Selasa, 3 Mei 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


borak kosong

Posted: 03 May 2011 09:44 PM PDT

borak kosong


Nenek 76 tahun bunuh suami kerana menolak bersetubuh

Posted: 03 May 2011 09:35 PM PDT

Kerana menolak bersetubuh, Petrus Nabu (76) tewas di tangan isterinya, Regina Patola (76) di kediaman mereka di Fatubijae, Kecamatan Polen, Kabupaten Timor Tengah Selatan, Nusa Tenggara Timur (NTT) Isnin (2/5/2011).

Korban meninggal dunia dalam keadaan bogel di dalam rumah bulat yang bersebelahan dengan rumah tinggal mereka.

Anak tiri korban, Saulus Anin (45), yang ditemui Pos Kupang di Bilik Jenazah RSUD SoE, Selasa (3/5/2011), mengatakan, sekitar pukul 16.00 petang, dirinya keluar dari rumahnya yang jarak lebih kurang 200 meter untuk menjenguk kedua orangtuanya.

Setiba di rumah orangtuannya itu, dia menemukan ibunya Regina Patola tertidur di luar "rumah bulat" di atas bangku. Dia lalu membangunkan ibunya dan menanyakan di mana bapanya. Namun mamanya hanya berdiam diri. Dia cuba memanggil bapanya beberapa kali, tetapi tidak ada jawapan. Namun dia melihat bapanya yang sudah meninggal dunia dan tak bersuara lagi.

Anin menduga mamanya yang sudah lama mengalami gangguan jiwa telah membunuh suaminya itu. Sebelum itu, mamanya pernah menggigit salah satu telinga suami ketiganya itu hingga putus dan pernah juga membakar rumah mereka sendiri.

Polis telah membawa jenazah korban bersama barang bukti dan saksi, Regina Patola, isteri korban.

Menurut Sole, korban meninggal akibat luka robek pada kepala bahagian kanan dan kedua pelipis kiri dan kanan. Juga luka robek pada pergelangan tangan dan putusnya jari telunjuk tangan kanan serta luka robek pada pergelangan kaki kanan.

Ketika disiasat, kata Soleh, isteri mangsa mengaku menghabiskan nyawa suaminya kerana menolak hubungan intim. Dia menggunakan parang milik suaminya untuk memotong mangsa hingga tewas.

Kerana jawabannya sering berubah-ubah, lanjut Sole, polis belum boleh memastikan pelaku pembunuhan. Polis masih terus melakukan penyiasatan.

"Berdasarkan informasi yang diperoleh, pelaku pembunuhan itu mengarah kepada isteri mangsa. Dan, untuk sementara isteri mangsa ditahan di Polres TTS untuk menjalani pemeriksaan lebih lanjut," katanya.

Budak 5 tahun jual lukisan yang dilukis untuk membiayai kos rawatan kansernya

Posted: 03 May 2011 08:35 PM PDT

Bijak sungguh budak ini...
saya petik dari kosmo online

KANSAS, Amerika Syarikat - Seorang kanak-kanak, Aidan Reed berjaya menjual sebanyak 3,000 keping gambar raksasa yang dilukisnya demi membiayai kos rawatan penyakit kanser yang dihidapinya, lapor sebuah akhbar semalam.

Aidan yang berusia lima tahun itu didiagnosis penyakit leukemia pada 13 September 2010.

Sejak itu, dia yang berasal dari Kansas, Amerika Syarikat (AS) dikehendaki menjalani rawatan termasuk kemoterapi, jangkitan, saluran tulang belakang dan prosedur lain yang menyakitkan.

Pakar perubatan bagaimanapun memberitahu bahawa penyakit yang dialami Aidan menunjukkan 90 peratus untuk pulih.

Ibu bapa Aidan, Katie dan Wiley sebelum ini berdepan dengan masalah untuk membayar bil hospital sehingga terpaksa mencagar rumah mereka bagi mendapatkan wang. Cukup mengejutkan apabila Aidan yang memiliki minat melukis raksasa dapat membantu menyelesaikan masalah tersebut.

Dalam waktu singkat Aidan berjaya menjual 3,000 lukisan yang dilukis di katil hospital sewaktu menjalani rawatan.

Keseluruhan wang yang dikumpulkan melebihi AS$30,000 (RM89,235), sekali gus cukup untuk mendapatkan semula rumahnya yang dicagar dan menjalani rawatan susulan selepas ini.

Lukisan Aidan turut menerima tempahan dari Jepun, Itali, Brazil dan negara lain di seluruh dunia. - Agensi

Mayat bekas model plaboy dan juga pelakon di temui

Posted: 03 May 2011 07:00 PM PDT

BEVERLY HILLS, California - Mayat aktres yang membintangi filem Attack Of The 50 Foot Woman, Yvette Vickers, 82, ditemui di rumahnya dipercayai meninggal dunia sejak beberapa bulan lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Yvette yang pernah bergelar model majalah Playboy tahun 1959 itu ditemui mati di kediaman yang didudukinya sejak bertahun-tahun lalu.

Seorang jiran Yvette, Susan Savage yang memberitahu akhbar Los Angeles Times berkata, dia mula berasa ragu-ragu selepas mendapati himpunan surat di peti surat mula berwarna kuning dan sarang labah-labah berada di pintu utama rumah pelakon tersebut.

Susan kemudian meninjau ke rumah Yvette dan terkejut apabila melihat mayat wanita itu berdekatan alat pemanas air dengan tingkap rumah yang rosak.

Menurut laporan pegawai penyiasat Los Angeles, pihak polis masih menyiasat punca sebenar kematian Yvette. Namun ia bukan diklasifikasi sebagai kematian yang mencurigakan.

Selepas popularitinya menurun dalam dunia lakonan, Yvette bekerja sebagai ejen hartanah untuk menyara hidup. - Agensi
saya petik dari kosmo online

Siswazah UKM maut ditikam kekasih berumur 50 tahun

Posted: 03 May 2011 06:25 PM PDT

Kerana ikutkan perasaan akhirnya diri sendiri yang merana...
saya petik dari myMetro

ALOR SETAR: Akibat menolak lamaran untuk berkahwin, seorang siswazah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi, maut ditikam teman lelakinya dalam tragedi berdarah di sebuah rumah di Taman Mahkota, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu, mangsa, Ratna Sufizzahriyyanti Omar, 23, meninggal dunia di tempat kejadian apabila ditikam berkali-kali di badan, dada dan tangan dengan sebilah pisau oleh kekasihnya yang berusia 50-an.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa yang bekerja di sebuah kilang di Gurun, berkunjung ke rumah sewa suspek dipercayai untuk memutuskan hubungan mereka yang terjalin sejak enam tahun lalu.

Permintaan mangsa itu menyebabkan mereka bertengkar sehingga mendorong suspek mengambil pisau di dapur dan menikam mangsa berkali-kali.

MALU...suspek dibawa ke Mahkamah Alor Setar untuk mendapatkan tahanan reman, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata suspek yang bekerja sebagai tukang masak di sebuah restoran di bandar raya ini menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar, di sini, kira-kira jam 1.30 pagi semalam.

Lepas ais krim,kini muncul keju dari air susu ibu

Posted: 03 May 2011 05:30 PM PDT

NEW YORK - Setelah sebelumnya muncul inovasi ais krim dari air susu ibu, kini inovasi air susu ibu kembali hadir ke dalam pembuatan keju.

Sebuah kedai khusus menjual keju di New York, The Lady Cheese Shop, menawarkan pengalaman baru "rasa baru" tersebut bagi para penikmat keju tersebut.

Pemilik kedai, Miriam Simun berharap keju dari air susu ibu ini dapat menjawab pertanyaan mengenai etika bioteknologi moden.

"Keju adalah sajian pembuka pada saat sebuah percakapan akan dimulakan, banyak yang menyukainya walaupun banyak juga yang tidak suka," ujar wanita jlulusan sarjana dari New York Universiti, demikian lapor Telegraph, Selasa (3/5/2011).

Bahkan Simun mengaku, ada tiga orang jururawat yang meminta air susunya untuk dijadikan sebagai bahan keju buatannya.

Simun pun meneliti dahulu air susu tersebut, mensterilkan dan lalu mengolah dengan langkah-langkah dasar pembuatan keju.

Kini Simun memiliki tiga variasi khusus yang tersedia hanya di hari Minggu, iaitu West Side Funk, Midtown Smoke yang disebut sebagai si "krim keju dari syurga" yang rendah lemak dan mengandung saripati sayur-sayuran.(rhs)

Anak sanggup bakar ayah kandung yang kahwin satu lagi

Posted: 03 May 2011 11:01 AM PDT

Ayah Dibakar Oleh Anak kandungnya Sendiri - Sadikin warga Kampung Cilalung Tangerang Selatan (Tangsel) gelap mata. Ia sanggup membakar hidup-hidup ayahnya, Mahyudin (52).


Pemuda 22 tahun itu nekad melakukan aksinya itu, lantaran kesal kerana ayahnya menikah lagi. Ia merasa sejak punya istri baru, Mahyudin tidak memperdulikan keluarga dan tak lagi memberi nafkah.

 Ketua Polis Alip menjelaskan, peristiwa tragik itu terjadi ketika Mahyudin sedang asyik menonton televisyen di ruang tamu rumah isteri pertamanya. Tiba-tiba Sadikin datang danterjadi pertengkaran dengan ayahnya.

 Merasa kesal dan gelap mata, Sadikin lalu pergi ke dapur untuk mengambil botol berisi minyak. 'Secara spontan, Sadikin menyiram tubuh ayahnya dengan minyak, dan langsung membakar dengan menggunakan pemetik api yang diambil dari dalam seluarnya,' kata Alip di Jakarta, Selasa 26 April 2011.

 Api langsung menyambar dan membakar tubuh Mahyudin. Beruntung salah satu anak mangsa lainnya yakni, Robi (13) langsung mengambil air dari dalam bilik mandi, dan menyiram ayahnya yang mengerang kesakitan akibat api yang terus menjilat tubuh Mahyudin. Setelah melakukan aksinya, Sadikin kemudian melarikan diri.

 Sementara Mahyudin langsung dilarikan ke Hospital Fatmawati, Jakarta Selatan, akibat luka bakarnya cukup parah. 'Luka bakarnya sekitar 60 peratus,'.

 Tidak berapa lama, kata dia, polis akhirnya berjaya menangkap Sadikin dengan barang bukti botol berisi minyak, pemetik api, dan kerusi sofa yang ikut terbakar. 'Dia (Sadikin) sudah kita tahan di Polsek Ciputat,' ungkapnya.

 Berdasarkan pemeriksaan polis, tersangka mengaku kesal dengan ayahnya kerana sudah setahun terakhir menikah lagi. Sejak menikah dengan isteri muda, Mahyudin mulai berubah dalam menafkahi keluarga. Sebagai anak sulung, Sadikin merasa ayahnya perlu diberi pelajaran. 'Pelaku kesal pada ayahnya yang tidak bertanggung jawab,' ujar dia seraya menegaskan ketika melakukan aksinya Sadikin dalam keadaan normal atau sedar.

 Akibat peristiwa tersebut, kata Alief jika terbukti bersalah, Sadikin akan dipenjara minima lima tahun.

Lelaki kurang ajar.…bukan dia tolong tapi hisap payudara perempuan yang pengsan

Posted: 03 May 2011 10:01 AM PDT

image

Video menunjukkan seorang perempuan terbaring pengsan di pintu restoran akibat bergaduh, pakaian terangkat sehingga  mendedahkan dada bahagian atas.Ada seorang lelaki berada berdekatan perempuan itu dan mengangkat leher perempuan kelengannya tetapi dia tidak membantu perempuan itu menurunkan pakaian, juga mengambil kesempatan untuk menghisap payudara perempuan itu. Di samping itu pejalan kaki, tapi tidak ada yang melangkah mahu untuk membantu.





sumber : http://tt.mop.com

Wow...Orang Ini Meramal Dengan Meraba Punggung

Posted: 03 May 2011 09:20 AM PDT

Hentikan meramal masa depan anda dengan membaca garis tapak tangan. Seorang supranatural Jerman berkata, dirinya mampu membaca nasib orang dengan menyentuh bontot atau punggung.

Sang paranormal, Clairvoyant Ulf Buck (39), mengatakan bahagian belakang tubuh seseorang ternyata memiliki garis-garis tertentu, menyerupai garis tangan yang biasa digunakan para peramal untuk mengetahui karakter dan nasib seseorang.


"Punggung merupakan bahagian tubuh tempat garis nasib sangat jelas terlihat. Bahkan, berdasar pengalaman saya, garis di wilayah tersebut lebih ekspresif daripada garis tangan," katanya kepada Reuters. "Garis ini juga akan terus berubah, sejalan dengan bertambahnya umur."

Dengan meraba garis-garis di bokong kliennya, Buck mengaku dapat meneka tingkat kemakmuran, kehidupan rumah tangga, kesihatan, dan kebahagian seseorang pada masa depan.
Menurutnya, garis yang mewakili kesuksesan, karier, dan rasa seni seseorang, adalah garis-garis dari atas punggung yang mengarah ke bahagian dalam. Sementara lima garis lainnya, mengarah keluar.

"Pada awalnya meramal dengan meraba garis pantat hanya saya lakukan di lingkup kecil.

Namun kemudian lingkupnya semakin besar," katanya. "Saya bukan orang gila pada abad ini. Saya menangani pelanggan saya dengan perhatian tinggi dan berhati-hati."

Buck, yang tinggal di bahagian utara Desa Meldorf di Hamburg timurlaut, mengatakan bermacam orang telah mendatanginya. Mereka meminta diramal dengan metode ramal garis punggung tersebut.
Dia menganggap kebutaannya sebagai modal besar. Paling tidak, dengan kondisinya itu para pelanggan tidak takut identiti mereka terbongkar. Dia mengalami kebutaan sejak umur tiga tahun.

"Semua jenis orang datang. Dari pembantu rumah tangga, sekretari, sampai tokoh politik. Bagi mereka, kebutaan saya merupakan anugerah kerana saya dapat melakukan ramal punggung tanpa dapat mengenali mereka di lain waktu," tambahnya.

Walau mengaku diperlukan waktu bertahun-tahun untuk melatih jari-jarinya, dia mengatakan seorang peramal punggung amatur akan dengan cepat mampu mengetahui keperibadian seseorang.
"Punggung yang berbentuk buah apel menunjukkan pemiliknya orang yang berkharisma, dinamis, percaya diri, dan kreatif. Pokoknya, seseorang yang sangat menikmati hidup," tegasnya.
"Sementara orang yang pantatnya berbentuk buah pir adalah orang yang setia, sabar, dan bersahaja."

Dia dengan tegas menyangkal dugaan orang bahawa ramal punggung atau bontot yang dilakukannya mungkin didasari oleh alasan lain, bukan cuma hasrat untuk membantu seseorang mengetahui masa depan mereka.
"Saya tidak meraba pantat untuk tujuan kenikmatan. Isteri saya sudah cukup cantik," kilahnya, dengan bangga.

Buck menolak membicarakan kesuksesannya. Namun dia mengatakan pernah dengan tepat meramal, seorang aktris opera suatu saat akan menulis buku. Ramalannya itu tidak meleset.

Dia juga mengatakan, selama dua tahun terakhir ini keahliannya dimanfaatkan oleh seorang pemain saham.
"Seorang pemain saham tidak akan meminta pendapat seorang paranormal buta untuk meramal harga saham, jika mereka tidak percaya pada apa yang saya lakukan," katanya.

Pembantu rumah kurang ajar beromen dengan boyfriendnya depan perempuan tua yang dijaganya

Posted: 03 May 2011 08:00 AM PDT





Sumber : stomp.com.sg
This domestic worker apparently brought a wheelchair-bound woman in her care to her date with her boyfriend. STOMPer Rina is furious that they started getting intimate, right in front of the elderly woman.

The STOMPer described:

"A maid was spotted 'romancing' a foreign worker behind Kembangan MRT station on May 2 at 6pm while a wheelchair-bound elderly helplessly looked on. 

"The maid was so heartless and disrespectful that she couldn't care less about her elderly employer who kept looking away while the maid had a jolly time with her lover. 

"Shortly, the maid turned the wheelchair around and left the pitiful employer guessing what was going on behind. 

"Such behaviour is absolutely appalling and I really feel for the aged employer who was unwillingly made to sit through such torture, unable to react to it and voice out.

"I hope this is not your maid!"


Pemandu yang memegang rekod saman termahal dunia

Posted: 03 May 2011 07:25 AM PDT

Seorang pemandu kereta di Switzerland sungguh malang ketika memndu keretanya dalam kelajuan 290 kilometer sejam. Lelaki tersebut ketika ini dikenakan saman sebanyak 660 ribu poundsterling .

Jumlah denda ini dianggap sebagai rekod saman termahal di dunia. Kejadian ini terjadi ketika lelaki berusia 37 tahun yang menolak disuruh berhenti, terlihat dia memandu keretanya sebanyak dua kali dalam kelajuan 145 kilometer sejam. Demikian diberitakan AFP,

Menurut hukum di Switzerland jumlah denda diputuskan berdasarkan atas tingkat kekayaan dan pelanggaran di jalan raya yang dilakukan. Pada kes terakhir ini, juru cakap polis Benoit Dumas mengatakan pihaknya tidak dapat membiarkan siapapun memandu dengan kelajuan 290 kilometer sejam.

Kini kereta lelaki tersebut disita oleh pihak polis dan polisi pun memaksa lelaki tersebut untuk membayar denda harian sebanyak 2,200 poundsterling selama 300 hari.

Lelaki ini boleh dianggap sebagai pemegang rekod saman termahal di dunia. Rekod sebelumnya dipegang oleh pemandu berasal Switzerland yang terpaksa membayar saman sebanyak 185,000 poundsterling.

sumber : http://international.okezone.com

Pisang Dijadikan Kambing Hitam Pelecehan Seks

Posted: 03 May 2011 06:47 AM PDT

Seorang pendeta yang dituduh melakukan pelecehan seks terhadap seorang gadis kecil,cuba membuat helah dengan mengatakan bukan dirinya yang melakukan hal itu. Melainkan sebuah pisang.

Ketika menjalani proses pengadilan di London, Inggris, pendeta tersebut membantah semua tuduhan yang di arahkan pada dirinya.
"Saya tidak melakukan pelecehan, ia (korban) hanya menyentuh pisang yang berada di poket saya," ungkap pendeta tersebut seperti dikutip Orange.

Menurut para juri yang mengikuti persidangan ini. Insiden pelecehan mungkin saja terjadi kerana mangsa mengira pisang tersebut adalah penis dari pendeta itu. Peristiwa ini sendiri terjadi ketika mangsa duduk di sebelah pendeta saat mengikuti tutor dan peristiwa itu terjadi ketika usianya masih 12 tahun.

Mangsa yang kini berusia 26 tahun tersebut mengaku, jika pendeta itu sengaja menarik tangannya dan diarahkan ke kelengkang pendeta itu.
Dia juga mengatakan, pendeta bernama David Morris tersebut mengajak dirinya serta saudara perempuannya untuk berbelanja seluar dalam dan membawa mereka ke pub.

sumber : http://international.okezone.com

Inilah Kisah Chito dan Pocho, Manusia dan Buaya yang bersahabat

Posted: 03 May 2011 05:00 AM PDT

Foto-foto ini sungguh menakjubkan. Seorang lelakibermain-main dalam air dengan buaya raksasa. Dulu buaya itu pernah hampir mati dan disembuhkan. Nama lelaki hebat ini adalah Chito, dan buaya besar itu dinamainya Pocho.


 Dua puluh tahun lalu Chito menemukan buaya ini di sungai dengan keadaan hampir matit, terluka  tembakan senjata api. Dia menaikkan buaya besar itu ke perahunya dan dibawa ke rumah, lalu dia ubati lukanya.

 "Setiap malam aku tidur di sebelah Pocho ketika dia terluka. Aku memperlakukannya dengan penuh kasih-sayang," kata Chito seperti dikutip dari Moolf.

 Perlu masa lapan tahun sebelum Chito benar-benar boleh menaklukkan buaya raksasa Pocho. Sekarang dia sudah boleh dengan bebas berenang bersama Pocho di kolam. Ketika memberikan makanan pun Chito  masuk ke dalam air. Aksi persahabatan manusia dengan buaya ini menjadi tontonan pelancung.

http://forum.vivanews.com

Kalau iklan ubat gigi guna ikan yu sebagai model

Posted: 03 May 2011 04:00 AM PDT

Ikan Hiu Bergigi Lucu

Pasti gempak kalau ikan yu jadi model ilan ubat gigi..putih berseri-seri

Karya terbaru ‘Doktor Kematian’

Posted: 03 May 2011 03:00 AM PDT

Gunther von Hagens yang dikenali dengan jolokan 'Dokter Kematian' adalah ahli anatomi Jerman penemu teknik pengawetan spasimen jaringan biologi yang disebut 'plastisin'. Setelah sebelumnya membuat sejumlah karya dari mayat manusia, kali ini Gunther mempamerkan sejumlah karyanya yang terbuat dari mayat binatang. Pameran yang bertajuk 'Koerperwelten der Tiere (Dunia Tubuh Binatang)' ini dipamerkan di zoo Cologne, Jerman.
Mulai 14 March hingga 11 September 2011 , 20 koleksi jasad binatang yang telah dipastinasi di zoo Cologne, termasuk gajah dan zirafah. Pastinasi mengacu para proses pengawetan mayat, menciptakan spesimen yang tidak berbau, dan tidak membusuk. Caranya, mengganti air dan lemak yang terkandung dalam jasad dengan plastik. "Ini adalah wawasan dalam dunia haiwan, biologi binatang dan kedoktoran haiwan, yang tidak pernah dilakukan sebelumnya." ungkap pengarah zoo, Theo Pagel.

image

Aneh ada buah pisang tumbuh atas permukaan tanah dan tanpa pohonnya

Posted: 03 May 2011 02:00 AM PDT

Aneh, buah pisang tiba-tiba tumbuh tanpa pohon dan daun di kebun milik Salam, warga Dusun  Ciamis.  Uniknya, pisang tersebut tumbuh semakin membesar bersamaan dengan tumbuhnya tunas pohon pisang baru di sampingnya.

Wawan Hermawan, tetangga pemilik pisang aneh tersebut mengaku hairan ketika melintas di kebun pisang milik Salam, "Saya melihat ada (buah) pisang yang tumbuh dari tanah, tanpa ada pohonnya. Baru kali ini saya melihat ada pisang tumbuh di atas tanah .

Menurut Wawan, pisang aneh itu diketahui jenis pisang raja sereh. Ketika ini, buahnya terus membesar hingga terdapat lima sisir. "Setiap melalui kawasan itu saya perhatikan, ternyata buahnya makin besar," katanya.

Salam, pemilik buah pisang berkata, fenomena tak lazim tersebut ternyata baru diketahui dari tetangga yang merasa aneh atas tumbuhnya pisang tersebut.

"Awalnya dulu tempat itu berupa lubang pembuangan sampah. Kebetulan waktu itu ada pohon pisang yang sudah mati lalu saya tanam di sana. Saya kira tak akan tumbuh jadi buah, tapi ternyata tumbuh jadi buah pisang," kata Salam yang berniaga soto khas jawa itu.

Buah aneh tersebut dijangkakan berumur sekitar dua bulan. "Memang boleh dikatakan agak aneh kerana tumbuh tanpa batang dan daun, batangnya juga sudah membusuk. Waktu saya tanam dulu memang ketika itu musim hujan," katanya.

sumber : http://www.inilah.com

Pelik..gadis Korea ini tak bersihkan make-up selama 2 tahun

Posted: 03 May 2011 01:46 AM PDT

Pakar kecantikkan menyarankan wanita membersihkan make-up setiap malam sebelum mereka pergi tidur, untuk mencegah kerosakan pada kulit mereka, tetapi seorang gadis muda Korea Selatan memilih untuk memakai make-up sepenuh waktu, selama dua tahun .



Bae Dal mi 20 tahun pertama kali memakai make-up ketika dia berusia 14 tahun dan cinta terus jatuh cinta pada make -up. Sejak 2 tahun kebelakangan ini ,dia menjadi sangat bergantung pada make up dan dia tidak ingin membersihkannya lagi. Ketika dia terus menerapkan lapisan pernah-tebal make-up di wajahnya, cermin menjadi item yang paling penting dalam hidup Bae dan dia menyatakan "Saya ingin terlihat sempurna setiap saat, aku tidur dengan make-up tanpa membersihkannya supaya kelihatan cantik." Shae tidak puas dengan penampilannya, dan mengatakan dia ingin menjalani pembedahan plastik di 10 tempat yang berbeza.

Selama dua tahun gadis muda tidak pernah menggunakan make-up remover, maka ibunya berasa meluat dengan perilaku Bae, menghubungi stesen TV dan mengatakan kepada mereka kisah luar biasa Bae. Selama variety show, dermatologists berhasil meyakinkan Bae Dal-mi dan akhirnya menghilangkan lapisan make-up. Setelah check up khusus mereka menemukan kulitnya dua kali lebih tua dari usia sebenarnya. Semua kerana obsesi dengan keindahan dan kecantikkan.

Inilah bintang filem porno yang meninggalkan dunia glamour demi anak kembarnya

Posted: 03 May 2011 12:57 AM PDT

Sejak March 2009 lalu nama Jenna Jameson sudah diletakan dari daftar pelakon filem porno kelas dunia. Namun pada hari Jenna rasmi menjadi seorang ibu ,dia akan mundur dari dunia pornografi . Meski dari sinilah Jenna meraih populariti dan harta namun demi si kembar, Jenna rela melakukan apapun.


"Saya fikir saya akan meninggalkan itu semua. Saya sudah tidak memerlukannya lagi. Pada ketika saya memutuskan untuk mempunyai anak saya sudah tahu kalau saya akan berhenti. Saya bahkan tak akan lagi menjadi model MAXIM," ujar Jenna Jameson seperti dikutip dari Splash News. Jenna lebih memilih menikmati hidupnya dan mencurahkan segalanya untuk kedua anaknya.

"Sekarang saya bukan lagi Jenna Jameson - Saya hanya seorang seorang ibu yang punya anak kembar. Saya hanya wanita biasa dengan segala kekhuatiran dan ketakutannya. Bezanya, saya dulu bintang porno," lanjut Jenna Jameson yang baru saja menjual bisnis pornografinya senilai US$30 juta ke PLAYBOY .

BEN ASHAARI !!! Aku nakkkkk !!

Posted: 03 May 2011 12:54 AM PDT

Blog patut diselongkar kerana macam-macam cerita ada di blog ini..

Kanak-kanak 2 tahun ini bijak kerana iPhone

Posted: 02 May 2011 11:48 PM PDT

Anak berusia dua tahun dilaporkan boleh mengingat seluruh informasi di iPhone milik orang tuanya, termasuk nama 44 presiden Amerika Syarikat (AS) secara berturutan.

Rockford Ramirez dari California, mampu menyebutkan nama semua negara bahagian dan kota di Amerika, serta nama negara-negara di dunia. Kemampuan membacanya pun sungguh menakjubkan. Demikian seperti yang dikutip dari Korea Herald.
Menurut orang tuanya, rahsia dari kemampuan anak mereka adalah iPhone. Mereka mengatakan bahwa telefon tersebut berpengaruh besar terhadap pengetahuan Ramirez.

Kanak-kanak tersebut pertama kali menggunakan iPhone ketika di usia 18 bulan. Setelah menggunakan berbagai aplikasi, Rockford belajar mengenai beragam topik, seperti sejarah dan geografi.

"Ia sangat senang bermain menggunakan iPhone dan iPad milik kami. Perangkat tersebut membantunya belajar dan menyerap banyak informasi," ujar Rocky, ayah dari Rockford Ramirez, yang juga seorang guru.

"Perangkat tersebut membantunya belajar sejarah dan geografi. Pengetahuannya mengejutkan kita semua. Ramirez tahu banyak hal yang kami tidak ketahui," tambah Raquel, ibu dari Rockford Ramirez.

Sumber: http://www.unikaja.com

Penemuan patung seperti mayat wanita

Posted: 02 May 2011 10:45 PM PDT




Cuba perhatikan matanya lama-lama

Utusan Online - Hiburan

Posted: 03 May 2011 03:32 PM PDT

Utusan Online - Hiburan


Dimensi baru lakonan mereka

Posted:

Dimensi baru lakonan mereka

Dimensi baru lakonan mereka

Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
shazryn.faizal@utusan.com.my
Gambar SHAHRIL AZMAN ZAIN dan ihsan TAYANGAN UNGGUL


FILEM Seru menggandingkan Nisha Dirr dan Sharnaaz Ahmad untuk kali pertama.


FILEM Seru arahan Woo Ming Jin dan Pierre Andre yang mula ditayangkan sejak 28 April lalu telah mendapat sambutan yang cukup menggalakkan.

Apatah lagi dengan pendekatan baru, slasher horror movie yang ditampilkan dalam filem tersebut membuatkan ramai yang telah berpusu-pusu ke pawagam untuk menyaksikan karya seram ini.

Sudah pasti, dua bintang utama filem Seru iaitu Sharnaaz Ahmad dan Nisha Dirr merupakan antara yang cukup teruja menanti kelahiran filem lakonan mereka itu di pawagam.

Dalam sesi fotografi yang berlangsung di ibu pejabat Utusan Malaysia di Kuala Lumpur, baru-baru ini, baik Sharnaaz mahupun Nisha, masing-masing berkongsi rasa tentang filem terbitan Tayangan Unggul Sdn. Bhd. (TUSB) dan Hanamia Services Sdn. Bhd. itu.

Mahu terus raih peluang

PELAKON kacak kelahiran Gelugor, Pulau Pinang ini boleh dikategorikan masih lagi baru dalam dunia lakonan.

Namun, nama Sharnaaz kini sudah mula meraih perhatian meluas lantaran populariti yang dikecapinya menerusi drama-drama tempatan seperti Dottie, Kum Kum, Ungunya Cinta, Penanggal, Ekspres Dania dan K.I.T.A Carefree.

Ditambah dengan wajah kacak yang dimilikinya menjadikan satu bonus untuk Sharnaaz lebih dikenali dan digilai oleh peminat hiburan tempatan.

Justeru, apabila diberi peluang membintangi filem Seru yang merupakan filem pertama lakonannya, Sharnaaz menganggapnya sebagai batu loncatan untuk terus meneroka bakat lakonannya.

Malah, dia juga mengakui cabaran berlakon filem lebih tinggi berbanding drama terutama pada aspek penghayatan.

"Saya bertuah mendapat bimbingan daripada Pierre yang banyak memberi input yang sangat berguna tentang dunia lakonan. Ternyata, dia tidak lokek untuk berkongsi apa yang dia miliki dengan mereka yang memerlukan.

"Sewaktu di lokasi, dia memang seorang yang tenang dan relaks namun, itu tidak bermakna dia tidak serius dengan kerjanya. Sehinggakan Pierre masih lagi boleh bersabar dengan saya semata-mata mahu merakamkan satu adegan saja dalam jangka masa tiga jam.

"Ada kalanya saya fikir saya sudah memberikan yang terbaik tetapi Pierre merasakan saya mampu menggandakan lagi mutu lakonan saya dalam menghidupkan watak Jeff.

"Antara yang paling sukar buat saya apabila saya harus menangis tetapi dalam masa yang sama perlu mengekalkan kejantanan saya. Pierre tidak mahu Jeff kelihatan sebagai seorang yang lemah walaupun berdepan dengan saat genting," cerita Sharnaaz dalam loghat utara sambil ketawa kecil.

Bukan seram biasa

BUKAN mahu memuji melangit hanya kerana dia membintangi filem seram itu, tetapi dia yakin Seru dapat diterima baik oleh masyarakat.

Bagi Sharnaaz, sudah tiba masanya penonton tempatan mula menerima santapan baru dan segar yang dihasilkan oleh pembikin filem di negara ini.

"Walaupun pendekatan yang ditonjolkan dalam Seru ini sudah digunakan dalam filem Hollywood seperti Quarantine dan Paranormal Activity, tetapi, saya percaya Seru mampu menambat hati audiens," katanya yang baru sahaja selesai menjalani penggambaran untuk drama bersiri Kasih Alia yang akan ditayangkan di TV3 sepanjang bulan Ramadan nanti.

Nisha cabar diri

TIDAK keterlaluan dikatakan, peminat hiburan tempatan lebih melihat Nisha sebagai seorang aktres yang serasi dengan watak wanita gedik dan nakal.

Dalam masa yang sama Nisha tidak mahu dilabelkan sebagai pelakon stereotaip.

Sebagai seorang aktres yang hampir tujuh tahun berkecimpung dalam dunia lakonan, Nisha mahu terus mencabar dirinya dengan watak-watak yang lebih hebat.

Atas alasan itu, dia tidak teragak-agak untuk menerima tawaran berlakon filem Seru kerana merasakan watak Sari mampu melonjakkan dirinya ke satu tahap lebih tinggi sebagai pelakon.

"Bukan mudah sebenarnya untuk membawakan watak Sari kerana ia menuntut cabaran dan memerah tenaga saya semaksimum mungkin terutama untuk babak pergaduhan dengan Jeff selepas dia dirasuk.

"Sepanjang berlakon dalam filem ini, saya mendapat kepuasan kerana inilah kali pertama saya berpeluang membawakan watak seperti ini.

"Dengan bantuan Pierre, saya sudah memberikan yang terbaik seperti mana yang dimahukan beliau," ujar Nisha atau nama sebenarnya Nik Shahri'ah Nik Dir ini yang membuat kajian wataknya dengan menonton filem Quarantine.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

ADM kisah hidup siswi

Posted:

ADM kisah hidup siswi

ADM kisah hidup siswi

Oleh NUR AZHARI ZAINOODDIN
Gambar NASREEN PICTURES SDN BHD


KARMILA (kanan) terpengaruh dengan ajakan teman karibnya sehingga terjerumus ke lembah pelacuran.


Desakan hidup yang tinggi di kota sering kali menjadi perangkap maut untuk menjerat mereka yang mempunyai jati diri dan jiwa yang rapuh.

Kemewahan hidup yang ditaburi dengan wang ringgit dan barangan berjenama merupakan umpan yang paling berkesan dalam memerangkap para gadis yang bertandang ke ibu kota.

Umpan itu juga yang mampu membuatkan seorang anak membuang ibu yang melahirkan sehingga membiarkan ibu terkapai-kapai di kampung sendirian untuk meneruskan hidup.

Menyedari akan realiti kehidupan sedemikian yang sering menjerat siswi terjerumus ke lembah hitam, Nasreen Pictures Sdn. Bhd., tampil menonjolkan sisi gelap realiti sebenar kehidupan mahasiswi dalam drama Ampunkan Dosaku Mak (ADM) yang akan disiarkan di TV9 malam ini.

ADM menampilkan aktres Ellie Suriati sebagai Suhana, seorang ibu tunggal beranak satu yang ditinggalkan sendirian setelah anak gadisnya Karmila (Fouziah Gous) ke ibu kota untuk menyambung pengajian.

Kisah duka Suhana bermula apabila Karmila terpengaruh dengan gaya hidup mewah di kota dan sering meminta wang belanja daripada Suhana kononnya untuk kegunaan pengajian.

Tanpa disedari Suhana, Karmila sebenarnya telah hanyut dalam kehidupan di kota bersama teman lelaki yang sebenarnya sedang memerangkap Karmila untuk diserahkan kepada bapa ayam.

Namun perjalanan hidup Karmila lebih tragis apabila mengetahui bapa ayam yang merangkap dirinya itu adalah bapa kandungnya sendiri.

" ADM adalah sebuah cerita yang mengisahkan isu semasa yang telah lama wujud dalam masyarakat kita, cuma ia masih lagi tidak disedari dan dipandang serius oleh semua pihak.

" Ramai sebenarnya mahasiswi yang terpengaruh dan terperangkap dengan jalan hitam berkenaan dan ADM tampil untuk menyedarkan masyarakat kita mengenai situasi itu,"kata Nasreen Ngasri ketika dihubungi Hits baru-baru ini.

Nasreen ataupun lebih dikenali dengan panggilan Darling menegaskan, ADM adalah sebagai landasan untuk membuka mata masyarakat agar lebih prihatin dengan masalah sosial yang semakin membimbangkan itu.

Baginya, akibat mudah terpengaruh dengan gaya hidup mewah di kota merupakan antara faktor yang menyumbang kepada pelbagai masalah yang lebih serius yang sedang menjerut leher generasi muda hari ini.

" Jika kita lihat semakin hari semakin ramai yang menjadi mangsa kemewahan ini dan sanggup terjun ke lembah pelacuran ataupun menjadi keldai dadah.

" Jadi sudah sampai masanya semua pihak untuk berganding bahu dalam menyelamatkan generasi muda ini agar mereka menjauhi jalan hitam," ujar kakak kepada Naszriah (Anne).

Mengulas tentang pemilihan Ellie dan Fouziah untuk meneraju ADM, Darling berkata, pemilihan dibuat setelah berunding dengan pengarah dan penggerak ADM lain.

Jelasnya, Ellie dilihat amat sesuai untuk menjiwai watak Suhana dan kolaborasi bersama Fouziah sebagai anak, pasti meninggalkan impak pada penonton.

" Ellie sesuai untuk menjiwai watak-watak berat seperti itu dan gandingannya bersama Fouziah telah berjaya menghidupkan ADM," ujar Darling.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Celebrity News

Posted: 03 May 2011 03:18 PM PDT

Celebrity News


Cerita Lawak - Kalau Abang Meninggal / Kalau Ayang Meninggal

Posted: 03 May 2011 10:41 AM PDT

Sekadar Hiasan

Malam tu lepas makan malam, Ajoi lepak-lepak di depan TV sambil berbual dengan isterinya.

Ajoi: "Kalau abang meninggal, ayang menikah lagi tak?"

Isteri: "Tentu saja tidak! Ayang akan duduk dengan adik perempuan Ayang. Abang pulak camner kalau saya meninggal, abang nikah lagi tak?"

Ajoi: "Tentu sekali tidak , sama juga macam ayang… abang juga akan tinggal bersama dengan adik perempuan Ayang…


Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Cerita Lawak : Mandi Lumpur

Posted: 03 May 2011 10:37 AM PDT

Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.

"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"

Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".

Harun bersemangat bertanya, "Adakah itu akan menyembuhkan saya?"

"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda akan biasa dengan tanah."


Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Berita Harian: Hip

Posted: 03 May 2011 11:14 AM PDT

Berita Harian: Hip


Dah sampai jodoh

Posted: 02 May 2011 04:09 PM PDT

Hip

pix_gal0
Ikatan cinta selama setahun bersama Zahiril dimeterai majlis pertunangan

TARIKH 1 Mei lalu, bakat baru ini sah bergelar tunang kepada pelakon yang sedang meningkat naik, Zahiril Adzim, selepas hubungan cinta mereka agak kencang diperkatakan. Maklum saja, apabila dua selebriti bercinta, pasti peminat dan media seronok berbicara mengenainya.

Majlis pertunangan pasangan itu berlangsung di Ipoh, Perak.

Selepas kira-kira setahun berkasih, akhirnya kedua-dua mereka mengangkat status percintaan ke tahap lebih tinggi lagi - pertunangan. Majlis pernikahan pula dikatakan akan berlangsung pada tahun ini juga. Nur Syahirah Aiyob, 25, atau lebih mesra dengan panggilan Shera, begitupun tidak pernah menyangka jodohnya akan tiba dalam masa secepat ini. Apatah lagi pada ketika langkahnya dalam bidang seni bagaikan baru saja hendak bermula.

Namun gadis ini tidak menolak ketentuan Tuhan dan bersyukur dikurniakan jodoh seperti Zahiril kerana baginya, pemuda itu seorang yang penyayang, bertanggungjawab dan berfikiran terbuka, secara tidak langsung membuatkan dia berasa cukup selesa di sisinya.

"Secara jujur, saya tidak menyangka pun akan berkahwin dalam usia sebegini. Sebelum ini saya mensasarkan pada usia 27 tahun baru saya akan menjejakkan kaki ke jinjang pelamin.

"Namun saya amat bersyukur kerana saya dipertemukan dengan seseorang lelaki yang membuatkan saya selesa bersamanya, serta mampu menjaga saya dengan sebaik-baiknya. Justeru, saya tidak mempunyai sebarang alasan untuk menangguhkan perkara yang mulia ini.
"Dengan izin Tuhan, kami akan mengadakan majlis perkahwinan secepat mungkin, dan besar kemungkinan dalam tahun ini juga," ujarnya yang ditemui di Pavilion, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Gadis manis ini juga menyatakan dia tidak risau jika namanya akan merudum kerana membuat keputusan menamatkan zaman bujang pada ketika dirinya mula hendak dikenali peminat. Katanya, biarpun sahamnya mungkin akan menjadi rendah di sisi peminat, ia tetap tinggi di sisi Tuhan.

Perkenalannya dengan pelakon Senjakala itu bermula ketika mereka menjayakan penggambaran filem Sesuatu Yang Tertinggal pada tahun lalu. Kekerapan meluangkan waktu bersama ketika itu membuatkan hubungannya bersama Zahiril bertambah erat.

Kata pemegang Diploma Malaysia Institute of Integrative Media ini, dia akan terus bergiat cergas dalam bidang seni walaupun setelah bergelar isteri tidak lama lagi. Menurut Shera, bakal suaminya seorang yang memahami dan selagi dia mengetahui batasannya, karier seni tidak akan mendatangkan masalah.

Namun buat ketika ini, kerjaya sebagai pelakon dibekukan seketika kerana Shera mahu menumpukan perhatian terhadap dunia pengacaraan dan juga persiapan majlis perkahwinannya yang menjelang tiba.

Pengalaman baru berguling di hutan

SELEPAS berjaya mencipta nama sebagai hos Wanita Hari Ini (WHI), Shera mengorak langkah sebagai pelakon filem dengan membintangi Karak, judul terbitan KRU Studios. Filem seram berkenaan akan ditayangkan di seluruh negara mulai 26 Mei ini.

Namun filem arahan Yusry Abdul Halim itu pada hakikatnya bukanlah filem pertama lakonannya kerana sebelum itu Shera membintangi filem Sesuatu Yang Tertinggal, yang menggandingkan dirinya bersama Zahiril.

Gadis kelahiran Ipoh ini mengaku, dia berasa sungguh bertuah dan berbangga apabila diberikan kepercayaan menjadi antara teraju utama filem seram terbabit, di samping tiga pelakon baru lain iaitu Shahir, Kilafairy dan Along.

"Saya melakonkan watak Zura, teman wanita kepada Nik, watak yang dibawa oleh Shahir. Zura seorang remaja yang lemah lembut dan kuat agama, namun disebabkan pengaruh dunia kehidupan moden kolej, dia menjadi alpa.

"Watak yang saya bawa agak berat dan mencabar. Secara jujur saya agak takut dengan maklum balas yang akan diberikan oleh orang ramai selepas menonton filem ini nanti,

"Pada mulanya saya akui saya tidak berani untuk mencuba kerana saya berasakan yang saya tidak boleh berlakon. Bagaimanapun, apabila difikirkan kembali, tiada salahnya jika saya mencuba. Pada masa yang sama, saya dapat mengkaji sesuatu yang baru, sesuatu yang berlainan dengan bidang pengacaraan.

"Saya menimba pelbagai pengalaman baru ketika menjayakan filem ini. Apatah lagi inilah pengalaman pertama saya berkerja di bawah arahan Yusry. Dia seorang pengarah yang bagus dan berkaliber, serta hasil kerjanya memang memuaskan hati. Bekerja dengan seluruh warga produksi filem ini juga suatu pengalaman yang tidak boleh dilupakan," katanya yang bersyukur kerana tidak berdepan sebarang gangguan ketika membintangi filem terbabit.

Cerita Shera, antara pengalaman baru yang ditempuhinya ialah apabila dia terpaksa berguling-guling dan melakukan aktiviti lasak dalam kawasan Hutan Ulu Langat.

"Sebelum ini saya memang tidak pernah masuk hutan. Ini semua memang pengalaman cukup berharga bagi diri saya," katanya.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tabung KARYAWAN kering

Posted: 02 May 2011 04:07 PM PDT

Hip

Pemberian wang pencen terpaksa dihentikan

PERGOLAKAN yang berlaku membabitkan Persatuan Karyawan Malaysia atau KARYAWAN dengan beberapa individu serta persatuan lain nampaknya membawa bahana kepada persatuan di bawah pimpinan Datuk Freddie Fernandez.

Berikutan masalah yang timbul, tabung persatuan yang bergantung harap kepada wang ihsan syarikat korporat dan individu itu kini kian menyusut.

Sekali gus keadaan berkenaan menyebabkan wang pencen sebanyak RM500 yang diberikan kepada 26 ahlinya melalui Skim Pencen Artis Veteran terpaksa dihentikan sejak November lalu, setelah enam tahun dilaksanakan. Biarpun jumlah berkenaan tidak banyak, namun pemberhentian pemberian wang itu sedikit sebanyak membebankan penerimanya. Lebih-lebih lagi kebanyakan penerima tidak mempunyai sumber pendapatan lain.

Freddie ketika ditemui tidak menafikan KARYAWAN kini berdepan masalah kewangan yang teruk. Katanya, kemelut yang melanda persatuan itu menjejaskan persatuan ini sehingga penderma ragu-ragu untuk menghulurkan bantuan.

"Tabung kami memang sudah kering hingga menyebabkan KARYAWAN terpaksa memberhentikan pemberian wang pencen sejak lima bulan lalu. Kami tahu tindakan itu akan membebankan penerima, apatah lagi kebanyakannya tidak mempunyai sumber pendapatan lain.

"Namun kami tidak mampu berbuat apa-apa kerana persatuan berdepan masalah kewangan yang runcing. Setakat ini kami tidak menerima sebarang rungutan daripada penerima kerana rata-rata mereka faham dengan situasi yang dihadapi persatuan. Kami memang bersimpati dengan mereka, lebih-lebih lagi apabila mendapat tahu ada yang tinggal di masjid sejak pemberian wang pencen dihentikan, tetapi kami tidak boleh berbuat apa.
"Sumbangan yang kami hulurkan untuk artis yang menderita sakit seperti Datin Orkid Abdullah, contohnya, diperoleh hasil kutipan wang sesama sendiri. Malah saya banyak mengeluarkan wang simpanan sendiri untuk menampung keperluan persatuan," kata Freddie.

Freddie menambah, dia akan memastikan masalah kewangan yang dihadapi persatuan itu tidak berlarutan. Pelbagai aktiviti akan disusun bagi mengisi tabung KARYAWAN, seperti mengadakan konsert secara kecil-kecilan sebelum merancang projek lebih besar.

"Kami berharap masalah ini akan dapat diatasi pada masa depan. Kami juga akan cuba melupakan segala kemelut yang melanda dan tidak akan berputus asa untuk meneruskan agenda mengutip derma. Semua masalah yang menimpa KARYAWAN langsung tidak menghancurkan perancangan kami bagi mengisi semula tabung ini. Sekiranya kami berjaya mengisi kembali tabung ini, mungkin pemberian wang pencen akan diteruskan," kata Freddie.

Bersyukur walaupun tidak lagi terima bantuan

PELAKON veteran, Datuk Sarimah Ahmad, memohon kepada pihak yang cuba menghalang usaha baik KARYAWAN supaya memberi sedikit ruang kepada persatuan itu. Katanya, tindakan pihak yang berdengki dengan persatuan terbabit nampaknya sudah menjejaskan pendapatan bulanan penerima wang pencen.

"Penerima ialah orang seni yang tidak lagi aktif. Mereka tidak mempunyai pendapatan lain selain daripada wang pencen, tindakan pihak yang cuba menghalang usaha baik KARYAWAN nampaknya sudah menyukarkan hidup penerima.
"Mereka memang masih mengharapkan duit daripada KARYAWAN, tetapi persatuan sudah tidak mampu lagi membantu. Bagaimanapun sebagai seorang ahli persatuan, saya berasa bertuah kerana mendapat seorang presiden yang prihatin seperti Freddie. Dia sering menolong ahlinya yang susah. Sepatutnya ahli persatuan harus berterima kasih kepada Freddie," katanya.

Penyanyi era-60 an, MY Shamsuddin yang juga seorang penerima Skim Pencen berkata, sepanjang lima tahun, hidupnya banyak bergantung kepada wang pencen berkenaan. Bagaimanapun, kini dia terpaksa akur apabila pemberian wang itu diberhentikan.

Biarpun kini terpaksa bergantung kepada wang kebajikan semata-mata, dia berterima kasih kepada KARYAWAN kerana pernah meringankan bebannya selama ini.
"Walaupun pemberhentian wang pencen ini sedikit sebanyak membebankan hidup saya, apatah lagi dengan keadaan saya yang kini berkerusi roda dan tidak mampu lagi keluar mencari rezeki, namun saya bersyukur kerana dapat merasa wang pencen selama lima tahun. Saya tidak marah kepada persatuan mahupun Freddie, sebaliknya saya berterima kasih kerana wang berkenaan sudah banyak membantu saya," katanya.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 03 May 2011 01:33 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Terbaik dari Wings

Posted:

Terbaik dari Wings

Terbaik dari Wings



WINGS adalah grup rock legenda. Orkestra Simfoni Kebangsaan atau OSK juga bukan calang-calang orkestra. Maka apabila dua 'jentera' ini bergabung dalam sebuah persembahan, yang terhasil daripada gabungan tersebut adalah bertaraf antarabangsa. Ia lebih daripada sekadar gabungan biasa, tetapi telah termasuk dalam kategori spektakular.

Itu rumusan secara ringkas mengenai Konsert Opera Hidup Wings bersama Orkestra Simfoni Kebangsaan yang berlangsung di Istana Budaya, Kuala Lumpur selama lima hari pada minggu lalu. Ia barangkali kedengaran terlalu memuji sehingga tidak nampak cacat-cela, namun itu realitinya. Konsert tersebut memang telah melepasi garis piawaian biasa-biasa, tetapi ia sepadan dengan usia 25 tahun penubuhan grup tersebut.

Syabas buat Wings yang digawangi Awie (vokalis), Joe (gitar), Eddie (bass) dan Black (drum). Mereka telah meninggalkan sesuatu yang hangat buat semua sayap-sayap Wings (gelaran buat peminat Wings) yang dahagakan persembahan mereka.

Selaku konduktor yang mengepalai orkestra, Mustafa Fuzer Nawi juga telah mengemudi pasukannya dengan cukup cemerlang apabila dapat menguasai muzik rock di dalam 'kapal' miliknya dengan bunyian yang cukup kemas.

Lima hari menakluk Istana Budaya, hampir tidak ada satu malam pun kerusi di tempat berprestij tersebut kosong. Setiap malam, semua tiket habis dijual, malah Wings telah menambah satu malam ekstra selepas grup Harley Davidson membeli satu malam khas buat ahli grup jenama tersebut.

Namun apa hebatnya Wings sehingga konsert tersebut begitu sukses?

Kehebatan grup ini terletak kepada visi, disiplin dan mimpi mereka yang akhirnya menjadi satu realiti. Setiap personal grup ini mempunyai mimpi yang tinggi untuk direalisasikan. Maka apabila punya kesempatan merealisasikan visi mereka, ia disempurnakan dengan sebaik mungkin.

Kredit harus diberikan kepada si gitaris, Joe, apabila mencari inisiatif untuk merealasasikan mimpinya bergabung dengan orkestra dan menggegarkan pentas Istana Budaya yang begitu asing dengan nuansa rock.


MANTAP. Dari kiri Mus, Awie dan Mel bergabung dalam salah satu segmen dan mendendangkan lagu-lagu hit Wings.


Kemudian, ia juga menjadi begitu sukses kerana gabungan orkestra dan grup rock yang pertama kali diadakan di Malaysia. Malah hampir kesemua lagu yang dimainkan pada konsert tersebut telah disuntik semula dengan gabungan dua nuansa muzik ini. Ia telah dicantum dengan kemas, lalu melahirkan bunyi baru yang segar namun masih tidak lari daripada melodi asalnya.

"Jujurnya, memang sukar untuk kami berempat bergabung dengan pasukan orkestra. Sementelah banyak lagu harus digubah semula. Namun kerjasama itu dapat terjalin baik dengan toleransi dan kemahuan kami yang seiring untuk menggabungkan muzik kami dalam orkestra," ujar Awie.

Lebih daripada itu, ia bergantung kepada kredibiliti dan empayar Wings itu sendiri. Selama 25 tahun 'terbang' meneroka industri muzik, bukan sukar untuk mereka mengajak sayap-sayap Wings berkampung di dalam Istana Budaya dan menyaksikan persembahan serba baru mereka tanpa membuang cita rasa asal peminat-peminat yang setia menyokong Wings selama ini.

Setiap malam tirai konsert dibuka dengan lagu Opera Hidup, simbolik dengan nama konsert yang dipilih. Sebaik muzik dialunkan, bagai ada satu magis yang pantas menyelinap dalam sanubari. Gabungan orkestra dengan Wings dirasa cukup sebati.

Biar harus diakui, pada awalnya bagai ada kekosongan di dalam persembahan yang selalu dimainkan secara 'kasar' oleh sebuah grup rock, namun ia menjadi semakin enak apabila gabungan mereka mula memuntahkan lebih banyak magis pada lagu-lagu yang berikutnya termasuk Hukum Karma, Inspirasi Taming Sari, Biru Mata Hitamku dan Bernafas Dalam Lumpur.


DARI kiri: Joe, Awie dan Eddie mempunyai karisma tersendiri.


Pengalaman yang bukan sehari dua berhadapan peminat juga digunakan Awie untuk memancing hati peminat dengan jenaka spontan dan bicara yang tersusun cantik. Selepas tiga lagu pertama dinyanyikan tanpa henti, Awie mula berinteraksi dengan peminat.

Katanya: "Kami cukup teruja untuk bergabung dengan orkestra dan bermain di dalam Istana Budaya yang penuh berprestij ini. Ini adalah hadiah kami buat peminat walaupun ini hadiah berbayar. Kami berharap dengan sokongan anda semua, kami boleh menjadi lebih maju pada masa hadapan."

Dia kemudian menyambung persembahan dengan menyanyikan lagu Di Ambang Wati, lagu yang cukup hit sewaktu dia menjadi hero filem-filem milik Datuk Yusof Haslam.

Momentum konsert kemudian diteruskan dengan slot yang menyaksikan gabungan semula Wings bersama bekas-bekas individu yang pernah menyertai Wings iaitu Jojet (drum), Sham (gitar), Mel dan Mus selaku vokalis yang pernah menggantikan posisi Awie sewaktu dia membawa haluan sebagai penyanyi solo sekitar tahun 90-an dahulu.

Mereka bergabung mendendangkan hit Wings yang begitu mesra telinga termasuk Peronda Jaket Biru, Intanku Kesepian, Rock n Roll Lu Punya Suka, Semalam Yang Hangat dan Jerangkung Dalam Almari yang membangkit keterujaan peminat untuk turut menyanyi bersama mereka.

Wings kemudian tidak ketinggalan memainkan lagu yang telah melonjakkan nama mereka iaitu Sejati dan Taman Rashidah Utama.

Seperti mana suksesnya konsert pada sebelah malam, konsert Wings Opera Hidup Superfriends yang menyaksikan otai-otai tanah air seperti Datuk M.Nasir, Ramli Sarip, Hattan, Nash, Mus, Azlan the Typewriter dan Jaclyn Victor pada sebelah petang terlebih dahulu dijayakan dengan penuh hangat.

Semoga Wings terus terbang tinggi dan tidak jatuh terhempas ke bumi sebelum melunaskan lebih banyak visi yang mampu membanggakan industri seni tanah air.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Aleya seronok jaga anak

Posted:

Aleya seronok jaga anak

Aleya seronok jaga anak

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
saphilla.isa@kosmo.com


LEYA bersama suami, Ashraf dan ibunya, Fatimah Abu Bakar bersama suami, Syed Zainal Rashid.


BIARPUN sibuk dengan jadual seni, Leya atau nama sebenarnya Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid, 28, tidak meletakkan tanggungjawab menjaga dua puteri kembarnya Aza Ameena dan Asha Ameena kepada pengasuh.

Bagi kakak kepada Sharifah Amani ini, dia sanggup bergilir-gilir bersama suami, Muhammad Ashraf Aasimudin, 31, menjaga dua orang anaknya itu yang kini berumur dua tahun.

Masih menyusukan anak-anaknya dengan susu badan, bagi Leya dia mahu anak-anaknya membesar di depan mata.

"Buat masa sekarang tumpuan utama Leya adalah anak-anak selain sebagai penyampai radio di Hot FM," katanya ketika ditemui di majlis pelancaran produk Nuvafemme di Hotel Le Meridien, Kuala Lumpur.

Leya yang baru selesai menjalani pengambaran teater Musikal Terima Kasih Cinta arahan Pat Ibrahim memberitahu, jika dia dan suami terlalu sibuk dengan kerja, ibu bapa dan mertuanya akan mengambil alih menjaga cucu-cucu mereka.

"Anak-anak memang saya dan suami akan jaga bergilir-gilir tetapi jika kami berdua sibuk keluarga saya dan mertua akan membantu," katanya.

Jurucakap Nuvafemme

Walaupun sibuk dengan kerjaya sebagai penyampai radio dan juga menguruskan anak-anak, Leya yang dulunya mempunyai bentuk badan yang agak berisi kini tampil langsing dan bersemangat.

Ditanya mengenai hal itu, Leya pantas memberitahu, dia mengamalkan pemakanan sihat serta pengambilan suplemen, Nuvafemme.

Dia yang kini menjadi jurucakap kepada produk Nuvafemme bersama dengan ibunya, Fatimah Abu Bakar mengaku sangat benci makan ubat tetapi disebabkan ingin tampil lebih sihat dan bertenaga terutamanya selepas bersalin, Leya mendisiplinkan dirinya.

Kombinasi mempesona yang dimiliki oleh Fatimah yang juga merupakan tenaga pengajar Akademi Fantasia (AF) itu bersama dengan anaknya, Leya mendorong kedua-duanya menjadi jurucakap untuk produk tersebut.

"Nuvafemme adalah formula kecantikan semula jadi sepenuhnya yang bertindak untuk menyerlahkan kulit lebih muda dan tegang. Ia membantu mengaktifkan penghasilan kolagen dari dalam untuk membentuk kulit yang lebih tegang dan gebu seterusnya menghilangkan garis halus dan kedutan serta meningkatkan kelembapan kulit," kata Leya mengenai kebaikan produk tersebut.

Ujarnya, produk berkenaan kini boleh didapati di semua farmasi utama di seluruh negara pada harga RM98 untuk kotak 50 tablet.

Pendakap gigi

Leya dulu menganggap gigi jarangnya adalah trademark dan pernah menyuarakan tidak mahu memakai pendakap gigi tetapi akhirnya dia mengalah.

Semuanya gara-gara tidak tahan menahan sakit ketika mengunyah makanan.

"Pada mulanya memang Leya tak mahu pakai pendakap gigi tetapi disebabkan ketika mengunyah makanan Leya akan tergigit dinding tepi dalam mulut sehingga luka, Leya mengambil keputusan memakai pendakap gigi.

"Sudah masuk beberapa tahun Leya menghadapi masalah ini sehingga doktor memaksa Leya memakai pendakap gigi. Katanya, jika dibiarkan lama-kelamaan gigi akan bertambah jarak dan berterabur," katanya yang telah memakai pendakap gigi itu selama setahun.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kalki kahwin tak jemput orang

Posted:

Kalki kahwin tak jemput orang

Kalki kahwin tak jemput orang


KALKI bersama tunangnya, Anuraq Kasyhap.


AKTRES Kalki Koeehlin berkata, dia akan menamatkan zaman bujangnya tahun ini dengan mengahwini pengarah filem, Anurag Kashyap, namun tetap merahsiakan tarikh perkahwinannya.

"Ya, kami memang akan berkahwin tahun ini. Saya tidak akan beritahu sesiapa mengenai tarikhnya kerana apabila anda bakal mengahwini seorang bintang, ia sukar untuk mencari tarikhnya," ujar Kalki yang memberitahu mereka bertunang pada bulan Januari lalu.

Memberitahu hanya akan mengadakan majlis yang sederhana berkonsepkan tradisional India Utara di rumah ibu saya di Ooty, dia dengan tegas mengatakan: "Saya tidak akan menjemput sesiapa. Majlis itu hanya untuk ahli keluarga terdekat sahaja dijemput. Tapi kami akan adakan majlis resepsi nanti."

Aktres tersebut memberitahu dia akan memakai sari tradisional berwarna putih dan merah dan Anurag pula akan memakai dhoti tradisional pada majlis tersebut nanti.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

OHBULAN!

Posted: 02 May 2011 11:36 PM PDT

OHBULAN!


Hos Majalah 3, Nurul Syuhada & Raja Amir Nikah Julai Depan.

Posted: 02 May 2011 11:17 PM PDT

Hos Majalah 3, Nurul Syuhada & Raja Amir Nikah Julai Depan.

Hos Majalah 3, Nurul Syuhada mengesahkan bahawa dia akan melangsungkan pernikahan dengan kekasihnya, Raja Amir pada Julai depan. Selebriti ini pernah mempunyai hubungan dengan angkasawan kedua negara, Mejar Dr Faiz Khalid, namun hubungan mereka tidak berpanjangan.

Menurut Nurul Syuhada, dia tidak dapat memberikan sebarang kenyataan kerana terikat dengan prosedur sebagai personaliti tv3, namun tidak menolak akan mengakhiri zaman bujangnya bersama Raja Amir. Tambahnya lagi, pihak media akan dimaklumkan mengenai majlis pernikahan apabila tiba waktunya nanti.

Nurul Syuhada & Raja Amir telah mengenali satu sama lain selama 2 tahun, dan hubungan tersebut menjadi serius dengan adanya rombongan merisik pada Januari lepas. Kedua-dua belah keluarga bersetuju untuk melangsungkan majlis pertunangan & akad nikah pada Julai depan.

Kredit berita & gambar : Mstar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

(Gambar) Sazzy Falak & Suami Dapat Anak Kembar, Iman Lilly & Tiara Rose

Posted: 02 May 2011 10:43 PM PDT

Pasangan suami isteri paling happening, Sazzy Falak & Nazril Idrus baru sahaja menyambut kelahiran anak kembar pertama yang dilahirkan pada 28 April 2011, di Hospital Prince Court, Kuala Lumpur. Baby kembar ini dilahirkan sekitar pukul 8.25 pagi pada hari berkenaan, masing-masing diberi nama Iman Lilly & Tiara Rose.

Berita gembira ini diumumkan sendiri oleh suami Sazzy Falak, Nazril Idrus melalui twitternya berbunyi, "@Nash_IdrusLVG Alhamdulillah TQ Allah for sending @SazzyFalakCLPT & I, Two beautiful babies Iman Lilly & Tiara Rose, born 28th April 2011. Amin."

OHBULAN! mengucapkan tahniah buat pasangan Sazzy Falak & Nazril Idrus yang kini amat teruja dengan kelahiran bayi kembar mereka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi

Posted: 02 May 2011 11:35 PM PDT

Sensasi


Amerika syarikat penipu,dakwa Osama Bin Laden telah mati terbunuh

Posted: 02 May 2011 11:45 AM PDT

Hadoi wat lawak ke apa Obama niee????dia tunjukkan pix nie sebagai bukti yang Osama telah mati dibunuh dalam satu serangan helikopter,dimana osama dikatakan terkena peluru berpandu..

osama bin laden


Sebelum nie pernah kecoh di Amerika dan didunia kononnya Osama telah mati ditangkap dan dibunuh..tp bila org mintak bukti,gambar,mayat atau apa2,derang xdapat nak tunjuk..alih2 keluar video osama hantar ,proof that he is still alive.


Ada yang percaya kononnya Osama adaah rekaan US untuk memerangi org Islam.Kononnya Osama tidak wujud...

Semua tue terpulang pada kepercayaan masing2.tp pendapat peribadi sensasi,Osama bin Laden nie wujud,bahkan ada bukti dan latar belakang Osama,dan gambar-gambarnya semasa muda sume..

Dalam wikipedia pun ada korang leh ushar background Osama,Osama dikaitkaan dengan tragedi 911 dimana world trade centre telah roboh dilanggar pesawat,kerana dulunya Osama adalah pelajar civil Engineering..Ada cerita mengatakan bahawa, Osama adalah antara arkitek yang bekerja menyiapkan World trade centre dulu,jadi dia tahu selok belok kekuatan dan kelemahan bangunan World Trade Center. Tp sume nie adalah cerita tanpa bukti,,..cume cerita untuk mengukuhkan benda yang tiada siapa tahu kesahihannya..yang pasti,terlalu banyak yang dipersoalkan daam tragedi 9-11.kerana fakta banyak bercanggah dengan bukti,


Lagipun setelah dikaji siasat,bangunan WTC bukan roboh disebabkan serangan pesawat kerana suhu yang diperlukan untuk meleburkan besi tunjang bangunan tersebut jauh lebih tinggi drpd suhu letupan pesawat yang menyerang WTC.Jadi org2 yang btggjwb dengan bangunan tue sendiri tahu yang WTC roboh kerana org dalam yang letak bahan letupan dlm bangunan tersebut dan menutupnya kes itu dengan membuat serangan pesawat.Wallahualam,yang pasti ramai yang mati dan terkorban dalam kes itu.


ada juga cerita kononnya pada hari tersebut semua jewish(israel) ambik cuti dari bekerja di WTC.


kalau korang nak tahu,tentera US sangat lah jahat,perempuan yang ditangkap dirogol,dipukul,diliwat dan diperlakukan lebih teruk daripada perangai haiwan bahkan memang mcm iblis..wanita2 muslim ,ibu2 org,isteri2 org sume dimalukan ,dan dibiarkan bogel dalam penjara tahanan mereka..kanak2 sume diseksa...lelaki dibogelkan ,dipukul diseksa dengan teruk.Masyaallah,semoga mereka semua (yang meninggal)mendapat ganjaran di akhirat oleh Allah S.W.T


bayangkan kalau anak anda,isteri,kwn2,keluarga sume mati dan diperlakukan dgn sebegitu kejam,anda pasti dapat kekuatan untuk berjihad dan mati di jalan Allah,dan sebab tue meraka sanggup pakai bom dan bom kubu US,untuk berjihad di jalan Allah.dan barang sesiapa yang mati kerana melindungi agama,keluarga dan maruahnya,maka mereka tergolong dalam golongan Mati Syahid....Alhamdulillah..


Bagi sensasi sendiri,Osama adaah hero walaupun ramai yang rasa dia terorist..hanya osama je yang Us takutkan kerana mereka sume berani mati berjuang demi agama.Tetapi banyak cerita2 palsu disebarkan bagi memburukan mereka ini..kononnya mereka memang pengganas


Bahkan sebelum nie kisah tahanan,wartawan perempuan kristian dari Uk tak silap sensasi,ditahan oleh Al-Qaedah,lepas dia dilepaskan ,perempuan tue memeluk agama Islam,sebab dia ckp,sepanjang dia jadi tahanan dia dilayan dan dijaga dnegan baik,dan dia terharu tgk semangat keislaman mereka.


bukan satu dua je yang memeluk Islam,banyak cerita tahahan yang memeluk agama Islam disorok oleh pihak Us.


So renung2 kanlah

Gambar-gambar seebriti Barat semasa kanak-kanak

Posted: 02 May 2011 08:35 AM PDT

anak mat salleh masa kecik2 memang comel2...mata biru bulat,putih..rasa nak geget2...
kdg2 bila sensasi terserempak dgn baby omputih suke sgt tgk kecomelan mereka..

of course la anak org malaysia pun comel2 belaka...cume beza sgt la anak omputih dgn anak malaysia...

malas ckp panjang2 jom ushar

Drew Barrymore

Lagi gambar…

Jennifer Garner

Jennifer Lopez

John Travolta

Justin Timberlake

Kate Winslet

Leonardo De Caprio

Madonna

Marilyn Monroe

Victoria Beckham

Ashton Kutcher



Tiada ulasan:

Catat Ulasan