Ahad, 24 April 2011

Edisi Hiburan

Edisi Hiburan


borak kosong

Posted: 24 Apr 2011 09:20 PM PDT

borak kosong


Ini dia lelaki tulen yang boleh mengandung

Posted: 24 Apr 2011 09:00 PM PDT

Kaum wanita nampaknya tidak boleh lagi mengatakan sebagai satu-satunya yang boleh melahirkan anak. Di Manhattan, New York, seorang lelaki tulen bernama Lee Mingwei sedang menanti kelahiran bayi yang sedang dikandungnya

Itulah hasil kerja sebuah pasukan di GenoChoice, Inc. yang memang berniaga di bidang rekaan genetika. Kelmarin, USA Today online memilih web http://www.malepregnancy.com yang memuat berita kehamilan Lee tersebut sebagai salah satu web terpanas.

 Ketika diakses, web itu memang memamparkan segala sesuatu berkaitan dengan kehamilan Lee , dari wawancara, teknik kehamilan, siaran langsung dan rakaman video aktiviti  Lee sehari-hari, hingga rakaman pemeriksaan ultrasonografi (USG)  bayi.

 Kehamilan itu  membuat tubuh dan rongga perut Lee seperti tubuh dan kandungan wanita. Pertama, Lee diberi terapi pil hormon wanita. Ini untuk menyiapkan tubuh Lee sehingga boleh menerima proses kehamilan. Kemudian, dengan proses bayi tabung sel sperma dan sel telur dipertemukan di lab embrio dan plasenta ditanam di dinding rongga selaput rongga perut.

 Ini mirip dengan kes hamil di luar kandungan yang sering dialami wanita. Di sinilah bahayanya kehamilan pada lelaki Sebab, boleh terjadi perdarahan hebat kalau selaput itu robek. Setelah embrio berhasil ditanam dan hidup, mulailah proses kehamilan. Lee tidak lagi mendapat terapi hormon, kerana proses kehamilan itu sendiri boleh mengatur mekanisme hormonalnya sendiri.

 Embrio merangsang tubuh Lee untuk mengeluarkan hormon-hormon yang diperlukan untuk pertumbuhannya. Dalam proses kehamilan Lee, tdokter sangat puas kerana ternyata pertumbuhan janinnya normal.

 Itu boleh dilihat dari berbagai pemeriksaan, baik terhadap Lee mahupun janinnya, seperti monitoring jantung, sampling cairan ketuban, dan ultrasonografi (USG). Perut Lee pun terus membesar. Yang paling kritikal nanti adalah persalinan. Tidak disebutkan bila persalinan itu akan dilakukan.


 Persalinan melalui bedah caesar ini harus mengangkat bayi dan ari-arinya. Yang bahaya adalah melepas ari-ari yang sudah lengket menyatu dengan dinding selaput perut. Perdarahan hebat boleh terjadi. Belum lagi pengaruhnya terhadap organ-organ penghuni rongga perut yang lain.

 Untuk keperluan ini, sebuah pasukan doktor ahli bedah sudah disiapkan. Mereka sudah berpengalaman menangani kes-kes kehamilan di luar kandungan. Dalam sebuah wawancara dengan majalah PaperVeins, Lee yang tinggal di apartemen di Manhattan, NY, mengaku menikmati kehamilannya.

 "Tidak ada yang lebih alami dan indah dibandingkan melahirkan anak. Ini yang selalu saya inginkan," kata Lee yang menyedari risiko yang harus dihadapinya. Lee yang seniman itu juga sedar, kehamilannya ini boleh mengubah banyak hal di dunia, terutama berkaitan dengan sosial.

 "Mengapa lelaki tidak boleh mengandung seperti wanita? Mengapa lelaki  tidak boleh merasakan beban yang selama ini hanya dirasakan wanita? Mengapa lelaki tidak boleh menikmati keindahan dan kegembiraan yang dirasakan wanita hamil? Sekarang menurut saya, sebagaimana wanita, punya lebih banyak pilihan, lebih banyak kemungkinan, lebih banyak peranan dibandingkan yang selama ini," paparnya.

 Lee sadar, selama ini idea tentang kehamilan lelaki hanya jadi bahan lawak Misalnya, dalam filem komedi yang dibintangi Arnold Schwarzenegger. Juga, dalam salah satu episode The Cosby Show, ketika semua pemeran lelaki di filem itu ingin hamil. Juga, cerita tentang kaum lelaki yang berdandan seperti wanita hanya untuk ditertawakan.

 Menurut Lee, lawak semacam itu didasarkan pada absurditas tentang kehidupan yang  maskulin. "Sekarang, ketika seorang lelaki benar-benar hamil, tidak ada lagi yang tertawa," katanya.

 Lee juga menegaskan, meskipun hamil, dia sepenuhnya lelaki normal, bukan lantas menjadi pondan. "Saya tetap lelaki, baik secara biologi mahupun anatomi. Tidak seperti sebagian lelaki yang ingin tampil seperti wanita, saya tidak merasa seperti itu, dan tidak pernah katanya.

Ada Adiwira lindungi pelacur daripada pembunuh bersiri

Posted: 24 Apr 2011 08:30 PM PDT

NEW YORK - Beberapa orang yang memakai pelbagai kostum yang menunjukkan mereka adiwira mengiklankan perkhidmatan di laman Criagslist di Internet untuk melindungi pelacur daripada dibunuh oleh pembunuh bersiri di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Kumpulan adiwira itu yang menggelarkan diri sebagai Inisiatif New York (NYI) menganggap diri mereka mahir dalam seni mempertahankan diri.

Tawaran itu dibuat selepas satu siri pembunuhan pelacur bermula pada Disember lalu dengan kehilangan Shannan Gibert berusia 24 tahun.

Sehingga kini, mayatnya masih belum ditemui tetapi 10 mayat pelacur lain telah ditemui termasuk Maureen Brainard-Barnes, 25, Melissa Barthelemy, 24, dan Amber Lynn Costello, 27.

Sebahagian mayat yang ditemui itu dibuang di belukar di pantai selatan Long Island, New York. Semua mayat dijerut dan dimasukkan ke dalam guni.

Kumpulan adiwira itu akan memakai kostum seperti watak wira super dalam komik dan filem. Antara anggota kumpulan tersebut ialah Shade dan Zero. - Agensi

saya petik dari kosmo online

Lelaki tinggal dalam pembentung banjir

Posted: 24 Apr 2011 07:00 PM PDT

Kesian lelaki ini..
saya petik dari kosmo online


BEIJING - Seorang lelaki tinggal di dalam pembentung banjir di Haikou, selatan China, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Lelaki itu, Lao Li memasang lantai papan, pintu dan kusyen dalam pembentung yang sepanjang 1.82 meter.

Bagaimanapun, lelaki itu yang berusia 30 tahun dan masih bujang diusir dari pembentung tersebut.

Seorang pegawai berkata: "Dia akan diberikan sebuah rumah. Kami tidak boleh membenarkan penduduk tinggal di dalam pembentung ." - Agensi

Belasah dan tikam isteri kerana kejutkan untuk solat subuh

Posted: 24 Apr 2011 06:25 PM PDT

Apa punya jenis manusia,isteri bangunkan untuk solat
pun dibelasah...
saya petik dari my Metro

AMPANG: Seorang isteri kini terlantar dalam keadaan koma dan bertarung nyawa di hospital akibat dibelasah serta ditikam suaminya yang naik hantu selepas wanita itu menyuruhnya menunaikan solat Subuh.

Kejadian berlaku di rumah pasangan berusia 30-an terbabit di Pandan Indah Commercial Park, di sini, kira-kira jam 6 pagi semalam dan mangsa yang kehilangan banyak darah akibat cedera di perut kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila suami mangsa yang tidur berang selepas dikejutkan isterinya dan disuruh mendirikan solat Subuh.

"Tindakan mangsa menyebabkan suaminya berang sebelum berlaku pertengkaran hampir 10 minit. Suaminya yang hilang pertimbangan membelasah mangsa lebih 30 minit sebelum mengarahkan mangsa jangan menyuruhnya bersolat.

"Biarpun dibelasah dan diugut demikian rupa, mangsa masih meminta supaya suaminya berubah selain menunaikan solat," katanya.

Menurutnya, keengganan mangsa mematuhi arahannya menyebabkan suaminya bertindak lebih agresif dengan mengambil pisau dan menikam perut wanita itu.

"Mangsa terjatuh sebaik ditikam dan keadaan itu menyebabkan suaminya panik, apatah lagi selepas melihat isterinya berlumuran darah serta meraung kesakitan," katanya.

Sumber itu berkata, bunyi bising akibat pertengkaran dan serangan suspek ke atas mangsa menarik perhatian jiran mereka, seorang lelaki berusia lewat 20-an yang bergegas ke rumah pasangan itu.

"Sebaik masuk ke rumah berkenaan yang pintunya tidak berkunci, jiran itu melihat mangsa terbaring dalam keadaan berlumuran darah manakala suaminya berdiri sambil memegang pisau.

"Terkejut dengan kehadiran jirannya, suspek segera melarikan manakala mangsa dibawa jirannya itu ke hospital dengan bantuan beberapa jiran lain," katanya.

Difahamkan, sehingga petang semalam keadaan mangsa dilaporkan kritikal manakala suaminya yang menghilangkan diri kini diburu polis.

Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan dan siasatan lanjut dilakukan.

Hidayah Datang Ketika Myrto Menghadiri Pemakaman Teman

Posted: 24 Apr 2011 05:00 PM PDT

REPUBLIKA.CO.ID, "Pertanyaan itu saling mengganggu dalam fikiranku. Apakah ini akan membuatku menjadi seorang Muslim? Apa arti berislam setelah semua? Begitu baguskah menjadi seorang Muslim? Dan apa yang terjadi setelah itu? Bagaimana jika aku menyesal?" ujar Myrtho, menceritakan apa yang berkecamuk dalam benaknya beberapa minit menjelang bersyahadah.

Bagi Myrto — ia menolak menyebutkan nama belakangnya — menemukan agama bukan terjadi dalam semalam. "Aku perlu waktu hampir sembilan tahun untuk percaya bahawa sebenarnya ada Tuhan dan memilih Islam sebagai cara untuk menyembah Dia," katanya.

Myrto memiliki kehidupan yang sangat keras. Ia mempunyai pengalaman traumatis peribadi yang membuatnya kerap tertekan. Lari pada agama seperti yang disarankan banyak orang padanya? Nonsense. "Aku hampir sepenuhnya menolak kehadiran Tuhan atau apapun namanya dalam hidupku," katanya.

Hingga suatu hari, ia menghadiri pemakaman temannya. Pendeta di akhir ceramahnya berkata, "Istirahatlah dengan tenang, dan abaikan semua dosa."

"Meskipun aku benar-benar tidak puas oleh perilaku agamawan di Yunani dan masih terngiang-ngiang kata-kata pendeta agama di pemakaman, aku memutuskan untuk mulai membaca tentang agama," katanya.

Ia mulai meneliti agama Kristian dan terutama Dogma Ortodoks, juga Yudaisme, dan Buddha sebelum akhirnya Islam. "Aku mulai secara bertahap percaya pada Tuhan, imanku pada Tuhan menjadi kuat seiring waktu, walau aku belum memilih, akan memuja Tuhan dengan agama apa," katanya.

Ketika makin dalam belajar, banyak pertanyaannya yang jawabannya ada dalam ajaran Islam. "Islam berarti perdamaian dan Muslim berarti orang yang menawarkan dirinya kepada Allah saja, tanpa penyesalan atau keuntungan peribadi," ujarnya.

Ia juga menemukan anggapan publik Yunani tentang beberapa simbol Islam, ditafsirkan secara salah. Misalnya saja, kerana kirabnya menggunakan bahasa Arab, maka hanya ditujukan untuk orang Arab. Atau simbol bulan sabit yang diartikan sebagai simbol mandi darah dan balas dendam. "Bulan sabit merupakan peringatan bahawa orang Muslim menghitung waktu berdasarkan bulan, bukan matahari," ujarnya.

Keinginannya berislam semakin mantap ketika ia meneruskan kajian ke Inggris. Sumber-sumber mempelajari Islam banyak dijumpai di negara ini. "Aku bertemu banyak Muslim, membaca lebih beragam literatur, menonton filem dokumenteri, menghadiri ceramah Islam, pergi ke muzium Islam, dan menghadiri kelas Islam," katanya.

Maka bulat hati, ia bersyahadat, namun dengan syarat. "Aku memutuskan untuk memulai hidup sebagai seorang Muslim untuk jangka waktu tertentu, untuk melihat apa  apakah itu benar-benar begitu sulit. Seperti yang dinyatakan dalam Quran, lelaki dan wanita diciptakan sama-sama memiliki kehendak bebas untuk mereka sendiri," katanya.

Apa ertinya hidup sebagai seorang Muslim? Apakah harus mengenakan abaya dan niqaab? Haruskah berdoa 10 kali sehari? Bagaimana dengan puasa ketat selama bulan Ramadhan? Terus, tinggal di rumah dan memiliki banyak anak? Menghindari segala macam pengalaman yang menyenangkan kalau-kalau Anda melakukan sesuatu yang terlarang? Pertanyaan itu terus berputar.

Hingga akhirnya ia menemukan: Islam bukanlah sistem yang ketat aturan atau semacam penjara. "Islam menuntun untuk melakukan perbuatan baik setiap hari, berusaha untuk menghindari tindakan buruk, berdoa sebanyak yang anda boleh, puasa sebanyak yang anda boleh, menunjukkan cinta dan kasih sayang, selalu berjuang untuk memperbaiki diri sendiri, maju dan berkembang dalam pengetahuan hari demi hari, cuba melakukan yang  terbaik setiap hari, hanya inilah yang diperlukan untuk menjadi seorang Muslim," katanya.

Ia memperbaharui syahadahnya. Kini, Myrto telah kembali ke Yunani dan menikah dengan seorang Muslim Inggris. "Aku menyadari bahawa saya boleh hidup sebagai seorang Muslim, aku hanya mengubah cara dan frekuensi doa, berhenti makan daging babi atau minum alkohol, dan kini aku memakai jilbab. Itu saja."

Cat attacks babysitter

Posted: 24 Apr 2011 11:01 AM PDT


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Setelah 18 Tahun, Perempuan Ini Baru Melaporkan Pemerkosaan yang Terjadi Pada Dirinya

Posted: 24 Apr 2011 10:01 AM PDT

Perempuan ini diperkosa dua kali oleh pak cik nya ketika berusia 13 tahun. Kini setelah dirinya berusia 31 tahun, mangsa baru berani melaporkan perbuatan pk ciknya tersebut kepada pihak berkuasa.

 Awalnya, keputusannya untuk melaporkan perbuatan jahat pak ciknya tersebut mendapat tentangan dari pihak keluarganya sendiri, termasuk ayahnya. Namun setelah 18 tahun, dirinya pun memberanikan diri untuk melapor ke polis.
gambar hiasan

Mangsa mengaku dirinya diperkosa ketika pak cik berusia 29 tahun. Ketika itu dirinya menumpang hidup dengan keluarganya yang juga tinggal bersama isterinya.

 "Saya menceritakan (pemerkosaan) itu ke mak cik saya, namun dirinya menerima alasan dari suaminya dan tidak mengambil tindakan apapun," menurut korban seperti dikutip The Star.

 Dirinya juga mengatakan bahawa ayahnya juga tidak mengambil tindakan pak ciknya itu. "Ayah mengetahui insiden itu, tetap tidak melakukan apapun juga. Dia hanya mengirim saya tinggal bersama saudara yang lain," terangnya.

 Korban juga mengaku dipaksa untuk menjalani konseling dan pengobatan medikal. Akibat trauma, pernikahannya pun hancur kerana dirinya tidak bioleh melupakan insiden yang dialaminya.

Kambing ketagih minum kopi sampai boleh minum 3 atau 5 gelas sehari

Posted: 24 Apr 2011 09:01 AM PDT

Manusia suka minum kopi sudah sangat biasa, namun bagaimana jika kambing ketagih minum kopi.

Dan kerana ketagihan  kambing betina yang diberi nama Lucy itu biasa menghabiskan tiga sampai lima gelas kopi hitam sehari.

 Sang pemilik pun enggan menjual kambing kesayanganya meski dengan harga tinggi. Dia berjanji memelihara hingga mati. Lucy hanya memerlukkan beberapa detik saja untuk meminum segelas kopi.

 Jangan salah sangka Lucy adalah seekor kambing betina berusia 6 tahun yang dipelihara oleh Ibu Karim di sebuah kandang di Kampung Jawa, Denpasar.

 Menurut Karim, Ahad (24/4/2011), Lucy sudah biasa meminum kopi sejak kecil. Kesukaan Lucy meminum kopi dimulai sejak sering mendekati orang yang sedang asyik minum kopi.

 Kerana sering didekati, orang pun memberinya kopi yang masih tersisa di gelas. Kebiasannya itu masih dilakukannya sampai ketika ini.

 Tak hairan jika tidak disajikan kopi, Lucy akan berteriak seperti kambing kelaparan.

 Kegemaran Lucy yang cukup unik ini membuat Karim bersama keluarganya terhibur. Mereka enggan menjual kambing kesayanganya meski pernah ditawar dengan harga tinggi.

 Selain kopi, Lucy juga gemar memakan makanan yang biasa disantap manusia, seperti kerop0k, nasi, dan ais. Karim dengan ikhlas memberinya makanan tersebut, seperti anaknya sendiri.

Hebat...melukis dengan menggunakan garam

Posted: 24 Apr 2011 08:00 AM PDT

Percayakah anda jika gambar diatas terbuat dari garam yg di taburkan di atas meja lalu, dengan jemari tangan dan tusuk gigi terbentuklah lukisan tersebut, menurut si pelukis dia melakukan hal tersebut di restoran ketika lama berbaris.


Great Elephant Poo Poo Paper Co., perusahaan pembuat kertas dari kotoran gajah

Posted: 24 Apr 2011 07:40 AM PDT

Pengusaha Michael Flancman mendirikan Great Elephant Poo Poo Paper Co. sebuah perusahaan yang unik terletak di Thailand yang mengkhususkan diri dalam mengubah kotoran gajah menjadi barang kertas dan alat tulis.
Flancman mengatakan bahawa gagasan supaya kotoran menjadi kertas mungkin terdengar jelek, dalam kenyataannya, proses ini cukup sederhana dan bersih.untuk lebih jelas proses pembuatannya lihat videonya.


Panda + Gajah

Posted: 24 Apr 2011 06:00 AM PDT








hanyalah gajah yang dicat menyerupai dengan warna Panda di sebuah parade di Thailand, unik bukan


Bila pisang di ukir

Posted: 24 Apr 2011 05:00 AM PDT

Mengukir batu itu biasa, Mengukir kayu pun biasa.Tapi kalau mengukir pisang? Itu baru luar biasa. Seni mengukir pisang juga memerlukan keahlian dan ketelitian tinggi, kan semua orang juga tahu, kalau pisang itu lembek. Mari kita lihat hasil bila pisang diukir.




sumber : sekadar-tahu.blogspot.com

Akibat daripada kebodohan

Posted: 24 Apr 2011 04:00 AM PDT


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Siapa sangka wanita secantik ini pemimpin sebuah kumpulan hacker di China

Posted: 24 Apr 2011 03:56 AM PDT

Sejak Julai 2008, diperkirakan terdapat 4 juta orang hacker yang bergabung dalam berbagai komuniti hacker. Salah satunya adalah kelompok hacker khusus wanita yang menamakan diri Cn Girl Security Team. Kelompok hacker ini dipimpin oleh gadis kelahiran Hunan, 6 September 1989 bernama Xiao Tian.


Mungkin kita akan membayangkan bahawa tipikal seorang hacker adalah remaja yang meningkat dewasa, dengan penampilan seadanya atau bahkan kalau tidak dikatakan buruk rupa, dengan kacamata tebal, perokok berat, rambut terpacak tak terurus dan jarang mandi kerana menghabiskan sebahagian besar hidupnya di depan komputer.


Ternyata tidak begitu dengan Xiao Tian. Walaupun menyebutkan dia sering berhibur dan sesekali merokok, tetapi penampilannya sangat lain. Sepintas, melihat penampilannya, Anda mungkin tak akan menyangka bahawa dia merupakan pimpinan dari kelompok hacker yang anggotanya mencapai lebih dari 2200 orang hacker wanita.

Xiao Tian menyebutkan, dia membuat kelompok tersebut kerana dia merasa bahawa perlu ada tempat bagi gadis remaja sepertinya, yang merasa tersingkirkan dari dunia hacker yang dikuasai oleh hacker lelaki yang menganggap bahawa hacker wanita tidak memiliki skill yang cukup.

Perlahan tapi pasti, Xiao Tian dan kelompok hackernya mulai menembusi dominasi lelaki di dunia hacking. Mereka mengincar status selebriti yang disandang oleh para hacker di China sekaligus membuka peluang "karier" yang menggiurkan yang tersedia bagi hacker yang memiliki reputasi tinggi.

Anai-anai Berhasil “Memakan” Jutaan Rupee di Bank India

Posted: 24 Apr 2011 02:35 AM PDT

Sekumpulan anai-anai telah memakan dokumen berharga dalam catatan nilai mata wang hingga 10 juta rupee (222 ribu dolar) yang disimpan di bilik simpanan wang bank yang terbuat dari besi, polis di India utara mengatakan Jumaat ini (22/4).

Seorang manager bank secara tidak sengaja menemukan keosakan tersebut ketika ia membuka bilik penyimpan dokumen yang terbuat dari besi di sebuah bangunan bank lama pada hari Rabu lalu, petugas polis Navneet Rana mengatakan kepada The Associated Press.

"Insiden ini masih dalam tahap penyelidikan bagaimana pasukan anai-anai boleh menyerang bundel catatan mata wang berharga yang diletakkan di ruangan besi," katanya menegaskan. Catatan nilai wang seharga jutaan Rupee itu diletakkan di bilik simpanan pada bulan Januari lalu.

Anai-anai juga dilaporkan telah merosak perabot dan dokumen bank pada masa lalu.

Polis telah mendaftarkan kes ini sebagai akibat tindakan kelalaian pejabat bank di Barabanki, sebuah kota terletak 30 kilometer barat daya Lucknow, Uttar Pradesh di ibukota negara. Di India, polis biasanya mendaftarkan kes terlebih dahulu sebelum membuka penyelidikan.

Sumber :http://www.eramuslim.com/

WoW ! Tulang Bahu Bergeser 130 Kali Kerana Tulangnya Terlalu Lemah

Posted: 24 Apr 2011 01:40 AM PDT

Sendi yang bergeser tentu sangat menyusahkan apalagi jika terjadi pada sambungan tulang bahu. Seorang ibu muda mengalaminya bukan hanya sekali dua kali, melainkan 150 kali hanya dalam 5 tahun terakhir akibat kelainan otot bahu.

Lianne, ibu muda dari Inggris berusia 26 tahun hidup dengan kelainan otot bahu yang membuatnya harus keluar masuk Unit Rawatan kecemasan. Sudah 80 kali masuk hospital dengan keluhan yang sama yakni pergeseran sendi di sekitar tulang bahu.

Setiap kali masuk hospital para dokteor dan jururawat perlu waktu berjam-jam untuk membetulkan sendi yang bergeser. Kadang-kadang jika tidak terlalu parah, Lianne boleh membetulkannya sendiri meski rasanya sakit dan membuatnya sangat menderita.

Otot bahu Lianne sangat lemah sehingga tidak mampu menahan posisi tulang dan sendi saat dipakai untuk beraktivitas sehari-hari. Misalnya untuk mengangkat anaknya, Thomas ke tempat tidur atau memindahkan sesuatu yang tidak terlalu berat sekalipun.

"Saya sangat menderita kerananya. Saya tidak boleh bermain-main dengan Thomas lagi dan sekarang Thomas saya serahkan pada ayah dan ibu untuk dijaga," ungkap Lianne seperti dikutip dari Dailymail, Ahad (23//4/2011).

Lianne mengalami pergeseran sendi pertama kali tahun 2006, saat masih menjadi pramugari. Kerana keadaannya terus memburuk, dia berhenti dari pekerjaan yang telah dibuat selama 7 tahun dan sekarang menjadi petugas kamera (CCTV) di Port Vale Football Club.

Sejak ketika itu, dia sudah menjalani 2 kali pembedahan di University Hospital of North Staffordshire. Menurut doktor yang menangani, otot bahunya terlalu lemah sehingga kedua pembedahan tersebut gagal mengatasi keadaan Lianne yang selalu saja terlepas ketika mengangkat sesuatu.

Bahkan ketika dokter menyarankannya untuk selalu menggunakan penahan yang bentuknya mirip korset, pergeseran sendi terus saja terjadi dan masih sangat menyakitkan. Penahan tersebut hanya membuatnya tidak nyaman kerana harus selalu dipakai siang dan malam.

Hingga kini dokter belum berhasil menyimpulkan faktor apa yang menyebabkan bahu Lianne begitu lemah. Namun untuk pemeriksaan lebih lanjut, Lianne kini dirujuk ke salah satu hospital bedah tulang paling tersohor di London yakni Harley Street.

Ibunya, Elaine yang berusia 53 tahun sangat berharap doktor-doktor di hospital t ini mampu menemukan jalan keluar untuk mengatasi keadaan anaknya.

"Bahu Lianne boleh bergeser 13 kali dalam seminggu dan dia sangat menderita. Kru ambulans dan pihak hospital selama ini bekerja dengan sangat baik, tapi kami berharap ada hospital yang boleh benar-beanr mengubah hidupnya," ungkap Elaine.
__________________

Wow...Bekas Presiden Tunisia Beli Bintang Di Angkasa

Posted: 24 Apr 2011 12:30 AM PDT

Bekas PresidenTunisia Ben Ali memang selalu membuat heboh dan kali ini, nama Ben Ali kembali menjadi perhatian di mana dirinya dilaporkan membeli sebuah bintang di langit atas namanya!

Radio FM Express melaporkan bahawa pihak penyelidikan menemukan adanya sebuah sijil dari sebuah lembaga ruang angkasa Russia yang mengatakan bahawa bekas Presiden Zine El Abidine Ben Ali adalah pemilik tunggal sebuah bintang dalam konstelasi bintang Virgo.

Sijil kepemilikan bintang tersebut, di mana Express FM (Radio Tunisia lokal) memiliki salinannya, memberikan serta menjelaskan koordinat dari bintang milik Ben Ali di konstelasi bintang di angkasa.

Sijil, yang dikeluarkan oleh "The International Star Catalogue Space-Earth Ground" di Moscow, ditawarkan oleh Mohamed Mouldi yang berhasil meyakinkan bekas presiden untuk memiliki bintang atas namanya yang bintang tersebut akan bersinar setiap malam.

Dilaporkan juga bahwa pendaftaran nama bintang "Zine El Abidine Ben Ali" dilakukan pada 2 Februari 2009 dalam sebuah buku yang bernama The International Star Catalogue Space-Earth Ground.

Sijil ditemukan oleh Komisi Nasional pencari fakta kes penggelapan dan rasuahi Ben Ali di salah satu laci pejabat presiden yang digulingkan itu.

Ini Dia Bayi Paling Prematur Di Dunia

Posted: 23 Apr 2011 11:45 PM PDT

BERLIN - Seorang wanita melahirkan seorang bayi hanya 21minggu dan lima hari setelah mengandungnya. Hal tersebut membuatnya melahirkan seorang bayi paling prematur di dunia.

Ketika Frieda, nama bayi tersebut, lahir pada tanggal 7 November, dia memiliki ukuran panjang 28 cm dan berat 460 gram. Demikian seperti yang dipetik dari Physorg, Ahad (24/4/2011).

"Sampai ketika ini, kami belum menemukan risiko yang membahayakan bagi bayi tersebut. Bayi tersebut boleh membesar seperti anak kecil lain," ujar seorang doktor di Paediatric Clinic.

Profesor Reinald Repp, pengarah dari Paediatric Clinic, mengatakan kalau kelahiran Frieda adalah sebuah 'keajaiban', kerana biasanya bayi yang lahir sebelum 22 minggu di kandungan, peluang hidupnya kecil, kerana paru-paru, jantung dan otak mereka belum sepenuhnya berkembang.

"Ketika ini Frieda kami rawat di ruangan inkubator, yang mana pernafasannya sangat kami awasi," ungkap Repp.

Bayi manapun yang lahir sebelum lapan bulan kehamilan sudah boleh dianggap prematur. Bayi sangat prematur, yang lahir kurang dari 32 minggu dalam kandungan umumnya memiliki risiko tinggi masalah perkembangan fizik.
sumber : SINI

Gila…Bunuh Orang Kemudian Adegan Pembunuhann Itu Di Tatoo di Badan

Posted: 23 Apr 2011 10:47 PM PDT


LOS ANGELES – Seorang anggota gangster dinyatakan bersalah kerana melakukan pembunuhan setelah polii menggunakan tatoo di dadanya sebagai bukti bahawa dia bersalah.

Pembunuhan John Juarez (23) tidak dapat dibongkar sejak Januari 2004. Dia ditembak di wilayah Pico Rivera, wilayah Hispanik, 11 km dari tenggara Los Angeles.

Pada 2008, Sarjan polis Los Angeles (LAPD) Kevin Lloyd, dapat membongkar kes tersebut ketika dia mengenali foto tertuduh dari salah satu anggota gang Rivera 13, Anthony Garcia.

Polis kemudian mendapatkan pengakuan Garcia ketika melakukan penyamaran menjadi anggota gang dan masuk ke dalam tahahanan bersama Garcia. Polis mendengarkan ketika Garcia menceritakan mengenai penembakan tersebut.

Dalam foto tersangka yang diambil polis, terlihat tato di dada Garcia (25), dimana sebenarnya tatoo tersebut merupakan sebuah cerita dari adegan pembunuhan.

Di tato tersebut juga tergambar lokasi di Pico Rivera, sebuah bar bernama Mr Ed's Liquor, dan tulisan Rivera Kills, yang merujuk pada nama gang, dan ilustrasi sebuah helikopter yang menembak seorang mangsa yang digambarkan dengan manusia kacang. Di tatoo tersebut nama kecil Garcia ditulis sebagai Chopper, sementara Juarez yang merupakan anggota gang Pico Nuevo, ditulis dengan naman keci lpeanuts. Kedua gang tersebut bermusuhan.

"Sangat mengejutkan ada seseorang yang berani menggambarkan adegan pembunuhan di dadanya. Ditambah dia meletakan tulisan Rivera Kills di atasnya," ujar wakil kejaksaan distrik, Brock Lunsford seperti dikutip Telegraph, Sabtu (23/4/2011).

Kes pengadila Garcia akan dibacakan bulan depan. Lunsford mengatakan, Garcia berpotensi mendapat hukuman penjara selama 65 tahun.

Sumber :http://www.okezone.com/

Celebrity News

Posted: 24 Apr 2011 03:45 PM PDT

Celebrity News


Gambar seksi Linda Jasmine dan Que Haidar bersama arak

Posted: 24 Apr 2011 08:15 AM PDT

Sebenarnya ZoOm dah tengok gambar Que dan isterinya Linda Jasmine sedang meraikan sesuatu bersama rakan-rakan di sebuah pusat hiburan. Namun persoalan dan gossipnya gambar yang di ambil menunjukkan air arak dan rokok yang menjadi hidangan.

Menurut info pasangan ini hanya meraikan dan tidak menyentuh pun air arak tersebut dan berikut komen pasangan ini mengenai gossip gambar ini dalam akhbar Metro :


"Kami tak minum arak itu!" tegas pelakon terkenal, Que Haidar, 32, mengulas penyebaran gambarnya bersama isteri, Linda Jasmine dan beberapa individu berseronok di samping ada gelas dan botol arak di atas meja.
Menurut Que atau nama sebenarnya Tengku Iskhan Shah Tengku Haidar, mereka hanya menghadiri majlis hari lahir seorang kawan Linda yang bukan beragama Islam.
"Sebelum itu kami makan malam bersama keluarga mentua. Dalam perjalanan pulang, Linda menerima panggilan daripada seorang rakan yang mahu kami hadir ke majlis hari lahirnya.
"Selepas dihubungi berkali-kali, kami singgah sebentar ke tempat itu bagi meraikannya. Namun, terus terang kami tidak langsung menyentuh arak, manakala arak di atas meja itu (merujuk kepada gambar di Internet) adalah milik orang lain.
"Malah, rakan Linda turut mendapatkan nasi lemak selepas saya memberitahu nak makan makanan itu selain meminum air mineral," katanya ketika dihubungi Metro Ahad.
Que yang nyata tidak menyenangi penyebaran gambar itu meminta orang ramai tidak mudah membuat tanggapan negatif.
"Serba salah dibuatnya. Rasa marah, geram, sakit hati, malah kelakar pun ada. Namun sebenarnya ia boleh menjejaskan kami, termasuk keluarga, apabila mendengar khabar angin negatif ini," katanya.
Sementara itu, kenyataan Que turut disokong Linda, 38.
"Tak adil menilai kami dengan hanya melihat gambar berkenaan tanpa mengetahui perkara sebenar.
"Saya tak minum arak dan tidak merokok langsung. Rokok (di tangan Linda dalam satu gambar) itu orang lain punya, mungkin Que, dan saya hanya memegangnya," katanya.
Menurut Linda, tindakan menyebarkan gambar itu satu perkara tidak baik dan akan menjejaskan maruah mereka sekeluarga.
"Walaupun kami menjelaskan keadaan sebenar, akan ada (masyarakat) yang terus memandang buruk kepada kami hanya disebabkan tindakan (penyebaran gambar) itu," katanya.
Gambar konterversi : 
Seksinya Baju Linda

Rokok Kawan kot...

 HUrmm ada air mineral mungkin benar
No Komen




Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Ahmad Idham Sambung Belajar Di Universiti Utara Malaysia ( UUM )

Posted: 24 Apr 2011 07:32 AM PDT

Walaupun sudah sekian lama berkecimpung didalam industri hiburan dan sudah mempunyai arah tuju, namun pengarah dan pelakon Ahmad Idham membuktikan bahawa ilmu perlu dicari. Beliau telah mendaftar sebagai pelajar UUM dalam kursus Doktor Falsafah (PhD) bidang industri.

Dalam masa 2 tahun lagi jika beliau berjaya menamatkan pengajian gelaran PhD sudah tentu menggembirakannya kerana ia adalah cita-cita beliau sejak dulu lagi.

ZoOM rasa diluar sana artis kita yang mempunyai pendidikan diperingkat PhD boleh dikira dengan jari, semoga langkah Ahmad Idham akan menjadi pemangkin kepada artis kita diluar sana.



ZoOM : APa Komen Anda Mengenai Artis kita yang berpendidikan atau tidak !?

Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

VOTE ZoOMartis Dalam Contest Digi Awards !!

Posted: 24 Apr 2011 12:36 AM PDT

Hai kawan-kawan dan pembaca di ZoOMartis, Sehingga hari ini ZoOM telah bergerak dengan pantas dalam program Digi Awards sejak semalam. Tanpa pertolongan anda sudah pasti No 96 sudah pasti tidak akan berubah kepada No 36 hari ini.

Kalaulah ditakdirkan ZoOM menjadi salah seorang pemenang duit itu akan digunakan untuk 2nd Gathering ZoOMartis.NEt. Apa yang perlu anda lakukan ialah ikut langkah dibawah :


1. Click 2x --> http://www.wwwow.my/Detail.aspx?cd=230411125059251
2. Login Facebook
3. Isi secret words
4.VOTE
5. FInish
6. Kalau Free Share lah dengan kawan2...TQ



Suka Gossip Ini ClickLah Like !!

Blog Sensasi Ohbayu

Posted: 24 Apr 2011 03:41 AM PDT

Blog Sensasi Ohbayu


(Video) Maharaja Lawak Minggu – 4

Posted: 23 Apr 2011 03:28 AM PDT

Alex Maharaja Lawak Tersingkir Minggu ke 4 itu yang telah kita saksikan dalam Maharaja Lawak minggu ke 4 ni.. Tapi yang agak luar biasa Amir dalam minggu ke 4 ini dapat menambat hati para juri.. di mana Mamat Khalid telah memilih Amir sebagai peserta pilihan minggu ini..good luck Amir..

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kosmo Online - Hiburan

Posted: 24 Apr 2011 01:08 AM PDT

Kosmo Online - Hiburan


Opera eksklusif Wings

Posted:

Opera eksklusif Wings

Opera eksklusif Wings


DARI kiri: Black, Awie, Joe dan Eddie bakal menterjemah layar opera hidup seni mereka selama 25 tahun dengan barisan lagu dan kekuatan skil muzik di pentas baru.


SAYAP jentera mereka berkibar sejak lebih dua dekad. Siulan mereka berdendang, bertebaran dan berkelana ke segenap sanubari pengikutnya sehingga tumbuh lagi sayap-sayap baru.

Memang mereka bersayap, 'sayap' yang saling membentuk sebuah kesatuan merentasi era.

Tumbuh atas nama Wings, kumpulan yang dianggotai empat ahli tegar, Joe, Eddie, Black dan Awie ini masih belum puas menakluk angkasa raya rock & roll.

Segala yang terluah, terakam dan terzahir daripada himpunan lebih 20 album, telah mereka amati.

Seperti membukukan sebuah sejarah, sama ada menjajah ataupun terjajah, semuanya mahu dirangkumkan dalam sebuah kisah, sebab itulah ia dinamakan Konsert Wings Opera Hidup.

Kepada Wings, pembikinan konsert itu sendiri sudah satu pencapaian. Paling tidak, mereka unggul sebagai grup rock pertama yang masuk ke 'istana,' memalu gendang irama rock selama empat hari bermula dari 29 April ini.

"Ia satu penghormatan kepada Wings untuk bermain di arena yang berprestij berserta muzik yang eksklusif," kata Awie, sang vokalis.

Muzik serius yang dimaksudkan itu digelar 'rockestra' atau dalam definisi yang lebih tepat berbunyi penyatuan rock dan orkestra.

Ia sesuatu yang tidak pernah dan julung kali dilakukan oleh sebuah grup rock & roll Malaysia di atas pentas yang gah, Istana Budaya sebuah 'wilayah' yang belum terjamah secara penuh oleh mana-mana grup rock tempatan.

Berkongsi pentas yang sama pada waktu yang berbeza, rekod baru juga sedang diusahakan kuasa rockers ini.

Seramai 15 ikon rock terdiri daripada penyanyi dan pemuzik pula berhimpun mengisi dua persembahan versi semiakustik pada rembang petang 30 April dan 1 Mei ini dengan Konsert Wings Opera Hidup Superfriends.

Bezanya ketara besar. Selalunya konsert Wings disaksikan puluhan ribu peminat, tapi kali ini nilai itu menaiki satu takuk lagi.

Hanya pencinta yang benar-benar berjiwa Wings dan 'berani' menakluk Istana Budaya akan menjejak kaki ke tanah yang menaikkan nilai eksklusif grup tersebut.

Masuk ke dalam suku kata opera hidup itu sendiri, pelbagai rasa sudah diterokai oleh grup tersohor ini. Semuanya digumpalkan menjadi pengalaman dan benang hidup berdiri atas nama anak seni.

Bersilih ganti ahli kumpulan. Tempat Sham diganti Joe selepas album Belenggu Irama, album pengenalan Wings yang menyapa khalayak.

Perjalanan


DARI kiri: Hattan, Yantzen, Mus, Azlan, Awie, Ramli Sarip, Nash dan pemain bass, Yan antara bintang yang bakal bersatu dan beradu tenaga di Istana Budaya atas ikatan 'Superfriends' selama empat hari bermula 29 April ini.


Peralihan Jojet diganti Black dan pertukaran ini berlaku dua kali dalam sejarah Wings.

Posisi Eddie mengisi pemain bass menggantikan Zul. Itu akar sejarah Wings. Suka duka itu mengalir dengan sendiri.

Belum masuk lagi perihal isu rambut yang membuatkan grup ini digam selama lima tahun pada era 1990-an.

Takdir Wings hinggap dahan Superfriends bermula apabila Awie mengambil keputusan meninggalkan grup kesayangannya itu untuk bergerak solo pada November 1998.

Perubahan radikal ini menggerakkan kreativiti Wings dengan barisan vokalis pelengkap di bawah album Wings & Superfriends: Opera Dalam Kenangan 1 & 2.

Kolaborasi pada tahun 1994 ini rupa-rupanya adalah hikmah dan jodoh untuk mereka bertemu di atas pentas penuh berprestij pada 30 April dan 1 Mei ini.

Ramli Sarip, Hattan, Mus, Datuk M. Nasir, Hillary Ang, Kid, Edrie Hashim dan Ujang antara yang bersatu dan bakal membelenggu khalayak dengan irama senada dan senafas mereka.

Ulas si gitaris kidal yang sentiasa serius kalau berbicara soal muzik, Joe:

"Wings bertukar ganti ahli namun realitinya kita tidak pernah sekali pun berpecah dan itu yang membuatkan kami bangga di bawah nama Wings. Kita utuh selama 25 tahun."

"Bersama Superfriends seramai 15 orang, Wings bergabung dengan wajah baru dan lama serta yang aktif dalam industri. Lebih santai dengan tema unplugged.

"Mungkin khalayak merasakan persembahan malam dan siang adalah sama tetapi sebenarnya tidak. Ia dua pentas dengan tema berbeza," ulas Black pula membetulkan keadaan.

"Komitmen semua sangat bagus dan wajar diberi markah 'A.' Cuma kesukaran awal adalah dari sudut penyusunan sama ada mahu ikut aturan lagu atau penyanyi.

"Akhirnya kami masukkan aturan penyanyi dan sesuaikan dengan lagu-lagu pilihan," terang Joe.

Membayangkan himpunan 19 bintang rock di atas satu pentas, ini sebuah mimpi yang bertukar realiti. Ku Di Halaman Rindu, Dari Sinar Mata, Jikalau Berkasih, Hati Emas dan kesemuanya 19 lagu bakal bertukar vokal yang padu.

Pada 2002, Naga Kramat dihadiahkan buat peminat Wings. Itu cenderahati terakhir buat masa ini untuk 'Sayap-Sayap Wings' yang senantiasa menantikan halwa telinga daripada grup tersebut.

Peminat baru


GABUNGAN anggota WIngs yang asal, penggantai dan tegar. Sham (dari kiri), Mel, Eddie, Joe dan Black pernah bersatu di bawah tebaran muzik Wings.


Realitinya, lagu-lagu hasil nukilan grup ini selalu berhasil menakluk semua kalangan pendengar.

Bukan hanya siulan, malah lagu-lagu seperti Sejati, Taman Rashidah Utama, Hukum Karma dan Ranggi Metropoli sudah jadi lagu malar segar dan punya keramat tersendiri.

Menyentuh soal lagu baru, anggota kumpulan bersayap ini sudah mempunyai bahan terbaru untuk diterjemahkan dalam pendengaran khalayak.

"Mencipta lagu baru senang tetapi untuk lagu-lagu yang disukai itu diakui sukar. Wings perlu ada elemen kontemporari serta perlu bermain dengan masa dan keadaan yang tepat untuk dikeluarkan," ujar Eddie.

Dengan kesibukan sang vokalis di pentas berbeza, mereka mencari ruang selesa dan sesuai untuk merakam sebuah album baru. Tahu rindu khalayak sedang bergetar, begitu juga rasa itu buat mereka yang mahu tampil dengan sesuatu yang baru.

"Bunyi perlu sedikit berbeza, ikut peredaran masa. Mungkin perlu rekod semula lagu-lagu yang pernah dirakam dahulu," celah Joe yang sangat berterima kasih kepada peminat yang setia terutamanya kelab peminat mereka – Sayap-sayap Wings. Harapan mereka, agar material baru nanti dapat membentuk gelombang peminat baru dan mengekalkan pencinta lama yang sentiasa setia.

Tinggalkan dahulu seketika soal halwa baru yang hendak disajikan, tarikh penting 29 April hingga 2 Mei ini bakal menjadi titik sejarah penting buat Wings.

Galak promosi dikendalikan oleh syarikat Mewah Event Management membiaskan keterujaan buat peminat dan dengarnya tiket konsert laris terjual.

"Ini adalah penyatuan peminat dengan muzik kami. Mendekatkan jurang peminat yang datang daripada pelbagai golongan.

"Secara halusnya itu yang bakal disaksikan," ujar Black yang menganggap cabaran besar kelak adalah penyatuan ego dan undang-undang orkestra dengan keselambaan jiwa rock mereka.

Konsert Wings Opera Hidup bakal berlagu. Satu pentas, seribu nada dan sejuta harapan. Penting dalam ingatan, mereka ini adalah manusia-manusia jiwa halus yang mencintai muzik dan itulah mengapa muzik mereka ini mempunyai jiwa yang dapat sentiasa menyentuh khalayak sampai saat ini.

Saksikan visual hikayat penuh ranjau Wings daripada Belenggu Irama hinggalah Naga Kramat di pentas berbeza daripada biasa.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

KD dihambat kontroversi hamil

Posted:

KD dihambat kontroversi hamil

KD dihambat kontroversi hamil


KRIS DAYANTI dan Raul sama-sama berasa bertanggungjawab atas kehamilan sebelum pernikahan ini. Kris disahkan hamil pada Januari lalu tetapi pasangan popular ini bernikah pada 20 Mac lalu di Jakarta, Indonesia.


NAMPAKNYA perkataan kontroversi sentiasa melekat buat diri seorang diva bernama Kris Dayanti. Belum larut berita perkahwinannya diperkatakan, kini timbul satu lagi cerita yang menjadi buah mulut khalayak di Indonesia dan Malaysia.

Baru sahaja bernikah dengan jutawan Timor Leste, Raul Lemos pada 20 Mac lalu, Kris terpalit dengan kontroversi hamil sebelum nikah. Penyanyi lagu Mencintaimu itu sedang hamil empat bulan.

"Ya, saya hamil empat bulan. Saya disahkan berbadan dua oleh doktor pada Januari lalu," kata penyanyi tersebut merungkai segala tanda tanya.

"Kami berdua sudah dewasa. Kami menerima hal ini (kehamilan) dengan penuh rasa tanggungjawab," jelas Kris.

Hal tersebut turut diakui teman baik Kris iaitu Iis Dahlia.

"Ya, betul seperti yang disiarkan oleh media. Kris sendiri sudah bercerita dan memberitahu bahawa dia hamil," ujar Iis yang memanggil Kris dengan nama Yanti.

Sewaktu diminta mengulas kehamilan luar nikah Kris, Iis mempunyai jawapannya sendiri.

"Mengenai perkara itu, biarlah ia menjadi urusan mereka. Kita juga bukan orang yang suci.

"Saya percaya bukan hanya Kris yang begitu. Jadi tidak usah diperbesar-besarkan.

"Dari segi tanggungjawab, biar mereka yang fikir. Mereka kan sudah dewasa," ujar Iis.

Lain pula komentar daripada bekas isteri Raul, Atta yang menjawab secara sinis sambil ketawa besar.

"Ya saya dan Raul bercerai pada bulan Disember dan ini bererti kami belum bercerai sewaktu Kris dihamilkan," katanya yang tidak hairan dengan berita tersebut.

"Logik sahaja kalau sebelum nikah mereka sudah bersama. Kalau ke Timor Leste kan tinggal bersama? Boleh saja hamil.

"Bagaimana saya mahu terkejut kerana orang belum bernikah sering sahaja bersama. Apa bezanya?" sambungnya.

Khabar tentang Kris yang berbadan dua turut sampai ke pendengaran bekas suaminya iaitu komposer Anang.

Meskipun bekas isterinya itu hamil sebelum nikah, Anang tetap mengirimkan doa tulus buat ibu kepada anak-anaknya itu.

"Saya mendoakan supaya sihatlah, baik anaknya mahupun ibunya dan keluarga," ucap Anang yang mengetahui berita tersebut daripada pihak media.

"Mendengar khabar seperti itu, anak-anak, baik Aurel mahupun Azriel gembira mereka akan mendapat adik," ungkap Anang mewakili dua anak hasil perkahwinannya dengan Kris.

Buat anak sulung Kris iaitu Aurel, dia pada mulanya tergamam dengan berita kehamilan ibunya.

"Saya terkejut ketika diberitahu oleh ibu sewaktu saya dan adik berjalan-jalan di sebuah pasar raya.

"Kemudian saya berasa senang sekali," ujarnya yang merasakan anugerah Tuhan ini diberikan dengan cepat kepada ibunya.

Aurel menyatakan keinginannya untuk mempunyai seorang adik perempuan, berbeza dengan Azriel yang mahukan adik lelaki.

"Teruja dan gembira sekali. Saya mahu adik perempuan, manakala Azriel mahu lelaki.

"Nanti kalau ibu beritahu jantinanya apa, saya akan belikan baju," katanya matang menerima berita itu.

Bagaimanapun, berita Kris hamil luar nikah mendapat reaksi berbeza daripada pihak Front Pembela Islam (FPI) di Indonesia.

Pemimpin FPI, Habib Salon berkata, seks luar nikah Kris dan Raul adalah sesuatu yang salah di sisi Islam.

"Dalam Islam, ada dua hukum. Pertama, kalau dia hamil empat bulan sebelum pernikahan, maka anaknya disebut anak zina dan ibu bapanya boleh direjam," ujar Habib yang menentang keras penzinaan.

Apa pun, khabarnya rumah Kris yang terletak di Radio Dalam, Jakarta Selatan sedang diubahsuai, mungkin bagi menyambut kelahiran orang baru di dalam rumah itu.

"Kris mengubahsuai biliknya. Setahu saya dua bilik dijadikan satu, mungkin buat kelahiran si bayi," kata seorang jiran Kris.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Shera ambil petua Zahiril

Posted:

Shera ambil petua Zahiril

Shera ambil petua Zahiril


SHERA mengaku takutkan hantu malah menonton filem hantu juga dia tidak berani. Namun, untuk muncul dalam sebuah filem bergenre sedemikian adalah sebuah cabaran besar buat dirinya yang perlu ditangani.


PERTUTURANNYA meluncur laju, layaknya kerana dia seorang pengacara program televisyen. Namun, untuk kesesuaian satu lagi profesion, Shera Aiyob cuba memperlahankan patah katanya.

"Sudah terbiasa," ujarnya yang merupakan pengacara Wanita Hari Ini. Sekarang, dia meneroka sebuah lagi dunia baru dengan penuh debar.

Menyandang gelaran aktres, kebolehan Shera bakal ditentukan melalui filem keduanya, Karak. Filem itu bakal ditayangkan pada 26 Mei ini.

Sebelum ini, pemegang Diploma Pengajian Media dari Institut Media Integratif Malaysia (MIIM) ini sudah mencuba gear pertamanya melalui filem Sesuatu Yang Tertinggal.

Bagaimanapun, Karak bakal menentukan pandangan dan pendapat khalayak mengenai bakat barunya ini.

"Jujurnya, filem seram atau hantu yang pernah saya tonton boleh dibilang dengan jari.

"Apabila dapat tawaran berlakon filem seram (Karak), saya tidak tahu bagaimana ketakutan itu boleh dilawan," ujarnya yang mengajak adik dan rakan-rakan menemaninya menonton filem hantu untuk kajian lakonannya.

"Terdetik juga, bolehkah saya menjalankan tugasan baru ini. Namun, saya tahu inilah cabaran yang saya mahukan. Sebenarnya saya seorang pemalu dan sukar mengekspresikan perasaan.

"Tetapi saya pegang kata-kata Zahiril Adzim bahawa lagi buruk wajah dalam lakonan lagi cantiklah lakonan kita," ujarnya tersenyum manis apabila menyebut nama si buah hatinya itu.

Hasilnya Shera membawakan watak Zura dalam filem arahan Yusry KRU itu.

Dalam filem tersebut, Zura ialah seorang yang kuat agama tetapi kemudian terlalai di pertengahan hidupnya.

Bergandingan bersama pelakon seperti Shahir (AF), Along Eyzendy dan Kilafairy, Shera mengaku dia mempunyai hubungan kimia yang baik dengan semua pelakon tersebut.

"Sutradara Yusry ada mengusik saya yang berkulit agak sensitif dan merah-merah digigit serangga.

"Tetapi syukur sepanjang penggambaran tiada perkara pelik yang terjadi," kata aktres ini yang sudah terbiasa mendengar kisah di Lebuh Raya Karak seperti misteri kereta Volkwagen kuning dan suami isteri diganggu makhluk halus.

Ditanya tentang kepercayaannya terhadap cerita hantu tempatan, Shera memberi jawapan bernas.

"Saya rasa filem hantu tempatan agak boleh diramalkan kesudahannya. Jalan ceritanya juga lebih kurang sama. Namun, kita tidak boleh salahkan pengarah kerana mereka ada kekangan masing-masing.

"Soal bajet mungkin mengehadkan kreativiti namun apa yang saya perhatikan, industri filem sedang mengalami peningkatan," ujarnya.

Debaran Shera kian kencang menantikan respons peminat terhadap hasil lakonannya.

Gadis 26 tahun ini juga disentuh perihal debaran berganda kerana dia bakal 'ditanda' sang kekasih.

Pada 1 Mei ini, Shera akan menjadi tunangan aktor berbakat besar, Zahiril Adzim.

Sheira membuka cerita, awalnya dia dan Zahiril yang disatukan dalam produksi Sesuatu Yang Tertinggal tidak mesra dan hanya bertegur sapa atas dasar kerja.

"Selepas itu, kami mula keluar minum beramai-ramai. Saya tahu dia menyukai saya daripada gerak-gerinya.

"Secara semula jadi perkenalan itu bertukar menjadi rapat dan Ahad depan saya bakal menjadi tunangannya.

"Zahiril itu orang yang kelakar, penyayang dan memang menyenangkan. Dia seorang pemerhati," ujar Shera.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

OHBULAN!

Posted: 23 Apr 2011 11:41 PM PDT

OHBULAN!


(Gambar) Majlis Pertunangan Ashraf Muslim & Noor Dayana

Posted: 23 Apr 2011 09:23 PM PDT

Aduh, bukan main lagi peminat Ashraf Muslim mengamuk pada kami sebab mendedahkan gerangan siapa tunang pelakon hensem ini. Ada yang kata, "hey, biarlah Ashraf Muslim kenalkan sendiri tunangnya, tak hormati privasi orang lain langsung!". Begitulah marahnya peminat Ashraf Muslim pada kami.

Kalau nak ikutkan, cerita mengenai bakal tunang Ashraf Muslim banyak dibincangkan di ruangan forum ataupun blog-blog lain. Kami perlu menjelaskan bahawa sudah menjadi tugas sebagai problogger untuk mengupas segala persoalan & isu yang menjadi tanda-tanya pembaca. Macam kisah pertunangan Ashraf Muslim ini, ia merupakan satu berita gembira, jadi kami harus berkongsi dengan pembaca-pembaca lain juga. Tak salah pun, kan? Why so serious?

Berbalik kepada cerita pertunangan Ashraf Muslim, pelakon yang kini merupakan pengamal rawatan secara Islam untuk Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah telah bertunang Noor Dayana Lokman di Gombak, semalam. Majlis pertunangan diadakan secara besar-besaran kerana mereka turut meraikan majlis perasmian Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah pada tempat & hari yang sama.

Tarikh pernikahan mereka akan berlangsung pada 30 Ogos 2011 sempena Hari Raya Puasa di Mekah. Kredit gambar & berita kepada Mstar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Posted: 23 Apr 2011 11:34 PM PDT

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Ashraf Muslim Bakal Kahwin di Mekah 1 Syawal

Posted: 23 Apr 2011 02:06 AM PDT

Pelakon Ashraf Muslim, 30, memilih untuk bernikah dengan tunangannya, Noor Dayana Lokman, 24, pada 30 Ogos tahun ini (1 Syawal) di Mekah. Ashraf memilih Mekah kerana mengambil contoh amalan khalifah dan sahabat Nabi Muhammad yang bernikah di sana.

Ashraf Muslim

"Dengan izin Allah, kami akan bernikah di Mekah pada 1 Syawal depan. Saya akan bertolak ke sana pada 17 Ogos ini untuk mengerjakan umrah sambil menjalani rawatan bersama-sama bakal bapa mertua saya, Lokman Abdul Hamid dan membawa rombongan umrah. Saya akan berada selama 18 hari di sana dan bakal isteri saya akan datang ke Mekah menjelang hari pernikahan kami. Selepas nikah, kami akan melakukan tawaf dan menziarahi Mekah sebelum pulang pada 2 September nanti," kata Ashraf ketika sidang media selepas majlis pertunangannya di Kampung Sungai Pusu, Gombak, di sini, Sabtu.

Ashraf Muslim

Ashraf tersenyum ceria di samping tunangannya.

Lokman merupakan rakan kongsi perniagaannya di Pusat Perubatan Islam Al-Hidayah, Gombak. Berbicara tentang perkahwinannya, Ashraf berhasrat menyunting bakal doktor perubatan itu kira-kira dua bulan lalu setelah berkenalan hampir dua tahun lalu.

Dayana sedang mengikuti kursus perubatan tahun keempat di Manipal University, India dan di bawah tajaan biasiswa Mara. Sekarang dia sedang membuat latihan klinikal di Manipal-Melaka Campus di Air Keroh, Melaka.

Ashraf Muslim

Hantaran buah-buahan untuk pihak perempuan.

Pelakon popular menerusi drama Ustaz Amirul ini tertarik dengan tingkah laku Dayana yang solehah, banyak bertukar idea dan pendapat tentang perubatan moden serta pandai memasak. Sementara Dayana pula mengakui bakal suaminya itu seorang yang baik dan kagum dengan perubahan diri lelaki yang digelar Abang Ashraf itu.

"Saya tahu, kami senang berjumpa memandangkan saya bekerja di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah yang berhampiran dengan rumah keluarganya. Bagaimanapun, kami selalu beringat untuk menjaga batas dalam hubungan ini. Sebab itu sebolehnya kami ingin segerakan perkara yang baik ini (kahwin) bagi mengelakkan timbulnya fitnah," ujar Ashraf yang merahsiakan jumlah wang hantaran perkahwinan mereka.

Ashraf Muslim

Hantaran coklat untuk pihak lelaki.

Mereka dijangka akan melangsungkan majlis resepsi perkahwinan pada 10 September depan di Pusat Konvensyen Shah Alam. Pasangan yang menggayakan pakaian pertunangan berkonsepkan moden dan tradsional berwarna putih dan ungu rekaan Ezuwan Ismail itu turut merakamkan gambar bersama-sama di pelamin indah tajaan Azmi Osman dari Orked Bridal House.

Pihak perempuan menerima lima hantaran berupa buah-buahan, persalinan, kek, cincin dan siri junjung manakala tujuh hantaran untuk pihak lelaki iaitu kain songket, persalinan, set wangian, kek, coklat, sirih junjung dan cincin.

Majlis pertunangan Ashraf dan Dayana turut disiarkan secara langsung menerusi program Nasi Lemak Kopi 'O' di TV9 pada pukul 9.45 pagi, Sabtu.

Selepas majlis pertunangan tersebut, Ashraf turut mengadakan majlis perasmian Pusat Perubatan Islam Al-Hidayah di tempat sama yang dirasmikan oleh Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin. via Mstar Online

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Fesyen Ashraf Muslim Serba Putih di ABPBH2010
  • Ucapan SMS Adilfitri dari Ashraf Muslim
  • Gambar Ashraf Muslim di Prebiu Media Filem Aku Masih Dara
  • Gambar Majlis Pertunangan Ashraf Muslim
  • Gambar Ashraf Muslim Jadi Bomoh Dalam Drama Niyang Rapik
  • Ashraf Muslim dan Sherry Ibrahim Putus Cinta
  • Gambar Ashraf Muslim @ Sidang Media Drama Impian
  • Gambar Ashraf Muslim Pegang Watak Mak Nyah @ Teater Patung Kertas
  • Gambar Ashraf Muslim dan Sherry Ibrahim di Anugerah Skrin
  • Gambar Ashraf Muslim di Sessi Ramah Mesra Drama Yusuff
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Photo Justin Bieber Concert in Malaysia

    Posted: 23 Apr 2011 02:02 AM PDT

    TUNE TALK PRESENTS 'JUSTIN BIEBER MY WORLD TOUR' IN MALAYSIA

    The much awaited Justin Bieber My World Tour is finally here! The teen pop sensation thrilled a packed Stadium Merdeka tonight with his chart-topping numbers. Among the audience were the Queen DYMM Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah and her children who are big fans of Bieber. Stadium Merdeka has a 17,000 seating capacity.

    VIDEO SEKITAR CONCERT JUSTIN BIBER:

    Also at the stadium were 1,500 underprivileged children from Yayasan Chow Kit and its affiliate organisations and homes, together with volunteer caretakers from the Chow Kit local community.

    Justin Bieber

    JUSTIN BIEBER SONG LIST

    1. Love me
    2. Bigger
    3. U-smile
    4. Runaway love
    5. One less lonely girl
    6. Somebody to love
    7. Never say never
    8. Legaci medley
    9. One time
    10. MJ / Walk this way
    11. Eeny meeny
    12. Pray
    13. Baby

    Justin Bieber My World Tour In Malaysia is brought to you by Midas Promotions, in collaboration with JS Concert Productions, Fat Boys and Tune Tones with Tune Talk Mobile Prepaid as the presenting sponsor.

    Tune Talk CEO Jason Lo says: "It doesn't get any bigger than this. For the fans, our customers, the organizers and promoters, everyone. It is simply epic and Tune Talk is very proud to be part of such an event which brings the Bieber fever to Malaysia for real. We owe a debt of gratitude to Justin Bieber and his fantastic management, promoters Midas and JS Concert and not forgetting generous donors who purchased charity VIP tickets for the benefit of Yayasan Chow Kit."

    "For us at Tune Talk this shows what we stand for – music and the movement of the youth. There is much more to come from us and we will be announcing more exciting products and services and of course, mega events like these as per the wishes of our subscribers," added Lo.

    As a treat for its loyal subscribers, Tune Talk also organised a special promotion at the concert venue. For a minimum top up of RM30, a Tune Talk subscriber will receive an exclusive 'I love JB' t-shirt.

    The Canadian Pop R&B singer was discovered in 2008 through his YouTube videos landed a recording contract with Island Records offered by L.A. Reid. His debut single "One Time" was released worldwide during 2009 and charted within top 30 in over ten countries. It was followed by his debut release, My World, in November 2009 which certified platinum in the United States. His first studio release, My World 2.0 was released in March 2010 debuted at number one and within the top ten of several countries and was certified platinum in the United States.

    More photos, click HERE.

    Justin Bieber

    Justin Bieber

    Justin Bieber

    More picture & photos here: budifoto.blogspot.com

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Justin Bieber & Selena Gomez Selepas Konsert
  • Tune Talk Presents Justin Bieber My World Tour In Malaysia
  • Gambar Justin Bieber & Selena Gomes di KLIA Malaysia
  • Justin Bieber My World Tour in Kuala Lumpur
  • Video Lawak Man di Maharaja Lawak Minggu 4
  • MUSIC AGAINST RACISM CONCERT MENARA KL
  • Photo Jennifer Lopez & Marc Anthony Kick Off Tour In Atlantic City
  • Concert Rihanna Live in Kuala Lumpur Stadium Bukit Jalil
  • Senarai Pencalonan di Anugerah Grammy ke-53
  • Gambar Foto Majlis Ning Baizura Bertunang
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    2 ulasan:

    1. Halo, nama saya Yusi Retnowati dari Indonesia, silahkan saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak lender pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 8 lender pinjaman yang berbeda, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang saya karena utang.

      Saya hampir menyerah sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang memperkenalkan saya ke pemberi pinjaman kredit asli dan perusahaan yang sangat handal yang Karen Mark Keuangan Perusahaan Pinjaman yang saya dapatkan pinjaman saya sebesar 500 juta rupiah indonesia (Lima ratus juta indonesian rupiah) di kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres yang pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, jadi saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres dari Ibu Karen Mark.

      Saya ingin Anda percaya Ibu Karen Mark sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (karenmarkfinancialloancompany@gmail.com)
      Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya, jika Anda menemukan kesulitan untuk mengajukan pinjaman dari perusahaan. (Yusiretnowati010@gmail.com). Tuhan membantu Anda dan sangat berhati-hati

      BalasPadam
    2. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

      Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

      Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

      Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

      Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

      Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
      Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

      Terima kasih semua.

      BalasPadam