengetua Sekolah Rendah Tatekoshi, Natori yang menjadi satu daripada pusat pemindahan, Morio Takashashi berkata, masih ramai mangsa di situ yang hilang dan gagal ditemui hingga kini.

Katanya, setiap hari pasti akan ada mangsa dari kawasan lain datang ke sekolah ini untuk mencari kalau-kalau ada ahli keluarga mereka ditempatkan.

"Mereka akan membawa beberapa helaian kertas tertera nama ahli keluarga dan nombor telefon yang boleh dihubungi untuk diletakkan di dinding di sekolah saya," katanya.

Menurutnya, sehingga kini tiada seorang pun ahli keluarga yang menampalkan helaian kertas itu menemui keluarga masing-masing.

Alamak .Tiger Wood sukar kawal kentut kuat

Posted: 19 Mar 2011 07:00 PM PDT

Macam-macam hal,,,
saya petik dari Berita Harian


FLORIDA: Bekas pemain golf nombor satu dunia, Tiger Woods, mungkin sudah berusaha sedaya upaya membaiki imejnya yang terjejas tahun lalu selepas kecurangannya didedahkan media.

Bagaimanapun, masih ada beberapa tabiat bintang sukan berkenaan yang tidak mampu diubah.

Satu tabiat Woods yang belum dapat diubah ialah kebiasaannya menyumpah, menyeranah dan memaki hamun.

Selain itu dia juga mengalami masalah kentut tidak terkawal yang diperlihatkan minggu ini.

Woods sedang membuat latihan pukulan pada kejohanan Piala Tavistock apabila kamera stesen televisyen Golf Channel merakam bunyi kentutnya ketika seorang lagi pemain golf terkenal Graeme McDowell bersedia membuat pukulan.

Bunyi kentut Woods kedengaran dan rakaman televisyen menunjukkan Woods dan kedinya, Steve Williams, cuba menahan ketawa selepas McDowell membuat pukulan.

Pengulas rangkaian itu merujuk kentut Woods sebagai 'bunyi bising penonton' tetapi kebanyakan peminat sukan golf mengetahui perkara sebenar, tambahan pula kedua-duanya dilihat sedang ketawa.
Apapun, sejak kembali bertanding, Woods berkata dia mahu merampas semula kedudukan sebagai pemain golf nombor satu dunia.

"Saya kecewa. Saya seronok memenangi kejuaraan golf tetapi agak lama tidak mencapai sebarang kejayaan," katanya.

Woods juga mendedahkan dia sedang berusaha memperbaiki kehidupan peribadi selain cuba menjadi bapa yang baik kepada kedua-dua anaknya, Sam, 3 dan Charlie, 2. – Agensi

Anak Wayne Rooney 16 bulan mula latihan bolasepak

Posted: 19 Mar 2011 06:00 PM PDT

Bila bapa kaki bola..
saya petik dari myMetro

LONDON: Anak Wayne Rooney yang berusia 16 bulan akan memulakan latihan untuk menjadi bintang bola sepak di sebuah sekolah sukan berkenaan.

Bintang bola sepak Manchester United dan England itu dilapor mendaftarkan anaknya, Kai, di SocaTots, yang diharap dapat menjadikan kanak-kanak itu bintang seperti Ronladinho dan pemain Brazil lain yang bakat mereka dibentuk pada usia muda lagi.


Selain kemahiran bermain bola, sesi latihan juga bertujuan meningkatkan keseimbangan, menyerlaras dan interaksi sosial.


Wayne, 25, mengetahui mengenai kursus yang berlangsung di Cheshire itu dan tidak mengambil masa lama untuk mendapatkan tempat bagi Kai.


Satu sumber berkata: "Wayne menggalakkan Kai membabitkan diri dalam bola sepak dan sudahpun membelikan kelengkapan pasukan Everton pertama untuknya di samping jersi United dan England.


"Dia menaruh harapan semoga Kai mewarisi kemahiran semula jadinya dalam sukan itu." Kai sudah menyaksikan banyak perlawanan bola sepak. Ibunya, Coleen sentiasa membawanya ke Stadium Old Trafford untuk menonton perlawanan United. - The Sun

Kanak-kanak 4 tahun ini hanya boleh makan melalui tiub

Posted: 19 Mar 2011 05:00 PM PDT

Daniel Harrison. Kanak-kanak empat tahun ini belum pernah merasakan nikmatnya makanan dan minuman sejak lahir. Seluruh keperluannya nutrisinya masuk ke tubuh melalui tiub yang terpasang di perutnya.

Seperti dikutip dari laman Daily Mail, penderitaan kanak-kanak itu bermula ketika acid reflux menyerangnya ketika masih bayi.

Acid reflux adalah gangguan pola makan akibat produksi asam lambung berlebihan. Ini biasanya ditanda dengan muntah setiap kali makan, disertai rasa sakit tak tertahankan di area dada atas dan tenggorokan. Tak jarang rasanya seperti terbakar.

Sejak penyakit itu menyerang, Daniel selalu mengalami ketakutan luar biasa ketika dihadapkan pada makanan dan minuman. Gangguan autisme juga menambah trauma kaerana memori tentang rasa sakit ketika bayi terus melekat.

Orangtuanya, Kevin dan Catherine, sudah pergi merata untuk menyembuhkan penyakit yang diderita Daniel. Berbagai tindakan perubatan sudah dilakukan, namun tak membuahkan hasil. Pada 2009, Daniel bahkan harus berjuang melawan virus H5N1 yang menyerang paru-parunya.

Kini, Kevin berusaha menabung untuk membawa Daniel berubat ke University Hospital, Graz, Austria. Ia mendengar ada pesakit seperti Daniel sembuh di sana. "Saya cuma bermimpi Daniel bioleh hidup normal seperti kanak-kanak seusianya, menyuap makanan dan minum di meja," kata Kevin.

Sumber : http://abdullahkhoirulazzam.blogspot.com

Jom Tengok Bilik lelaki gila main game

Posted: 19 Mar 2011 11:01 AM PDT







Berlaku curang dengan Remaja, Suami Bunuh Isteri di Depan Anak

Posted: 19 Mar 2011 10:45 AM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang suami marah setelah tahu isterinya berlaku curang dengan remaja yang baru berusia 19 tahun. Demikian dilanporkan Daily Mail, Jumaat (18/3/2011).

Suami bernama Barry Harrison (47) dan isterinya Amanda (34) ditemukan meninggal dunia di rumah mereka pada 9 Ogos tahun lalu. Amanda mengalami luka serius di leher sementara sang suami ditemukan mati dalam keadaan gantung diri.

Dua anak mereka bernama Owen (3) dan Aiden (5) ditemukan oleh pekerja bernama Pat Cannon yang bekerja sebagai pengurus flat tempat mereka tinggal di Regal Court, High Street, Shanklin, Isle of Wight, England. "Anak-anak berkata ibu dan bapanya sedang tidur," kata Cannon dalam sidang koroner yang berlangsung Newport Coroner's Court.

Dalam sidang itu terungkap jika pasangan ini mengalami kesulitan kewangan dan membuat keduanya mengalami tekanan. Si isteri bekerja di sebuah kedai ketika dia bertemu remaja bernama Alex Harmer-Wood sementara sang suami bekerja sebagai pemetik buah tomato.

Benarkah Menghisap Payudara Selamatkan Perempuan dari Kanser?

Posted: 19 Mar 2011 09:35 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM,  -Pada hari Sabtu (19/3/2011) telah tersiar dari BlackBerry Messenger(BBM), mengenai cara pencegahan kanser payudara. Dalam BBM tersebut mengatakan kanser payudara boleh dicegah jika terus dihisap oleh pasangannya.

Dalam BBM tersebut, data tersebut diambil dari situs berita internasional BBC dan Jabatan Kesihatan dari Britain. Berikut isi BBM untuk mencegah kanser payudara dengan cara menghisap.

Dalam waktu dekad mungkin akan ada wanita yang mahu membayar orang terutama lelaki untuk menghisap payudara mereka?

Dalam Beranda BBC Top News Story: Doktor menyarankan bahawa payudara wanita yg disedut secara teratur akan sangat bagus untuk mengurangi risiko terkena kanser payudara.

Dikatakan pula bahawa penghisapan payudara secara teratur akan menurunkan tingkat risiko yang cenderung menyebabkan berkembangnya kanser payudara.

Payudara harus disedout sesering mungkin, hal ini dipercayai akan membantu perempuan melawan kanser payudara.

Pesan ini dibuat oleh Jabatan Kesihatan dengan tema "Melawan Kanser Payudara".

Ini entah benar atau tidak.

WOW, Terapi Hormon Lahirkan Bayi Kembar Lima

Posted: 19 Mar 2011 08:25 AM PDT

Seorang perempuan berusia 26 tahun melahirkan bayi kembar lima pada Jumaat (18/3/2011) di Hospital Wina. "Kelima bayinya sihat sekali, begitu juga ibunya," kata Ketua Bagian Ginekologi Hospital AKH, Peter Husslein, kepada harian Oesterreich.

Bayi kembar lima itu, semuanya perempuan, dilahirkan melalui bedah caesar menjelang malam dan sekarang masing-masing dirawat satu pasukan doktor.

Kelima bayi kembar yang dilahirkan prematur pada minggu ke-29 kehamilan, masing-masing memiliki berat 1.000 gram.

Operasi caesar itu sebenarnya direncanakan dilakukan minggu depan, tapi harus disegerakan setelah ibu muda tersebut mengalami gangguan jantung.

Lebih dari 40 orang, dari ahli bius dan doktor pakar anak terlibat dalam proses kelahiran tersebut, kata Pengarah Medis AKH Reinhard Krepler.

Orang-tua bayi kembar lima itu sudah memiliki anak perempuan berusia enam tahun. Sejak itu, dia menjalani terapi hormon setelah gagal memiliki anak lagi, kata surat khabar Kurier.

Di Jerman ada sekolah khas untuk belajar tentang pengurusan pengkebumian

Posted: 19 Mar 2011 07:30 AM PDT

Theo Remmertz Academy di Münnerstadt, Bavaria utara, mengatakan mereka adalah satu-satunya sekolah pemakaman rasmi di Eropah. Ia menawarkan tiga tahun kursus pelatihan yang mengurus jenazah.Bisnis masa depan ini menyeramkan namun menguntungkan. Siswa belajar mulai dari bagaimana menggali kubur yang tepat, dan acuan seimen, cara menangani keluarga berduka dan menulis pemberitahuan kematian. Sebahagian besar dari 525 murid sekolah dari pemakaman Jerman telah bekerja di bidang ini.

Pelatih dari Theo Remmertz Akademi mengakui bahawa keterampilan pemakaman dulu diturunkan dari ayah ke anak, tapi kali telah berubah, dan dengan semakin banyak orang tertarik pada perniagaan ini, keperluan untuk sebuah sekolah pengurus pemakaman. Sekarang, kelompok pelajar dari  China dan Russia telah menghubungi sekolah tentang metode pelatihan ini.



Ada Warga China Bersorak Gembira Jepun Kena Gempa

Posted: 19 Mar 2011 06:00 AM PDT

INILAH.COM, Beijing – Sejumlah pengguna internet China bersorak gembira dan bersyukur atas gempa 9,0 SR yang memporakporandakan Jepun pada 11 March lalu.

Beberapa posting pesan secara online, untuk 'menyambut dengan hangat' bencana yang terjadi di Jepun. "Mari rayakan 9,0 yang baru diperoleh sebuah negara," tulis salah seorang pengguna.

"Jepun seharusnya tenggelam sejak dulu. Gempa dan tsunami ini terlalu kecil. Akan lebih baik lagi jika bencana itu boleh menumbangkan takhta Yakusuni itu," tulis lainnya, merujuk pada simbol tentera Jepun tersebut.

Jika mencari kata re le huan ying (sambutan hangat) di web pencari China Baidu, maka yang keluar malah kata Japan earthquake. Perang kata-kata pun terjadi di forum internet China antara mereka yang gembira dengan gempa itu dan beberapa yang mengusung nilai-nilai kemanusiaan.

Meski begitu, sejumlah masyarakat internet (netizen) China mengutuk mereka yang memberi komen-komen semacam itu. "Kita semua manusia. Negara lain sedang mengalami bencana dan kalian merayakannya? Sungguh memalukan!" ujar pengguna lainnya.

Aksi selamba lelaki ini mencuri

Posted: 19 Mar 2011 05:45 AM PDT





buat -buat tak nampak

Detik kenderaan pelancong diserang singa

Posted: 19 Mar 2011 04:30 AM PDT








Iran Ciptakan Piring Terbang Pertama di Dunia

Posted: 19 Mar 2011 03:45 AM PDT

INILAH.COM, Ilmuwan Iran mengatakan menciptakan piring terbang pertama, meskipun belum jelas seberapa tinggi objek itu mampu terbang, Media menyebut pesawat itu mirip UFO.

Piring terbang bernama Zohal yang bererti Saturnus itu merupakan pesawat ruang angkasa tak berawak yang dirancang untuk pencitraan udara.

Namun, berdasarkan keterangan Daily Mail, objek itu boleh dimanfaatkan untuk berbagai misi yang tidak disebutkan terperinci. Pejabat media Fars menggambarkan piring terbang itu mirip UFO di filem Hollywood pada1950-an.

"Alat transportasi yang mudah diluncurkan dan terbang, sedikit bunyi dan memiliki keuntungan yang sama dengan pesawat lain," tulis laporan ISNA (Iran's Student's News Agency).

Perangkat itu dilengkapi autopilot, pengatur stabilitas gambar, GPS dan alat perekam kualitas HD. Program luar angkasa Iran yang ambisius tampaknya menjadi peringatan bagi dunia Barat, kerana pada waktu yang sama, teknologi misil yang digunakan untuk program luar angkasa sama dengan teknologi membangun rudal balistik antarbenua.

Tahun lalu, Iran mengumumkan mereka berhasil mengirim tikus, kura-kura dan cacing ke luar angkasa. Mereka berambisi mengirim manusia ke antariksa, sembilan tahun yang akan datang.

Mesin Cuci Manusia, Sebuah Projek yang Gagal

Posted: 19 Mar 2011 02:00 AM PDT

Nama rasminya Ultrasonic Bath, mesin cuci ini diperkenalkan sebagai konsep pada Expo Dunia 1970 di Osaka. sekitar 2 meter tinggi dan  harus menggunakan sebuah tangga untuk masuk ke dalamnya Setelah suhu air yang diinginkan di set, 15-minit-proses pencucian akan dimulai. Pertama 5-minit siklus pra-bilas, menyemprot baither dengan jet air panas. Setelah itu cuci berbentuk polong-mesin diisi dengan air dan pijat 3-minit-mandi dimulakan.


Urutan menenangkan diperuntukan merangsang sirkulasi darah sambil membersihkan tubuh Anda. Pembilasan 2-minit proses followerd, dan akhirnya 5-minit pengeringan program, di mana udara hangat akan disemburkan ke pemakainya , sementara sinar inframerah dan ultraviolet membunuh bakteria yang tersisa
Sayangnya Sanyo Ultrasonic Bath tidak pernah berhasil masuk ke rumah kita, tetapi perusahaan Jepun yang rilis HIRB (Human In Roll-lo Bathing), mesin cuci kompak untuk manusia, digunakan di rumah  orang tua.



Hebat! Ilmuwan Buat Robot Mikro Doktor Mata

Posted: 19 Mar 2011 01:00 AM PDT

INILAH.COM,– Pengubatan mata makin mengagumkan. Kini robot berukuran sangat kecil boleh 'menjelajahi' mata pesakit. Robot ini boleh memberi ubat, bahkan membedah mata pesakit.


Robot temuan Michael Kummer dan pasukannya dari Institute of Robotics and Intelligent Systems (IRIS) di Zurich, Switzerland ini akan segera diluancarkan untuk perubatan. Sebelumnya, robot serupa dari North Carolina State University juga dikembangkan.

Namun bezanya, robot mikro itu boleh 'berenang' di cairan tubuh untuk membersihkan darah beku di pembuluh darah mata. Kini, Kumer mengembangkannya lebih jauh dan menambahkan kawalan keakuratan menggunakan medan magnet.

Robot ciptaan Kumer ini disuntikkan ke mata melalui jarum dan dikendalikan secara elektromagnetik guna mengurangi penggunaan bahan bakar untuk memberi daya.

"Kami harap robot mikro ini boleh membantu mengubati degenerasi mata dengan menyuntikkan ubat secara teratur," ungkap Kumer.

Robot ini belum pernah dipakai pada mata manusia dan baru diujicuba pada mata babi yang telah mati. Seperti dikutip PC World, Kumer dan pasukan merancang mengujinya pada haiwan hidup.

Tak hanya mengubati penyakit degenerasi mata, robot ini juga boleh dikembangkan untuk mengubati masalah mata lain dan melakukan operasi.

Minuman khusus untuk jadi wanita cantik ( Placenta 10.000 )

Posted: 19 Mar 2011 12:00 AM PDT


Minuman yang satu ini sama sekali tidak halal. Minuman jelly drink ini dibuat dengan bahan utama placenta (ari2) babi, dengan tiap botol mencapai berat 10.000 mg! Placenta dipercaya memiliki kemampuan regeneratif, terutama untuk kaitan dengan kecantikan, dan akan dapat membantu diet anda! Minuman ini juga tersedia dalam ukuran 400.000 mg juga ..ada juga yang sanggup minum benda ini demi kecantikkan.

Ternyata Tumor Otak Boleh Dikeluarkan Melalui Hidung

Posted: 18 Mar 2011 11:00 PM PDT

Untuk mengeluarkan tumor biasanya doktor harus melakukan proses pembedahan di bahagian tubuh tersebut. Tapi cara baru dilakukan oleh dokter bedah Inggris yang mengeluarkan tumor di otak melalui hidung dan tanpa pembedahan.

Hal ini terjadi pada Ian Bradley, lelaki berusia 60 tahun asal Wellesbourne, Warwickshire, yang memiliki dua tumor seukuran duit syiling di otaknya.
Pada awalnya, dia hanya mengalami flu yang terjadi terus menerus. Dan ketika hidungnya mulai berdarah, ia dirujuk ke Coventry University Hospital, Inggris. Hasil scan menunjukkan ada tumor langka di dasar otak Ian.
Setelah pemeriksaan, doktor menemukan bahawa tumor telah menyebar ke tulang di dekat reseptor bau di kepala Ian. Kerana itu, doktor memutuskan untuk mencabut tulang yang terinfeksi tersebut dari lubang hidungnya.

"Dokter mengatakan kepada saya mereka ingin mencuba cara pembedahan baru dan saya tidak perlu berfikir lama untuk meyakini ini, kerana saya tidak begitu suka kepala saya dibedah," ujar Ian Bradley.

Ahli bedah memasukkan kait kecil ke lubang hidung Ian dan kemudian berhasil menarik tumor dari bahagian depan otaknya. Tumor tersebut keluar dari hidungnya tanpa memerlukankan proses pembedahan terbuka.
Doktor menghabiskan waktu 6 jam untuk mengeluarkan tumor dari otak Ian dan juga berhasil mengeluarkan bahagian kecil dari tulang tempat tumor telah menyebar.

"Saya kagum mereka mampu mengeluarkan tumor tanpa memotong saya sama sekali. Saya sangat berterima kasih," ungkap Ian lebih lanjut.

Operasi dari hidung ini memang membuat Ian kehilangan kemampuan indera bauya, tetapi ia mengatakan ini adalah harga yang sangat kecil untuk membayar keberhasilan mengeluarkan tumor dari kepalanya.

"Dengan menggunakan teknik baru ini, itu bererti kami dapat menghilangkan tumor kanser tanpa meninggalkan bekas luka yang tak enak dipandang di wajah Ian," jelas Dr Gary Walton dari Coventry University Hospital yang memimpin operasi.

Menurut Dr Walton, teknik ini membuat masa penyembuhan pasien menjadi lebih cepat dan juga menghindari bekas luka yang menonjol pasca pembedahan.

"Ini inovatif, memberikan hasil yang lebih baik bagi pesakit kami dan saya senang cara ini sukses pada Ian," jelas Dr Walton.

Ian pun mengaku hanya perlu dua hari berada di wad hospital setelah operasi melalui hidung tersebut. Dan setelah beberapa hari, ia sudah boleh kembali beraktiviti dan bermain golf.

"Saya sangat senang bioleh bernafas melalui hidung walaupun tidak boleh mencium bau lagi. Ini telah membuat perbezaan besar terhadap kualiti hidup saya," kata Ian.


Sumber : http://www.tkjlover.web.id/2011/01/tumor-otak-bisa-dikeluarkan-lewat.html

Pohon Palsu Ini Boleh Hasilkan Oksigen

Posted: 18 Mar 2011 10:00 PM PDT

VIVAnews - Berteduh di bawah pohon rendang saat terik memang nikmat. Tak hanya sejuk, tubuh juga terasa lebih segar oleh paparan oksigen yang dihasilkan pepohonan di siang hari. Hanya, mencari pepohonan rendang seringkali menjadi hal sulit bagi warga di kota-kota besar.

Melihat banyaknya ruang terbuka hijau yang berubah menjadi hutan batu di kota-kota besar, sejumlah ilmuwan Universiti Columbia, New York, merancang sebuah pepohonan artifisial yang dapat mengonversi gas buang karbondioksida menjadi oksigen.

Bekerja sama dengan Influx Studio, Paris, para ilmuwan mengkreasikan pepohonan dengan ranting-ranting menjulang menyerupai jamur. Di hujung-hujung ranting, mereka menempatkan panel surya sebagai energi untuk mengolah karbondioksida menjadi oksigen.

Kreasi ini menjadi pusat perhatian di 'Boston treepods 2011′, sebuah ajang yang melombakan pepohonan artifisial kaum urban. Meski mampu melakukan fotosintesis seperti pohon semulajadi, pohon-pohon buatan ini tak membutuhkan tanah dan air atau media tanam lainnya untuk tumbuh.

Demi memaksimalkan kemunculannya sebagai produk ramah lingkungan, kerangka dan ornamen pohon buatan ini memanfaatkan  bekas botol plastik . Lewat kemampuannya mengikat karbondioksida, produk ini diharapkan akan membantu meningkatkan kualiti udara.

aReaL&Celebrity

Posted: 19 Mar 2011 09:16 PM PDT

aReaL&Celebrity


Miera Leyana Berbaju Seperti Berbogel

Posted: 19 Mar 2011 05:25 PM PDT

Salam Guys,Bak Kata Pepatah, Terlajak Perahu Boleh Lagi Di Reverse, Terlajak Berbaju Seksi Dan Bercoli Lutsinar, Memang Kena Kutuk La Ko Beb... Inilah Yang Terjadi Pada Pendatang Asing Tanpa Izin Baru Di Dalam Dunia Hiburan Malaya,Miera Leyana Yang Di Hentam Teruk Oleh Para Wartawan Dan Blogger Dek Kerana Berpakaian Seksi Ala-Ala Mariah Curry Semasa Menghadiri Majlis Makan Malam Anjuran Rafflesia Dan Mandalay Di Hotel Le Meridien,Ahad Lalu..



Miera Leyana Yang Menggayakan Dress Berwarna Kuning Keemasan Di Majlis Makan Malam Itu Tampak Begitu Menawan Dan Seksi Apabila 45.7% Boobsnya Berlegar-legar Diluar.. Motip?? Apapun,Miera Leyana Telapun Memohon Maaf Kepada Semua Peminatnya Yang Marah Dek Kerana Beliau Perpakain Sebegitu Rupa.. Katanya, Ianya Terjadi Kerana Dia Terburu-buru Memilih Baju Untuk Ke Majlis Ni... Mmmm... Bleh Terima Ke Alasan Macam Nih ?? Jadi, Diharap Perkara Ini Tidak Berulang Lagi.. Biarlah Terkenal Kerana Bakat Dan Bukanya Kerana Gosip-Gosip Yang Macam Ni.. Yer Dark....!!!! Kat Bawah Ni Gambar Yang Maybe Membuatkan Korang Berdarah Hidung... Hehehe... Layannn....




Gambarr, Sila Berterima Kasih Kepada Gua.com.my Dan Budiey.com. Yang Ni Pula Gambar Lama.. Curik Kat Mangga...


Biodata Miera Leyana
Name : Miera Leyana Binti Kasmi
Date of Birth : 28 August 1993
Heigh : 5'7
Weight : 50 kg
Occupation: Actress and International Model
Experience :
*Luna Fantasiku , drama online pertama arahan Aziz M osman ( leading charctor )
* Bio-nik ( KRU production )
*Apa itu cinta by (mariana hashim production )
*Ceria ceria cikgu rubina ( AceMotion production (Leading actress)
* kecuali Cintamu ( Amc Production )
* Kamelia Katrina ( NSK production (leading actress)
* Modelling for ( VINCCI )
* Modelling For ( VOIR )

KUALA LUMPUR: Pelakon Miera Leyana memohon maaf kepada semua pihak atas kesilapannya mengenakan pakaian seksi sehingga menampakkan sedikit sisi payudaranya.

Katanya, dia tergesa-gesa memilih pakaian rekaan Wan Huzairil tersebut pada pagi Jumaat lalu untuk menghadiri majlis makan malam anjuran Rafflesia dan Mandalay di Hotel Le Meridien, di sini, pada hari yang sama.

"Saya memohon maaf kepada yang tidak menyenangi apabila melihat saya berpakaian seperti ini. Saya tidak sempat mencuba terlebih dahulu pakaian ini kerana baru mendapatnya daripada pereka fesyen pada pagi tadi.

"Saya sendiri yang memilih pakaian ini kerana nampak sangat cantik dan lain dari lain. Tak sangka pula apabila pakai, jadi seperti ini.

"Kalau saya pakai tiub, nampak tak cantik pula sebab pakaian ini terdedah di belakang," katanya kepada mStar Online.

Bagaimanapun, pelakon filem Apokalips yang bakal muncul di pawagam ini akan berhati-hati memilih pakaian agar tidak berlaku insiden seperti itu.

Miera mula tidak selesa mengenakan pakaian tersebut setelah ramai yang memerhatikannya dengan pandangan pelik dan ada juga yang datang kepadanya untuk menegur.

"Saya bersedia menerima teguran orang ramai dengan terbuka tentang pakaian saya ini dan berjanji tidak akan melakukan kesilapan yang sama," akhiri pelakon drama Luna Fantasiku dan Kamelia Katrina ini dalam nada kesal. - mStar

P/s:Nama Miera Leyana Tiba-Tiba Meletup 2-3 Hari Ni... Try Korang Google Kalau Tak Caya...





Miera Leyana,Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

Celebrity News

Posted: 19 Mar 2011 03:10 PM PDT

Celebrity News


Tutorial : Letak kesan salji dalam blog (Snow effect)

Posted: 19 Mar 2011 01:07 AM PDT

Dalam keboringan hari sabtu dengan cuaca mendung daripada pagi hingga ke petang, idea untuk berkongsi mengenai cerita artis bertukar kepada mood Tutorial untuk pembaca di ZoOMartis DOt Net dan Facebook.


Sedikit sebanyak post ZoOm kali ini dapat menolong anda untuk mencantikkan lagi blog dan web anda. Hari ini ZoOM akan berkongsi dengan anda cara-cara membuat efect salji didalam laman web anda .


Untuk tutorial ini akan diletakkan 2 kod iaitu untuk salji putih dan salji hitam


Cara untuk meletakkan salji dalam blog adalah seperti berikut.

1. Login akaun blogger, dari dashboard>layout>add a gadget>html/javascript

2. Copy salah satu kod berikut kemudian paste dalam ruangan html/javascript

Kod untuk salji putih (sesuai untuk background hitam)


<script type="text/javascript" src="http://www.yourjavascript.com/14104214083/snow-white.js"></script>
Kod untuk salji hitam (sesuai untuk background putih)
<script type="text/javascript" src="http://www.yourjavascript.com/03441140321/snow-black.js"></script>
3. SAVE dan cubalah lihat hasilnya.


ZoOM : Selamat mencuba !!
Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Utusan Online - Hiburan

Posted: 19 Mar 2011 03:10 PM PDT

Utusan Online - Hiburan


Zahiril dan Shera nak bertunang

Posted:

Zahiril dan Shera nak bertunang

Zahiril dan Shera nak bertunang


ZAHIRIL dan Shera sedang hangat bercinta ketika ini.


KECOH pun tak, bising pun tak juga tetapi dalam diam-diam pelakon kacak Zahiril Adzim dah nak bertunang. Wanita bertuah pilihan hati jejaka itu rupanya orang Sri Pentas, TV3.

Siapa lagi kalau bukan Shera Ayoub yang cantik manis dan merupakan pengacara Wanita Hari Ini. Baguslah tu, pasangan ini tidak segan silu berkongsi kisah cinta dengan peminat.

Joyah bukan apa, sebelum ni ada pasangan artis mati-mati tak mengaku bercinta bila ditanya wartawan. Tapi pada masa sama berkepit mesra ke sana sini mengalahkan pasangan yang dah berkahwin.

Namun lain pula dengan Zahiril, 27. Penuh macho mengaku sedang hangat bercinta dengan Shera yang muda dua tahun daripadanya.

Yang lebih seronok, mereka dah rancang nak bertunang pertengahan tahun ini walaupun baru berkawan enam bulan lalu selepas kedua-duanya terbabit dalam filem Sesuatu Yang Tertinggal.

Bagi Joyah zaman dah berubah, nampaknya artis yang baru nak naik sekarang memang terbuka minda. Kalau artis dulu-dulu hendak bercinta pun main sorok-sorok.

Hari ini sudah terang lagi dan bersuluh. Agaknya itulah gaya cinta artis zaman sekarang yang dah tak kisah pun saham jatuh ketika nama baru nak popular.

Bagi peminat yang nak baca lagi cerita cinta Zahiril dan Shera itu, jangan lupa beli majalah paling popular di Malaysia, URTV yang wajah depannya diva popular Ziana Zain. Khabarnya majalah tu laris betul macam pisang panas ketika ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Jangan pelekeh orang Perlis

Posted:

Jangan pelekeh orang Perlis

Jangan pelekeh orang Perlis

Dalam Mingguan Malaysia, 13 Mac 2011, Puan ada menyentuh tentang tumbuk sambal belacan untuk Malaysia Book of Records (MBR) yang telah di adakan di Kampung Banir Tembus, Perlis. Untuk pengetahuan puan, sambal belacan di negeri Perlis bukan hanya pembuka selera bagi masyarakat Melayu sahaja, semua lapisan masyarakat tak kira kaum suka makan sambal belacan. Semua kaum yang ada di negeri Perlis juga turut serta dalam acara tersebut.

Selepas acara MBR, kami ada jamuan rakyat. Agak-agak puan, dari mana kami dapat sambal belacan untuk menjamu jemputan seramai 5,000 orang pada hari tersebut? Saya pohon puan semak terlebih dahulu sumber maklumat puan supaya tidak menyentuh hati mana-mana pihak dengan maklumat yang tidak tepat dan boleh mendatangkan fitnah.

Memetik kata kata Ahli Parlimen Kangar, Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad, ada orang di Kuala Lumpur, yang menganggap kami lekeh dan tercorot.

Untuk pengetahuan puan juga, susah sekali bagi kami di negeri tercorot ini untuk mendapat liputan di media massa tempatan, baik cetak mahupun elektronik. Bukannya wartawan di negeri ini tidak bekerja, tetapi tiap kali "story" di hantar ke HQ di tolak kerana kami tidak mempunyai cukup " reading power". Maknanya tidak ramai yang membaca suratkhabar di negeri ini.

Barangkali puan dan segelintir orang-orang KL tak tahu bahawa kami ada banyak IPTA dan IPTS di negeri ini. Kami juga hidup aman damai dalam masyarakat berbilang kaum dan tidak pernah rasa menumpang di bumi sendiri. Tidak ada kawasan di negeri ini yang di monopoli oleh rakyat asing dan kami rasa selamat tinggal di sini. Saya pohon Puan Siti Jarum untuk tidak membuat tuduhan membuta tuli serta tidak langsung mempunyai sensitiviti.

Cerdik tak cerdik sesuatu rekod itu bukan keputusan puan untuk mentakrifkannya. Tetapi maksud dan objektif penganjuran sesuatu acara MBR itu perlu puan fahami terlebih dahulu sebelum memberi ulasan yang memakan diri sendiri.

Fadina Othman

Kangar, Perlis.

Jangan hina orangPertama sekali, saya ini merupakan pembaca setia Mingguan Malaysia juga peminat Pancaindera. Jadi, setiap kali membaca Pancaindera, sudah pasti sy tak terlepas membaca ruangan Siti Jarum.

Untuk pengetahuan Siti Jarum, saya amat amatlah tak gemar membaca artikel Siti Jarum, kerana dalam artikel Siti Jarum ialah hanya hasad dengki dan juga niat Siti Jarum ingin merendah rendah kan orang lain dan juga artis.

Tinggi sangatkah Siti Jarum nak kata orang macam itu semua? Mulia sangatkah Siti Jarum kita ini? Maksumkah Siti Jarum sampaikan semua orang Siti Jarum pandang rendah dan hina? Jawablah. Kita ini manusia Siti Jarum oi. Sedarlah sikit. Semua manusia patut di beri peluang. Bagi sokongan. Jangan nak jatuh jatuh kan orang.

Sebagai contoh biar saya beri di sini. Pertama sekali tentang KRU mengeluarkan cerita Hikayat Merong Mahawangsa. Siti Jarum kita yang mulia ini cuba banding kan cerita kita dengan orang Barat punya cerita. Patutkah berkata begitu?

Siti Jarum ini jadi wartawan ada kelayakan atau tidak? Atau hanya masuk bidang wartawan dari hasil saudara mara tolong sana sini? Tak pun kawan bapak Siti Jarum tolong? Anak ikan Siti Jarum tolongkah? Sebab apa yang saya lihat, setiap artikel Siti Jarum sangat cetek pemikirannya.

Kalau nak merendah-rendahkan orang, buatlah sendiri. Make your own Hikayat Merong Mahawangsa. Buatlah. I cabar u. Pandai sangat kata kita ni ketinggalanlah, apalah. Pandai kritik saja tak guna. Buktikan pada semua orang yang kamu boleh buat lagi hebat daripada KRU tu Siti Jarum oiii.

Awak ini pandai cakap saja. Pandai kutuk saja. Tapi benda lain apa pun tak pandai. Taubatlah Siti Jarum. Saya rasa dalam sejuta orang yang baca semua artikel Siti Jarum, 999,198 memaki, menyumpah dan tak suka akan Siti Jarum. Baki 802 mungkin suka sebab mereka ialah suku kaum Siti Jarum sendiri.

Jadi fikirlah Siti Jarum. Sebelum kita mengata orang, kita pandanglah diri kita sendiri dulu. Adakah kita mampu untuk buat macam orang lain buat? Adakah kita ini berupaya untuk lakukan sesuatu macam orang lain buat? Dan adakah kita lagi hebat dari orang lain? Fikirlah Siti Jarum.

Tetapi kalau kita ni pun tak seberapa, setakat wartawan yang tak ada apa, jangan nak kecoh sangatlah.

Janganlah tak pedulikan e-mel saya ini. Saya cuma nyatakan rasa tidak puas hati kepada seorang wartawan yang saya anggap sangat kurang ajar dan tak ada nilai sensitiviti pada orang lain.

zulashraf@ymail.com

Syabas Siti JarumSemoga Allah memberkati kehidupan Siti Jarum dengan kurniaan tubuh fizikal dan rohani yang sihat selalu. Tersenyum saya yang termasuk dalam warga emas ini membaca komen siti tentang Bob Lokman dalam Mingguan Malaysia 6 Mac yang lalu. Pada hujung senyum saya timbul rasa syukur saya pada Allah kerana ada juga wartawan yang mengambil berat tentang agama anutannya dengan teliti. Sesungguhnya komen Siti tentang Bob itu amat tepat dan ia mampu memberikan kesedaran kepada orang lain juga yang bertindak seperti Bob itu. Syabas Siti. Teruskan menghayati agama kita dengan fikiran terbuka demi hidup yang harmoni sesama insan.

A. Rahman C. M. K.

Terengganu.

Jangan main politikAku amat mual dan meluat atas komen kau yang meloyakan dan mengguris hati umat islam seluruhnya. Janganlah menari ikut rentak politik. Ini makalah hiburan, rakyat bayar duit bukan untuk kau racun dan rasuah fikiran rakyat. Awas pena kau sebelum terlambat ditelan kuasa Allah, bukan kuasa politik dan keangkuhan kau.

Yang Terguris.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Berita Harian: Hip

Posted: 19 Mar 2011 11:01 AM PDT

Berita Harian: Hip


Terlaris di pasaran

Posted: 18 Mar 2011 06:04 PM PDT

Hip

pix_gal0
Bukan hanya berbakat, karisma Bruno Mars terserlah di pentas

SEKELIP mata, namanya kini sebaris dengan penyanyi ternama antarabangsa yang lain. Berkebolehan mencipta lagu yang catchy dan sedap didengar, Peter Gene Hernandez, atau lebih dikenali sebagai Bruno Mars, pantas mendaki puncak populariti apabila lagu nyanyiannya, Just The Way You Are dan Grenade menguasai carta lagu popular beberapa negara termasuk Amerika Syarikat, United Kingdom, Australia, Belanda dan Kanada.

Malah jejaka kelahiran Hawaii ini mencatat sejarah tersendiri apabila menjadi penyanyi lelaki solo pertama memiliki dua single yang berada pada kedudukan nombor satu selepas 13 tahun. Begitulah dahsyatnya penangan jejaka berusia 25 tahun ini apabila kejayaan yang diraihnya itu hanyalah bersandarkan kepada sebuah album.

Nama Mars terus menjadi bualan hangat apabila dia dicalonkan dalam tujuh kategori pada Anugerah Grammy baru-baru ini. Antara kategori itu ialah Lagu Terbaik Rap, Lagu Kolaborasi Rap Terbaik, Album Terbaik, Lagu Terbaik dan Persembahan Vokal Pop Lelaki Terbaik. Tuah ternyata berpihak pada Mars apabila dia memenangi anugerah vokal menewaskan calon lain seperti Adam Lambert, Michael Buble, Michael Jackson dan John Mayer.

Dibesarkan dalam lingkungan keluarga yang meminati muzik, kecenderungan Mars terhadap cabang seni dapat dikesan sejak kecil lagi. Dia juga peminat setia superstar Elvis Presley dan pernah muncul dalam MidWeek sebagai penyanyi legenda itu. Kebanyakan lagunya banyak dipengaruhi muzik Elvis.

"Saya ialah peminat setia penyanyi era 50-an, Elvis Presley. Saya meminatinya kerana dia cukup hebat, dan mampu membuat ramai peminat tergila-gilakan dirinya. Begitu juga dengan penyanyi Prince dan Kumpulan The Police," ungkap Mars.

Bukan saja berbakat dalam bidang penciptaan lagu, tetapi penyanyi yang sering tampil dengan imej bertopi ini juga dikenali sebagai penghibur berkarisma apabila berada di atas pentas. Mars yang sejak beberapa bulan lalu begitu sibuk dengan siri jelajah promosi albumnya, The Doo-Wops & Hooligans Tour, sering menjadi tajuk muka depan akhbar apabila konsertnya mendapat pujian ramai.
Lebih membanggakan apabila tiket untuk menyaksikan konsertnya laris bagai pisang goreng panas. Bukan bercakap kosong, tetapi itulah kenyataan. Buktinya, konsertnya di Kuala Lumpur yang bakal berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 10 April dikatakan habis dijual walaupun pada awalnya, kehadiran penyanyi itu ke Malaysia masih menjadi tanda tanya.

Mars dijangka akan berkunjung ke Malaysia selepas mengadakan persembahan di Filipina sebelum meneruskan destinasi jelajah promosinya ke Australia.

Ditahan kerana dadah

DI sebalik cerita kejayaan yang diraihnya, penyanyi yang dilahirkan pada Oktober 1985 ini turut menjadi tumpuan media apabila ditahan polis kerana disyaki terbabit dalam kes penyalahgunaan dadah. Ketika ditahan di bilik air selepas dia mengadakan persembahan di Hard Rock Hotel & Casino Las Vegas, awal September lalu, Mars mengaku memiliki 2.6 gram kokain.

Bagaimanapun, sewaktu diberkas kira-kira jam 2.40 pagi, Mars memberitahu pihak berkuasa, dia tidak pernah mengambil dadah sebelum ini.

Ketika kesnya disebut di mahkamah, Mars diarahkan berkelakuan baik selama setahun serta mematuhi syarat yang terkandung sewaktu mengemukakan rayuan. Jika gagal mematuhi arahan itu, Mars bakal berdepan hukuman lebih berat iaitu merengkok di dalam penjara sehingga empat tahun lamanya.

Selain dikehendaki berkelakuan baik, Mars juga akan menghabiskan masa 200 jam untuk menjalankan kerja kemasyarakatan.

Mars bagaimanapun enggan memberikan sebarang komen berhubung kesnya itu ketika wakil wartawan mengerumuninya selepas perbicaraan dijalankan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Bukan sekadar R&B

Posted: 18 Mar 2011 05:57 PM PDT

Hip

Dayang Nurfaizah turut menggemari lagu pop

KELUNAKAN atau kemerduan suara Dayang Nurfaizah amat sinonim dengan lagu berentak pop R&B, tetapi penyanyi dari Kuching, Sarawak ini menegaskan, kemampuannya tidak boleh dibataskan kepada satu jenis lagu saja.

Malah penyanyi yang memulakan kariernya pada 1999 ini seolah-olah mahu mengisytiharkan bahawa dirinya bukan penyanyi R&B, kerana Dayang juga menganggap dirinya memiliki kelebihan dalam membawakan pelbagai jenis lagu lain, terutama irama pop Melayu asli.

Kebolehan dan bakat yang dimilikinya itulah membuka peluang kepadanya menerima banyak tawaran daripada syarikat korporat untuk mengadakan persembahan, selain mudah diterima peminat pelbagai peringkat usia. "Bukan saja lagu-lagu berentak R&B, malah saya akan turut menyelitkan lagu asli dalam setiap persembahan. Syukur alhamdulillah, setiap kali saya mengadakan persembahan, saya menerima maklum balas yang baik daripada pendengar dan peminat.

"Walaupun lagu klasik yang saya bawa agak sukar untuk dinyanyikan, disebabkan lenggok dan gaya pembawaan yang berbeza daripada rentak terkini, namun saya cuba melakukan yang terbaik buat peminat.

"Begitupun, saya bawakan juga lagu berkenaan pada persembahan majlis makan malam atau majlis eksklusif biarpun ada antara lagu yang saya nyanyikan itu tidak pernah saya dengar sebelum ini. Peminat lebih menghargai kebolehan kita apabila berupaya menyanyikan pelbagai rentak irama muzik," katanya.

Penyanyi itu ditemui selepas menjayakan persembahan bersama 'orang lama', Roy dalam Imbauan 3 di Dewan Filharmonik Petronas (DFP), KLCC, baru-baru ini.
Dayang yang bakal muncul dengan album kelapannya awal bulan depan, tidak pernah meletakkan dirinya pada satu tahap yang memuaskan hati, malah sentiasa mempelbagaikan rentak lagu supaya diterima semua pihak, tidak mengira batas usia.

Malah, dengan kelahiran album terbarunya berjudul Sayang N Cahaya nanti, diharap ia mampu melonjakkan semula namanya dengan rentak yang lebih santai berbanding albumnya sebelum ini.

Album terbarunya memuatkan 12 lagu seperti Mulanya Di Sini nyanyian asal Allahyarham Seha daripada kumpulan Freedom, yang diberi nafas baru pada susunan melodi. Selain itu, antara lagu lain yang dimuatkan dalam produk berkenaan ialah Sayang, Ku Tunggu Cahaya, Rahsia Cinta, Saat Ini, Pelukan Cinta, Kau Bintangku, Sabarlah, Stay dan Life With You.

Lebih membanggakan, albumnya itu mendapat sentuhan komposer terkenal seperti Omar K, Yassin, Zain, Audi Mok dan Zuraini.

"Album terbaru ini lain daripada yang sebelum ini, malah ada penambahan apa yang kurang dalam album lalu. Jika dulu banyak lagu berentak rancak, kali ini ia lebih tenang.

"Tak sangka album kali ini memuatkan 12 lagu berbanding sebelum ini hanya dihiasi 10 lagu. Mulanya, memang kami ingat nak buat enam lagu saja, tapi tak sangka banyak pula lagu bagus yang dapat dirakam," katanya.

Daripada sejumlah lagu yang dimuatkan itu, Dayang Nurfaizah mempertaruhkan lagu Ku Tunggu Cahaya yang dijangka mendapat sambutan selain mensasarkan penjualan album secara digital berbanding fizikal, yang mudah dan cepat. Begitupun, dia tetap berharap jualan CDnya turut mencatat kejayaan membanggakan.

Impian solo di DFP

DAYANG turut menyimpan impian suatu hari nanti dapat mengadakan konsert solonya di DFP yang dianggap sebagai pentas berprestij dan eksklusif, dengan iringan muzik orkestra.

"Mungkin selepas ini ada pihak yang sudi memberi peluang kepada saya untuk membuat persembahan solo di sini. Cuma masa yang akan menentukan. Apa salahnya jika ada peluang untuk saya membuat persembahan lagi di sini, mungkin dengan penyanyi lain kalau bukan secara solo," katanya.

Baginya, setiap peluang yang diberikan kepadanya tidak akan disia-siakan demi peminat, walaupun berkongsi pentas dengan artis lain.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Sensasi Ohbayu

Posted: 19 Mar 2011 03:29 AM PDT

Blog Sensasi Ohbayu


(TAHNIAH!) Man Juara Raja Lawak 5, Menang RM100 Ribu

Posted: 18 Mar 2011 04:41 PM PDT

man juara raja lawak 5

Man telah dinobatkan sebagai juara Raja Lawak Musim ke lima memahatkan namanya sebaris bersama juara-juara Raja Lawak sebelum ini iaitu Yus, Nabil, Kecik dan sepah.. Sementara itu naib juara jatuh kepada R2.

Persaingan ketiga-tiga finalist memang sengit. Carta undian juga kelihatan beberapa kali bersilih ganti bertukar dimana pada awal pembukaan gelanggang akhir kumpulan Balas memiliki undian paling tinggi diikuti R2 dan yang terakhir sekali adalah Man. – suarabawahtanah

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

macam macam hiburan terkini

Posted: 19 Mar 2011 03:16 AM PDT

macam macam hiburan terkini


Gambar miera liyana seksi habis tak hingat

Posted: 18 Mar 2011 04:48 PM PDT





 google: miera liyana, miera liyana seksi habis, miera liyana seksi, miera liyana bogel, buah dada miera liyana, baju seksi miera liyana, gambar miera liyana seksi, miera liyana seksi terkini terbaru, gambar terkini terbaru miera liyana, miera liyana 2011, miera liyana hot, gambar hot miera liyana, miera liyana separuh bogel, baju seksi miera liyana separuh bogel

Gambar irma hasmie bertudung. Lawa betul

Posted: 18 Mar 2011 04:45 PM PDT




google:irma hasmie, irma hasmie tudung, irma hasmie bertudung, irma hasmie 2011, irma hasmie bertudung terbaru terkini, gambar irma hasmie bertudung, irma hasmie bertudung manis, irma hasmie penampilan bertudung baru

Man Dinobat Juara Raja Lawak 5

Posted: 18 Mar 2011 04:41 PM PDT

SHAH ALAM: Seperti dijangka Man atau nama sebenar Abd Rahman Kassim, 33, dinobatkan sebagai juara program realiti Raja Lawak Astro 5 dalam pertandingan akhir malam Jumaat.

Program akhir yang bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) itu menyaksikan peserta yang berasal dari Kuala Lumpur ini berjaya meraih undian peminat sebanyak 45 peratus.

Manakala Kumpulan RJ yang dianggotai oleh Rahim Mat Ali dan Ridhzuan Mat Ali yang menerima undian 32.5 peratus sekadar berpuas hati muncul naib juara dan tempat ketiga dimenangi oleh kumpulan Balas denganundian 22.6 peratus.

Dengan kemenangan tersebut, Man berjaya membawa pulang hadiah berupa wang tunai sebanyak RM100,000, barangan elektrik serta trofi sumbagan Astro.

Sementara kumpulan RJ dan Balas tidak pulang dengan tangan kosong apabila masing-masing berjaya meraih hadiah wang tunai RM50,000 dan RM30,000, barangan elektrik serta trofi.

"Saya masih lagi tergamam dengan kemenangan ini, ia membuktikan pengorbanan lima tahun dari program pertama hingga ke kelima akhirnay membuahkan hasil.

"Sebagai orang biasa, saya rasakan ini merupakan satu keajaiban yang berlaku dalam hidup saya," katanya selepas diumumkan sebagai juara.

Tambah Man, dia berharap agar diberi peluang untuk mengembangkan bakat yang ada dalam dirinya.

"Perancangan selepas ini hanya serahkan kepada pihak Astro untuk mencungkil bakat lagi bakat yang ada pada diri saya.

"Selain itu, saya juga perlu berbincang dengan majikan saya Pos Malaysia untuk perancangan selepas ini," ujarnya.

Pertandingan akhir itu diadili oleh tiga orang juri tetap iaitu David Teo, Sathiya dan Afdlin Shauki, sementara keputusan penuh pula ditentukan oleh penonton seratus peratus menerusi undian Khidmat Pesanan Ringkas (SMS).

Dengan keputusan ini, secara automatik ketiga-tiga peserta akhir ini layak untuk bertanding di dalam rancangan Maharaja Lawak yang akan bersiaran pada 1 April ini.

Program Maharaja Lawak tersebut akan menyaksikan persaingan di antara kesemua finalis rancangan Raja Lawak Astro dari musim pertama hingga kelima.

Zahiril Adzim Mahu Cepat Kahwin Dengan Shera Aiyob

Posted: 18 Mar 2011 04:40 PM PDT


PETALING JAYA: Pelakon Zahiril Adzim (gambar) mengaku tidak mahu melengahkan perkahwinannya dengan pengacara Shera Aiyob setelah bertunang pada tahun ini.

Pelakon drama 6 Progresif, Biar Putih Tulang Jangan Putih Mata, Kami The Series, Seandainya Aku Siti dan Merah Puteh ini sedang merancang untuk bertunang dengan pengacara Wanita Hari Ini itu dalam satu tarikh yang akan diumumkan kemudian.

Pasangan ini telah menjalin hubungan sejak tujuh hingga lapan bulan lalu. Setakat ini, tiada lagi majlis merisik dan perbincangan melibatkan kedua-dua keluarga tetapi menurut Zahiril keluarganya dan keluarga Shera telah bertemu di sebuah pasaraya.

"Keluarga saya belum lagi membicarakan tentang perkara ini (kahwin) dengan keluarga Shera. Bagaimanapun, saya percaya pada jodoh dan kalau boleh tidak mahu melengah-lengahkan perkara yang baik.

"Kalau bercinta lama-lama pun, tetapi tidak berakhir ke jinjang pelamin pun tidak menjadi juga. Saya percaya kepada tiga perkara dalam hidup iaitu rezeki, ajal dan jodoh. Jadi apabila merasakan dia adalah jodoh saya, buat apa nak buang masa lagi.

"Umur kami pun semakin bertambah, saya sudah 27 tahun dan dia berumur 25 tahun," kata pelakon filem Kami The Movie dan Karaoke ini.

Bagaimanapun, seperti Shera, duta Amnesty International Malaysia ini turut mengambil pendekatan untuk mengunci mulut tentang majlis pertunangan mereka atas alasan banyak hati yang perlu dijaga.

"Dakwaan kami akan bertunang pada 1 Mei adalah tidak benar dan akan memberitahu tentang majlis tersebut pada masa yang sesuai.

"Lagipun perkara seperti ini melibatkan keluarga kedua-dua belah pihak. Selagi orang tua kami tidak memberikan kata putus, kami tidak boleh berkata apa-apa kerana banyak hati yang perlu dijaga. Insya-Allah, jika tiada aral kami akan bertunang pada tahun ini.

"Kalau boleh kami tidak mahu bertunang lama-lama kerana bimbang dugaan akan datang bertimpa-timpa. Insya-Allah, saya rasa sudah bersedia untuk berkahwin," katanya yang sedang menjalani penggambaran drama Juvana arahan Faizal Ishak dan terbitan produksi Kabir Bhatia untuk TV3.

Selain menerima Shera sebagai jodohnya, pelakon yang turut berdebar menunggu kemunculan filem terbarunya, Senjakala di pawagam pada 14 April ini akui tertarik dengan sikap wanita itu yang pandai berdikari dan tidak suka mengongkong.PETALING JAYA: Pelakon Zahiril Adzim (gambar) mengaku tidak mahu melengahkan perkahwinannya dengan pengacara Shera Aiyob setelah bertunang pada tahun ini.

Pelakon drama 6 Progresif, Biar Putih Tulang Jangan Putih Mata, Kami The Series, Seandainya Aku Siti dan Merah Puteh ini sedang merancang untuk bertunang dengan pengacara Wanita Hari Ini itu dalam satu tarikh yang akan diumumkan kemudian.

Pasangan ini telah menjalin hubungan sejak tujuh hingga lapan bulan lalu. Setakat ini, tiada lagi majlis merisik dan perbincangan melibatkan kedua-dua keluarga tetapi menurut Zahiril keluarganya dan keluarga Shera telah bertemu di sebuah pasaraya.

"Keluarga saya belum lagi membicarakan tentang perkara ini (kahwin) dengan keluarga Shera. Bagaimanapun, saya percaya pada jodoh dan kalau boleh tidak mahu melengah-lengahkan perkara yang baik.

"Kalau bercinta lama-lama pun, tetapi tidak berakhir ke jinjang pelamin pun tidak menjadi juga. Saya percaya kepada tiga perkara dalam hidup iaitu rezeki, ajal dan jodoh. Jadi apabila merasakan dia adalah jodoh saya, buat apa nak buang masa lagi.

"Umur kami pun semakin bertambah, saya sudah 27 tahun dan dia berumur 25 tahun," kata pelakon filem Kami The Movie dan Karaoke ini.

Bagaimanapun, seperti Shera, duta Amnesty International Malaysia ini turut mengambil pendekatan untuk mengunci mulut tentang majlis pertunangan mereka atas alasan banyak hati yang perlu dijaga.

"Dakwaan kami akan bertunang pada 1 Mei adalah tidak benar dan akan memberitahu tentang majlis tersebut pada masa yang sesuai.

"Lagipun perkara seperti ini melibatkan keluarga kedua-dua belah pihak. Selagi orang tua kami tidak memberikan kata putus, kami tidak boleh berkata apa-apa kerana banyak hati yang perlu dijaga. Insya-Allah, jika tiada aral kami akan bertunang pada tahun ini.

"Kalau boleh kami tidak mahu bertunang lama-lama kerana bimbang dugaan akan datang bertimpa-timpa. Insya-Allah, saya rasa sudah bersedia untuk berkahwin," katanya yang sedang menjalani penggambaran drama Juvana arahan Faizal Ishak dan terbitan produksi Kabir Bhatia untuk TV3.

Selain menerima Shera sebagai jodohnya, pelakon yang turut berdebar menunggu kemunculan filem terbarunya, Senjakala di pawagam pada 14 April ini akui tertarik dengan sikap wanita itu yang pandai berdikari dan tidak suka mengongkong.

Aishah Sinclair Tak Tentukan Masa Depan Anak

Posted: 18 Mar 2011 04:40 PM PDT


PETALING JAYA: Pelakon dan pengacara Aishah Sinclair tidak akan memaksa dan menentukan masa depan anaknya apabila besar kelak.

Tambah Aishah, dia mahu anaknya, Soraya Ann yang kini berusia tujuh bulan memilih jalan kerjayanya sendiri tanpa dipaksa mana-mana pihak.

"Setiap ibu bapa mahukan anak-anaknya jadi orang berguna, sebagai ibu bapa juga kita hanya mampu untuk beri sokongan dengan apa yang mereka ingin lakukan.

"Saya ikut seperti apa yang dialkukan oleh ibu bapa saya yang tidak pernah melarang saya dan abang (Ashraf Sinclair) untuk menentukan jalan hidup kami sendiri.

"Malahan mereka beri sokongan terhadap kerja yang kami pilih ini, tapi kalau boleh saya mahu Suraya jadi wartawan" katanya sambil ketawa.

Dalam pada itu, Aisyah tutut memberitahu bahawa dia belum bersedia untuk meninggalkan Suraya dalam tempoh masa yang lama.

"Sebenarnya saya belum bersedia untuk bekerja terutamanya yang emmerlukan saya berpisah dengan Suraya dalam tempoh lama.

"Nasib baik, The Breakfast Show hanya bermula pukul 8 pagi hingga pukul 10 pagi sahaja, selebihnya saya akan terus balik ke rumah dan menjaga Suraya.

"Bagi saya kehidupan sangat sempurna selepas menjadi isteri dan ibu," katanya yang masih menyusukaan anaknya.

Bercerita tentang pengalaman tujuh bulan menjadi ibu, Aishah mengakui terlalu banyak perkara yang dipelajarinya sepanjang tempoh tersebut.

"Saya ni cepat buntu bila terjadi apa-apa kepada Suraya, selalunya saya banyak bertanya kepada keluarga tentang hal-hal bayi.

"Saya anggap sekarang merupakan tempoh membelajaran saya tentang pengurusan kanak-kanak, biarpun kadang-kala agak kelam kabut tapi saya bersyukur kerana suami juga banyak ambil peranan menjaga Suraya," katanya.

Dynas Bersedia Kembali Aktif

Posted: 18 Mar 2011 04:39 PM PDT

PETALING JAYA: Pelakon, Dynas Mokhtar mengakui tahun ini merupakan tahun untuk dia bergiat aktif semula selapas hampir setahun berehat selepas kelahiran anak pertamanya, Khyra Khalyssa yang kini berusia 11 bulan.

Jelas Dynas, dia sudah bersedia untuk kembali aktif berlakon, mengacarakan program televisyen dan menjalankan perniagaan butiknya.

"Sudah setahun rasanya saya berehat dari sebarang aktiviti untuk beri perhatian sepenuhnya pada Kyra dan saya rasa tahun ini adalah masa untuk kembali semula bekerja.

"Khyra juga sudah besar dan mula memahami, namun begitu dari segi lakonan saya banyak memilih drama yang melakukan penggambaran di sekitar Kuala Lumpur sahaja," katanya ketika ditemui di Majlis Pelancaran Si Kecilku Chak!!!, Khamis.

Dynas yang terlibat sebagai pengacara program tersebut juga mengakui dia kini sibuk membuat persediaan butik pakaian ibu dan anak yang bakal dibuka Mei ini.

"Selain berlakon dan terlibat dengan program Si Kecilku Chak!!, saya juga sibuk dengan penyediaan butik pakaian Dynas Nursing Attire (DNA) yang bakal dibuka di The Curve, Mei ini.

"Pakaian berkonsep ibu dan anak ini merupakan rekaan saya sendiri yang bertujuan mengalakkan ibu-ibu muda untuk tampil bergaya," katanya,

Ketika ditanya tentang nama DNA yang merupakan gabungan nama Dynas dan Awal, Dynas memberitahu dia sayang untuk menukar nama lain biarpun tidak lagi bekerjasama dengan Awal Ashaari.

"Saya rasa sayang untuk tukar nama DNA biarpun sudah tidak lagi bekerjasama dengan AWal, Saya rasa orang ramai dan peminat sudah tahu tentang jenama ini.

"Lagi pula saya dan Awal juga sedang merancang untuk bekerjasama lagi dalam perniagaan, namun ianya masih lagi dalam peringkat perancangan," katanya.

Dalam pada itu, Dynas berkata perancangan mendapatkan cahaya mata kedua akan difikirkan pada tahun hadapan berikutan jadual kerja yang padat tahun ini.

"Tentang anak kedua saya rasa tahun hadapan baru kami merancang kerana saya dan suami masing-masing ingin fokus kepada kerja terlebih dahulu," katanya.

Imam Muda Asyraf Takkan ‘Kondem’ Remaja Bermasalah

Posted: 18 Mar 2011 04:38 PM PDT


PETALING JAYA: Juara Imam Muda Asyraf, 27, (gambar) mengaku tidak akan membuta tuli menyalahkan remaja bermasalah sebaliknya membantu mereka untuk menyelesaikan gejala sosial yang dihadapi sekarang.

Kata Asyraf yang sering menjadi rujukan para remaja selepas tampil dalam program sendiri berjudul Soal Asyraf di Astro Oasis (saluran 106), dia akan mengelak daripada menimbulkan perkara negatif .

Antara masalah yang sering dibincangkan, pengalaman bercinta turut menjadi salah satu topik yang dirujuk kepadanya.

"Soalan yang ditanya kepada saya berbentuk sejagat. Jika soalan tentang cinta sekalipun, saya akan melihat kepada kebaikan dan keburukannya agar pasangan itu menjaga batasan antara satu sama lain.

"Saya juga perlu meneliti tuan empunya badan yang bertanyakan soalan," katanya kepada mStar Online.

Buat masa ini, Asyraf sedang menyambung pelajaran peringkat sarjana dalam bidang Syariah di Universiti Malaya.

Selain itu, dia turut memenuhi undangan ceramah dan tazkirah di syarikat korporat serta pusat pengajian tinggi seluruh Malaysia termasuk Brunei.

"Saya telah diundang ke beberapa tempat di dalam negara dan luar negara seperti Brunei. Setakat ini, saya telah dua kali diundang ke Brunei atas jemputan syarikat korporat di sana pada bulan Ogos dan November tahun lalu.

"Biarpun telah dikenali ramai, saya tidak menganggap diri sebagai selebriti tetapi lebih kepada pendidik," ujarnya yang memiliki laman sesawang rasmi bernama Imam Muda Asyraf.

Dalam masa yang sama, dia masih mengingati janjinya untuk menubuhkan kelab imam muda dengan alumni imam muda musim pertama yang lain pada satu masa yang sesuai.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 19 Mar 2011 01:40 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Rezeki jual lagu

Posted:

Rezeki jual lagu

Rezeki jual lagu



DULU, sebelum menjadi terkenal seperti sekarang, lelaki kulit hitam yang meninggalkan bandar Hawaii kerana berpendapat muzik tidak dapat berkembang di sana pernah menjadi penipu demi sesuap nasi.

Waktu meninggalkan Honolulu, Hawaii dan menjadi gelendangan di bandar besar seperti Los Angeles, dia tidak punya cukup wang untuk membayar sewa rumah. Jauh sekali bermewah. Justeru untuk memastikan dia bernafas pada hari-hari seterusnya, harus ada pengorbanan yang dilakukan.

"Pengorbanannya adalah menjadi penipu. Saya memberitahu pada pengusaha sebuah kelab bahawa saya adalah seorang DJ.

"Lalu saya berjaya menjadi DJ di kelab tersebut. Namun ia tidak lama selepas mereka mengetahui sebenarnya saya tidak pandai menggesek cereka padat pun, jauh sekali menghiburkan pengunjung sebagai seorang DJ profesional," katanya sambil ketawa mengenang kisah lampau dirinya.

Dia, Peter Gene Hernandez atau dikenali dunia dengan nama pentas Bruno Mars, tahun ini baru mencecah usia 26 tahun. Tapi sudah jauh dia berjalan. Biar hanya mula terkenal pada tahun 2009, namanya melambung tinggi, apatah lagi portfolionya sebagai seorang komposer kemas bersusun dengan menjadi tulang belakang penyanyi berprolifik tinggi seperti Brandy, Adam Levine, Flo Rida serta Travie McCoy.

Mars kemudian semakin menjadi sebutan ramai apabila dinobatkan sebagai Vokal Lelaki Terbaik menerusi lagu Just The Way You Are dalam anugerah Grammy yang lalu selain dicalonkan untuk enam kategori lain dalam anugerah yang sama.

"Tercalon di dalam Grammy adalah satu hal yang cukup besar bagi saya. Malah dengan tujuh pencalonan dan bersaing sengit bersama Eminem yang mendahului 10 pencalonan, ia adalah hal yang luar biasa bagi saya," katanya yang tercalon menerusi album debutnya Doo-Wops & Hooligans.


MARS mempunyai cita-cita untuk bekerjasama dengan grup Coldplay.


Malah pada tahun 2010, dia sendiri telah diangkat sebagai pemilik Lagu Terbaik Sepanjang Tahun menerusi lagu Nothin' on You dalam anugerah Soul Train Music.

Ironi, muzik bukanlah satu yang asing bagi lelaki ini. Sebaliknya dia telah mula terjebak dengan dunia muzik seawal usia dua tahun. Ini kerana ayahnya merupakan seorang pemuzik manakala ibunya adalah penyanyi di kelab-kelab malam.

Dia menjadi 'Elvis Presley' dalam slot sendiri bersama ibu dan bapanya. Kata Mars: "Ayah seorang peminat fanatik muzik 50-an. Dia berminat dengan Little Richard, Elvis dan Ray Charles. Saya pula tertarik dengan Elvis selepas melihat beberapa videonya yang membuat banyak wanita histeria.

"Jadi sebagai anak kecil pada waktu itu, saya melihat ia adalah menarik. Lalu saya naik ke atas pentas supaya saya dapat menarik orang kerana minat saya iaitu menyanyi."

Bagaimanapun hajat menjadi penyanyi sejati tidak datang bergolek. Penghijrahan yang dibuat ke Los Angeles dengan impian besar menjadi penyanyi tidak kesampaian. Mengaku telah mempersona banyak penerbit dengan vokalnya, namun tidak ada seorang komposer pun yang sudi memberi lagu kepadanya pada waktu itu.


BRUNO MARS akan menggegarkan Malaysia pada 10 April ini melalui konsert sulungnya, Doo-Wops & Hooligans World Tour.


Lantaran itu kata Mars dia terpaksa menipu menjadi seorang DJ, selain dalam masa yang sama, dia belajar menulis lagu sendiri.

"Saya telah menyanyi di hadapan orang yang betul dan mendapat peluang menjadi penyanyi. Tetapi ia berhenti setakat itu apabila tidak ada komposer yang mahu menulis lagu untuk saya.

"Saya sangat kecewa dan saya berkata kepada diri sendiri, saya akan melakukannya sendiri tanpa bantuan orang jika itu adalah jalan terbaik untuk saya menjadi artis. Jadi itu yang saya lakukan.

"Satu hari, seorang lelaki telah mendengar karya saya dan dia meminta lagu tersebut untuk diberikan kepada sebuah grup bernama Menudo. Saya menolak permintaan tersebut dengan keras kerana berpendapat karya seni saya tidak boleh diberi kepada sebuah boy band.

"Namun lelaki tersebut menjawab, dia akan membayar saya sejumlah wang yang agak lumayan untuk lagu tersebut dan ia telah membuka mata saya tentang bisnes dunia hiburan. Jadi ia membuat saya berfikir bahawa mungkin saya belum ditakdirkan menyanyi penyanyi pada waktu itu, sebaliknya saya boleh membuat duit dengan menjual karya saya kepada orang lain. Itu apa yang terjadi sehingga pihak Elektra Records mengambil peluang. Lalu saya menulis Nothin' on You dan bersetuju untuk saya yang menyanyikan lagu itu berbanding orang lain. Maka perjalanan baru sebagai penyanyi pun bermula," cerita Bruno panjang lebar.


SEBELUM terkenal sebagai penyanyi, dia terlebih dahulu popular sebagai komposer.


Bercakap mengenai Doo-Wops & Hooligans, Mars yang pernah menganggotai sebuah kumpulan reagge sewaktu di kampung halamannya menjelaskan sengaja dia memilih doo-wop kerana dia membesar dengan aliran muzik tersebut. Malah dia menggemari penyatuan lirik yang tidak terlalu puitis tetapi berkesan dengan melodi seperti yang dihasilkan untuk lagu Nothin' on You dan Just the Way You Are.

"Pendek kata saya sukakan sebuah lagu yang ringkas, tetapi mempunyai tarikan yang kuat," katanya yang turut menampilkan anak bongsu Bob Marley, Damian Marley di dalam album tersebut menerusi lagu Liquor Store Blues.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Xpresi Kembara makin hangat

Posted:

Xpresi Kembara makin hangat

Xpresi Kembara makin hangat

Oleh HARYATI KARIM


PROGRAM Xpresi Kembara kini memasuki musim ketiga.


Sesuai bersiaran dua musim, program pengembaraan Xpresi Kembara masih kekal sebagai program yang mempunyai rating tertinggi di TV1.

Disebabkan kejayaan itu, program terbitan Unit Majalah dan Dokumentari RTM itu telah melancarkan Xpresi Kembara musim ke-3 baru-baru ini.

Program yang membawa artis menjelajah ke destinasi percutian menarik seluruh Malaysia itu cukup terkenal di kalangan remaja kerana ia sebuah program santai bersama band indie dan penyanyi solo.

Krew penerbitan Xpresi Kembara memilih Pulau Perhentian sebagai destinasi untuk mengadakan Majlis Santai Media dan Pelancaran Musim Ke-3 Xpresi Kembara.

Menariknya, majlis yang berlangsung di Shari-La Island Resort dan telah dilancarkan oleh Timbalan Pengarah Seksyen Produksi TV, Norliza Mohamad Ali itu turut membawa rombongan artis dan media untuk memeriahkan lagi majlis tersebut.

Majlis itu diserikan lagi dengan persembahan setiap artis yang hadir iaitu Azlan & The Typewritter, Bunkface, Myo, Liyana Fizi, Couple, Black, Aizat dan 6ixth Sense.

Menurut penerbit Xpresi Kembara, Mohd. Amer Syafiq Khalip, selepas bersiaran selama dua musim, mereka telah menyuntik elemen baru di dalam program ini dengan memberi peluang kepada penyanyi solo untuk turut serta.

"Jika sebelum ini, kita hanya membawa band-band indie tetapi sekarang kita telah mula bawa penyanyi solo seperti Aizat, Liyana Fizi, Black dan Liyana Jasmay.

"Selain itu, pembaharuan yang akan kami tampilkan, mungkin kami juga akan bawa penyanyi solo lain tetapi bersama dengan anggota keluarga atau teman-teman.

"Bukan itu sahaja, kami juga mempunyai perancangan untuk mengikuti aktiviti penyanyi kita di luar negara seperti Bunkface dan Hujan," jelasnya tentang program yang mencapai 500,000 orang penonton saban minggu.

Bagi mendekatkan lagi program ini bersama peminat pihak produksi telah membuka akaun di laman sosial Twitter dan Facebook.

"Kebanyakan penonton program ini adalah remaja, jadi mereka lebih gemar menggunakan medium Internet untuk berkomunikasi.

"Malahan, kami juga mendapat banyak idea dan cadangan daripada peminat di Twitter dan Facebook untuk menjadikan program ini lebih menarik," katanya lagi.

Seperti musim yang lepas, program Xpresi Kembara mengekalkan konsep asalnya dengan bersiaran pada setiap Sabtu, pada pukul 11.30 pagi di TV1 dan ulangannya pada pukul 12 tengah hari di saluran Muzik Aktif (180 Astro).


KUMPULAN Estranged dibawa menikmati flora dan fauna di Sarawak.


Estranged di Sarawak

Terbaru, program ini telah membawa band terkenal Estranged ke Taman Negara Mulu dan Kuching, Sarawak.

Penggambaran yang memakan masa selama tujuh hari pada awal Februari lalu itu, bakal disiarkan dalam tiga episod program ini dan mula disiarkan pada hari ini (19 Mac).

Ketika berada di Taman Negara Mulu, band Estranged berpeluang merasai sendiri pengalaman yang jarang diperoleh seperti menerokai gua-gua bersejarah di sana seperti Gura Rusa, Gua Lang, Clear Water Cave dan Wind Cave.

Selain itu, mereka juga sempat menyelusuri sungai dengan menaiki bot panjang dan merasai sendiri kesejukan dan kejernihan sungai yang mengalir di Clear Water Cave.

"Saat paling mengujakan ketika krew dan band Estranged singgah di perkampungan Penan untuk melihat sendiri budaya serta adat yang diamalkan oleh masyarakat Penan," ujar Amer lagi.

Jangan lupa saksikan, kemunculan Estranged hari ini pada pukul 11.30 pagi di TV1.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Afgan seronok duduk Malaysia

Posted:

Afgan seronok duduk Malaysia

Afgan seronok duduk Malaysia


AFGAN


Afgan Syah Reza atau Afgan yang baru memulakan pengajian di Universiti Monash di Kuala Lumpur mengaku dia seronok tinggal di Malaysia.

Mengambil jurusan pemasaran perniagaan dan muzik, penyanyi ini mengaku, apa yang paling menyeronokkan dirinya tentang kehidupan baru di Malaysia adalah dia mampu hidup sendiri dan berdikari tanpa bantuan keluarga.

"Saya seronok tinggal di Malaysia kerana boleh berdikari. Saya menguruskan semua hal secara sendiri termasuk soal membeli perabot dan memilih kediaman tanpa bantuan keluarga," katanya yang baru dua minggu menjadi pelajar di universiti tersebut.

Ditanya tidakkah dia berasa rindu dengan Indonesia, Afgan menjawab: "Tidak. Itu yang pelik. Tak padahal sewaktu mahu berangkat dulu, saya menangis."

Tambah Afgan, merantau ke negeri orang membuat dia harus bertanggung jawab atas dirinya. Meski berusaha sendiri, namun terkadang ketika menemui kesulitan Afgan tak segan bercerita kepada orang tuanya.

"Walaupun saya sedang belajar berdikari, jika mempunyai masalah, saya tetap mengadu kepada keluarga. Tetapi satu yang pasti, saya belajar untuk lebih bertanggungjawab terhadap semua perkara yang saya lakukan," katanya yang tinggal bersama seorang pembantu rumah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Harian Metro: Rap

Posted: 19 Mar 2011 01:29 AM PDT

Harian Metro: Rap


Remy titis air mata kerana Alyah

Posted: 18 Mar 2011 09:43 AM PDT

MEREKA berdua mungkin pertama kali dipertemukan namun perasaan cinta yang terbit daripada gerak tubuh mereka mampu dirasai oleh kita yang memandang.

Dengan erti lain, keserasian antara si jejaka yang datang dari dunia lakonan dan si perawan dari pentas nyanyian, begitu terserlah dalam menghidupkan sebuah lagu yang sangat indah.

Malah kalau diterjemahkan lagu bernama Kisah Hati itu ke sebuah filem atau drama, pasti ia meruntun perasaan sebagai mana kita terpana dengan keasyikan filem Legenda Budak Setan, Sepi dan Cinta.

Begitulah gambaran diberikan terhadap Kisah Hati - single terbaru Alyah yang buat pertama kalinya menampilkan aktor pujaan satu Malaya, Remy Ishak.


Siapa sangka dalam kesibukan Remy berlakon di sana-sini, dia disunting oleh pengarah muzik video itu, Ghaz Abu Bakar untuk memberi lebih roh kepada lagu ciptaan 6ixth Sense itu.


"Saya sangat tersentuh hati dengan melodi dan lirik lagu ini. Bagi saya lagu ini seindah sebuah filem dan drama kerana menggambarkan dua jiwa yang bercinta tapi tak dapat bertemu di dunia ini.

"Lalu kami sebagai pasangan kekasih sekadar muncul dalam imaginasi gadis itu apabila dia merintih dan terkenangkan kekasihnya," katanya.

Kata Remy, selepas mendapat CD Kisah Hati daripada Ghaz, dia tidak lagi berfikir dua kali kerana kebetulan meminati Alyah.

"Saya selalu dengar lagu Tak Mungkin Kerana Sayang. Bagi saya vokal Alyah sangat hebat dan dia ada 'feel' yang tersendiri apabila menyanyi.

"Kebetulan ketika ditawarkan Ghaz dan Alyah, saya tengah lapang, jadi apa salahnya mencuba sesuatu yang baru apatah lagi saya sukakan hasil kerja Ghaz yang sebelum ini. Wang bagi saya adalah soal kedua," ujar Remy ketika ditemui di lokasi taman buluh madu, berhampiran Tasoh Lake Resort, Perlis, baru-baru ini.

Apa pula komen Remy terhadap sikap Alyah?

"Alyah sangat hormatkan orang lain - tidak diva, tidak gedik. Dia boleh dijadikan kawan dan kadang-kadang suka melawak. Itu yang saya suka dan kami macam dah kenal lama walaupun baru jumpa."

Kata Remy, yang turut menyukai muzik video Kau Bisu dendangan Alyah, juga arahan Ghaz, dia sangat gementar apabila berada di lokasi Kisah Hati memandangkan dia perlu 'memadu cinta' dengan Alyah.

Namun katanya, dia terkejut dan kagum apabila Alyah memberikan reaksi bersahaja dan sangat profesional apabila babak mereka berpegangan tangan dan berpelukan yang dilakonkan awal pagi di tepian tasik.

Lebih menarik, Remy berkata, Alyah memang boleh menjadi seorang pelakon kerana dia memberikan aksi yang sangat bersahaja.

Malah pada babak akhir, Remy menitiskan air mata kerana tersentuh dengan lirik lagu itu dan penghayatan Alyah yang meraung-raung.

Bagi Alyah, kesudian Remy muncul dalam muzik videonya sangat disanjung tinggi kerana dia sendiri meminati pelakon filem Cun! dan Nur Kasih itu.

"Alyah terkejut apabila Ghaz cakap Remy akan berlakon dalam muzik video ini. Alyah tak percaya sehinggalah Remy benar-benar ada di set penggambaran.

Maklumlah, siapa Alyah ini kalau nak dibandingkan dengan Remy yang hebat dan popular itu. Tapi lepas kenal, kami dah boleh melawak dan bersembang," kata Alyah yang mengeluarkan bajet sendiri, lebih RM20,000 bagi projek itu.

Demi mengindahkan Kisah Hati, Alyah mengenakan tiga pasang adi busana (haute couture) rekaan Rizman Ruzaini, Amir Luqman dan Yanna Husin. Solekan oleh Bosco Ryzarl juga sangat dramatik, relevan dengan imej flamboyan Alyah selama ini.

Perlis jadi lokasi Kisah Hati

HARUS dinyatakan kehebatan muzik video Kisah Hati terletak kepada beberapa elemen iaitu melodi lagu itu sendiri, seni kata dan nyanyian Alyah yang sangat menggetarkan.

Ditambah pula dengan garapan Ghaz sebagai pengarah sebelum ini pernah menghasilkan muzik video untuk Anuar Zain (Mungkin & Sesucinya Cintamu) dan Kaer (Izin Ku Pergi) yang dibantu kru produksi profesional, maka segala yang cantik berjaya dirakamkan selama dua hari.

Faktor lain yang penting sudah semestinya aura Remy serta landskap Perlis Indera Kayangan yang membentuk lukisan semula jadi yang sangat mempesonakan.
Jelas sekali pemandangan indah di sekitar Tasoh Lake Resort dan jalan raya lengang di Ladang Tebu Chuping, sangat membantu kepada penceritaan dan 'mood' muzik video ini.

Apa yang menarik, pembikinan muzik video Kisah Hati bermula pada bulan lepas apabila Alyah, Ghaz, jurumekap Bosco dan penulis sendiri pergi membuat tinjuan lokasi ke arah utara Semenanjung. Terbukti bahawa Alyah sendiri sanggup bersusah payah membuat pencarian lokasi bagi memastikan apa yang dimahukannya benar-benar tercapai.

Akhirnya, selepas kami singgah di Empangan Timah Tasoh dan Ladang Tebu di Chuping, maka masing-masing terus bersetuju bahawa itulah lokasi terbaik bagi menggambarkan gelora Kisah Hati.

Seterusnya, penulis meminta perkenan daripada Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Ibni Tuanku Syed Sirajuddin Jamalullail dan tanpa berfikir panjang lagi, Tuanku Raja Muda terus memberi sokongan dari sudut logistik kerana pada masa yang sama berhajat mempromosikan lagi Perlis Indera Kayangan sebagai destinasi pelancongan.

Seterusnya, penggambaran Kisah Hati berjaya dilangsungkan dengan jayanya pada 9 dan 10 Mac lalu dan semua petugas menginap di Tasoh Lake Resort yang sudi memberikan tajaan. Pihak Alyah juga mengundang beberapa wartawan hiburan ke Perlis dan Ghaz sendiri membawa lebih 12 kru produksi profesional dari Kuala Lumpur.

Kata Ghaz, muzik video Kisah Hati itu akan siap sepenuhnya pada penghujung Mac ini dan akan diedarkan Alyah ke semua stesen TV tempatan dan negara jiran termasuk Singapura serta Brunei Darussalam.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Lat kagum sentuhan Hans Isaac

Posted: 18 Mar 2011 09:27 AM PDT

APABILA kartun Lat Kampung Boy disiarkan di Astro Ria, penonton cilik amat akrab dengan keluarga Mat iaitu adiknya Ana, ibu bapanya, atuk dan opah serta kawan-kawan Mat yang lain.

Watak lain yang turut menambat hati ialah cikgu Mat, iaitu Mrs Hew yang terkenal dengan imej bercermin mata ala 60-an dan fesyen rambut sarang lebah sanggul tinggi.

Suasana kampung yang aman damai dengan pelbagai permainan ditonjolkan dalam animasi itu adalah ilham dan sentuhan kartunis, Datuk Mohd Nor Khalid atau Lat.

Dia sangat mencintai kampung halaman dan rumah yang diduduki keluarganya adalah syurga baginya. Sungai dan hutan berhampiran kampungnya menjadi 'taman permainan' untuk Mat dan kawan-kawannya.


Kini cerita animasi itu 'dijelmakan' di pentas teater oleh Hans Isaac selaku pengarahnya menerusi syarikat penerbitannya, Tall Order Productions.


Memantapkan lagi persembahan Lat Kampung Boy Sebuah Muzikal (LKBSM), Hans turut mengundang rakan karibnya, Harith Iskandar sebagai pengarah bersama dan menjadi penulis skrip.

LKBSM dipentaskan di Istana Budaya mulai Rabu lalu dan berakhir 5 April ini. Kelmarin diadakan pratonton teater itu turut dihadiri Lat dan isterinya.

Lat berkata, sesiapa pun boleh mencapai apa saja yang dihajatkan jika ada kesungguhan dan mendapat sokongan orang disayangi.

"Dalam cerita ini, saya melukis sehingga menjadi pelukis terkenal. Ketika saya belajar di tingkatan empat, orang sudah kenal saya dan bila dewasa senang cari kerja di mana saya mendapat kerja di NSTP (New Straits Times Press).

"Arwah Pak Samad (Tan Sri Samad Ismail) adalah ketua saya dan sebab itu dimasukkan wataknya dalam pementasan ini.

"Selain Pak Samad, mentor saya yang lain seperti Rejabhad dan Raja Hamzah. Sebenarnya ramai namun saya tidak boleh memasukkan semua watak itu dan untuk berlaku adil, biarlah saya ceritakan kisah saya saja.

"Bagaimanapun, apa yang anda lihat pada pementasan ini, adalah dari kaca mata Hans dan Harith. Mereka datang jumpa saya dan kami menghabiskan tiga hingga empat hari untuk bercerita kisah hidup saya," katanya.

Menurutnya, dia terhibur menyaksikan pementasan dan segala kreativiti di pentas dia serahkan kepada Hans dan Harith kerana mereka lebih arif mengenainya.

Lat juga kagum dengan persembahan tarian dan nyanyian dalam LKBSM.

Bercerita mengenai watak Mrs Hew yang ditangani cukup berkesan oleh Sandra Sodhy, kata Lat, guru bahasa Inggeris kesayangannya masih hidup dan akan datang menyaksikan pementasan itu.

"Kalau tak salah saya umurnya sekitar 75 tahun. Waktu dia mengajar saya usianya baru awal 20-an. Gaya berpakaian, fesyen rambut dan cermin yang digayakan Sandra dalam pementasan ini adalah yang biasa dipakai oleh kaum wanita zaman dulu.

"Karakter Frankie (Douglas Lim) pula saya tampilkan dalam buku Town Boy," katanya.

Awie yang memegang watak Lat zaman remaja pula berkata, dia hanya boleh mengambil 50 hingga 60 peratus saja sikap dan karakter Lat yang sebenar.

"Saya berjumpa Datuk Lat untuk melihat cara dia menyapa kawan-kawan dan cara dia bercakap. Perangai Datuk Lat yang lain, dia suka mengangkat tangan dan menyeluk tangannya dalam poket.

"Mustahil saya dapat menjadi Datuk Lat 100 peratus. Sepanjang pementasan ini, anak sulung Datuk Lat, Junaidah, ada bersama kami dan kami banyak merujuk dengannya.

"Kepada penonton di luar sana mereka kena menonton teater ini untuk melihat siapakah yang biasanya berada di belakang kejayaan seseorang," katanya.

Pementasan itu dibuka dengan zaman kanak-kanak Lat yang suka melukis sejak kecil.

Minatnya itu mendapat sokongan bapanya (Jalil Hamid). Lat berpuas hati kerana kejayaannya sebagai kartunis dapat dikongsi bersama bapanya sebelum dia meninggal dunia.

Selain watak Lat, pujian juga diberikan kepada Omar Abdullah yang dapat menjiwai watak Pak Samad dengan sangat baik.

Set pejabat akhbar NSTP, juga direka seolah-olah berada di pejabat akhbar sebenar. Keseluruhan set teater sangat cantik.

Perjalanan Lat ke luar negara seperti ke London, Amerika Syarikat, Jepun dan Jerman digambarkan dengan cukup baik.

Berlatarkan Istana Buckingham yang sangat terkenal di kota London itu, dengan butiran salji berguguran ke bumi, penonton turut tenggelam dalam penceritaan pementasan itu.

Melihatkan keseluruhan set pementasan itu, Hans mengakui LKBSM adalah produksi paling mahal berbanding teater lain yang dipentaskan di IB.

"Tidak perlulah saya sebut berapa kosnya tetapi ia adalah pementasan teater yang paling mahal," katanya.

Bagaimanapun, ada yang berpendapat, adalah lebih baik jika LKBSM memokuskan suasana kampung yang menceritakan segala pengalaman menarik Lat ketika membesar di kampungnya di Gopeng, Perak.

Penonton kanak-kanak misalnya lebih mengenali Lat waktu zaman kanak-kanaknya yang mana buku kartun Lat sendiri mengisahkan zaman hidup Lat ketika kecil dan kanak-kanak dengan lengkap.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi

Posted: 18 Mar 2011 11:38 PM PDT

Sensasi


Gambar terbaru Collin Farrel ,Gemuk,Kepala hampir botak,dan bercinta dengan Rihanna

Posted: 18 Mar 2011 10:24 AM PDT

Siapa yang tak kenal dengan Collin Farrel,lelaki yang sering kelihatan berjambang ,dan mempunyai bulu kening,bulu tangan yang lebat...kira dlm kategori hairy man jugaklah.
Not to forget,a good actor as well.

Terbaru Collin Farrel dah jadi boroi?tak caye tengok lah gambar nie...rambut pun dah nipis...Dengar cerita Collin farrel sering keluar dating dengan Rihanna senyap2,siap balik berasingan utk mengelak drpd dilihat paparazzi..tapi sensasi rasa mcm tak cun je collin dengan Rihanna..mungkin nie sume rumours je..




Kecewa dengan penampilan baru Collin Farrel nie...haha,sensasi yakin ramai yang dah agak,nie sbnrnye adalah watak terbaru filem yang dilakonkan oleh Collin Farrel,tajuk filem komedi nie ialah Horrible Bosses...memang horrible betul lah...sampai bulu tangan dier kat dlm gambar nie dah rupe bulu beruang..hehe

Collin Farrel mengikut jejak langkah Tom Cruise yang berlakon jd hodoh apabila namanya hampir tenggelam,dalam Filem yang bertajuk Tropic Thunder..

Kat bwh nie gambar rihanna yang sempat dirakam ketika cuba balik berasingan dengan collin Farrel di sebuah restoran luar bandar...Tp Rihanna kelihatan kureng menarik kat sini..

Video Comel:Baby ketakutan tengok mommynya hembus hidung

Posted: 18 Mar 2011 10:00 AM PDT



hahaha..comelnye baby nie bila gelak...
dia takut sangat bila temgok mak dia hembus hidung,bila mak dia berhenti baru dia lega and gelak terkekek kekek...haha..apa la yang dia nampak bila mak dia hembus hidung..nampak hantu ke...eheh

slang mak dia ckp mcm slang org europe jer...

best nyer ada baby!!so cute....nak geget2 dier

kalau korang ada baby lehla try eksperimen hembus hidung...tgk apa reaksi derang :)

Man ditabalkan sebagai Juara Raja Lawak 5

Posted: 18 Mar 2011 09:41 AM PDT

Tahniah diucapkan kepada Man Raja Lawak,kerana akhirnya dia berjaya meraih gelaran juara dengan habuan yang lumayan iaitu wang tunai RM100,000, barangan elektrik serta trofi Raja Lawak tajaan Astro. Kumpulan R2, yang diiktiraf sebagai naib juara pula membawa pulang wang tunai RM50,000 bersama barangan elektrik dan trofi Raja Lawak manakala Balas ditempat ketiga pula membawa pulang wang tunai RM30,000 bersama barangan elektrik dan trofi Raja Lawak.

Hadiah disampaikan oleh pelawak lagenda, Mat Sentul yang diiringi Encik Nizam Sani, Pengurus Saluran Astro Prima dan Warna.

Gelanggang Akhir RL dihoskan oleh Johan dan Zizan dan para finalis ditugaskan untuk membuat dua persembahan bertemakan stail bebas dan muzikal komedi. Turut ditampilkan ialah tiga pengkritik utama iaitu Afdlin Shauki, Sathiya dan David Teo.

Sensasi sebenarnya skrg nie sgt lah jarang menonton TV,jadi sebab tue tak berapa tahu perkembangan rancangan realiti TV. Tapi lawak Man memang sempoi.

Sempat sensasi tengok masa episod 'cinta' dulu..kelakar jer...

Layan episod Cinta:

'Mummy i want this" Suri Cruise pilih guna-gula berbentuk penis lelaki

Posted: 18 Mar 2011 09:15 AM PDT


Apa tue penis lelaki?kalau tak tahu sila rujuk kamus...

Menuut media hollywood,Katie Holmes sememangnya tak akan memenagi anugerah ibu terbaik,bukan sebab dia mendera anak tetapi sebab dia terlalu membiarkan anak dia nak buat apa saja tanpa halangan.Bahkan Suri Cruisse sering kelihatan dibawa keluar bersama Katie holmes sampai lewat tengah malam dan pepagi buta.

Suri juga bersikap Diva kecil dan tidak ditegur ibu bapanya sekira dia berkelakuan nakal.Mungkin Katie dan Tom Cruise bercadang nak membiarkan Suri mendapat pengalaman melakukan atau memilih jalannya sendiri?...Malangnya Suri adalah kanak-kanak yang perlukan bimbingan ibu bapa..

terbaru kelihatan Suri Cruise memilih candy yang berbentuk penis lelaki.paparazzi sempat mengambil gambar suri yang sedang memerhati dan membelek gula-gula tersebut.


Katie Holmes sebenarnya keluar sampai lewat malam untuk membincangkan promosi fesyen pakaian terbaru nya bersama rakan kongsi yaang diberi nama Holmes & Yang .





Zon Artis

Posted: 18 Mar 2011 11:35 PM PDT

Zon Artis


Man Juara Raja Lawak 5

Posted: 18 Mar 2011 07:33 AM PDT

MAN JUARA RAJA LAWAK 5

Tahniah kami ucapkan kepada Man kerana telah dinobatkan sebagai Juara Raja Lawak musim ke-5. Berdasarkan persembahan anda tadi, anda memang layak bergelar juara walaupun ada suara sumbang yang kami 'dengar' kat Twitter mengenai persembahan pertama anda. Tapi ada apa hal? Yang penting anda dah dapat RM100k. Mereka ada? Takde kan. Huhu.. Tahniah sekali lagi.

Tempat kedua: R2

RAJA LAWAK 5

Kami kata: Persembahan R2 boleh tahan jugalah terutamanya pada persembahan pertama. Ada juga part yang buat kami tergelak. Tapi jujur kami cakap, lawak Pak Aim (Rahim) lebih hidup berbanding lawak Lopez (Ridhzuan). Kalau Pak Aim masuk Raja Lawak secara solo lagi bagus kot. Huhu..

Tempat ketiga: Balas

RAJA LAWAK 5

Kami kata: Setiap minggu, persembahan daripada Balas tidak mengecewakan walaupun tidaklah lawak mana. Tapi pada final ni, persembahan agak kurang menyerlah lagi-lagi bila lawak 'lucah' pada persembahan pertama turut diselitkan. Agak menyampah di situ. Persembahan kedua pula tak hafal lirik.

Psstt: Siapa punya kelamin la yang besar sangat ni? lol

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

OHBULAN!

Posted: 18 Mar 2011 11:31 PM PDT

OHBULAN!


(Gambar) Irma Hasmie Bertudung Di Rafflesia, Kelainan Juga.

Posted: 18 Mar 2011 11:12 PM PDT

(Gambar) Irma Hasmie Bertudung Di Rafflesia, Kelainan Juga.

Totall up-side-down, kalau sebentar tadi kami paparkan gambar seksi Miera Liyana, kali ini Irma Hasmie muncul dengan busana lengkap bertudung litup untuk majlis Rafflesia. Juga menampilkan kelainan.

Boleh dikatakan, ini kemunculan pertama Irma Hasmie lengkap bertudung di majlis-majlis besar. Kali terakhir kami berjumpa dengan Irma ketika ASK 2010 yang lepas, sempat juga berbual-bual bertanyakan soalan peribadi. Syukur, setelah beberapa bulan tidak bersua, kali ini Irma Hasmie muncul semula bak gadis melayu terakhir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Gambar) Miera Liyana Dedah Seksi Di Rafflesia

Posted: 18 Mar 2011 10:35 PM PDT

ape punye teruk minah ni.
nasik lemak 50sen pun nk kecoh.law nasik ambang terliur gak.
aku yang hensem mengalahkan johnny depp xkan pilih minah cam ne.
ramai wanita2 menggilai aku tapi Alhamdulillah aku berjaya menanganinya dengan baik.
wanita2 yg tengok muka aku kata bila dicampur ketampanan johnny depp,brad pitt,david beckham,
leonardo dicaprio dan orlando bloom barulah terhasil rupa aku.,bukan nak bangga tapi aku bersyukur
dengan ketampanan aku. banyak2lah bertaubat kerana ..

"Aurat, Pendedahanmu adakah satu kenikmatan?
Atau mendedah diri ke arah kejahilan?
Liritan mata memandang adakah itu satu tujuan?
apakah yang empunya jasad mahu mencari tumpuan?
Atau sekadar menunujuk potongan badan?

Putih kulitmu satu penghargaan..
Yang sawa matang turut perasan..
Cantik wajahmu itulah kebanggaan..
Sanggup kau gadaikan melalui fesyen pakaian..,
Binasalah sebuah ciptaan Yg Agung.

Yang ketat menampakkan medan-medan seni yang memberahikan,
Yang belah menampakkan celah-celah keenakan,
Mahkota rambut menjadi hiasan Kuning Perang di warna saduran.

Awas……
Apabila jejaka mencecah keinginan
kelibat jantan mula berkeliaran
seluar panjang sudah dipendekkan
Mula terpancar keinginan mengawan
Mata terbeliak bagai dibaling lembing kesakitan,

Awaslah……..
Wahai si manis sepanjang zaman,
dari ditelan serigala kelaparan
Tutuplah aurat demi keselamatan
Itulah Syariat suruhan Tuhan
Lambang Identiti Muslimah berwawasan….
"Amar Maaruf Nahi Mungkar"….
Asalamualaikum,

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Posted: 18 Mar 2011 11:11 PM PDT

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video &amp; Teater


Gambar Irma Hasmie Bertudung di Malam Gala ABP Rafflesia

Posted: 18 Mar 2011 10:27 AM PDT

Selain pelakon Miera Liyana mendapat perhatian di Malam Gala Rafflesia semalam, Irma Hasmie juga tak ketinggalan. Penampilan terbaru Irma Hasmie yang bertudung litup diwar-warkan sebelum ini di portal dan blog hiburan. Dan pada malam tadi, Budiey telah bertemu dengan Irma Hasmie dengan rekaan fesyen tudung dan busana Zery Zamry. Bagi Budiey, ini baru betul-betul satu kelainan.

Ramai yang memuji dan memberi galakan untuk Irma Hasmie terus istiqamah memakai tudung. Bukan senang untuk kekal bertudung sementelah lagi Irma Hasmie bekerjaya sebagai pelakon.

Menurut Irma Hasmie, sejak pulang dari Mekah, dia terasa tidak biasa bila tak memakai tudung. Saat itu, hatinya terbuka untuk mengenakan tudung. Tambah Irma lagi, dia akan mengerjakan umrah sekali lagi dalam masa terdekat ini. Satu pilihan yang tepat buat Irma.

Irma Hasmie Bertudung

Irma Hasmie Bertudung

Irma Hasmie Bertudung

Irma Hasmie Bertudung

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Irma Hasmie Nekad Bertudung
  • Kekasih Irma Hasmie, Nabil Jadi Pengacara Pondok-Pondok, Studio Nabil
  • Jawapan Trivia: Nabil & Irma Hasmie Berpegangan Tangan di ASK2009
  • Majlis Minum Petang High Tea Lord's Tailor di Hotel Genting
  • Gambar Detik Irma Dipeluk Nabil di ABP 2008
  • Gambar Nikki Bertudung di Majlis Nikah Ning
  • Video Nabil Peluk Irma Hasmie di Anugerah Bintang Popular 2008
  • Irma Hasmie Masih Bergaduh Dengan Fasha Sandha?
  • IRMA HASMIE DALAM DRAMA TAJ MAHAL UNTUK MAMA
  • Irma Hasmie Berpisah Dengan Anak Angkat
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Gambar Faralyna di Malam Gala ABP Rafflesia

    Posted: 18 Mar 2011 09:49 AM PDT

    Baju yang dipakai oleh Faralyna Idris ini juga adalah rekaan dari Wan Huzairil yang menjadi pereka untuk baju seksi lagi kontroversi yang dipakai oleh Miera Liyana semalam.

    Yang peliknya, baju ini nampak lebih sopan, lebih cantik dan lebih klasik bertepatan dengan tema Anugerah Bintang Popular kali ini iaitu Klasik Moden. Kepada yang tak kenal, Faralyna merupakan salah seorang pelakon 6 Progresif di TV9 dan terbaru beliau tampil dalam cinta tiga segi drama Asmara 2 bersama Faezah Ilai dan Shahz Jaszle.

    Menurut, Faralyna, dia selesa dengan pakaian rekaan Wan Huzairil ini.

    Faralyna

    Faralyna

    Faralyna

    Faralyna

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Kekasih Faralyna
  • Gambar Irma Hasmie Bertudung di Malam Gala ABP Rafflesia
  • Rafflesia Taja 7 Selebriti Ternama di FFM23
  • Trivia: Tas Tangan Pelakon di Penyampaian Hadiah ABP – Rafflesia
  • Gambar Miera Liyana Seksi di Malam Gala ABP Rafflesia
  • Foto Selebriti di Gala Nite Diva The Movie
  • Gambar Vanida Imran di Majlis Tajaan Rafflesia FFM23
  • Gambar Julia Ziegler di Malam Gala Filem Crayon
  • Rafflesia Taja Barang Kemas di Karpet Merah Anugerah Skrin 2010
  • Gambar Cik Pot Corner @ Tukang Gossip Suria FM
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    1 ulasan: