Isnin, 2 Mei 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


Zon Artis

Posted: 02 May 2011 11:28 PM PDT

Zon Artis


(Gambar) Sekitar Pernikahan Zed Zaidi

Posted: 02 May 2011 05:39 PM PDT

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

Belum terlewat rasanya untuk kami kongsikan gambar-gambar sekitar majlis penikahan Zed Zaidi yang berlangsung pada 29 April lalu ni. Tak perlu cakap banyak, jom layan terus kesemua gambar kat bawah ni.

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

GAMBAR PERNIKAHAN ZED ZAIDI

+ Kredit kepada Whitesignature dan Gua

Psstt: Jom terjah blog yang best giler ni.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Osama Bin Laden Meninggal Dunia, Terbunuh Dalam Serangan Helikopter

Posted: 02 May 2011 12:19 AM PDT

OSAMA BIN LADEN MENINGGAL DUNIA, TERBUNUH DALAM SERANGAN HELIKOPTER

Hari ini, Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama mengumumkan yang Osama Bin Laden telah terbunuh di dalam satu serangan menggunakan helikopter.

Menurut stesyen television Fox News, jenazah yang ditemui dalam serangan bom menggunakan helikopter di Afghanistan minggu lalu berkemungkinan besar adalah Osama. Namun, kesahihannya baru sahaja dibuktikan melalui ujian DNA. Osama dikatakan selama ini bersembunyi di kawasan pergunungan antara Afghanistan dan Pakistan.

Osama berusia 54 tahun itu lebih dari sepuluh tahun menjadi buruan AS dan sekutu-sekutunya. Dia didakwa menjadi dalang serangan pengganas 11 September 2001 di New York dan Washington. Jaringan al-Qaeda yang dipimpinnya juga bertanggungjawab atas pengeboman dua Kedutaan Besar AS di Afrika dan kapal perang AS USS Cole pada 1998.

Sebagai saudara seIslam, marilah kita sama-sama menyedekahkan bacaan Al-Fatihah kepada Osama Bin Laden. Semoga rohnya aman dan tenang di sana.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Posted: 02 May 2011 11:06 PM PDT

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Avon Lantik Dynas Mokhtar Jadi Duta Avon Fashions

Posted: 02 May 2011 09:08 PM PDT

AVON memperkenalkan Rangkaian Mewah Berkualiti AVON FASHIONS 2011 bersama Dynas Mokhtar

Selain daripada kasih sayang… apa lagi yang diidamkan oleh seorang wanita? Aksesori AVON FASHIONS adalah jawapan paling tepat… teman paling akrab seorang wanita… seutas gelang tangan, rantai mahupun subang, berupaya menggamit diri anda. Besar atau kecil, moden atau klasik, aksesori pasti menaikkan semangat dan menceriakan 'mood' setiap wanita.

VIDEO SEKITAR PELANCARAN PRODUCT AVON

FASHION SHOW PELANCARAN PRODUK TERBARU AVON:

2011 merupakan tahun baru untuk koleksi aksesori AVON FASHIONS. Pelbagai perubahan menarik boleh anda nikmati dan perubahan pertama yang bakal anda saksikan adalah penampilan Dynas Mokhtar sebagai Wajah AVON FASHIONS 2011. Dynas bakal berkongsi trend, gaya dan pilihan aksesorinya agar anda lebih jelita sepanjang 2011.

DYNAS Avon

Apakah yang baru tentang koleksi aksesori avon? rangkaian aksesori avon fashions kini datang dengan mutu kualiti global yang setanding dengan produk setarafnya. Bergaya, jimat, berkualiti, pelbagai & eksklusif adalah lima kelebihan yang menyingkap keistimewaan AVON FASHIONS.

Kehalusan rekaan aksesori AVON FASHIONS sememangnya BERKUALITI dengan Teknologi Saduran Bermutu, mempunyai jaminan mutu, rekaan batu semewah berlian dan sesuai untuk kulit sensitif. Ianya menawarkan HARGA YANG AMAT BERPATUTAN dan mampu dimiliki bagi memenuhi impian setiap wanita. Koleksi eksklusifnya diinspirasikan dari TREN GLOBAL TERKINI yang dihalusi untuk memenuhi citarasa anda. Malah, ia memberi PELBAGAI PILIHAN dari idea-idea penuh klasik, bertatah batuan berkualiti hinggalah kepada berunsur trend fesyen semasa.

Keunggulan setiap aksesori ditingkatkan dengan saduran bermutu tinggi iaitu empat lapisan sadur dengan sekurang-kurangnya 2 lapisan logam berharga. Kerana itulah ianya BERJAMINAN TIDAK PUDAR. TIDAK KUSAM. TIDAK MENGELUPAS dan TAHAN SEKURANG-KURANGNYA 6 BULAN dengan jagaan yang betul. Semua subang adalah bebas Nikel, 100% bebas 'Lead' dan disahkan hipoalergenik. Ketinggian mutunya juga menjadikan ia sesuai untuk kulit sensitif dan tidak menyebabkan ruam.

Kehebatan aksesori anggun ini boleh dinilai melalui pilihan istimewa aksesori AVON FASHIONS 2011 melalui sentuhan delima Ruby Red Collection, koleksi saduran perak batuan akrilik dari Shimmer Sensation Collection, Onyx Twilight Collection dan Interchangeable Collection… pilihan rhodium dengan epoksi enamel hitam dan 'rhinestone' jernih. Juga Frontal Necklace And Earrings With Crystal Drop Gift Set, All That Blossom Rings dan Pave Ice Stretch Bangle yang masing-masing dari kemasan perak bersinar dengan taburan 'rhinestone' kristal jernih.

Sememangnya aksesori AVON FASHIONS memberikan rekaan eksklusif kepada pelanggan dengan kualiti tinggi pada harga yang amat berpatutan dengan pilihan gaya hebat yang boleh disesuaikan di mana-mana sahaja. Kerana kami mahukan setiap wanita yang memakai AVON FASHIONS berasa dirinya dihargai, lebih yakin dan berpenampilan hebat apabila berada di mana sahaja.

Aksesori AVON FASHION 2011 akan dipasarkan bermula 1 April 2011. Hubungi Wakil Avon anda atau kunjungi Butik Kecantikan Avon terdekat untuk mendapatkannya. Sebarang maklumat lanjut, hubungi Talian Bebas Tol AVON di 1-800-22-AVON (2866) atau layari http://www.my.avon.com.

DYNAS Avon

DYNAS Avon

DYNAS Avon

DYNAS Avon

Kenali Kualiti TERBAIK dari AVON FASHIONS:

• BERGAYA – Avon Fashion diinspirasikan dari trend global paling trendi disesuaikan untuk memenuhi citarasa wanita Asia.

• JIMAT UNTUK WANG ANDA – Memberikan konsep jimat wang anda

• BERKUALITI – Bersadur empat kali lapisan untuk jaminan tidak pudar sehingga 6 bulan! Hanya menggunakan batu berkualiti tinggi

• PELBAGAI – Menawarkan LINGKUNGAN rekaan dan gaya yang luas untuk memenuhi gayahidup setiap wanita!

• EKSKLUSIF – Direka esklusif untuk Avon!

DYNAS Avon

DYNAS Avon

DYNAS Avon

DYNAS Avon

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Nur Fazura Duta Perfume Terbaru Herve Leger AVON
  • Gambar Dynas Mokhtar di Anugerah Bintang Popular 2010
  • Avon Perkenalkan Pencarian Bakat AVON VOICES
  • Avon Lancar Perfume Herve Leger Max Azria
  • Gambar Amanda Amani di Ujibakat Avon Voices
  • Gambar Alyah di Konsert Kemuncak Suria FM
  • Profile Biodata Intan Ladyana – Actress, TV Host, Talent, Model
  • Dynas Hamil Anak Kedua
  • Dynaz Keguguran
  • Gambar Liyana Jasmay di Duta Baru Cosmetic Maybelline New York
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Isma AF7 Alami Keguguran Anak Keenam

    Posted: 02 May 2011 08:11 PM PDT

    PETALING JAYA: Suami penyanyi Isma AF7 iaitu Zul (2By2) tidak menolak bahawa tekanan dan kesibukan mengendalikan produksi Nusanbakti Corporation Sdn Bhd antara faktor penyebab isterinya mengalami keguguran bayi keenam mereka, Sabtu lalu.

    Tambahnya, sejak memegang jawatan sebagai Pengarah Urusan di syarikat tersebut dan pengarah filem Sofazr The Movie, Isma atau nama sebenar Ismaliza Ismail ini terlalu banyak menghabiskan masa dengan kerjayanya.

    Isma AF7

    "Pada hari Sabtu lalu, ada berlaku pendarahan dan selepas kami buat pemeriksaan, doktor dapati janin yang berusia tiga minggu itu sudah tidak bernyawa lagi. Mungkin juga kerana sejak akhir-akhir ini, dia terlalu azktif bergerak sebab ketika dapat tahu dia hamil, dia sedang sibuk mengarah filem Sofazr The Movie."

    Tambah Zul, buat masa ini, Isma masih lagi dalam keadaan terkejut dan lemah akibat kejadian tersebut.

    "Dia masih terkejut dan sudah tentu sedih. Ini kali pertama dia mengalami keguguran dan kami menganggap ia bukan rezeki kami," ujarnya yang kini mempunyai lima cahaya mata.

    Zul 2 By 2 dan Isma ketika di Akademi Fantasia 7.

    Dalam pada itu, ketika ditanya hubungan pasangan tersebut dengan Pengarah Urusan Heliza Helmi Production (HHP), Heliza Helmi yang dikatakan sedang bermasam muka, Zul memberitahu mereka tidak mempunyai sebarang masalah dengan penyanyi tersebut.

    "Saya keluar HHP lebih awal daripada Isma iaitu lebih kurang setahun lalu kerana dapat kerja yang lebih menjamin masa depan. Manakala Isma pula sudah lapan bulan keluar dari syarikat tersebut dan mengambil alih syarikat Nusanbakti. Kami keluar dengan rela hati dan bukan kerana sebarang salah faham. Hubungan kami dengan Heliza juga masih baik dan kami masih bertegur sapa," katanya.

    Zul turut menganggap mereka tidak mempunyai jodoh yang panjang di syarikat tersebut dan mahu beralih angin di tempat yang baru. via Mstar Online

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Erra Fazira Keguguran Sebab Urut Kaki
  • Dynaz Keguguran
  • Isma Tampil Dengan Lagu Aku Bukan Pilihanmu
  • Stail Rambut Pendek Terbaru Pelakon Filem Setem Isma Yusoof
  • Gugurnya Kandungan Ekin Selepas Berbulan Madu
  • Profile ISMA Akademi Fantasia 7
  • Azwan Ali Gedik?
  • Amylea & Isma Yusoof… ada apa-apa ke?
  • Sabrina Ali Sah Bercerai
  • Gambar Farah AF2 & Isma Yusoof Dalam Drama Popular
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    borak kosong

    Posted: 02 May 2011 09:33 PM PDT

    borak kosong


    Seorang gadis Kristian bertekad memakai jilbab selama satu tahun

    Posted: 02 May 2011 09:30 PM PDT

    Ana McKenzie mempunyai seorang teman yang cuba untuk meniru gaya hidup wanita Muslim di Amerika. Namanya Spencer Wall, seorang gadis muda dari Texas Barat, siswa tahun keempat jurusan bahasa Inggris dan sosiologi. Ia menceritakan mengenai gadis itu.


    Saya pertama kali memperhatikan Spencer Wall di kelas agama dan masyarakat pada akhir semester lalu. Ia bukanlah jenis yang banyak bercakap, tapi kain yang menutupi rambut, leher, dan tengkuknya, membuat dirinya kelihatan menonjol di dalam kelas yang besar.

    Biasanya saya hanya melihat dia sekilas saja, tanpa perhatian sama sekali. Tapi, ketika ia menceritakan kepada teman-teman di kelas mengenai keputusan yang dia buat pada 27 April, saya mulai memperhatikannya dengan seksama.

    Wall seorang gadis usia 20-an tahun. Dia memutuskan untuk mengikuti ciri khas dan cara berpakaian wanita Muslim selama 1 tahun yang dimulai pada akhir April kelmarin.

    Ia menggunakan tudung dan pakaian dengan potongan longgar ke mana pun dia pergi dan tidak memakan babi atau alkohol di tempat umum. Ia menghindari kontak mata dan fizik dengan laki-laki dan meniru kebiasaan anggun, seperti berjalan dengan lengan yang merapat di sisi tubuh atau menyilangkannya di depan untuk menutupi dadanya.

    Saya melihat Wall melakukan aktivitasnya sehari-hari ketika kami bertemu di Kerbey Lane baru-baru ini.

    Dia mengenakan kerudung dengan corak warna hijau dan biru, baju hitam berlengan panjang dan skrit panjang berwarna biru laut.. Hanya memperlihatkan kulitnya beberapa inci saja.

    "Beberapa orang yang melewati kami berusaha tidak menampakkan rasa ingin tahu mereka. Hanya berusaha melihat sekilas-sekilas. Tapi kebanyakan orang, bahkan tidak menyembunyikan pandangan yang berlebihan atau menyolok."

    Wall dilewati oleh sekelompok orang yang berbaris mencari tempat duduk, dan mereka semuanya memandangi belakang kepalanya ketika dia berlalu.

    "Hal itu tidak mengejutkan saya," kata Wall ketika saya bercerita tentang kelompok itu. "Tapi, cuba lihat ke sekeliling. Mereka bukan satu-satunya yang begitu," ujarnya.

    Dia menegaskan bahawa apa yang dilakukannya itu bukanlah sebuah eksperimen sosial, tapi lebih pada pengalaman belajar peribadinya. Sebagai seorang wanita kulit putih yang berasal dari sebuah kota kecil di Texas Barat, Wall mengatakan,d ia ingin tahu seperti apa rasanya menjadi sebahagian dari komuniti "minoriti "

    "Saya tidak mewakili wanita Muslim atau komuniti Muslim," katanya. "Saya hanya ingin tahu seperti apa rasanya 'berjalan dengan memakai sepatu mereka' selama beberapa waktu."

    Sebelumnya, Wall sudah mempersiapkan diri untuk "pengalaman belajar"-nya, kalau-kalau orang bertanya kepadanya. Pertanyaan yang biasa diajukan, "Kamu berasal dari mana?"

    Ia menghindari hal-hal seperti itu, maka sekarang jika orang bertanya mengenai pakaiannya, langsung saja dijawabnya bahwa dia bukan Muslim. Tapi, mengenakan hijab kerana ia memilih untuk melakukannya.

    Penjelasan seperti itu tidak seluruhya keliru, sebab sebagaimana Wall berkata, ia tidak boleh keluar rumah tanpa mengenakannya.

    "Beberapa waktu lalu saya pernah mencuba untuk tidak mengenakan tudung selama 24 jam," katanya. "Saya malah tidak sanggup melakukannya, meskipun selama kurang dari setengah hari."



    Wall mengatakan, ia mendapatkan reaksi yang berbeza-beza ketika mengenakan hijab. Suatu waktu pernah seorang lelaki menlanggar barang yang dipamerkan di Wal-Mart kerana lelaki itu memandanginya. Ada juga sekelompok laki-laki langganan restoran tempatnya bekerja menolak dilayani olehnya. Kelompok itu juga memanggilnya dengan sebutan yang menghina. Tapi, seringkali dia dihindari dengan cara yang terhormat.

    "Saya tidak kata tidak ada lelaki yang mendekati saya. Mereka mendekati saya, tapi dengan cara yang berbeza sekarang." katanya. "Lebih sopan, tidak terlalu terang-terangan."

    Pengalaman telah mengajarkan Wall untuk memperhatikan hal-hal kecil yang membuat gaya hidup Muslim tradisional sulit diikuti di Amerika Syarikat.

    Suatu hari di kedai pakaian, Wall harus meminta selembar penutup untuk menutupi lubang antara lantai dan pintu bilik agar dia boleh menutupi kakinya ketika berganti pakaian. Pekerjaannya sebagai pelayan juga harus menghadapi situasi yang canggung kerana sifat pekerjaannya yang harus melakukan kontak fizik dengan orang asing, yang mana hal itu terlarang untuk wanita Muslim.

    Wall akhirnya boleh memahami privasi semacam itu dan menghormatinya. Mungkin hasil yang tidak terduga dari pengalamannya adalah keyakinannya yang bertambah terhadap agama Kristian yang dia anut.

    Agama Islam memerintahkan pengikutnya untuk solat lima kali sehari, ibadah pertama dimulai pukul 5 pagi. Meskipun Wall belum meniru kebiasaan itu, dia mengatakan mungkin di waktu depan dia akan melakukannya dan lebih sering.

    "Kamu kan tahu, kita hidup dalam masyarakat yang tidak acuh terhadap aktiviti keagamaan harian," katanya. "Dari pengalaman ini, saya semakin peduli dengan Tuhan."

    Hebat ..datuk 81 tahun belasah 8 orang samseng remaja

    Posted: 02 May 2011 08:25 PM PDT

    Kehebatan orang lama..
    saya petik dari myMetro

    HONG KONG: Seorang warga emas berusia 81 tahun di bandar raya ini menumpaskan sekumpulan samseng remaja yang cuba merompaknya, kata polis, semalam. Lapan remaja ditahan dengan sesetengahnya memerlukan rawatan di hospital.

    Lelaki warga emas yang dikenali sebagai Mark itu diserang kumpulan remaja berkenaan yang berusia antara 15 hingga 19 tahun di terowong pejalan kaki kira-kira jam 4 pagi. Ketika itu, Mark dalam perjalanan untuk melakukan senaman pagi apabila dia diserang dari belakang. "Mereka menolak lelaki tua itu ke tanah dan cuba merompaknya. Namun, dia melawan kembali dan kumpulan itu melarikan diri tanpa mendapat apa-apa," kata jurucakap polis. Kumpulan samseng remaja itu yang terdiri daripada lima lelaki dan tiga perempuan cedera ringan selepas lelaki terbabit melawan. - AFP

    Suaminya lumpuh tapi dia syok berseronok dengan lelaki lain

    Posted: 02 May 2011 07:25 PM PDT

    Apa yang sebenarnya difikirkan oleh wanita ini?
    saya petik dari myMetro

    ALOR SETAR: Seorang wanita berusia 46 tahun bertindak curang dengan bermalam bersama kekasihnya di sebuah motel di Jalan Kampung Perak, di sini, sedangkan suaminya yang lumpuh terlantar di rumah mereka di Guar Chempedak.

    Bagaimanapun, dia dan teman lelakinya berusia 52 tahun yang juga suami orang itu tidak bernasib baik apabila ditahan sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) pada jam 2.10 pagi kelmarin.

    Difahamkan, wanita terbabit yang bekerja sebagai pembantu kedai makan di Pulau Pinang sepatutnya pulang ke kampungnya di Guar Chempedak, dekat sini, sempena cuti umum Hari Pekerja kelmarin untuk melawat suaminya yang berusia 50-an serta enam anaknya yang berusia tujuh hingga 24 tahun, tetapi dia mengambil kesempatan untuk bertemu kekasihnya dengan bermalam di motel berkenaan.

    Ketua Operasi Jaik, Mat Nasir Mat Dali berkata, ketika disoal siasat, wanita itu mendakwa dia menyewa bersama rakannya di Pulau Pinang dan memberi alasan pulang ke kampung di Guar Chempedak dengan menaiki bas untuk menghantar wang gaji kepada anaknya bagi menyara kehidupan mereka.

    Difahamkan, suaminya lumpuh sejak empat tahun lalu selepas terjatuh dan kini dijaga oleh enam anak mereka, manakala anak sulungnya dikatakan bekerja sebagai pengawal keselamatan bersama dengan teman lelaki wanita itu.

    Kerana berebut tanah seorang bapa sanggup roboh rumah anak kandung sendiri

    Posted: 02 May 2011 06:40 PM PDT

    Akibat berebut harta dunia..
    saya petik myMetro

    ROBOH...Faridah menceritakan detik dua jentolak cuba merobohkan rumahnya.


    MARANG: Disebabkan berebut tanah, seorang ayah bertindak di luar jangkaan apabila merobohkan rumah anak kandungnya di Batu 13, Jalan Kuala Berang dekat sini, menggunakan dua jentolak walaupun ketika itu anaknya bersama anggota keluarga masih berada di dalam kediaman berkenaan.

    Dalam kejadian jam 9 pagi kelmarin, ayah berusia 67 tahun itu seolah-olah hilang pertimbangan apabila tidak menghiraukan keselamatan anak sulung hasil perkahwinan pertamanya, menantu dan dua cucu walaupun sedar tindakan itu boleh mencederakan darah dagingnya sendiri.

    Malah, lelaki itu dan tiga anaknya hasil perkahwinan kedua turut mengugut mencederakan mangsa sekeluarga jika mereka keluar dari rumah itu untuk menghalangnya daripada merobohkan kediaman berkenaan.

    Mangsa, Yusof Mat Yasin, 52, berkata, perselisihan antara dia dan ayahnya bermula sejak Disember lalu apabila bapanya menuntut tanah yang didudukinya sejak 30 tahun lalu.

    Katanya, tanah itu pada asalnya milik ayah dan ayah saudaranya sebelum dia membeli bahagian tanah milik ayah saudaranya untuk membina rumah.

    Lelaki Ditangkap Polis Hanya Kerana Memotong Rumput

    Posted: 02 May 2011 05:25 PM PDT

    Maksud hati ingin berbuat baik, apa daya malah hukuman yang didapat. Nasib itulah yang dialami seorang warga di suatu kota kecil di Ohio, Amerika Syarikat (AS).

    Dia terpaksa duduk di penjara, bukan kerana mencuri atau merampok, melainkan kerana memotong rumput di taman Central Park, yang terletak di tengah kota Sandusky. John Hamilton, demikian nama lelaki malang itu, berinisiatif memotong rumput kerana merasa sudah tak enak dilihat.

    Lagipula, menurut Hamilton, rumput di taman itu sudah lama tak terurus sehingga tumbuh liar. Dia pun langsung beraksi dengan alat pemotong rumput.

    Sayang, niat baik lelaki berusia 48 tahun itu tak dihargai polis. Hamilton dituduh mencampuri urusan pemerintah tanpa izin dan mengganggu ketertiban umum.

    Pengurus taman kota, Matt Kline, menyoal penahanan itu. Kline juga faham inisiatif Hamilton itu. Menurut Kline, rumput di taman tak terawat dengan baik kerana pemerintah kota tengah kekurangan staf akibat kesulitan anggaran. Tak jelas bagaiman nasib Hamilton selanjutnya, apakah dibebaskan atau diproses lebih lanjut di muka hukum.

    Foto-Foto Menakjubkan Dari Album Guinness Book World Of Records

    Posted: 02 May 2011 11:01 AM PDT






















    Hebat..kanak-kanak 7 tahun baca puisi dengan ular melingkari lehernya

    Posted: 02 May 2011 10:01 AM PDT

     Olivia Pinfield adalah seorang kanak-kanak berumur tujuh tahun yang menjadi salah seorang peserta sebuah acara pencari bakat di Inggris.
     Kemampuan Olivia adalah membacakan sebuah puisi. Namun, yang membuatnya luar biasa adalah ketika ia mempersembahkan penampilannya tersebut ditemani seekor ular yang melingkar di lehernya.

     
     Hal tersebut  membuat Olive semakin mendalami puisinya yang menggebu-gebu tentang perlindungan haiwan langka, seperti ular sawa yang dibawanya.
     
     Ular sawa yang menemani Olive di atas pentas bernama Lucy, demikian laporan Dailymail,Isnin (2/4/2011). Ular sepanjang 1,8 meter itu melingkari seluruh leher Olive dan tidak henti bergerak. Semua penonton bahkan juri pada pertandingan keihatan cemas.
     
     Namun, dengan tenang Olive menjelaskan bahawa haiwan seperti Lucy, boleh menjadi haiwan peliharaan di rumah, seperti di rumah keluarga Olive.

    Pencuri beer pulang tangan kosong kerana seluar jeans melorot

    Posted: 02 May 2011 09:25 AM PDT

    FLORIDA - Benar-benar tidak bernasib baik. Begitulah nasib yang dialami seorang lelaki pencuri beer di sebuah minimarket di pelataran Jalan Lake Wales, Florida.

    Lelaki yang tertangkap kamera CCTV minimarket tersebut tersandung dan menjatuhkan semua beer hasil curiannya. Dia terjatuh kerana seluar jeans baggy-nya tiba-tiba melorot dan sehingga menyebabkan langkahnya menjadi sumbang.

    Dia lantas langsung masuk ke dalam sebuah kereta yang nampak memang sudah menunggunya dengan tangan kosong tanpa hasil.

    Sebagaimana dilapor Dailymail, Senin (2/5/2011), kini rakaman CCTV tersebut menjadi barang bukti untuk mengadili tersangka.(rhs)

    Tepis Rekayasa, AS Katakan Ujian DNA Masih Berjalan

    Posted: 02 May 2011 08:45 AM PDT

    WASHINGTON- Kematian Osama Bin Laden ternyata memang masih mengundang pertanyaan. Sebelumnya beredar keraguan bahawa foto mayat Osama yang telah dirilis adalah palsu.

    Menurut seorang jurucakap Amerika Syarikat (AS) operasi tentera yang dilakukan di Pakistan dalam menjejak Osama Bin Laden, memang bukan diperuntukan untuk menangkapnya. Pejabat AS tersebut operasi itu memang ditujukan untuk membunuhnya.

    Selain itu beredar di internet mengenai wajah Osama yang tewas. Foto jasad Osama sebelumnya disebut oleh televisyen Pakistan sudah dikatakan adalah Osama Bin Laden.

    Namun beredar khabar bahawa foto itu adalah rekayasa. Foto tersebut memperlihatkan tubuh seorang lelaki yang memiliki luka pada bahagian kepalanya. Foto itu sendiri belum dipastikan adalah Osama Bin Laden.

    Pihak AS sendiri mengaku ketika ini proses ujian DNA ketika ini masih berjalan. Proses penyesuaian dari DNA yang diambil dari tubuh Bin Laden, dipastikan belum memenuhi hasil akhirnya. Demikian diberitakan CNN, Isnin(2/5/2011).

    Menarik melihat akhir dari ujian DNA ini. Dengan adanya hasil dari ujian DNA, dapat dipastikan apakah kematian Osama Bin Laden dapat ditentukan asli atau tidak.
    sumber : http://international.okezone.com

    Gambar Osama Meninggal Dunia Tipu?

    Posted: 02 May 2011 07:35 AM PDT

    image
    Sama ada betul atau tidak.Banyak persoalan timbul.Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama, memastikan bahawa Osama bin Laden telah tewas di Pakistan. Namun, Obama tidak secara terperinci mengungkapkan bagaimana pemimpin jaringan teroris al-Qaeda itu boleh dibunuh, selain hanya menyatakan bahawa dia tewas dalam suatu tembak dengan pasukan khas AS, yang dilancarkan minggu lalu.
    sumber : http://ptsii.blogspot.com/2011/05/te...sama-hoax.html

    Melukis dengan Singnal Wi-Fi

    Posted: 02 May 2011 06:00 AM PDT

     Jaringan singnal Wi-Fi yang tidak dapat dilihat pada mata kasar mampu menjadi sebuah hasil karya yang indah oleh Timo Arnall. Timo Arnall adalah seorang designer dan visual artist yang menciptakan sebuah video dan sebuah seni fotografi yang menyajikan gambar jaringan singnal Wi-Fi yang dengan alat ciptaanya boleh tertangkap kamera dan menghasilkan gambar yang indah.


    Timo menggunakan teknik yang sama dengan Light Photography pada umumnya iaitu menngunakan kamera dengan long-exposure times setting. Timo dan pasukannya menggunakan sejenis lampu bernama I-beams yang disusun dalam sebuah tongkat. Lampu ini akan menyala bila menangkap singnal Wi-Fi yang ada di sekitarnya. Hidup matinya lampu ini yang akan ditangkap oleh Timo dengan kameranya.

    Projek ini boleh membuktikan bahawa tanpa kita sedari kita hidup didalam sebuah lingkungan yang penuh dengan singnal dan gelombang. . Walaupun Timo mengerjakan projek ini pada waktu malam di kota Oslo Norway.





    Jeffrey Dahmer,Lelaki Kanibal Yang Sangat Sadis

    Posted: 02 May 2011 05:30 AM PDT

    Jeffrey Dahmer, adalah seorang pembunuh berantai dari Amerika Syarikat. Dia adalah seorang Nechrophilia (kekerasan dalam hubungan seks), dia menggergaji partner seknya hidup-hidup hingga korbannya menemui ajal, kadang memukul kepala atau mengerudi tulang tengkorak korbannya ini juga dalam keadaan hidup hingga korbannya menemui ajal.

    Jeffrey Dahmer lahir pada 21 Mei 1960 di West Allis, Wisconsin dari pasangan Lionel dan Joyce Dahmer. Kedua orang tua Jeffrey Dahmer bercerai ketika dia berusia 17 tahun. Sejak masih kecil ia mempunyai hobi membedah binatang, dan melihat-lihat organ tubuh dalamnya. Setelah meningkat remaja Jeffrey Dahmer membesar sebagai seorang pemuda yang gemar menengguk minuman keras hingga mabuk.

    Kebiasaan mabuknya membuat ia tidak dapat menyelesaikan kuliahnya di Ohio State University dan juga membuatnya dipecat dari tentera. Selepas itu, Jeffrey Dahmer sempat bekerja di hospital, namun itupun tak lama, ia kembali dipecat akibat mabuk ketika bertugas.
    Dalam keadaan menganggur ia tinggal menumpang di rumah neneknya di West Allis, Wisconsin, kota kelahirannya. Bermacam-macam kerja dilakukan untuk membiayai hidupnya, termasuk diantaranya mencuri, menjual ubat terlarang dan minuman keras.

    Jeffrey Dahmer adalah seorang gay dengan penyimpangan sex yang ekstrim. Dia meyukai pasangan sex dari bangsa afrika atau asia. Pada tahun 1986, Jeffrey Dahmer, ditahan polis kerana bogel di tempat awam. Setelah bebas, dia sempat ditahan lagi dengan tuduhan yang sama. Pada 25 September 1988, ia melakukan pelecehan seksual terhadap anak-anak, kembali ia dijatuhi hukuman penjara selama 12 bulan. Penghakiman mewajibkannya mengikuti terapi untuk menyembuhkannya dari penyimpangan seksual.

    Kerana dianggap berkelakuan baik selama di penjara, 10 bulan kemudian Jeffrey Dahmer dibebaskan lebih awal. Sejak masa pembebasan bersyarat inilah ia memulai kariernya sebagai pembunuh berantai. Sebenarnya pembunuhan pertamanya dilakukan ketika musim panas tahun 1978, ketika ia masih tinggal di rumah orang tuanya. Korban pertamanya adalah seorang hitch hicker (orang yang menumpang kenderaan) bernama Steven Hicks, dia membawanya ke rumah dan menawarinya minum bir. Diduga Steven Hicks menolak untuk melakukan hubungan seks dengan Dahmer, hal ini kemudian membuat Dahmer berang dan kemudian memukul kepala Steven Hicks dengan barbel hingga mati.

    Pembunuhan atas Steven Hicks ini tidak diketahui siapapun hingga terungkap di persidangan dikemudian hari. Dahmer menguburkan mayat Steven Hicks, di halaman belakang rumahnya. Kemudian pada ketika baru bebas setelah ia ditahan kerana bogel di tempat awam, dia juga sempat membunuh lagi sebelum ditangkap kembali pada tahun 1988 kerana pelecehan seksual terhadap anak-anak. Korban yang dibunuhnya pada 15 September 1987 adalah pasangan seknya bernama Steven Tuomi. Mayat Tuomi dipotong-potong sebahagian dibuang sedikit demi sedikit dan sebahagian lagi disimpan di dalam tong dan sebahagian lagi dia letakkan di peti sejuk untuk dimakan.

    Setelah pembunuhan dan kanibalisasi atas Tuomi, Dahmer nampak menjadi terbiasa membunuh, dia menjadi tidak segan-segan lagi membunuh pasangan seknya yang biasanya dia ambil dari Gay Bar (Bar tempat berkumpul para lelaki gay yang banyak terdapat di Amerika). Pasangan sek yang tidak menyenangkan hati Dahmer harus membayar perbuatannya dengan nyawanya. Setelah dibebaskan bersyarat pada tahun 1988, dia kembali melakukan dua pembunuhan pada tahun yang sama, dan melakukan pembunuhan berikutnya di awal tahun 1989.

    Anda dapat menyaksikan sebagian dari kisah Dahmer pada video berikut:



    Belorussian high-school death metal

    Posted: 02 May 2011 04:00 AM PDT



    LETAK MAKLUMAT IKLAN
    Pening kalau  ada sekolah macam ni...


    Gila..Anak tuntut mak bapak di mahkamah kerana tak bagi duit saku

    Posted: 02 May 2011 03:00 AM PDT


    MADRID – Seorang lelaki berusia 25 tahun menuntut kedua orangtuanya kerana tidak memberikan wang saku.

    Namun, pengadilan keluarga Sepanyol menolak tuntutan tidak memberikan wang saku yang diajukan pemuda tersebut kepada kedua orangtuanya. Pengadilan pun memerintahkan pemuda tersebut untuk pergi dari rumah dan mencari pekerjaan.

    Si anak yang namanya tidak disebutkan, menuntut kedua orangtuanya kerana telah memotong wang sakunya sebesar USD587 .Demikian seperti dilapor Think Spain, Ahad (1/5/2011).

    Hakim Jose Luis Utrera mengatakan, meskipun tingginya tingkat pengangguran di Sepanyol, pemuda tersebut masih mampu mencari pekerjaan dan keluarga tidak mampu lagi memberinya wang bulanan kerana dia sudah dewasa.

    "Orangtua tidak memiliki kewajiban tak terbatas atau mutlak untuk memberikan biaya hidup untuk anak-anak mereka yang sudah dewasa. Tuntutan kerana tidak memberikan biaya hidup hanya terbatas untuk situasi tertentu," ujar hakim.

    Namun demikian, hakim mengatakan pada keluarga pemuda tersebut untuk memberinya 200 euro untuk dua tahun lagi supaya dapat membantu pemuda tersebut berdikari.

    Mesti baca.."Biarkan anakku tertawa sebelum tahu ibunya tiada"

    Posted: 02 May 2011 02:00 AM PDT


    Suatu petang ketika orang ramai sedang sibuk untuk segera pulang kerumah masing-masing setelah melakukan tugas pekerjaan merela, terlihat seorang bapak dengan 3 anaknya yang masih kecil sedang bermain-main.Mereka sedang menunggu datangnya bas yang sebentar lagi akan membawa mereka pulang.

    Ketiga anak itu berusia antara 8,5 dan 3 tahun.Anak terkecil bagaikan seorang putri,ia begitu cantik dalam dakapan sang bapak.sedangkan kedua anak lainya yang lelakinya sedang asyik bermain kesana kemari.

    Tibalah saatnya bas yang ditunggu datang.para penumpang pun seperti robot yang diperintahkan sama bergegas menuju pintu masuk kedalam bas,termasuk sang bapak dan ketiga-tiga anaknya.kemudian keluarga itu dapat duduk di kerusi yang disusun seperti kereta api .Lalu anak laki-lakinya beranjak dari kerusinya dan bermain sembunyi-sembunyi di celah-celah tubuh orang dewasa yang sebahagian besar mengisi ruang bas itu.mereka sambil berteriak gembira.

    Terlihat beberapa penumpang yang wajahnya menjadi begitu muram.Mereka merasa tidak nyaman dengan keadaan itu.hingga akhirnya ada seorang penumpang lelaki yang terus menyatakan protesnya ke sang bapak,"Pak,tolong anaknya dilarang bermain,disini penumpang juga ingin tenang,sudah penat bekerja,kami terasa terganggu!!".Lalu sang bapak sambil menggendong putrinya pun menjawabnya dengan senyum,"Maaf ya encik?Ibu mereka baru saja meninggal tadi ini di hospital dan saya belum memberitahu hal ini ke mereka.Nanti sampai rumah saya akan mengatakannya,biarlah mereka merasakan kegembiraan yang menjadi hak mereka kerana saya merasa mereka akan banyak kehilangan kegembiraan setelah tahu bahwa ibu yang biasa mengasuh mereka dan menyayangi mereka setiap waktu sudah tidak bersama mereka lagi selamanya,,encik tidak keberatan kah,kalau mereka bermain sebentar saja di bas ini?".

    Mendengar apa yang dikatakan sang bapak,sebahagian penumpang yang mendengarnya lalu terdiam dan merenung,termasuk lelaki yang baru saja memperotes dengan tegas .Tiba-tiba mereka teringat akan kasih sayang dan kesalahan yang pernah mereka perbuat kepada ibu mereka.
    Diam-diam ada diantara mereka yang menggambil handphone di kocek seluarnya,lalu jari membuat baris kalimat "Ibu apa khabar?Besok pagi saya mahu pulang menjenguk ibu.maafkan segala kesalahan saya,ibu"
    Kemudian dia mengirimkan sms itu ke nomBor ibunya,dan berharap dia masih diberi kesempatan untuk berjumpa dengan ibunya esok..

    Terselamat walaupun kepala dah dilahab ikan yu

    Posted: 02 May 2011 01:38 AM PDT


    David Miles, seorang pencari tiram dari Pantai Westport Union, California, mungkin bukan satu-satunya penyelam yang selamat dari serangan yu.
    Namun hal yang dapat dikatakan sebagai keajaiban, keberuntungan ,kepada David Miles.Dia dilahap oleh yu putih besar dengan bahagian kepala telah masuk ke dalam mulut yu tersebut.

    Diduga yu menyangka mangsanya adalah singa laut atau tertarik oleh kilauan logam dari tali pinggang yang dikenakan David Miles, yu putih raksasa tersebut menyerang David Miles. Serangan tersebut membuat bahagian kepala David Miles dan sebagian tubuh atasnya terlahap ke dalam mulut yu tersebut, beruntunglah yu tersebut tidak langsung menutup mulutnya, dan David Miles, secara refleks dapat mengeluarkan kepala dan tubuh bahagian atasnya dari mulut yu.

    Dalam keadaan terluka dan terkejut, David Miles, berenang menuju pulau karang terdekat, memanggil teman-temannya untuk menolongnya.
    Meskipun lukanya harus ditutup dengan ratusan jahitan, namun David Miles selamat tanpa cacat, luar biasa .

    Anda dapat menyaksikan ilustrasi kejadiannya pada tayangan video berikut:



    Kisah Motivasi..LENA MARIA Wanita Cacat Dengan Prestasi Luar Biasa

    Posted: 02 May 2011 12:35 AM PDT

    LENA MARIA KLINGVALL adalah gadis cacat dari SWEDEN. Dia dilahirkan TANPA TANGAN, dan hanya mempunyai SATU KAKI.

    Gadis cantik kelahiran Stockholm tahun 1968 ini, belajar berenang sejak usia 3 tahun, dan pada usianya yang ke lapan belas dia menjuarai kejuaraan renang nasional di SWEDEN, meraih 3pingat emas dan mencipta 2 rekod nasional.

    Prestasi gemilangnya berlanjut pada PARALYMPIC GAMES di SEOUL 1988, ia memperoleh pingat emas internationalnya.

    Tahun 1987 sampai 1991, ia belajar menyanyi di THE ROYAL UNIVERSITY COLLEGE OF MUSIC STOCKHOLM, sebuah sekolah musik ternama di SWEDIEN. Keindahan suaranya membuat produser rakaman mengambilnya menyanyi, dan terbitlah 14 album rakamannya.

    LENA MARIA telah mengadakan konsert dan tour diberbagai negara seperti: AMERIKA, RUSSIA, JEPUN dan juga sempat singgah di ASIA tenggara,iaitu MALAYSIA dan SINGAPURA, dan masih banyak negara-negara lain yang disinggahinya.

    Gadis luar biasa ini juga mempunyai kemampuan melukis. Karya indahnya dapat anda lihat pada webnya www.LenaMaria.com.

    Ia juga menulis dua buah autobiografi mengenai dirinya. FOOTNOTE dan HAPPY DAYS, buku yang sangat inspiratif, dan menyentuh ini meraih best seller, dan telah diterjemahkan dalam berbagai bahasa.

    Filem dokumenteri yang mengupas kisah hidupnya memenangkan penghargaan pertama di Sweden. Acara TV yang mengulas kehidupannya juga menjadi tontonan kesukaant dan meraih rating tinggi.

    Raja CARL GUSTAV memberinya penghargaan atas prestasi dan teladannya sebagai atlit, artis, dan juga model bagi orang cacat di SWEDEN dan dunia.







    Bagikan artikel ini kepada teman-teman dan keluarga tercinta, semoga dapat memberikan inspirasi dan harapan positif bagi anda dan mereka.

    Datuk dan nenek ini sepakat bunuh diri kerana kanser paru-paru

    Posted: 01 May 2011 11:31 PM PDT

    Don Flounders (81) dan isterinya, Iris (88) memutuskan mengakhiri hidup bersama setelah Don didiagnosis menderita kanser paru-paru sejak 2007. Pasangan berasal London ini membeli ubat untuk haiwan dan meminumnya, Khamis minggu lalu.

    Pasangan yang mengakhiri hidup di Australia ini merakam 'video kematian' menjelang ajal. Video yang segera dipostkan di YouTube itu dimaksud untuk kempenya meluluskan peraturan hukum agar mereka yang menderita sakit parah diperkenankan mengakhiri hidup.

    Seperti dikutip dari Daily Mail, mereka ingin video itu boleh membawa sebuah perubahan dalam sistem hukum. Mereka ingin terbit aturan yang memungkinkan teman dan keluarga boleh menjadi saksi ketika ada orang yang ingin mengakhiri hidup mereka sendiri, tanpa takut pada hukum.

    Selama ini, hukum di Britain dan Australia memuat aturan bahawa setiap orang yang hadir dalam aksi bunuh diri teman atau keluarga akan berhadapan dengan pengadilan.

    "Aku ingin memiliki pilihan akhir, bagaimana, dan bila aku mati," kata Don dalam salah satu video, seperti dimuat dalam The Sunday Times. "Aku telah mencapai titik di mana kualiti hidup mengerikan. Aku tergantung pada Iris dan duniaku telah terhenti di bilik tidur kecil ini. Tidak ada kehidupan".

    Jasad pasangan ini ditemukan berpegangan tangan pada hari Jumaat di rumah mereka di Waragul, Victoria. Anak mereka Gillian (58) dan Stephen (52) serta anggota keluarga lain, menyedari niat orangtua mereka.

    Video lelaki yang terkena petir 2 kali tapi masih boleh berjalan yang heboh di internet

    Posted: 01 May 2011 10:45 PM PDT

    Beberapa waktu terakhir warga internet dihebohkan oleh sebuah video yang di upload ke Youtube tentang kejadian mencengangkan bagaimana seorang lelaki yang berjalan tersambar petir sehingga pengsan namun masih boleh bangun, hingga beberapa saat setelah bangun lelaki tadi kembali berjalan, namun beberapa langkah setelah berjalan lelaki tadi kena sambar petir lagi hingga pengsan.

    Berehat setelah terkena sambaran petir kedua

    Seperti halnya sambaran pertama dimana lelaki tadi jatuh dan bangun, disambaran petir kedua inipun lelaki tersebut boleh bangkit bangun dan berjalan lagi. Hingga kini belum ada penjelasan berkait video tersebut. Seperti yang ditulis di laman mail Online yang dikutip ruanghati.com hanya menceritakan kejadian aneh dan mencengankan tersebut tanpa menyebut letaknya tempat kejadian dan mangsa yang bersangkutan.

    Kontroversi ini ramai berdebat di berbagai forum internet terkait tayangan video ini, ada yang menyebutnya sebagai rekayasa, ada yang menyebutnya sebagai asli bahkan ada yang mengatakan reka photoshop, namun hal itu susah untuk sebuah rakaman video. Namun pendapat yang mengatakan video tersebut rekayasa juga beralasan bahawa sambaran petir tersebut umumnya diikuti kilat beberapa kali bukan tunggal seperti yang terlihat. Percayakah Anda?-ruanghati.com


    Celebrity News

    Posted: 02 May 2011 03:42 PM PDT

    Celebrity News


    Update : Lagi gambar perkahwinan Zed Zaidi dan Natalia

    Posted: 02 May 2011 04:47 AM PDT

    Inilah gambar terbaru yang ZoOM jumpa dilaman Facebook Gua yang menjadi penghias topic ramai penulis blog diluar sana. Beberapa hari ni nak upload gambar tetapi kerana limited usage daripada Blackberry terpaksalah ZoOM menunggu sehingga sampai di rumah. Lagi banyak gambar pasangan ini dibawah :








    Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

    Episode Akhir Video Sinetron Kejora Dan Bintang – Episode 70 -> Akhir !!

    Posted: 02 May 2011 04:27 AM PDT


    Berikut adalah video episode 70 sehingga episode akhir sinetron/drama Kejora dan Bintang yang menjadi kegemaran ibu-ibu, kakak-kakak dan ibuk2 diluar sana yang sentiasa menunggu sehingga ke episode akhir.

    Apa tunggu lagi...!!!! Semoga anda gembira menyaksikan video yang ZoOM sediakan untuk anda semua...!!


    Episode 70




    Episode 71



    EPISODE AKHIR VIDEO KEJORA DAN BINTANG !!!






    Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

    This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

    Gambar Perkahwinan Zed Zaidi Dan Isteri Natalia Mustafa

    Posted: 02 May 2011 04:07 AM PDT

    Wajah seorang suami yang gembira

    ZoOM baru sampai daripada bercuti bersama keluarga di pusat peranginan terkenal di Malaysia, Dalam mood masih keletihan ZoOm teringat seorang kawan lama yang dan berkahwin. Selang beberapa minit akhirnya ZoOm berjaya menjumpai beberapa gambar Zed Zaidi dan isteri beliau.

    Nampak kacak dan bergaya mengenakan baju serba putih bersama isteri tersayang, setelah sekian lama keseorangan akhirnya beliau kini berteman. Semoga pasangan ini akan kekal sehingga ke akhir hayat mereka.



    To be continue ( Search Pictures )

    Gossip Ini ClickLah Like !!

    Utusan Online - Hiburan

    Posted: 02 May 2011 03:32 PM PDT

    Utusan Online - Hiburan


    D'Lloyd nyanyikan lagu P. Ramlee

    Posted:

    D'Lloyd nyanyikan lagu P. Ramlee

    D'Lloyd nyanyikan lagu P. Ramlee

    Oleh ABD. AZIZ ITAR
    aziz.itar@utusan.com.my


    BARTJE VAN HOUTEN


    KUMPULAN pop D'Lloyd boleh dikategorikan sebagai kumpulan legenda dari Indonesia berdasarkan penubuhan mereka sejak lebih 30 tahun lalu selain mempunyai seleksi lagu-lagu bertaraf malar segar yang diminati hingga kini.

    Biarpun bertaraf legenda, tetapi kumpulan yang popular dengan lagu Mengapa Harus Jumpa itu tidak berasa besar kepala, sebaliknya tetap menggagumi lagu-lagu penyanyi lain dari negara ini termasuklah seniman Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.

    Justeru, tidak hairanlah D'Lloyd bercadang membawakan lagu-lagu nyanyian P. Ramlee pada konsert sulung mereka, Semalam Di Malaysia di Panggung Sari, Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur dari 6 hingga 8 Mei ini.

    Penyanyi utama kumpulan yang ditubuhkan pada awal tahun 1970-an itu, Syamsuar Hasyim atau Sam berkata, dia bukan sahaja meminati lagu-lagu P. Ramlee tetapi turut bercadang menyanyikan lagu seniman legenda pada konsert sulungnya di panggung tersebut.

    "Kami bercadang menyanyikan sebuah lagu nyanyian Allahyarham yang bertajuk Engkau Laksana Bulan. Saya memang menyukai lagu itu sejak dari dulu lagi. Ia sebagai suatu kelainan untuk konsert pertama kami di IB itu nanti. Lagu itu memang sedap didengar.

    "Apatah lagi, itu adalah konsert terbesar kami di Malaysia selepas yang pertama dan terbesar pernah diadakan di Kuala Lumpur pada tahun 1977," katanya kepada Hits sewaktu berkunjung ke Kuala Lumpur baru-baru ini.

    Pada kunjungan itu, Sam ditemani ketua kumpulan D'Lloyd, Bartje Van Houten yang hadir pada majlis menandatangani perjanjian mengadakan konsert yang dibawakan oleh Massa Frequency dengan kerjasama IB dan juga Life Records.

    Selain itu katanya, D'Lloyd sudah semestinya akan mendendangkan seleksi lagu-lagu terbaik dan lagu-lagu malar segar mereka pada konsert yang dijangka akan dijayakan dengan durasi selama hampir dua jam itu.

    "Antara lagu wajib yang akan kami persembahkan pada konsert itu berjudul Mengapa Harus Jumpa dan Keagungan Tuhan. Ia akan diiringi oleh tiupan seruling yang akan dimainkan oleh Yuhanny Fatmarida Susilo," ujarnya dalam nada ceria.

    Pada konsert dengan tiket berharga RM68, RM98, RM128, RM168, RM208, RM258, RM308 dan RM458 itu, Sam optimis bukan setakat peminat lama , malah pendengar baru juga mudah menghayati lagu-lagu mereka.

    Jelas penyanyi berusia 65 tahun ini lagi, dia juga berasa cukup teruja mengadakan konsert di IB selepas diberitahu panggung itu merupakan antara pentas persembahan yang berprestij di negara ini yang ditubuhkan sejak 12 tahun lalu.

    "Kami berasa bangga kerana turut diberitahu bahawa kami adalah kumpulan dari Indonesia yang pertama dijemput mengadakan konsert di IB. Ini suatu penghargaan buat D'Lloyd selepas lebih 30 tahun ditubuhkan.

    "Setakat ini, sambutan paling hebat kami terima ialah sewaktu pertama kali mengadakan konsert di Kuala Lumpur pada tahun 1977 di mana kami diberi layanan kelas pertama dengan menginap di Hotel Hilton yang bertaraf lima bintang.

    "Itu adalah hotel yang terhebat di Kuala Lumpur pada masa itu dan hanya artis-artis ternama sahaja yang diberi layanan sebegitu. Selain D'Llyod artis dari Barat iaitu Blood Sweat & Tears yang mendapat peluang itu," katanya.

    Sementara itu, gitaris D'Llyod, Bartje pula menjelaskan, dia dan anggota-anggota kumpulannya membuat persiapan termasuklah sesi latihan lebih sebulan sebelum menjayakan konsert tersebut.

    Malah, bagi memantapkan lagi persembahan D'Lloyd katanya telah mengadakan perbincangan dengan komposer terkenal tanah air, S. Atan yang mungkin akan bertindak selaku Pengarah Muzik Konsert Semalam Di Malaysia itu.

    "Kami sudah mengadakan perbincangan dengan S. Atan termasuklah dalam mencari lagu-lagu terbaik yang akan dipersembahkan kelak. Kami yakin dengan kredibiliti S. Atan bagi menjayakan konsert ini," jelasnya.

    Selain Sam dan Bartje, D'Lloyd yang turut dianggotai Chairul Daud selaku (drum), Yuyun (seruling), Candra Chasmala (keyboard) dan Adiel (bass) menjadikan Kumpulan Utusan sebagai media rasmi konsert tersebut.

    D'Lloyd yang menampilkan lagu-lagu pop Melayu turut popular menerusi lagu seperti Cinta Hampa, Semalam di Malaysia, Mengapa Harus Jumpa, Oh Tak Mungkin, Khayal dan Penyair di mana ia terus diminati ramai sehingga kini.

    Sebarang pertanyaan berhubung pembelian tiket sila berhubung di kaunter Box-office di IB atau

    layari laman sesawang www.ticket2u.com atau hubungi talian 03-41478600 atau 019-3391445 dan 019-2757192

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Empayar baru KRU

    Posted:

    Empayar baru KRU

    Empayar baru KRU

    Oleh MOHD. IFQDAR ABDUL RAHMAN
    ifqdar.rahman@utusan.com.my
    Gambar MOHD. FARIZWAN ABDULLAH


    Norman Abdul Halim bersama Lam Swee Kim (kanan) dan Ahmad Izham Omar (dua dari kanan) merasmikan portal TV, KRU TV di The Curve, Mutiara Damansara, baru-baru ini.


    TRIO KRU bukan sahaja cemerlang dalam bidang muzik dan filem, bahkan kini mereka menjadi satu jenama besar dalam industri hiburan tempatan menerusi empayar perniagaan mereka di bawah syarikat KRU Studios.

    Terbaru, kumpulan yang dianggotai adik-beradik Norman, Yusry dan Edry Abdul Halim itu melangkah setapak lagi dalam dunia seni tanah air dengan penubuhan saluran KRU TV bagi menyiarkan koleksi program, filem mahupun drama terbitan KRU Studios.

    Presiden Eksekutif KRU Studios, Norman berkata, sejak penubuhan KRU hampir 20 tahun lalu, syarikatnya telah menerbitkan ratusan produk yang ditayangkan dipelbagai medium siaran.

    " Jadi, matlamat KRU TV ditubuhkan adalah untuk dijadikan sebagai medium bagi menyiarkan koleksi produk terbitan kami selama ini menerusi siaran milik sendiri.

    " Selain menyiarkan kembali produk-produk lama, kami juga menayangkan program terbaru yang diterbitkan khas untuk KRU TV.

    " Bukan apa, setiap stesen TV mempunyai sistem mereka yang tersendiri dalam penerbitan program diinginkan.

    " Oleh itu, menerusi KRU TV, kami mempunyai peluang untuk berkarya tanpa sekatan serta mengikut kreativiti," katanya ketika ditemui selepas majlis pelancaran KRU TV di The Curve, Mutiara Damansara, baru-baru ini.

    Sejak memulakan siaran percubaan Januari lalu di laman portal TV, www.tonton.com.my, Norman menjelaskan, ia adalah kerjasama pertama KRU Studios dengan pengendali web berkenaan, Alt Media Sdn. Bhd.

    Tambah Norman, menerusi kerjasama itu, program KRU Paparazzi merupakan antara rancangan terbitan mereka yang berjaya mendapat perhatian ramai.

    Walaupun baru beberapa bulan, secara keseluruhannya, KRU TV berjaya menduduki tangga kelima daripada 13 saluran yang terdapat dalam portal berkenaan.

    Antara program hiburan lain terbitan KRU TV yang dapat ditonton ialah KRU Jukebox, KRU The Making Of, KRU Anime, 24-7 dan Extravaganza.

    " KRU Paparazzi adalah program hiburan yang mendedahkan gosip, perkembangan cerita artis tempatan dan Indonesia.

    "Namun, kami tak bermaksud mahu meniru atau bersaing dengan Melodi atau rancangan hiburan yang lain yang seumpamanya.

    "Bagaimanapun, kewujudan KRU TV bukanlah bermaksud mahu memberi saingan kepada saluran-saluran TV sedia ada, tetapi hanya sekadar memberi pilihan kepada audiens," tegasnya.

    Hadir sama di majlis pelancaran itu ialah Ketua Pegawai Operasi Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Ahmad Izham Omar, Pengurus Besar Kumpulan Alt Media Sdn. Bhd. Lam Swee Kim.

    Pada masa yang sama, KRU Studios menggunakan kesempatan di majlis berkenaan untuk memperkenalkan barisan artis baru yang bernaung di bawah syarikat mereka seperti Alif Hadi, Nealofa, Aina Suzaily, kumpulan Forteen, kumpulan VIP dan kumpulan Tiga.

    Dalam pada itu, menurut Norman, KRU Studios berkemampuan menghasilkan 300 jam program untuk siaran TV untuk disiarkan di KRU TV.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Berita Harian: Hip

    Posted: 02 May 2011 11:02 AM PDT

    Berita Harian: Hip


    Resah gelisah

    Posted: 01 May 2011 05:11 PM PDT

    Hip

    pix_gal0
    Tiz Zaqyah bimbang penampilan sebagai Nur Amina versi filem tidak sama dengan drama di TV

    DUA tahun 'meninggalkan' Nur Amina yang begitu kuat mencengkam setiap rongga sanubari. Apabila diminta membawakan watak itu semula dalam skala lebih besar, Nur Kasih The Movie, jauh di sudut hati terselit rasa bimbang kalau Nur Amina kali ini berbeza daripada sebelumnya.

    Mainan emosi serta perjalanan hidup seorang gadis yang dikahwinkan pada usia 18 tahun seterusnya memendam perasaan dek menyimpan rahsia ditinggalkan suami antara karektor yang harus dipersembahkan lagi dengan plot yang lebih mencabar.

    Memang impak terlalu kuat yang dicetuskan Nur Kasih versi drama bersiri hingga meraih lebih 4.5 juta penonton turut mencetuskan perasaan berbeza terhadap Tiz Zaqyah sendiri, selaku pendukung watak utama kerana selain pujian, sudah pasti harapan lebih besar dinantikan untuk produksi kali ini. Tragedi dalam Nur Kasih The Movie

    "Nur Kasih adalah permulaan segala-galanya. Daripada individu yang mula-mula sekadar mahu mencuba berlakon, Khabir Bhatia mempercayai bakat saya. Peluang pertama seterusnya maklum balas khalayak membolehkan saya yakin berada di landasan betul.

    "Selepas dua tahun berlalu, kami meneruskan pula NKTM yang lebih dramatik dan sarat air mata. Awalnya saya takut tidak mampu menjiwai Nur Amina yang dulu apabila jarak masa memisahkan kami, syukur sebaik di lokasi saya dapat menzahirkannya sepenuh hati," katanya mengenai filem yang bakal menemui khalayak pada 19 Mei nanti.

    Ditanya kelainan selepas diangkat ke skrin lebar, perkembangan watak dan perwatakan selain plot dipertajamkan apatah lagi latar masa kisah ini menjurus terhadap kehidupan mereka kira-kira selepas lapan tahun Adam dan Nur Amina disatukan.
    Sekali gus, skrip garapan Mira Mustaffa yang disuntik dengan pelbagai elemen dramatik termasuk kejadian kemalangan di Jordan memadatkan lagi kronologi kisah termasuk soal hubungan antaranya dengan abang Adam, Aidil.

    "Secara jujur jika penonton merasa terkesan menonton Nur Kasih, apatah lagi saya yang begitu kagum dengan kesabaran, kesetiaan serta pengorbanan gadis ini. Rasa kagum yang membuatkan saya sedaya upaya menyelami jiwa Nur Amina dalam melalui liku harian.

    "Dalam proses kehidupan, kali ini semua watak lebih matang tidak terkecuali Nur Amina yang melewati lebih lapan tahun kehidupan bersama semangat baru namun semestinya kronologi kisah Adam dan Nur Amina lebih melankolik dan terus meninggalkan 'bekas' kepada khalayak," kata aktres yang baru menjengah 23 tahun itu.

    Masih berteka-teki terutama berkaitan penamat cerita, hanya beberapa babak atau kisah tertentu sedia dikongsi malah sesekali tawa empunya nama penuh Siti Zaqyah Abdul Razak itu apabila diminta membuka rahsia Nur Kasih The Movie namun dikhabarkan wujud babak kemalangan kereta api sekali gus memberikan petanda unsur tragedi.

    "Biarlah penonton berteka-teki kerana filem ini sungguh di luar jangkaan. Saya sendiri teruja menanti reaksi ramai. Bagi saya mereka yang tidak mengikuti drama bersiri Nur Kasih juga dapat menghayati keseluruhan kisah ini kerana paling nyata ceritanya berdiri dengan sendiri.

    "Kalau ikutkan memang Nur Amina masih kerap menitiskan air mata. Namun menangis bukan bermakna dirinya lemah, cuma situasi sebegitu mampu melegakan tatkala diri dilanda gundah. Saya sendiri seakan menempuh pengalaman baru tatkala menjejak kaki ke lokasi NKTM," katanya yang turut menyertai rombongan ke Jordan untuk babak terakhir.

    Tak mungkin jadi penyanyi

    SELAIN Tiz, filem yang mengambil masa hampir 45 hari untuk disiapkan bermula pada pertengahan Jun 2010 dengan memilih Jordan antara lokasi pilihan turut membabitkan Fizz Fairuz, Remy Ishak, Liza Othman, Mia Sara, Ayu Raudhah, Munif Isa dan Sara Ali.

    Mengimbas semula memori di lokasi yang sudah dua kali disinggahi, anak jati Kuala Lumpur itu mengakui kali ini lebih situasi lebih mencabar apabila berlaku ribut pasir hampir tiga jam di kawasan lokasi namun krew penggambaran sempat merakam kejadian itu.

    "Waktu itu kami sudah diberi amaran supaya menghentikan kerja penggambaran. Daripada laporan cuaca, keadaan agak membahayakan. Jadi saya hanya duduk dalam kereta manakala sebahagian krew meneruskan tugas mereka. Cukup menakutkan kerana jarak penglihatan ketika itu sangat terhad.

    "Dari segi cuaca memang panas, syukur saya tidak berdepan masalah kesihatan. Cuma ada antara krew deman selain mengalami keracunan makanan. Dalam tempoh sembilan hari, penggambaran dapat disempurnakan," cerita pelakon genit itu lagi yang juga punya hobi melukis.

    Ditanya mengenai duet bersama komposer berpengalaman, Yasin mendendangkan lagu tema Nur Kasih The Movie yang mengambil judul Nur Kasih, katanya ia sekadar percubaan malah awalnya berbelah bagi untuk menerima pelawaan yang dirasakan cukup berat.

    "Sebaik masuk studio rakaman buat kali pertama saya sudah gementar apatah lagi menyampaikan lagu yang didendangkan Yasin yang juga penyanyi asal. Dia punya gaya tersendiri terutama dari segi tona vokal. Saya takut tidak mampu memenuhi kehendaknya kerana ketika itu masih tercari-cari lenggok sendiri.

    "Apa pun bekerja dengannya memberikan pengalaman baru buat saya. Namun untuk bergelar penyanyi selepas ini mungkin, tidak, kerana tumpuan masih ke arah lakonan. Banyak lagi yang harus dipertajamkan terutama daripada sudut lakonan," katanya malu-malu.

    Mengakui agak gementar menanti maklum balas pendengar terutama pengikut tegar Nur Kasih sebaik lagu tema itu diputarkan di radio, setakat ini, katanya peminat memberikan sokongan malah ada yang menyatakan tidak sabar ke pawagam sebaik mendengar lagu itu.


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tak mampu bangun

    Posted: 01 May 2011 05:02 PM PDT

    Hip

    ORKID disahkan menghidap ketumbuhan hormon tidak stabil.

    ORKID disahkan menghidap ketumbuhan hormon tidak stabil.

    Penyanyi lagu Penawar Rindu menderita kerana ketumbuhan

    SECEBIS doa agar kesihatan Datin Orkid Abdullah bertambah baik lebih adalah amat bermakna buat keluarga penyanyi era 60 an itu yang kini terlantar sakit, berbanding sumbangan wang ringgit.

    Itulah yang dipohon oleh anak bongsu penyanyi ini, Nur Syafinaz Mokhtar, 31 terhadap peminat ibunya berikutan kesihatan yang tidak menentu sejak akhir-akhir ini.

    Keadaan Orkid yang disahkan mengalami ketumbuhan hormon tidak stabil, semakin teruk sejak September lalu selepas penyanyi yang popular dengan lagu Penawar Rindu itu pulang dari menghantar anak ketiganya Mohd Noor Shafri bertunang di Segamat, Johor. Sejak anaknya itu, badan Orkid bertambah lemah menyebabkan dia hanya mampu berbaring. Bagaimanapun menurut anaknya Mohd Noor Shafri, ibunya seorang yang kuat semangat apabila tetap gagah berjalan walaupun cuma untuk seketika.
    Tambah Mohd Noor lagi, ketika itu ibunya hanya sempat menyarungkan cincin di jari tunangnya dan selepas itu bergegas balik ke Kuala Lumpur kerana mengadu dirinya tidak selesa selain badannya mula berasa panas.

    "Selain berasa panas badan, petanda lain ialah berpeluh, sakit ulu hati dan sakit belakang. Sekarang ibu hanya berbaring, jika hendak duduk, dia memerlukan bantuan untuk menyokong bahagian belakang badannya. Jika tidak, tubuhnya menggelungsur. Saya dan adik bongsu menetap bersama ibu, jadi kami bergilir-gilir menjaga ibu. Mujur saya menjalankan perusahaan katering dan memasak tempahan makanan di rumah. Jadi boleh dikatakan setiap masa saya berada di rumah.

    "Jika ibu inginkan sesuatu, dia buat 'missed call' ke telefon bimbit kami. Itu isyaratnya ibu mahukan sesuatu dan kami adik beradik akan bergegas ke bilik ibu. Sebelum ini, keadaan ibu boleh dikatakan baik juga. Cuma hari ini keadaannya nampak teruk," kata Mohd Noor.
    Berikutan penyakitnya yang bertambah teruk, Orkid enggan lagi berulang alik ke hospital.

    Menurut Mohd Noor lagi, mereka pernah berhabis sekitar RM21,000 untuk seminggu rawatan di sebuah hospital swasta tetapi keadaan ibunya yang disahkan menghidapi penyakit itu pada 2008 semakin teruk.

    Orkid kemudian mendapatkan rawatan di Hospital Putrajaya dan menjalani pembedahan pertama pada 2008 tetapi dimaklumkan doktor bahawa ketumbuhan itu boleh berulang, dan pada awal 2010, sekali lagi pembedahan membuang ketumbuhan itu dijalankan.

    "Doktor mencadangkan supaya ibu menjalani rawatan di sebuah hospital di Amerika Syarikat dan Belanda. Rawatan di sana percuma, cuma kos penginapan perlu ditanggung sendiri. Namun dengan keadaan ibu yang tidak mampu duduk, tentulah sukar kami ke sana apatah lagi perlu menempuh penerbangan berbelas jam. Jadi hasrat itu kami batalkan saja," kata Mohd Noor.

    Orkid dikenali pada 1965 selepas membuat persembahan pertama di peringkat kebangsaan pada majlis sambutan Hari Kanak-Kanak Sedunia. Selain menyanyi, Orkid juga guru. Beliau berkhidmat sebagai guru selama 17 tahun iaitu dari 1968 hingga 1985.

    Album pertamanya dirakamkan pada 1966. Sepanjang pembabitannya dalam bidang nyanyian, Orchid sering membuat persembahan dengan diiringi kumpulan The Les Coaters.

    Kunjungan rakan ringankan derita

    SELAIN beruntung dijaga dengan sempurna oleh anak-anaknya, Orkid beruntung kerana tidak menanggung penderitaan itu sendirian, tetapi turut mendapat perhatian rakan seperjuangan. Menurut Mohd Noor, rakan-rakan ibunya kerap berkunjung dan ia sedikit sebanyak memberi semangat kepada ibunya.

    Pada Rabu lalu, Orkid diziarahi oleh ahli Persatuan Karyawan Malaysia (KARYAWAN) diketuai presidennya Datuk Freddie Fernandez serta beberapa teman lamanya, iaitu Datuk Sarimah Ibrahim, Datin Paduka Julie Sudiro, Datuk Aspalela Abdullah, MY Shamsuddin dan Shamsuddin Lamin.

    Mereka meluangkan masa kira-kira satu jam bertanya khabar dan menghulurkan bantuan bagi meringankan beban keluarga itu.

    Suasana petang itu di kediaman Orkid sedikit bungkam apabila teman yang berkunjung turut merasai penderitaan yang ditanggung keluarga Orkid. Julie Sudiro dan Sarimah nyata tidak dapat menahan kesedihan dan sebak melihat keadaan Orkid. Apakan tidak, tubuhnya yang satu ketika dulu berisi, kini susut dek penyakit luar biasa itu.

    Tiupan kata semangat dan doa yang dibacakan Julie Sudiro serta diaminkan tetamu lain, sedikit sebanyak memberikan semangat kepada wanita campuran Arab - Inggeris itu.

    Pada kunjungan itu, Freddie dan teman-teman artis turut mengambil peluang menghulurkan derma buat keluarga Orkid yang dikumpul hasil sumbangan ehsan teman-teman, bukan daripada tabung KARYAWAN.

    "Ini bukanlah kunjungan pertama kami. Sebelum ini pun KARYAWAN pernah melawat Datin Orkid ketika beliau dirawat di hospital tahun lalu," katanya yang enggan mendedahkan jumlah wang yang didermakan.


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Zon Bebas | Berita Hiburan, Isu Hangat dan Kisah Sensasi

    Posted: 02 May 2011 07:15 AM PDT

    Zon Bebas | Berita Hiburan, Isu Hangat dan Kisah Sensasi


    Zon Bebas | Berita Harian Online, Isu Hangat dan Kisah Sensasi

    Posted:

    VIDEO CARA PENCURI MENCURI KAD ATM DI MESIN ATM

    Kami dah share kat FB fanpage pasal benda ni, tapi sebab kami percaya masih ada lagi antara korang yang tak LIKE page kami tu, maka kami ambil keputusan untuk post kat ZB ni supaya korang tak terlepas dari mengetahuinya.

    Anda tonton video kat bawah ni untuk tengok sendiri bagaimana pencuri melakukan kerja mereka untuk mengambil kad ATM di mesin ATM (ya, di mesin ATM). Bunyi macam pelik, tapi dah namanya pencuri, segalanya tak mustahil.

    KLIK SINI UNTUK BACA LAGI »

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Himpunan Kisah Sensasi

    Posted: 02 May 2011 03:19 AM PDT

    Himpunan Kisah Sensasi


    Hingus wartawan wanita keluar semasa buat liputan

    Posted: 01 May 2011 01:41 PM PDT

    nuffnang_bid = "f1d2da164511835d8b2f4e70dae8ccd1"; // ]]>

    du 07.1 Hingus wartawan wanita keluar semasa buat liputan

    SAPHIA KHAMBALIA masih membuat liputan di depan kamera walaupun hingusnya meleleh di Toronto, Kanada baru-baru ini.


    TORONTO – Seorang wartawan di Kanada, Saphia Khambalia merah padam apabila hingusnya meleleh dari hidungnya semasa dia membuat liputan di depan kamera dan disaksikan oleh penonton, lapor sebuah akhbar semalam.

    Insiden yang memalukan itu berlaku baru-baru ini semasa wanita itu yang bekerja untuk stesen televisyen City TV News Toronto membuat laporan langsung di sebuah dewan di sini.

    Ketika itu, dia membuat liputan mengenai kehadiran pelakon popular Hollywood, Charlie Sheen di bandar ini.

    Semasa kali pertama hingusnya keluar, Khambalia, 23, menyapunya dengan menggunakan rambutnya tetapi sejurus kemudian, hingusnya masih lagi meleleh.

    Bagi mengelakkan dirinya daripada terus malu, dia segera menamatkan laporannya apabila melihat hingusnya terus meleleh dan mengenai mikrofon yang dipegangnya. – Agensi
    /// kosmo ////

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Harian Metro: Rap

    Posted: 02 May 2011 01:20 AM PDT

    Harian Metro: Rap


    Suami isteri lakon filem

    Posted: 01 May 2011 02:37 PM PDT

    MAHLIGAI mereka baru berusia dua bulan. Dengan erti lain, mereka masih lagi berada dalam fasa bulan madu. Namun pasangan yang diijabkabulkan pada 26 Februari lalu ini begitu gembira kerana sang isterinya sudah 'berisi'.

    Antara percaya dengan tidak, Siti Sarah Raissuddin dan Shahmira Muhammad atau nama pentasnya, Shuib tetap melafazkan syukur kerana Tuhan memberikan rezeki lebih awal kepada mereka.

    Melihat Sarah yang terpaksa duduk di kerusi ketika membuat persembahan sempena Minggu Setiausaha di Menara Kuala Lumpur, Rabu lalu, tergambar dia mula dihambat penat.

    Ternyata sindrom ibu mengandung sudah mula dialaminya.


    Dulu kalau di pentas, Sarah antara artis yang paling ligat.


    Penyanyi lagu Kesetiaan itu berkata, mulai sekarang dia akan membuat persiapan yang perlu untuk menyambut bayi sulungnya itu.

    "Semua berlaku dengan pantas baik dari segi perkenalan Sarah dengan Shuib, perkahwinan mahupun kehamilan ini.

    "Semua sudah ditakdirkan dan Sarah cukup gembira dengan ketentuan ini.

    "Sekarang rasa diri Sarah semakin dewasa dan menempuh fasa kehidupan yang sangat berbeza.

    "Sekarang Sarah ada tanggungjawab dan komitmen yang besar.

    "Tidak hanya tugas, Sarah perlu mengutamakan suami dan anak dalam kandungan ini.

    "Alhamdulillah, Shuib seorang suami yang sangat penyayang dan 'caring'.

    "Dia sentiasa peka dengan kesihatan dan penjagaan diri Sarah.

    "Kini Sarah perlu menjaga rumah tangga dan menjalankan semua tanggungjawab secara sendirian.

    "Walaupun sibuk dengan jadual nyanyian, Sarah akan tetap luangkan masa untuk memasak di rumah. Ini kerana kalau kami makan di luar, Shuib tidak makan lebih-lebih.

    "Katanya, dia lebih sukakan masakan Sarah dan kalau makan nasi mesti tambah sepinggan lagi.

    "Jadi Sarah akan cuba sedaya upaya menyediakan masakan untuk Shuib sebelum dia keluar bekerja.

    "Memang kami rasa sungguh bahagia," katanya.

    Shuib yang berada di sebelah Sarah sesekali menyampuk menceritakan detik indah sepanjang melayari bahtera perkahwinan bersama isterinya itu.

    "Sarah memberikan sesuatu yang tidak pernah saya rasai sebelum ini.

    "Dia satu-satunya wanita yang memikat hati saya untuk terus mendirikan rumah tangga.

    "Malah, apabila Sarah disahkan mengandung, saya orang yang paling gembira dan mula sibuk memikirkan perancangan untuk keluarga kami nanti.

    "Soal jantina dan nama adalah perkara kedua buat masa ini kerana apa yang lebih penting adalah kesihatan Sarah dan bayi kami itu," katanya.

    Sarah yang juga pernah popular menerusi lagu Jangan Kau Mimpi berkata, dia dan Shuib baru terbabit dalam pembikinan filem komedi, Man Sewel Datang KL.

    Selain berlakon, mereka turut bersatu menyanyikan lagu tema untuk filem itu berjudul Cinta Itu Nyawa.

    "Man Sewel Datang KL adalah sebuah filem komedi yang menggabungkan kami berdua.
    "Kelakarnya, Sarah memegang watak Salbiah kekasih kepada Shuib yang melakonkan watak utamanya iaitu Man.

    "Sepanjang penggambaran kami memang seronok lebih-lebih lagi plot ceritanya sangat lucu dan gaya lakonan Shuib yang kelakar.

    "Namun istimewanya lagi apabila Aidit memberi kepercayaan untuk Shuib menyanyikan lagu Cinta Itu Nyawa bersama Sarah.

    "Walaupun dia bukan penyanyi profesional, Sarah gembira kerana Shuib boleh menyanyi.

    "Malah Aidit juga cakap Shuib boleh menyampaikannya dengan baik.

    "Lagu ini sebenarnya sudah lama Aidit simpan untuk Sarah.

    "Namun selepas mengamati lirik ciptaan Ad Samad itu kebetulan sama dengan kisah cinta kami.

    "Bayangkan, pernah satu masa iaitu beberapa hari sebelum melangsungkan perkahwinan dulu, hubungan kami pernah berdepan dengan kemelut.

    "Sarah sendiri hampir-hampir berpisah dengan Shuib kerana dugaan itu.

    "Namun kalau sudah jodoh kami, apa pun terjadi kami tetap akan bersama.

    "Bukan setakat teman baik dan sahabat setia, malah Shuib adalah jiwa Sarah yang sukar dijelaskan keistimewaan itu," katanya yang mengakui single Cinta Itu Nyawa akan dipasarkan selewat-lewatnya hujung bulan depan.

    Menyentuh perkembangan kerjaya, Sarah juga ada perancangan sendiri.

    "Sekarang Sarah baru selesai membintangi Man Sewel Datang KL terbitan Work Move Productions.

    "Ia turut dilakonkan oleh Razali Hussein, Julia Ziegler, Rosnah Mat Aris dan Fida Ibrahim.

    "Alhamdulillah, kerjaya seni Sarah semakin baik selepas beberapa lama Sarah senyap. Walaupun sudah berkahwin, Sarah akan terus menyanyi dan berlakon selagi mendapat restu suami," katanya.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    ‘Terpulang nak percaya atau tidak’

    Posted: 01 May 2011 02:31 PM PDT

    KENYATAAN terus dibuat Seniwati Datuk Rosnani Jamil atau Mak Nani berhubung saat kematian Biduanita Negara, Puan Sri Saloma pada 25 April 1983. Sebelum ini timbul kenyataan yang bercanggah antara kakak Saloma, seniwati Mariani Ismail dan Rosnani atau Mak Nani dalam akhbar ini berhubung siapa yang berada di sisi arwah ketika menghembuskan nafas terakhir.

    Sebagai kawan baik, Rosnani akui tidak pernah terlintas di hatinya untuk mereka-reka cerita kerana apa yang dikatakan semuanya benar belaka. Katanya, terpulanglah kepada orang sama ada nak percaya atau tidak.

    Mak Nani berkata, dia tidak akan melupakan detik apabila arwah menghembuskan nafas terakhir di pangkuannya di Hospital Assunta, Petaling Jaya. Bagi Mak Nani, detik itu sangat mengharukan.

    Ini kerana seorang bintang yang cukup diagung-agungkan dan dipuja-puja kerana kemerduan suaranya hanya ditemani rakan bersama seorang ustaz. Rasa terkilan Mak Nani terhadap pengalaman hidupnya itu pada awalnya disiarkan dalam ruangan Interaksi di akhbar ini pada 6 April lalu.


    Ternyata kenyataan Mak Nani itu membuatkan keluarga arwah Saloma terkilan dan mempersoalkan tujuannya berkata demikian, seolah-olah Saloma diabaikan ahli keluarganya ketika terlantar sakit dan nazak.


    Dakwa Mariani, dia dan anak-anaknya memang berada di sisi Saloma ketika penghibur ternama itu pergi buat selama-lamanya.

    Seterusnya artikel bertajuk 'Kenyataan tak betul!' daripada Mariani disiarkan pula dalam Harian Metro pada 28 April lalu menyebabkan Mak Nani terus menghubungi penulis semula untuk menjelaskan perkara sebenar yang berlaku pada malam kematian Saloma.

    Pertemuan dengan penulis di Saloma Bistro, Jalan Ampang, petang Khamis lalu cuba memberi ruang untuk Mak Nani menceritakan detik sebenar.

    "Pertamanya, saya minta maaf kepada keluarga Saloma kerana timbul salah faham mengenai kenyataan saya itu. Saya jawab kenyataan Mariani bukan sebab mahu mencari publisiti murahan terhadap orang yang sudah tiada. Saya hanya minta ruang untuk membetulkan apa yang tidak benar pada hari kematian Saloma.

    "Pada malam itu, saya ingat lagi, ketika menonton TV siri Fantasy Island, saya mendapat panggilan daripada anak saudara arwah, Linda, memaklumkan Saloma yang dipanggil Mama, sedang nazak dan meminta saya mencarikan seorang ustaz.

    "Saya terus membawa Ustaz Aziz dari masjid Kampung Tunku ke hospital. Sampai di sana, saya disambut Linda, Sasha, Dian, Armali, Sazali dan 'Mum' (bapa tiri Mariani) yang berada dalam bilik bersama Saloma. Saya meminta mereka keluar sekejap dan tinggalkan saya, ustaz dan Saloma.

    "Saya duduk menggenggam tangan Saloma lalu berkata: "Ini I datang. I doakan you sihat ya." Ustaz Aziz kemudian membaca doa dan saya pula membaca al-Fatihah. Selepas selesai bacaan pertama hingga ketiga, saya nampak nafasnya masih naik turun.

    "Selepas bacaan keempat, saya tidak nampak lagi apa-apa tanda, tapi saya terus membaca al-Fatihah sampailah ustaz menepuk bahu saya memaklumkan Salmah (Saloma) sudah tiada. Saya tak percaya kerana baru saja melihat nafasnya turun naik tapi akhirnya saya kena reda.

    "Saya kemudian keluar dari bilik itu dan memanggil Dian, Armali serta Sasha dan memberitahu Mama sudah tiada lalu meminta mereka masuk melihat jenazahnya. Ketika itu, anak saya (Anwardi Jamil) sampai dan saya memintanya memanggil doktor.

    "Doktor tanya, apakah saya kakak arwah dan saya cakap bukan. Doktor bertanya siapa yang dia boleh jumpa dan saya kenalkan anak arwah iaitu Armali.

    "Armali bersama doktor menguruskan surat mati manakala Anwardi pula mencari kereta jenazah. Linda, Sasha dan Dian saya suruh pulang untuk bersihkan rumah bagi membawa pulang jenazah Saloma.

    "Apabila dah selesai, kami tolak katil arwah keluar dari bilik menuju ke lif. Saya dan Armali tolak dari belakang manakala Anwardi dan Mum pegang di depan. Ketika masuk lif, azan Subuh berkumandang dan suasana ketika itu sangat sayu hingga saya menangis teresak-esak.

    "Suasana ketika itu begitu menginsafkan saya. Bagaimana terkenalnya seseorang itu, ketika akhir hayatnya, hanya orang yang rapat akan berada di sisinya. Selepas masuk ke dalam kereta jenazah, saya menyuruh Armali duduk di sisi arwah. Mum pula di depan dengan pemandu sementara saya dan Anwardi ikut dari belakang dengan kereta menuju ke rumah arwah di SS 1, Petaling Jaya.

    "Sampai di rumah, tempat jenazah sudah siap dan saya berjumpa ibu arwah. Saya katakan kepadanya: "Ibu, sebagai sahabat, tugas saya sudah habis. Saloma sekarang saya serahkan kepada ibu. Selepas itu, saya pulang ke rumah dengan rasa amat sedih.

    "Itulah yang sebenar-benarnya berlaku dan kalau Linda, Sasha atau Dian mahu menidakkan cerita ini, terserahlah kepada mereka. Sebagai sahabat, saya bersyukur kerana dapat bersama Saloma ketika saat-saat terakhirnya," kata Mak Nani dengan nada sedih.

    Mak Nani berkata, berita kematian Saloma kemudian disiarkan dalam akhbar New Straits Times (NST) pada 26 April 1983 yang ditulis sendiri Anwardi yang ketika itu menjadi wartawan akhbar itu.

    Dalam artikel itu, Saloma meninggal dunia pada usia 48 tahun, sejurus sebelum tengah malam Ahad, selepas lima hari koma disebabkan demam kuning.

    Rosnani berkata, dia tidak bermaksud bahawa tiada ahli keluarga Saloma langsung di sisi arwah ketika itu kerana mereka berada di luar bilik.

    Katanya, dia datang melawat Saloma setiap hari selama arwah dirawat di hospital, tetapi bukanlah menjaganya.

    "Saya luangkan masa melawatnya dan bercerita walaupun dia tidak sedar. Begitu juga dengan Latifah Omar. Saya berkawan dengan Saloma yang dikenali sebagai Salmah sejak usia 15 tahun lagi. Ketika itu Saloma menyanyi pada majlis kahwin dan saya juga bercita-cita jadi penyanyi.

    "Bagaimanapun, hubungan kami terputus apabila ibu bapanya bercerai dan Salmah mengikut bapanya ke Tanjung Karang. Kami bertemu kembali secara kebetulan apabila Saloma bersama anaknya, Armali, berpindah ke sebelah rumah keluarga saya selepas dia bercerai dengan AR Tompel. Sejak itu kami terus rapat semula," katanya.

    Saloma atau nama sebenarnya, Salmah Ismail dilahirkan di Singapura pada 23 Januari 1935. Beliau mula menyanyi secara profesional pada majlis kahwin sejak usia 13 tahun. Apabila mengikut bapanya ke Tanjung Karang dan hidup sebagai petani, nyata Saloma tidak menyukai kehidupan barunya lalu kembali ke Singapura dan tinggal bersama ibunya.

    Dia menyanyi di New World Park dan beberapa kelab malam dan kabaret. Pada 1952, beliau berkahwin dengan AR Tompel yang mahu menjadikannya bintang filem, tetapi Saloma lebih berminat menjadi penyanyi.

    Seterusnya Saloma bernikah dengan P Ramlee pada Oktober 1961. Mereka berkahwin dan dikenali sebagai pasangan ideal hinggalah P Ramlee meninggal dunia pada 1973. Sejak itu, kesihatan Saloma sering terganggu dan pada 1978 dimasukkan ke hospital kerana demam kuning.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Kosmo Online - Hiburan

    Posted: 02 May 2011 01:17 AM PDT

    Kosmo Online - Hiburan


    Cinta pandang pertama

    Posted:

    Cinta pandang pertama

    Cinta pandang pertama



    SALAM perkenalan sebagai seorang rakan yang bermula daripada laman sosial Facebook telah berubah menjadi bibit-bibit cinta antara pelakon Zed Zaidi dan Natalia hingga membawa mereka ke jinjang pelamin.

    Zed Zaidi atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil kelihatan berseri-seri pada majlis pernikahannya dengan Natalia Halimatun Mustafa Kamal yang berlangsung di Restoran Felda Villa, Kuala Lumpur pada 29 April lalu.

    Zed selamat diijabkabulkan oleh bapa pengantin perempuan, Mustafa Kamal Datuk Seri Hussein dengan sekali lafaz.

    Bicara Zed, hatinya terbuka untuk melamar Natalia yang lebih mesra disapa Nelly setelah pulang daripada mengerjakan umrah pada tahun 2009.

    "Kami berkenalan di Facebook sejak tiga tahun lalu. Pada asalnya, kami merupakan rakan biasa sahaja sehinggalah selepas saya pulang menunaikan umrah.

    "Perasaan itu datang dengan sendiri. Sememangnya dia wanita yang paling rapat dengan saya ketika itu dan tidak sangka rakan baik saya merupakan jodoh saya.

    Tambah Zed, Nelly ialah seorang wanita yang sentiasa memahami dirinya dan selalu ada bersamanya sewaktu susah dan senang. Dia sanggup menjadi pendengar setia ketika dirinya dilanda masalah.

    Suami

    Dalam majlis yang hanya dihadiri oleh ahli keluarga terdekat, Zed dan Nelly anggun menyarung busana serba putih rekaan Anizam Yusof. Hiasan pelamin dan hantaran pula dibuat khas oleh Dahlis Bridal dari Kota Bharu, Kelantan.


    ZED ZAIDI dan isterinya, Natalia atau Nelly merancang mempunyai sepasang cahaya mata.


    Walaupun berlangsung secara sederhana, majlis itu tetap meriah. Keceriaan juga jelas terpampang pada wajah Zed. Dia kelihatan tersenyum hingga ke akhir majlis.

    Pada hari tersebut, Nelly menerima mas kahwin sebanyak RM300 berserta wang hantaran berjumlah RM20,000.

    Dia juga menerima sebentuk cincin dan tujuh dulang hantaran yang terdiri daripada beg tangan Christian Dior, wangian Jeanne Lanvin, set barangan solek Chanel, sepasang kaca mata Prada, seutas jam tangan Guess, semangkuk manisan dan sirih junjung.

    Berbalas sembilan dulang daripada pihak perempuan ialah senaskhah al-Quran, sebuah pemain MP5, seutas jam tangan French Connection, kamera DSLR Canon, sepasang cermin mata Porche Design, sebuah laptop Toshiba, wangian Davidoff Champion, sirih junjung serta manisan.

    Adakah Nelly sudah bersedia menjadi isteri kepada seorang artis atau selebriti? Ini merupakan soalan wajib yang sering ditanya jika salah satu pasangan merupakan seseorang yang dikenali masyarakat.

    Bagi Nelly, 28, yang juga seorang ahli perniagaan, dia sudah lama bersedia dengan kemungkinan itu.

    "Saya telah bersedia sejak dari mula perkenalan kami.


    BERJAYA! Mungkin itu yang diungkapkan Zed selepas akad nikah.


    "Sebenarnya, saya tidak mahu ambil peduli sangat mengenai kontroversi mahupun gosip yang dikaitkan dengan Zed.

    "Saya beri kebebasan kepadanya dan memahami kariernya sebagai artis," tutur anak sulung daripada dua beradik ini.

    Mengenai kriteria yang ada pada diri Zed hingga dia tertarik dengan lelaki itu, bicara Nelly, Zed ialah seorang lelaki yang bijak yang matang dari segala aspek termasuk pertuturan, perwatakan dan pemikiran. Kata Nelly lagi, Zed ada visi yang jelas dalam hidup.

    "Apa yang ada pada diri Zed menepati kriteria lelaki yang saya idamkan selama ini. Tambahan pula, dia seorang lelaki romantik. Saya amat menyukainya," jelasnya.

    Kala diajukan soalan adakah dia ada menetapkan syarat atau batasan yang perlu diikuti sang suami, Nelly berkata perkara itu tidak perlu.

    Ini kerana sebagai suami, Zed sudah sedia maklum dengan status dan tanggungjawab barunya itu. Menurut Nelly, suami yang bertanggungjawab tidak akan membuat perkara yang boleh mengguris hati surinya.

    "Apabila sudah menjadi suami, kita sendiri tahu batasan kita dalam pergaulan. Kita juga tahu untuk menjauhi perkara yang akan membuatkan hati isteri terguris.

    "Kami juga sudah tahu tanggungjawab kami sebagai suami isteri. Itu adalah perkara asas dalam rumah tangga," ujar Zed yang meluahkan kata-kata romantis sambil mencium pipi isterinya.

    Kebiasaannya populariti seseorang artis dikatakan jatuh apabila mereka telah berkahwin.

    Namun, menurut Zed, walaupun perkara itu akan terus diperkatakan, baginya bukan bujang atau telah berkahwin yang akan menentukan populariti seseorang.

    "Ia mengenai tawaran berlakon yang sentiasa ada bagi seorang insan seni. Tidak kiralah sudah kahwin atau belum, itu bergantung pada rezeki masing-masing.

    "Mungkin selepas berkahwin, mana tahu rezeki saya bertambah. Jika tiada masalah atau kontroversi nescaya karier akan berterusan," tuturnya yang kini giat mempromosikan drama Fatimah Juling.


    DUA keluarga kini bersatu menjadi sebuah keluarga yang besar ekoran perkahwinan Zed dan Nelly.


    Anak

    "Saya tidak merancang keluarga kerana jika sudah tiba masanya menimang cahaya mata, kami terima," itulah kata-kata yang keluar daripada mulut Zed apabila berbicara mengenai kehadiran orang baru dalam hidup mereka kelak.

    Zed dan Nelly hanya berserah kepada Tuhan. Namun, jika boleh, tutur Zed, dia mahukan sepasang anak lelaki dan perempuan.

    "Namun, semuanya perlu tunggu sehingga 7 Mei iaitu tarikh resepsi saya berlangsung.

    "Selepas itu barulah kami akan fikirkan mengenai perancangan keluarga pula," jelas Zed yang akan mengadakan resepsi di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur.

    Namun, sesi berbulan madu terpaksa ditangguhkan kerana Zed mempunyai komitmen kerja yang tidak dapat dielakkan.

    Walaupun tertangguh, dia dan isteri sudah bersetuju untuk melancong ke Ireland.

    "Kami merancang mahu ke negara Eropah iaitu di Ireland. Ini kerana adik saya kini berada di sana. Dia tidak dapat hadir ke majlis perkahwinan kami di sini kerana belajar di Ireland.

    "Kerana itu, kami mahu ke sana untuk berjumpa dengannya sekali gus negara itu menjadi destinasi bulan madu kami," tuturnya.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Proton Persona pilih deejay

    Posted:

    Proton Persona pilih deejay

    Proton Persona pilih deejay

    Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
    saphilla.isa@kosmo.com


    DEEJAY Lin (kiri) tidak memiliki lesen memandu sehingga dia terpilih menjadi duta Persona sempena kempen Proton Persona-Sememangnya Lebih Sempurna.


    WALAUPUN takut untuk memandu kereta dan belum memiliki lesen memandu, Roslinda Abdul Majid, 36, atau dikenali dengan panggilan Deejay Lin menyahut cabaran untuk mengambil lesen memandu. Dia kini telah mempunyai lesen L.

    Semuanya disebabkan penyampai radio Suria FM itu telah dipilih menjadi duta kereta Proton Persona oleh syarikat Proton Edar Sdn. Bhd.

    "Sebelum ini, saya tiada lesen memandu kereta malah tidak pernah memandu kenderaan empat roda itu kerana takut.

    "Untuk pergi ke stesen radio tempat saya bekerja, saya akan menunggang motosikal atau menyuruh kawan-kawan hantar.

    "Tetapi selepas terpilih menjadi duta kereta Proton Persona, saya sahut cabaran untuk memperoleh lesen memandu kereta," katanya yang terpilih bersama dua lagi deejay radio iaitu Aanantha dan Jack Lim sebagai duta Proton Persona untuk kempen Proton Persona - Sememangnya Lebih Sempurna.

    Ketiga-tiga duta itu akan berperanan sebagai mentor dan berkongsi pengalaman hidup melalui kempen masing-masing.

    Sebagai ibu tunggal, Lin akan mengunjungi kediaman ibu-ibu tunggal dan berkongsi pengalaman menjadi ibu tunggal selama lima tahun.

    "Saya juga akan terlibat dengan bengkel Memperkasakan Diri pada 18 Jun depan khusus buat ibu-ibu tunggal," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran kempen itu di kafe Delicious, Marc Residence, Kuala Lumpur.

    Menjadi mentor kepada ibu-ibu tunggal yang terpilih, Lin akan menyuntik semangat mereka untuk terus maju dalam hidup dan jangan sekali-kali menyerah kalah.

    Lin juga akan merakamkan drama radio berkisar tentang kehidupannya yang bakal ke udara di Suria FM pada bulan Mei nanti di slot Pagi Bersama Halim & Zizi dan slot Petang Bersama Linda Onn.


    LIN bergambar dengan Pengurus Besar Pemasaran Proton Edar, Abdul Sidik Abdul Hamid (kiri) serta duta kereta Proton Persona, (dari kanan) Jack Lim dan Aanantha.


    Ditanyakan adakah dia tidak kisah mendedahkan kisah hidupnya kepada umum, Lin memberitahu, semuanya disebabkan dia ingin berkongsi pengalaman dengan ibu tunggal yang lain.

    Sementara itu, deejay Aanantha atau nama sebenarnya Anand Rajaram, 34, akan menyasarkan bengkel motivasi untuk golongan muda yang berumur tujuh hingga 18 tahun.

    Aanantha yang mengendalikan slot Pagi Ceria bersama deejay Uthaya untuk stesen THR Raaga pada hari Isnin hingga Jumaat itu juga akan memilih tiga peserta untuk muncul dalam klip video kumpulannya.

    "Saya akan memilih tiga orang peserta untuk merakamkan klip video untuk salah satu lagu dalam album saya," katanya yang mempunyai sebuah kumpulan muzik bersama abangnya, Ram yang dikenali sebagai Synergy.

    Berbeza pula dengan Jack Lim yang merupakan deejay bagi stesen My FM.

    Lim akan melakukan cabaran memandu selama 15 jam dari Perlis ke Johor dan mengajak beberapa individu untuk turut sama menyahut cabaran itu.

    Menurut Pengurus Besar, Bahagian Pemasaran Proton Edar, Sidik Abdul Hamid, kempen Proton Persona - Sememangnya Lebih Sempurna membolehkan syarikat pengedar kereta itu berkongsi pengalaman dengan rakyat Malaysia khususnya dalam memilih kereta yang sesuai dengan keperluan mereka.

    Semua aktiviti sepanjang kempen itu boleh diikuti menerusi laman web www.protonpersona.com. Kempen tersebut bermula April lalu hingga Ogos ini.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

    Posted: 01 May 2011 11:42 PM PDT

    Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


    Ayish Tersingkir dari Mentor 5

    Posted: 01 May 2011 08:15 PM PDT

    Budiey nak ucapkan tahniah buat Ratnah dan Shiha yang berjaya melangkah ke Peringkat Separuh Akhir. Untuk Ayish yang tersingkir, jangan putus asa ya. Teruskan usaha untuk mempertajamkan lagi vokal anda.

    SHAH ALAM: Protege Ayish atau nama sebenarnya Muhammad Faris Mohamed Razali, 21, tersingkir pada konsert Mentor musim kelima, yang disiarkan secara langsung dari Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), di sini, malam tadi.

    Ayish Mentor 5

    Ayish Mentor 5

    Ayish yang dididik di bawah mentornya Noh Hujan itu terpaksa akur apabila dia gagal mengumpul markahnya sepanjang empat minggu konsert diadakan dan hanya mampu memperoleh markah keseluruhan sebanyak 208 sekaligus membuatkan dia gagal mara ke peringkat separuh akhir. Peserta dari Shah Alam itu menjadi peserta pertama dalam kumpulan A, tewas kepada protege Datuk Sharifah Aini, Nurshiha Mohd Zikir, 24, yang memperoleh markah keseluruhan sebanyak 252 dan protege Afdlin Shauki, Ratnah Awal, 26, pula mendapat markah sebanyak 215.

    Menurut Ayish, dia mengakui persembahannya pada minggu-minggu sebelum ini terlalu banyak kekurangan sehingga mengganggu pemarkahan yang diterima.

    "Saya telah cuba melakukan yang terbaik pada persembahan malam tadi dan akur dengan keputusan yang diterima. Bagaimanapun, perjalanan muzik saya tidak akan terhenti begitu sahaja, katanya yang membawakan lagu daripada Nidji, Laskar Pelangi dan Nakal daripada kumpulan Gigi.

    Dalam pada itu, Datuk Ramli MS, selaku juri tetap memuji Ayish yang mempunyai banyak peningkatan dalam persembahannya dan meminta Ayish mengambil kelas vokal jika ingin menjadi seorang penyanyi profesional.

    Sementara itu, Noh pula berkata, dia sentiasa menerima Ayish dengan tangan terbuka jika protegenya itu ingin meminta bantuan untuk meneruskan karier dalam bidang nyanyian.

    "Saya tak kisah kalau dia (Ayish) mahu mendapat bantuan kami, tapi terpulanglah pada dia. Cuma, saya bangga dengannya kerana walaupun disingkir, sekurang-kurangnya Ayish meninggalkan memori Mentor 5 dengan persembahan terakhirnya yang terbaik," tuturnya.

    Sistem pemarkahan terbahagi kepada tiga iaitu 50 peratus daripada juri profesional, 30 peratus undian khidmat pesanan ringkas (SMS) dan 20 peratus lagi daripada juri awam.

    Pada malam itu, penyanyi rap Joe Flizzow bertindak sebagai juri undangan. via Mstar Online

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Video Persembahan Pertama Protege di Showcase Mentor 5
  • Salma Dapat Pujian Melambung di Konsert Mentor 5
  • Siapa Mentor & Protege Untuk Realiti TV Mentor Musim Ke-3?
  • Alif Tersingkir Kerana Penyebaran Gambar Kekasih di Internet?
  • Gambar Ziana Zain & Mohd di Rakaman Mentor Raya
  • Nieyl Mentor Perlu Masuk Sekolah Balik?
  • Gambar Mentor & Protege di Rakaman Mentor Raya 2010
  • Ujibakat Mentor Bersama Awie
  • Gambar Peserta Mentor di Konsert Mentor Kumpulan A
  • Simon Tersingkir Dari One In A Million
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Gambar Zed Zaidi & Nelly Nathalia Nikah

    Posted: 01 May 2011 08:02 PM PDT

    PELAKON Zed Zaidi, 31, atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil telah pun menamatkan zaman bujangnya dengan Natalia Mustafa Kamal, 28, pada 29 April lalu. Majlis akad nikah telah diadakan di Restoran Felda Villa, di Kuala Lumpur dengan tetamu terdiri keluarga terdekat kedua-dua belah pihak.

    Kedua-dua pasangan kemudiannya akan diraikan dalam satu majlis resepsi pada 7 Mei di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur dengan tema moden tradisional.

    Zed Zaidi Nikah

    Bercerita tentang detik perkenalannya dengan wanita tersebut yang juga ahli perniagaan, Zed memberitahu mereka bermula sebagai rakan Facebook sehinggalah kemudian bertukar menjadi rakan perniagaan sebelum hadirnya bibit-bibit cinta.

    Seronok betul tengok gambar perkahwinan Zed Zaidi dengan Nelly Nathalia, yang bujang pun terus tiba-tiba semangat nak kumpul duit nak kahwin sebab tergambar kegembiraan Zed Zaidi dalam majlis pernikahan beliau ni. Perwatakan Zed Zaidi yang ceria dan gila-gila mungkin membuatkan beliau mampu untuk cover perasaan nervous walaupun dalam saat hendak akad nikah. Lihat saja reaksi Zed Zaidi yang tergelak dan tersenyum dalam gambar pernikahan Zed Zaidi ini.

    Namun setelah selesai majlis akad nikah, reaksi spontan Zed Zaidi menggenggam tangan tanda gembira dan puas hati kerana telah selesai segalanya. Kami ucapkan selamat pengantin baru buat pasangan Zed Zaidi dan Nelly Nathalia yang berkahwin pada 29 April lalu, semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. Warna putih menjadi pilihan Zed Zaidi dan Natalia, nampak cantik sangat pakaian yang dipakai oleh mereka. Tahniah buat perekanya.

    Zed Zaidi dan Nelly Nathalia sama cantik sama padan bagai pinang dibelah dua. Perkenalan antara Zed Zaidi dan Nelly Nathalia di facebook akhirnya sampai ke jinjing pelamin. Anda dah jumpa jodoh di facebook? Layan gambar sekitar majlis pernikahan Zed Zaidi dan Nelly Nathalia.

    Zed Zaidi Nikah

    Zed Zaidi Nikah

    Zed Zaidi Nikah

    Zed Zaidi Nikah

    Zed Zaidi Nikah

    Zed Zaidi Nikah

    Zed Zaidi Nikah

    Zed Zaidi Nikah

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Fesyen Syamsul Yusof & Zed Zaidi di Karpet Merah FFM23
  • Gambar Ning Baizura Nikah
  • Gambar Hantaran & Dekorasi Akad Nikah Siti Sarah & Shuib
  • Gaya Zed Zaidi di Anugerah Bintang Popular 2009
  • Gambar Majlis Akad Nikah Zaffrina Penyampai Suria FM
  • Gambar Perkahwinan Diraja Zara Salim Davidson
  • Profile Ahmad Nazib Bin Zaidi (NAZIB) Calon Pelajar AF 6
  • Kuza, Zila Bakarin, Sabri Yunus, Suhaimi Kaswan Dalam Drama Iradat
  • Rabbani, Ikram Dinzly, Zek Zaidi Di Kesyukuran Dalam Kemeriahan Ramadan Al-Mubarak
  • Sekitar Ujibakat OIAM di Kota Kinabalu, Sabah
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Zon Artis

    Posted: 01 May 2011 11:13 PM PDT

    Zon Artis


    Isteri Zul 2 By 2, Isma AF7 Keguguran

    Posted: 01 May 2011 12:17 PM PDT

    ISMA AF7 KEGUGURAN

    Nampaknya belum rezeki Zul 2 by 2 dan isterinya, Isma AF7 untuk menimang cahaya mata ke-6 kerana Isma dilaporkan mengalami keguguran semasa kandungannya dalam usia lebih 2 bulan.

    Seperti yang dilaporkan di portal Murai, Isma mengalami pendarahan dengan banyak sekali secara tiba-tiba pada pagi Sabtu, 30 April lalu. Zul yang cemas melihat keadaan Isma ketika itu terus bergegas membawa Isma ke hospital.

    Apabila pemeriksaan dibuat, doktor mengesahkan yang kandungan Isma telah tiada dan dipercayai telah keguguran. Namun apakah punca yang menyebabkan Isma keguguran tidak pula diketahui.

    Kami pasti apa yang berlaku ini sangat menyedihkan Zul dan Isma. Kami harap Zul dan Isma tabah menghadapinya dan redha dengan apa yang berlaku. InsyaAllah kalau ada rezeki, dapat la anda menerima kehadiran cahaya mata ke-6 nanti.

    + Encik One

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    (Gambar) Zahiril & Shera Selamat Bertunang, Nikah 20 November Nanti

    Posted: 01 May 2011 06:50 AM PDT

    GAMBAR PERTUNANGAN ZAHIRIL DAN SHERA

    Tahniah kami ucapkan kepada Zahiril Adzim dan Shera Aiyob kerana sudah selamat mengikat tali pertunangan pada pagi tadi. Mereka akan melangsungkan pernikahan pada 20 November nanti.

    Dalam majlis pertunangan tersebut, Zahiril memberi tujuh dulang hantaran dengan tema warna hijau manakala Shera membalas dengan 11 dulang hantaran berwarna merah jambu.

    Lagi gambar kat bawah ni.

    GAMBAR PERTUNANGAN ZAHIRIL DAN SHERA
    This photo via @ninimohd

    GAMBAR PERTUNANGAN ZAHIRIL DAN SHERA
    This photo via @NadyaZaini

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan